این روزها تماس تصویری واتساپ تبدیل به ابزاری حیاتی شده است که تقریبا تمام کاربران گوشی های هوشمند از آن استفاده می کنند. این محبوبیت ویدئو کال واتس اپ بعد از کرونا و محدودیت هایش بیشتر اوج گرفت و برای رفع دلتنگی و یا ایجاد ارتباط با همکاران کاربرد زیادی دارد. یکی از چالش های کاربران واتساپ بالا بردن کیفیت تصویر و صدا هنگام برقراری تماس تصویری است که در ادامه این مطلب به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت. بنابراین اگر شما نیز با مشکل قطع شدن تصویر یا صدا ، پایین بودن کیفیت تصویر و نویز داشتن صدا هنگام تماس تصویری واتساپ مواجه هستید، حتما در ادامه همراه آوافیکس باشید. ما در این مطلب با معرفی ۵ روش به شما خواهیم گفت چگونه کیفیت چگونه کیفیت تماس تصویری واتساپ را بالا ببرید؟

روش اول بالا بردن کیفیت تماس تصویری واتساپ : متوقف کردن تمام دانلودها

اولین علتی که می تواند باعث اختلال و پایین آمدن کیفیت تماس تصویری در واتساپ شود، پایین بودن سرعت اینترنت است. اگر از بالا بودن سرعت اینترنت مطمئن هستید، بررسی کنید که گوشی شما در حال دانلود فایل دیگر یا بروزرسانی برنامه ای نباشد چرا که در این حالت سرعت اینترنت شما قربانی آن می شود. بنابراین پیشنهاد می شود در طول تماس تصویری تان همه دانلودهای دیگر را متوقف کنید.

روش دوم بالا بردن کیفیت تماس تصویری واتس اپ : بستن برنامه های پس زمینه

برنامه های در حال اجرا در پس زمینه ی گوشی می توانند پردازنده را مشغول کنند و در نتیجه باعث کاهش بهره وری گوشی می شوند. مخصوصا اگر برای اجرا به اینترنت هم نیاز داشته باشند. بنابراین پیشنهاد می کنیم تمام برنامه های در حال اجرا را ببندید، بعد تماس تصویری برقرار کنید.

روش سوم بالا بردن کیفیت تماس تصویری واتساپ : آپدیت واتساپ

اگر شما از نسخه ی قدیمی واتس اپ استفاده می کنید، احتمال اینکه این مورد باعث بی کیفیت بودن تماس تصویری گوشی شما شود، وجود دارد. بنابراین پیشنهاد می کنیم از طریق تنظیمات وارد بخش برنامه ها شوید و بررسی کنید که آیا گزینه ی آپدیت برای واتساپ شما وجود دارد یا خیر. اگر نسخه ی جدیدی از واتساپ منتشر شده حتما آپدیت کنید.

روش چهارم بالا بردن کیفیت تماس تصویری واتس اپ : پاک کردن کش واتساپ

این راهکار را که فقط می توانید در دستگاه های اندرویدی استفاده کنید، حذف کش برنامه است. گاهی اوقات پر شدن حافظه رم گوشی می تواند باعث بروز اختلالات نرم افزاری در اجرای برنامه شود. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم حافظه پنهان یا همان کش پارتیشن را حذف و پاکسازی کنید. برای انجام این کار طبق مراحل زیر پیش بروید:

  1. از منو کاربری وارد تنظیمات گوشی شوید.
  2. کمی به سمت پائین اسکرول کنید تا به بخش Apps برسید.
  3. اکنون به دنبال برنامه واتساپ بگردید و آنرا انتخاب کنید.
  4. در صفحه باز شده برنامه، گزینه Storage یا همان حافظه را انتخاب کنید.
  5. در نهایت روی گزینه Clear cache ضربه بزنید.

روش پنجم بالا بردن کیفیت تماس تصویری واتساپ : رعایت فاصله کانونی

در هنگام مکالمه تصویری ، فاصله مناسبی از دوربین جلو را حفظ کنید. دوربین جلو از فاصله کانونی ثابت پشتیبانی می کند ، بنابراین اگر خیلی به دوربین (<30 سانتی متر) یا خیلی دورتر از (> 50 سانتی متر) دوربین باشید ، کیفیت تصویر کاهش می یابد.

روش ششم بالا بردن کیفیت تماس تصویری واتس اپ : تمیز کردن دوربین

اگر تصویر شما هنگام ویدئوکال تار است می تواند به دلیل کثیف بودن لنز دوربین باشد. بنابراین پیشنهاد می شود دوربین جلو و عقب را با یک دستمال پنبه ای با دقت تمیز کنید.

روش هفتم بالا بردن کیفیت تماس تصویری واتس اپ : انتخاب یک مکان با نور مناسب

اشتباه دیگری که بسیاری هنگام برقراری تماس ویدیویی مرتکب می شوند ایستادن در پشت چراغ یا پنجره ها است. این باعث می شود تصویر شما تاریک و تار به نظر برسد. توصیه می شود یک پس زمینه سفید را انتخاب کنید ، یک لامپ در مقابل شما باشد، دوربین سلفی شما به طور خودکار تنظیم می شود تا بهترین تصویر را ارائه دهد.

اگر نور کافی نباشد ، ممکن است تصویر مات باشد. سعی کنید در محیطی با نور کافی تماس تصویری برقرار کنید و تلفن خود را در حین تماس ویدیویی ثابت نگه دارید.

روش هشتم بالا بردن کیفیت تماس تصویری واتساپ : گزارش به واتساپ

اگر هنگام استفاده از برنامه دوربین تصویر ویدئو عادی است ، اما تماس ویدئویی در whatsapp تار است ، می توانید مستقیماً با مراجعه به whatsapp>> تنظیمات> راهنما> این مسئله را به توسعه دهندگان برنامه گزارش دهید.

بالا بردن کیفیت صدا هنگام تماس تصویری واتس اپ با استفاده از هدفون

اگر هنگام تماس تصویری از کیفیت و وضوح صدا نیز ناراضی هستید، پیشنهاد می کنیم برای جلوگیری از سر و صدای خارجی از هدفون استفاده کنید.

نظر شما چیست؟

اگرشما نیز با کیفیت پایین تماس تصویری واتساپ مواجه بوده اید و برای بالا بردن کیفیت راهکاری می شناسید لطفا در پایین همین مطلب برای ما پیغام بگذارید تا به کاربران دیگر نیز در حل این مشکل کمک شود.