M32 جانشین مدل M31 سامسونگ است که با نمایشگری ارتقا یافته و حفظ باتری قدرتمند پیشین برای رقابت وارد بازار شده است. غول قدرتمند کره‌ای چند سالی است که تمرکز زیادی روی بازار میان رده دارد و اکنون که شرکت‌های چینی موبایل‌های کارا و ارزان را روانه بازار کرده‌اند سامسونگ وارد رقابت شدیدی برای حفظ بازارهای بزرگی مثل هند شده است. در این مقاله قصد داریم مزایا و معایب گوشی M32 که یکی از محصولات سامسونگ برای تصاحب بازارهای مذکور است را مورد بررسی قرار دهیم. 

مزایای گوشی سامسونگ m32 : نمایشگر به روز AMOLED

سامسونگ از گذشته با نمایشگرها و تلوزیون‌های با کیفیت خود شناخته می‌شد و اکنون هم این تجربیات را به موبایل‌های خود منتقل کرده است. m32 از یک نمایشگر تولید شده توسط بخش نمایشگر شرکت سامسونگ و مجهز به یکی از جدیدترین تکنولوژی‌های ساخت صفحه نمایش یعنی AMOLED است. این نمایشگر به لطف برخورداری از این تکنولوژی قابلیت نمایش رنگ سیاه خالص را دارد و این در حالی است که در نمایشگرهای LCD امکان نمایش رنگ مشکی وجود ندارد و رنگ مشکی آنها بیشتر به خاکستری شبیه است. Galaxy M32 در مقابل این تاریکی مطلق، سفیدی خیره کننده‌ای را هم ارائه می‌دهد. حداکثر روشنایی این نمایشگر به گفته شرکت سازنده ۸۰۰ nits است که عدد فوق‌العاده‌ای است. برای مقایسه کافی است بدانید در حال حاضر اکثر پرچمداران مثل آیفون‌های جدید و محصولات جدید سری S و note  سامسونگ حداکثر روشنایی بین ۷۰۰ تا ۹۰۰ نیت را ارائه می‌کنند و محصولات میان رده سامسونگ معمولا به حوالی عدد ۴۰۰ یا ۵۰۰ می‌رسند. با این حساب m32 روشنایی صفحه‌ای در حد یک پرچمدار دارد و خیال شما را بابت واضح بودن تصویر زیر آفتاب راحت می‌کند.

این نمایشگر ۶.۴ اینچی، رزولوشن ۱۰۸۰p ( Full HD ) دارد و چگالی پیکسلی برابر با ۴۴۱ ppi دارد که میزان قابل قبولی است.

مزایای گوشی سامسونگ m32 : برخورداری از رفرش ریت ۹۰Hz

از فاکتورهای مهم یک صفحه نمایش خوب خصوصا برای افرادی که اهل بازی کردن و فیلم دیدن هستند، رفرش ریت یا همان نرخ نوسازی است. البته که امروزه در بسیاری از پرچمداران و حتی بعضی از میان رده‌ها رفرش ریت ۱۲۰Hz هم ارائه می‌شود اما همچنان رفرش ریت ۹۰Hz هم برای یک میان رده قابل اشاره و مزیت حساب می‌شود.

همانطور که می‌دانید در همه صفحه نمایش‌ها از ابتدا تا کنون از پخش کردن تعداد زیادی تصویر در هر ثانیه پشت سر هم برای نمایش دادن فیلم متحرک استفاده می‌شده است. طبیعتا هر چقدر که تعداد این تصاویر در هر ثانیه بیشتر باشد فیلم‌ روان‌تر است و بیشتر به واقعیت نزدیک است.

نمایشگرهای ۶۰Hz در هر ثانیه ۶۰ تصویر یا فریم پشت سر هم نمایش می‌دهند و معنای این عدد برای رفرش‌ ریت‌های دیگر هم به همین ترتیب است. حال از آنجا که برای افراد گیمر کیفیت تصاویر بسیار مهم است به این فاکتور هم اهمیت ویژه‌ای می‌دهند زیرا منجر به روان‌تر بودن تصویر و حذف جهش تصویر می‌شود. 

