در این مطلب به بررسی علت خالی شدن سریع و ناگهانی شارژ باتری گوشی سامسونگ a5 , a5 2016 , a5 2017 می پردازیم و روش هایی برای حل این مشکل ارائه خواهیم کرد.

گزارشات زیادی از کاربران گوشی های سامسونگ a5 , a5 2016 , a5 2017 مبنی بر خالی شدن سریع تر از حالت نرمال نرمال ، تخلیه ناگهانی شارژ باتری و خاموش شدن گوشی ثبت شده است. البته این مشکلات مختص گوشی های سری a5 نیستند و سایر گوشی های هوشمند نیز دچار چنین مشکلاتی شده اند.

همیشه چاره حل مشکل خالی شدن سریع باتری، تعویض باتری نیست و با توجه به علت مشکل روش های متفاوتی برای حل آن موثر خواهند بود. در این مطلب به شما خواهیم گفت که حتی اختلالات نرم افزاری نیز می توانند عامل تخلیه سریع شارژ گوشی های سامسونگ a5 , a5 2016 , a5 2017 شوند و ممکن است شما به سادگی بدون نیاز به تعویض باتری مشکل را حل کنید.

خالی شدن سریع باتری گوشی سامسونگ a5 , a5 2016 , a5 2017 به دلیل معیوب بودن باتری

نمی توان این واقعیت را کتمان کرد که شایع ترین علت خالی شدن سریع باتری گوشی سامسونگ a5 , a5 2016 , a5 2017 معیوب شدن باتری است. معیوب شدن باتری که در مواردی با تغییر شکل ظاهری یا اصطلاحا باد کردن باتری همراه است، راهکاری به جز تعویض باتری برای شما باقی نمی گذارد.

رایج ترین علت تغییر شکل باتری تمام شدن عمر مفید آن و سپس آسیب های سخت افزاری مانند ضربه، فشار، آب خوردگی و مشکلات بوردی موثر بر باتری است. در هر صورت علت مشکل هرچه باشد، باتری باید تعویض گردد. اما نکته اینجاست که اگر علت مشکل عوامل دیگر به جز تمام شدن عمر مفید باتری باشد، ممکن است به جز تعویض باتری به تعمیرات دیگری نیز نیاز باشد. برای اطمینان از این موضوع گوشی باید توسط یک تکنسین بررسی شود. همچنین می توانید جهت مشاوره با کاشناسان فنی آوافیکس تماس بگیرید.

خالی شدن سریع باتری گوشی سامسونگ a5 , a5 2016 , a5 2017 بر اثر اختلالات نرم افزاری

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم اختلالات نرم افزاری نیز می تواند بر خالی شدن سریع و ناگهانی شارژ باتری گوشی سامسونگ a5 , a5 2016 , a5 2017 موثر باشند. گاهی یک اقدام ساده و ابتدایی تاثیر زیادی بر جلوگیری از خالی شدن باتری دارد که در ادامه مطلب به ارائه این روش ها خواهیم پرداخت:

روش اول حل مشکل سریع خالی شدن باتری گوشی سامسونگ a5 , … : کالیبره کردن باتری

گوشی های اندروید داری ویژگی به اسم Battery Stats هستند که میزان شارژ باتری در هر شرایط را بررسی می کنند، ممکن است گاهی اوقات اطلاعات اشتباهی درباره میزان شارژ باتری دهد و باعث خاموش شدن گوشی شود. کالیبره کردن باتری به این معنی است که سیستم عامل اندروید را برای تصحیح این اطلاعات آماده و میزان شارژ واقعی باتری را نشان دهد. (باتری دارای یک سلول ذخیره و تخلیه است. با این حال باتری های لیتیوم-یون دارای یک مدار چاپی هستند که به عنوان یک سوئیچ محافظ جهت جلوگیری از تخلیه کامل و یا انفجار جلوگیری می کند).

برای کالیبره کردن باتری گوشی Galaxy a5 مراحل زیر را دنبال کنید:

  • اجازه دهید باتری گوشی کامل خالی و خاموش شود.
  • گوشی را با یک شارژر اصلی و با برق شهری شارژ کنید و اجازه دهید شارژ آن ۱۰۰ درصد شود.
  • بعد گوشی را روشن کنید و اجازه بدهید بازهم شارژ آن کاملا خالی شود.
  • سپس مجددا به شارژ بزنید تا ۱۰۰ درصد شود.

چندبار تخلیه و شارژ کامل گوشی برای کالیبره کردن باتری موثر است.