مزایای گوشی سامسونگ m32 : رفرش ریت آداپتیو

در بخش قبل گفتیم که M32 رفرش ریت ۹۰ هرتز را پشتیبانی می‌کند که عدد نسبتا بالایی است. همچنین توضیح دادیم که بالاتر رفتن رفرش ریت به معنای پخش کردن تصاویر بیشتر در هر ثانیه است. پس با این توضیحات تعجب آور نخواهد بود اگر بگوییم که این مسئله تاثیر قابل توجهی بر نحوه مصرف انرژی و تمام شدن باتری موبایل دارد.

در سال‌های گذشته شرکت‌های مختلف ابتکارات مختلفی را برای کاهش این تاثیر و بهینه کردن مصرف انرژی صفحه نمایش انجام داده‌اند و سامسونگ هم یکی از موفق‌ترین آنها است. در ابتدا باید بگوییم که به طور کلی اختلاف مصرف انرژی نمایشگر در حالت ۶۰Hz و ۹۰Hz در محصولات امروزی سامسونگ چندان بالا نیست اما سامسونگ حتی پا را از این هم فراتر گذاشته و تکنولوژی‌ای معرفی کرده است به نام حالت رفرش ریت آداپتیو.

رفرش ریت آداپتیو یا انطباق پذیر به این صورت است که دستگاه در هر لحظه فعالیت در حال انجام را تشخیص داده و رفرش ریت مورد نیاز آن را تنظیم می‌کند. به گفته سامسونگ این نرخ می‌تواند از ۱۰Hz تا ۹۰ Hz باشد. به طور مثال وقتی در حال انجام بازی هستید یا در حال اسکرول کردن بین صفحات و منوهای تلفن همراه هستید به رفرش ریت بیشتری برای ارائه یک تجربه روان نیاز است و دستگاه به طور خودکار این نرخ را روی حداکثر تنظیم می‌کند. اما وقتی در حال خواندن کتاب هستید یا دستگاه خود را با صفحه روشن در گوشه‌ای رها کرده‌اید و با آن کار نمی‌کنید طبیعتا تحرک زیادی در صفحه وجود ندارد و به رفرش ریت بالایی هم نیاز نیست پس دستگاه نرخ آن را کاهش می‌دهد تا انرژی کمتری مصرف شود.

البته نکته‌ای در این باره وجود دارد و آن نحوه مدیریت و تعیین این نرخ است . در بررسی‌ها مشاهده شده است که رفرش ریت در مواردی بیشتر از نیاز است و حداقل رفرش ریت ادعایی سامسونگ یعنی ۱۰ هرتز هم دیده نشده است. همچنین از طرف دیگر از آنجا که تعیین رفرش ریت مناسب نیاز به پردازش و تصمیم‌گیری مناسب دارد پای پردازنده هم به این موضوع باز می‌شود و در دستگاه‌هایی که پردازنده ضعیف‌تری دارند در برخی موارد منجر به انتخاب ریت نامناسب می‌شود. به طور مثال در برخی از دستگاه‌ها حالت آداپتیو اجازه نمی‌دهد که رفرش ریت در بازی به حداکثر خود برسد و این یک تاثیر منفی است.

مزایای گوشی سامسونگ m32 : محافظت قابل اعتماد از صفحه

در برخی از محصولات میان‌رده سامسونگ می‌بینیم که از شیشه محافظ صفحه شناخته شده و با کیفیتی استفاده نمی‌شود و همین موضوع بررسی محافظ صفحه M32 را برای ما با اهمیت می‌کند. وظیفه محافظت از نمایشگر M32 بر عهده یک Corning Gorilla Glass 5 است که کیفیت بسیار بالایی دارد. البته این محافظ‌ها در برابر خط و خش محافظ خوبی هستند اما با توجه به قیمت بالای نمایشگر و آسیب پذیری آن توصیه می‌شود یک گلس محافظ دیگر هم روی آن نصب کنید.

معایب گوشی m32 : قیمت بالای نمایشگر

همان‌گونه که در ابتدای متن هم اشاره کردیم، هزینهٔ تعمیرات یک گوشی فاکتور مهمی است که همهٔ ما موقع خرید باید حواسمان به آن باشد. صفحه نمایش‌های سوپر آمولد به خاطر کیفیت بالایی که دارند، قیمت بیشتری نسبت به سایر نمایشگرهای دارند. از قدیم هم گفتن همانقدر که پول بدهی، آش میخوری…

از آنجایی که آسیب پذیرترین قطعه ی گوشی نیز ال سی دی است و ممکن است هر لحظه بر اثر ضربهٔ ناگهانی، نفوذ آب و … آسیب ببیند؛ بهتر است قیمت ال سی دی گوشی را بدانید وگرنه ممکن است بعدها با دیدن آن شوک شوید یا حتی از خیر گوشی بگذرید.

راستی شما می دانید که آوافیکس یک مرکز ارائه دهنده خدمات تعمیر موبایل در محل است؟! یعنی در زمان مورد نظر شما یک تکنسین اعزام می کند تا گوشی تان را در منزل، محل کار یا هر مکان دیگری که بخواهید در حضور خودتان تعمیر کند.

معایب گوشی m32 : مشکلات پردازشی

ضعف M32 در اجرای دستورات تنها منعطف به حافظه نمی‌شود و در دیگر بخش‌ها هم این ضعف دیده می‌شود. این محصول در دو مدل با رم‌های ۴ و ۶ گیگابایتی عرضه شده است. ناکافی بودن حجم رم و مدیریت ناکار آمد آن خصوصا در مدل ۴ گیگابایتی منجر شده است به تحت فشار قرار گرفتن موبایل هنگام بارگذاری کردن اطلاعات زیاد. اگر چند برنامه در پس زمینه اجرا کنید دستگاه دچار لگ و افت سرعت شده و همچنین در برگشت در برنامه‌هایی که قبلا باز کرده بودید می‌بینید که دوباره بارگذاری می‌شوند.

البته اگر فکر می‌کنید ما به کلی این موبایل را زیر سوال می‌بریم برگردید و نگاهی به رده قیمتی و کلاس این دستگاه بیندازید. این کاملا طبیعی است که یک موبایل اقتصادی با شرایط ایده آل فاصله داشته باشد اما حتی در همین رده هم بعضی بهتر از دیگران و بعضی ضعیف‌تر هستند. Galaxy M32 اگرچه توان اجرای بازی‌های معمولی را دارد اما در بازی‌های سنگین مثل call of duty کیفیت گرافیکی بالا در دسترس نیست و بالا بردن فریم ریت منجر به بروز لگ و ضعف در بازی می‌شود.

پردازنده این دستگاه را نه کوالکام و نه حتی سامسونگ بلکه مدیاتک ساخته است. چیپست پردازشی این دستگاه از مدل Helio G80 است که طبق معمول ۸ هسته دارد. دو تا از این هسته‌ها با توان ۲ گیگاهرتز کار می‌کنند و ۶ تای بقیه با توان ۱.۸ گیگاهرتز. پردازش گرافیکی این دستگاه هم بر عهده یک چیپ گرافیکی Mali-G52 MC2 است.

معایب گوشی m32 : حافظه کند

حافظه داخلی M32 طبق استاندارد eMMC 5.1 ساخته شده است. این استاندارد در مقابل استاندارد UFS که مختص تلفن همراه ساخته شده است حرفی ندارد. شاید فکر کنید سرعت حافظه تنها در کارهایی مثل انتقال اطلاعات بین دو دستگاه اهمیت دارد. پس اجازه دهید در این مورد کمی توضیح دهیم.

همه قطعات پردازشی یک دستگاه الکترونیکی یعنی CPU، GPU و NPU مثل یک جعبه سیاه هستند که اطلاعات را دریافت کرده و تغییرات و پردازش‌هایی روی آن اعمال می‌کند و خروجی را تحویل می‌دهد. حالا آن اطلاعاتی که برای پردازش به پردازنده داده می‌شوند همیشه به نوعی از طرف حافظه می‌آیند و اطلاعاتی که از پردازنده خارج می‌شوند در حافظه ثبت می‌شوند. پس اگر سرعت حافظه کم باشد یا از سرعت پردازنده کمتر، سرعت کل سیستم را کاهش می‌دهد و اجازه نمی‌دهد چیپست پردازشی به حداکثر قدرت خود برسد. به همین دلیل است که سرعت حافظه در عملکرد موبایل تاثیر دارد.

وقتی یک فیلم سینمایی را انتخاب می‌کنید و باز شدن فایل آن چند ثانیه طول می‌کشد یا وارد یک بازی می‌شوید و بارگذاری آن بیش از حد طول می‌کشد احتمالا مقصر حافظه است.