نکته : از آنجایی که خالی شدن کامل باتری برای گوشی اصلا خوب نیست نباید برای حل مشکل باتری به طور مدام از این روش استفاده کرد، تنها زمانی که شرایط باتری خیلی بد است باید از این روش استفاده کنید.

نکته : اگر به تازگی باتری گوشی را عوض کرده اید و مجددا با مشکل خالی شدن سریع باتری مواجه شده اید، به احتمال زیاد کالیبره کردن برای حل مشکل شما موثر خواهد بود.

روش دوم حل مشکل زود خالی شدن باتری گوشی سامسونگ a5 2016 , … : راه اندازی گوشی در Safe mode

ممکن است دلیل سریع خالی شدن باتری گوشی سامسونگ a5 , a5 2016 , a5 2017 نصب برنامه های مخرب بر روی گوشی باشد. برای بررسی این موضوع گوشی را در حالت امن (safe mode) راه اندازی کنید.safe mode حالتی است که تمام برنامه های نصب شده توسط شما موقتا غیرفعال می شوند.

برای راه اندازی گوشی در safe mode مراحل زیر را دنبال کنید :

  • دستگاه را خاموش کنید.
  • کلید Power را فشار دهید و نگه دارید.
  • هنگامی که لوگوی “SAMSUNG” بر روی صفحه ظاهر می شود، کلید Power را آزاد کنید.
  • بلافاصله پس از رها کردن دکمه پاور، کلید ولوم پایین را فشار داده و نگه دارید.
  • همچنان کلید ولوم پایین را نگه دارید تا زمانی که دستگاه دوباره راه اندازی شود.
  • حالت امن (Safe mode) در گوشه پایین سمت چپ صفحه نمایش داده می شود.
  • هنگامی که safe mode را می بینید، کلید ولوم پایین را رها کنید.

اگر در این حالت مشکل حل شد ، نتیجه می گیریم که یک یا چند برنامه که توسط شما نصب شده اند، باعث این مشکل شده اند. پیشنهاد می کنیم برنامه های مشکوک را حذف کنید.

روش سوم حل مشکل خالی شدن سریع باتری گوشی سامسونگ a5 2017 , … : ریست فکتوری

به عنوان آخرین روش نرم افزاری برای حل مشکل سریع خالی شدن باتری گوشی سامسونگ a5 , a5 2016 , a5 2017 پیشنهاد می کنیم گوشی را به تنظیمات پیش فرض کارخانه بازگردانید. از آنجایی که گاهی یک اختلال نرم افزاری پیجیده می تواند بر عملکرد گوشی تاثیرگذار باشد، با ریست فکتوری گوشی ممکن است مشکل برطرف شود. البته توجه داشته باشید که حتما قبل از ریست فکتوری از اطلاعات گوشی تان بکاپ بگیرید زیرا پس از آن اطلاعات گوشی شما پاک خواهد شد.

پیشنهاد می شود بخوانید:

آموزش بکاپ گرفتن از گوشی سامسونگ

مراحل ریست فکتوری گوشی سامسونگ a5 :

  • گوشی را خاموش کنید.
  • پس از خاموش کردن گوشی دکمه (home) و ولوم بالا را فشار دهید و نگه دارید، سپس دکمه پاور را نگه دارید.
  • زمانی که لوگوی اندروید ظاهر شد، دکمه ها را نیز رها کنید.
  • دکمه ولوم پایین را چند بار فشار دهید تا گزینه wipe data/factory reset برجسته شود و سپس برای تایید دکمه پاور را فشار دهید.
  • دکمه ولوم پایین را مجددا فشار دهید تا گزینه Yes — delete all user data انتخاب شود و برای برای تایید دکمه پاور را فشار دهید.
  • صبر کنید تا عملیات ریست فکتوری کامل شود سپس زمانی که گزینه Reboot system now برجسته شد دکمه پاور را فشار دهید تا سیستم شما راه اندازی شود.

طبق گزارشات کاربران روش های ارائه شده در این مطلب برای حل مشکل خالی شدن سریع باتری گوشی سامسونگ a5 , a5 2016 , a5 2017 موثر بوده است. اگر پس از امتحان روش های فوق بازهم مشکل گوشی شما پابرجاست، احتمال وجود مشکلات سخت افزاری قوی تر می شود و گوشی باید توسط یک تکنسین بررسی شود.

اگر شما نیز روش موثر دیگری برای حل مشکل خالی شدن سریع شارژ باتری گوشی سامسونگ a5 , a5 2016 , a5 2017 می شناسید، لطفا برای ما پیام بگذارید تا با بروزرسانی این مطلب به سایر کاربران در حل مشکل کمک شود.