برای مقایسه نتایج تست سرعت M32 و Realme 8 را که رقیب M32 و در بازارهای جهانی هم قیمت آن است برای شما تهیه کرده‌ایم. این تست در دو بخش حافظه تصادفی و ترتیبی و همچنین در دو حالت نوشتن روی حافظه و خواندن از حافظه انجام می‌شود. Realme 8 در تست نوشتن تصادفی ۵ برابر سریع‌تر از M32 بود و در تست‌های خواندن هم به میزان زیادی سریع‌تر بود. تنها در تست نوشتن ترتیبی M32 توانست با اختلاف بسیار اندک پیروز شود. به طور کلی و در مقایسه با دیگر میان رده‌ها هم ام ۳۲ چندان وضعیت خوبی ندارد.

معایب گوشی m32 : تنوع کم حجم حافظه

همانطور که پیشتر گفتیم این دستگاه در دو مدل با رم ۴ و ۶ گیگابایتی منتشر شده است که ورژن ۴ گیگابایتی با ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی همراه است و مدل ۶ گیگابایتی ۱۲۸ گیگابایت فضا دارد. حجم ۶۴ گیگابایت را امروزه می‌توان حداقل حجم یک موبایل دانست و حجم کمتر از آن مشکل‌زا است اما ۱۲۸ به عنوان بیشترین فضای موجود در دستگاه M32 چندان زیاد نیست. بسیاری از افراد نیاز به فضای بیشتری مثل ۲۵۶ گیگابایت برای ذخیره اطلاعات خود نیازمندند.

میزان رم به شدت ناکافی و فضای ذخیره سازی اطلاعات حداقلی ما را بر آن می‌دارد که شما را از خرید مدل ۶۴/۴ GB نهی کنیم. اگر قصد خرید M32 را دارید توصیه می‌کنیم روی مدل ۱۲۸/۶ GB حساب کنید.

معایب گوشی m32 : دوربین ماکرو بلااستفاده

همانطور که پیشتر گفتیم در پنل پشتی M32 چهار دوربین وجود دارد. دو تا از آنها دوربین اصلی واید و دوربین اولترا واید به ترتیب با رزولوشن ۶۴ و ۸ مگاپیکسل هستند که عملکرد معمولی‌ای دارند؛ البته نکته‌ای در مورد این دوربین‌‌ها وجود دارد که در بخش بعد به آن اشاره می‌کنیم.

دو دوربین دیگر، دوربین عمق میدان و ماکرو هستند هر کدام با رزولوشن تنها ۲ مگاپیکسل. دوربین عمق میدان Galaxy M32 اگرچه کیفیت کمی دارد اما چون به تنهایی قابلیت عکاسی ندارد نمی‌توانیم عملکرد آن را بسنجیم. اما دوربین ماکرو که در واقع وظیفه عکسبرداری از فاصله نزدیک را دارد. همانطور که در مقالات پیشین در مورد موبایل‌های سامسونگ اشاره کرده‌ایم دوربین ماکرو این موبایل‌ها ضعف‌هایی قابل ملاحظه دارند اما در برخی کار را دشوار می‌کنند و در برخی به کل دوربین را بلااستفاده می‌کنند. برای عکاسی با دوربین ماکرو M32 اولین شرط این است که فاصله تا سوژه را خودتان به صورت دستی تنظیم کنید زیرا این دوربین فوکوس خودکار ندارد. نکته دوم این است که این. فاصله تنها از ۳ تا ۵ سانتیمتری سوژه است و دوربین خارج از آنها عکس واضحی نمی‌گیرد. این فاصله به شدت نزدیک باعث می‌شود که در اکثر موارد سایه یا بازتاب دوربین روی سوژه بیفتد. اگر از پس همه این موارد بر بیایید و یک عکس واضح با M32 بگیرید کیفیت آن تنها ۲ مگاپیکسل است که تصاویر آن حتی در حد انتشار در شبکه‌های اجتماعی خوب نیستند.

معایب گوشی m32 : عکاسی در شب ضعیف

دوربین‌های واید و اولترا واید این تلفن اگرچه در نور کافی عملکرد منطقی‌ای دارند اما در شب دچار افت شدیدی در عملکرد می‌شوند. تصاویر این دوربین‌ها دچار نویز شدیدی می‌شوند و گستره دینامیکی آنها هم محدود می‌شود. حالت شب دوربین هم کمک چندانی نمی‌کند اما در عوض فرایند عکاسی را کند می‌کند.

معایب گوشی m32 : طراحی ضعیف

پلاستیکی بودن بدنه M32 دور از انتظار نیست اما امروزه کمپانی‌‌ها اقدامات زیادی برای زیباتر به نظر رسیدن بدنه پلاستیکی موبایل ارزان قیمت خود انجام می‌دهند که جای خالی این اقدامات در طراحی M32 حس می‌شود. قاب پشتی M32 پلاستیکی براق با خطوط محو عمودی است که باعث شده است ظاهر این دستگاه بیشتر شبیه پیژامه باشد خصوصا در نسخه آبی رنگ. قطر M32 کمی زیاد است و همچنین فریم پلاستیکی آن که شبیه فلز پرداخت شده است چندان دلنشین نیست.

قاب دوربین‌های این دستگاه ظاهر از مد افتاده دارد. چهار دوربین M32 داخل یک مربع هم رنگ با بقیه بدنه و کمی برجسته قرار دارند. اما چیزی که بیش از همه آزار دهنده است نحوه قرارگیری فلش دوربین است. این فلش خارج از قاب دوربین‌ها و با فاصله نسبتا زیادی قرار دارد که حس ناخوشایندی القا می‌کند.

در جهت دیگر دستگاه اول از همه ناچ قطره‌ای (یا به قول سامسونگ Infinity-U) جلب توجه می‌کند. اگر بخواهیم سختگیر باشیم اندازه آن کمی بزرگتر از نمونه‌های دیگر موجود در بازار است اما مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند.

معایب گوشی m32 : دکمه ولوم خارج از دسترس

مشکلی که در خیلی موبایل‌های امروزی خصوصا آنهایی که سایز بزرگتری دارند دیده می‌شود، دسترسی سخت به دکمه‌ها هنگام کار کردن با یک دست است. در M32 هر دو دکمه پاور و ولوم در یک جهت قرار دارند که طبیعتا منجر شده است به ارتفاع بیش از حد دکمه ولوم و مشکل‌ساز شدن آن. البته در مورد دکمه پاور هیچ شکایتی وجود ندارد. خصوصا باید در نظر بگیریم که دکمه کاربردی‌تر همین دکمه پاور است که هم به عنوان دکمه پاور عمل می‌کند و هم حسگر اثر انگشت. در مقابل در طول روز نیاز چندانی به تغییر صدای دستگاه پیدا نمی‌کنیم اما به هر حال این ایراد قابل چشم پوشی نیست.

مزایای گوشی m32 : پشتیبانی طولانی مدت

سامسونگ مدت زمان پشتیبانی از محصولات خود را اصولا بر اساس آپدیت سیستم عامل در نظر می‌گیرد. به طور حدودی می‌توان گفت که هر موبایل تا سه سیستم عامل بعد آپدیت‌ها را دریافت می‌کند و تا چهار سال هم آپدیت‌های امنیتی را دریافت می‌کند. پس به این ترتیب سیستم عاملی که موبایل با آن از جعبه خارج می‌شود اهمیت دارد. M32 با جدیدترین نسخه حال حاضر اندروید یعنی android 11 و رابط کاربری UI 3.1 سامسونگ عرضه شده است.

به عبارت دیگر شما به احتمال زیاد تا اندروید ۱۴ را دریافت می‌کنید که مربوط به ۳-۴ سال آینده می‌شود. شاید با خودتان بگویید اینکه چیز مهمی نیست و همه موبایل‌ها جدیدترین سیستم عامل را دارند؛ اما اگر به لیست گزینه‌های احتمالی خود برای موبایل بعدیتان نگاهی بیندازید متوجه تعدادی از این دستگاه‌ها با سیستم عامل اندروید ۱۰ خواهید شد که ممکن است دلیل آن چند ماه تفاوت در زمان عرضه باشد.

معایب گوشی m32 : اسپیکر مونو

برای داشتن تجربه موسیقیایی بهتر لازم است که صدا از حداقل دو جهت متفاوت پخش شود و از طرف دیگر اسپیکرهای ریز جثه به کار رفته در تلفن‌های همراه توانایی چندانی در پخش صدای بلند ندارند. از همین رو اکثر موبایل‌های امروزی مجهز به اسپیکر استریو هستند یعنی دو اسپیکر دارند. یکی اسپیکر معمولی است که اصولا در انتهای دستگاه قرار گرفته است و اسپیکر دیگر هم در واقع اسپیکر تماس است که در بالای صفحه نمایش قرار گرفته است و آن را با یک اسپیکر معمولی جایگزین می‌کنند تا بتواند هر دو نقش یعنی پخش موزیک و پخش صدای مکالمه تلفنی را انجام دهد. در M32 اما خبری از اسپیکر دوم نیست. تنها در انتهای پایینی آن یک اسپیکر down firing است.

این اتفاق علاوه بر اینکه قدرت صدای موبایل را محدود می‌کند، این مشکل را هم در پی دارد که اگر تلفن همراه خود را خصوصا برای بازی کردن به صورت افقی در دست بگیرید انگشتان شما روبروی خروجی صدای اسپیکر قرار بگیرد و صدای آن را مختل کند.

البته خبر خوب این است که این دستگاه مجهز به جک ۳.۵ میلیمتری هدست است و اگر با هندزفری موزیک گوش کنید قابلیت پخش صدا با استاندارد Dolby Atmos را دارد که منجر به تجربه‌ای واقعی و با کیفیت می‌شود.

معایب گوشی m32 : محتویات جعبه ناقص

به نظر می‌رسد از روزگاری که درون جعبه هر میان رده یک قاب محافظ ژله‌ای و یک برچسب محافظ صفحه بود وارد دورانی شده‌ایم که ممکن است حتی لوازم جانبی ابتدایی مثل شارژر هم درون جعبه نباشد.

البته خوشبختانه M32 آداپتور و سیم شارژر را با خود دارد اما شوربختانه خبری از هندزفری نیست. اگر قصد دارید آن استاندارد دالبی اتمس که در بخش قبل به آن اشاره کردیم را تجربه کنید لازم است مبلغی اضافه خرج کنید تا یک هندزفری برای موبایل جدید خود بخرید.

یک سوال : آیا گوشی m32 سامسونگ ضدآب است؟

حتما شما هم نام استانداردهای IP را هنگام بررسی دیگر موبایل‌های شنیده‌اید. عناوینی مثل IP67 یا IP68 بیانگر این است که دستگاه مورد نظر تاییدیه رسمی برای مقاوم بودن در برابر آب و خاک را تا حد خاصی کسب کرده است. اینکه اگر مقداری آب روی دستگاهتان ریخت نگران سوختن آن نباشید امروزه در موبایل‌های پرچمدار امری بدیهی و واجب و در موبایل‌های میان رده امری عادی است. در m32 اما خبری از هیچگونه تاییدیه یا استانداردی مبنی بر مقاوم بودن در برابر آب و خاک نیست.

مزایای گوشی سامسونگ m32 : باتری قدرتمند

اما می‌رسیم به نقطه قوت اصلی M32 که آن را نگه داشتیم برای انتهای مقاله. همانطور که از یک موبایل سری M سامسونگ انتظار داریم M32 به یک باتری بزرگ ۶۰۰۰ میلی آمپری مجهز است. این باتری با یک بار شارژ به راحتی یک و نیم روز از پس کارهای شما برمی‌آید.

معایب گوشی سامسونگ m32 : شارژ کند

در مبحث شارژ شدن M32 می‌توانیم هم یک مزیت پیدا کنیم و هم یک عیب. همانطور که گفتیم M32 به یک باتری پرقدرت ۶۰۰۰ میلی آمپری مجهز است. یک باتری بزرگ همانطور که دیرتر خالی می‌شود دیرتر هم پر می‌شود و این لزوم استفاده از سیستم شارژ پیشرفته را یادآور می‌شود. ام ۳۲ می‌تواند حداکثر با سرعت ۲۵ W شارژ شود که در این رده قیمتی قابل تحسین است و یک مزیت به حساب می‌آید. اما متاسفانه در جعبه این دستگاه چیزی بیشتر از یک آداپتور ۱۵ W عایدتان نمی‌شود. این آداپتور از همان تکنولوژی استفاده می‌کند که سامسونگ آن را شارژ سریع نامیده اما مربوط به ۷-۸ سال قبل است و اکنون کارایی خود را از دست داده است.

اگر از شارژر درون جعبه. M32 استفاده کنید برای شارژ کامل آن از ۰ تا ۱۰۰ نیاز به چیزی حدود ۲ و نیم ساعت زمان دارید. اما اگر مبلغ اضافه‌ای پرداخت کنید و آداپتور ۲۵ واتی را خریداری نمایید این عدد تا ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه کاهش می‌یابد که به طور کلی نسبت به دیگر موبایل‌ها کم نیست اما نسبت به حجم باتری دستگاه عدد قابل قبولی است.

بالاخره گوشی m32 سامسونگ خوب است یا نه؟ بخریم یا نه؟

به هر ترتیب رده قیمتی M32 آن را نسبت به دیگر محصولات سامسونگ جدا می‌کند. اگرچه این محصول بی نقص نیست اما اگر قصد خرید یک موبایل اقتصادی با مشخصاتی متوسط و باتری قدرتمند دارید Galaxy M32 گزینه مناسبی برای شماست (اگرچه در بازار ایران موبایل‌های ارزان‌تری از M32 وجود دارند اما این موبایل در بازارهای رسمی قیمتی کمتر از ۲۵۰ دارد که پایین به حساب می‌آید. این را بگذارید به حساب اوضاع نابسامان بازار ایران). تنها حسرت ما این است که ای کاش عملکرد این دستگاه در پردازش اینقدر بد نبود.

مزیت کلیدی دیگر این دستگاه صفحه نمایش آن است. زیاد پیش نمی‌آید که با چنین بودجه‌ای بتوانید چنان صفحه نمایش با کیفیتی به دست بیاورید که هم رزولوشن و هم رفرش ریت بالایی داشته باشد.

اگر اسپیکر ضعیف این دستگاه را تحمل کنیم می‌توان گفت یک دستگاه عالی برای فیلم دیدن آن هم به طول چند ساعت بدون نگرانی از تمام شدن باتری و حتی زیر نور آفتاب است.

در این مطلب مزایا ، معایب و مشکلات گوشی سامسونگ m32 بررسی شد. اگر شما نیز تجربه ای در استفاده از این گوشی دارید ، لطفا برای ما پیام بگذارید تا با بروزرسانی این مطلب سایر کاربران نیز راهنمایی شوند.

سوالات متدوال:

مزایا و معایب صفحه نمایش گوشی m32 چیست؟

نمایشگر سوپر آمولد، نرخ بروزرسانی ۹۰ هرتز ، رفرش ریت آداپتیو و محافظ گوریلاگلس ۵ را می توان جزو مزایای صفحه نمایش m32 شمرد و قیمت بالای نمایشگر را می توان به عنوان تنها عیب آن در این کلاس معرفی کرد.

معایب پردازنده و حافظه گوشی m32 چیست؟

هنگ کردن در بازی، حافظه کند و تنوع کم حجم حافظه معایب این گوشی در این بخش هستند.

معایب دوربین گوشی m32 چیست؟

دوربین ماکرو بلااستفاده و عکاسی در شب ضعیف معایبی است که در بخش دوربین با آن مواجه می شویم.

معایب گوشی m32 از نظر طراحی و ساخت چیست؟

طراحی ضعیف ، قطر زیاد و دکمه ولوم خراج از دسترس مهم ترین معایب این گوشی از نظر طراحی و ساخت هستند.

آیا گوشی m32 سامسونگ ضدآب است؟

در m32 خبری از هیچگونه تاییدیه یا استانداردی مبنی بر مقاوم بودن در برابر آب و خاک نیست.

مهم ترین مزایا و نقاط قوت m32 کدام موارد هستند؟

صفحه نمایش سوپر آمولد و باتری قدرتمند مهم ترین ویژگی هایی هستند که می توانند شما را به خرید m32 ترغیب کنند.

مهم ترین معایب و نقاط ضعف m32 کدام موارد هستند؟

مشکلات پردازشی و حافظه کند نیز ویژگی هایی هستند که می تواند شمارا از خرید این گوشی دلسرد کنند.