در این مطلب به بررسی علت سیاه شدن صفحه نمایش گوشی ایفون ۸ و روش های حل این مشکل خواهیم پرداخت.

هنگامی که بطور ناگهانی صفحه نمایش ایفون شما خاموش می شود می تواند چند دلیل داشته باشد، خالی شدن شارژ باتری، خرابی باتری ، آسیب دیدگی صفحه نمایش و مشکلات نرم افزاری. به طور دلایل سیاه شدن صفحه ایفون ۸ را می توان به دو دسته نرم افزاری و سخت افزاری تقسیم بندی کرد.

سیاه شدن صفحه ایفون ۸ پس از ضربه ، آب خوردگی و …

اگر ال سی دی آیفون ۸ شما پس از یک آسیب فیزیکی مانند ضربه یا آب خوردگی سیاه شده است در حالی که گوشی روشن است، به احتمال زیاد ال سی دی سوخته است و باید برای تعویض ال سی دی اقدام کنید.

آوافیکس ارائه دهنده خدماتی نوین در تعمیرات موبایل:

اعزام تکنسین برای تعویض ال سی دی آیفون ۸

اما اگر پس از آسیب وارد شده گوشی روشن نیز نمی شود، احتمال وجود مشکلات دیگری مانند خرابی بورد وجود دارد که برای تشخیص دقیق گوشی باید توسط یک تکنسین بررسی شود.

سیاه شدن صفحه آیفون ۸ به دلیل خرابی باتری و خالی شدن شارژ

اگر چندین سال است که برای تعویض باتری اقدام نکرده اید و اخیرا نیز با مشکل تخلیه سریع شارژ مواجه بوده اید، ممکن است با خالی شدن ناگهانی شارژ باتری گوشی خاموش شده است و شما قکر می کنید که ال سی دی سیاه شده است. در این شرایط نیز به احتمال زیاد با تعویض باتری مشکل حل خواهد شد.

آوافیکس ارائه دهنده خدماتی نوین در تعمیرات موبایل:

اعزام تکنسین برای تعویض باتری آیفون ۸

رایج ترین عامل خرابی باتری، تمام شدن عمر مفید آن و سپس نفوذ مایعات و سایر مشکلات فیزیکی است. خرابی باتری معمولا با تغییر شکل آن همراه است.

سیاه شدن صفحه نمایش iphone 8 به دلیل اختلالات نرم افزاری

اما در صورتی که به قسمت های سخت افزاری گوشی آسیبی نرسیده باشد، می توان مشکل بوجود آمده را به یک خطای نرم افزاری نسبت داد که در این مقاله قصد داریم با ارائه راه حل های مناسب این مشکل را برطرف کنیم.

روش اول حل مشکل سیاه شدن صفحه ایفون ۸ : راه اندازی مجدد

اگر اولین بار است که صفحه نمایش شما سیاه شده و روشن نمی شود، ممکن است این مشکل ناشی از یک خطای کوچک سیستمی است که با تنظیم مجدد نرم افزاری برطرف می شود. از آنجایی که در این شرایط لمس صفحه نمایش کار نمی کند شما باید از روش راه اندازی مجدد کمک بگیرید، در تنظیم مجدد لازم نیست نگران اطلاعات روی گوشی خود باشید.

مراحل راه اندازی مجدد iPhone 8 :

  • دکمه Volume بالا را فشار داده و سریع رها کنید.
  • دکمه Volume پایین را فشار داده و سریع رها کنید.
  • دکمه power را فشار داده و تا هنگامی که لوگوی اپل روی صفحه نمایش بالا بیاید، power را رها نکنید.
  • معمولاً انجام تنظیم مجدد مشکل را برطرف می کند اما اگر مشکل همچنان باقی است، شما با یک مساله جدی تر روبرو هستید و باید راه کارهای بعدی را امتحان کنید.

روش دوم حل مشکل سیاه شدن ال سی دی آیفون ۸ : راه اندازی مجدد هنگام شارژ

گاهی اوقات شارژر گوشی به دلیل داشتن برخی از مشکلات مانند سیم شارژر و یا آداپتور معیوب باعث ایجاد مشکل بر روی گوشی شما می شود و گوشی را مجبور به خاموش شدن می کند. این مشکل باعث می شود گوشی نتواند حتی معمول ترین کارها مثل شارژ شدن را انجام دهد. انجام Force Restart هنگامی که گوشی در حال شارژ است می تواند راه حل مناسبی برای این مشکل باشد.

برای شروع از میزان شارژ باتری گوشی مطمئن شوید. گوشی را به شارژر وصل کنید، سپس مراحل Force Restart را که در مرحله قبلی ارائه کردیم انجام دهید.

اگر با این روش مشکل حل نشد راه حل بعدی را امتحان کنید.

روش سوم حل مشکل خاموش شدن صفحه آیفون ۸ : قرار دادن گوشی در حالت ریکاوری

این یک روش پیشرفته در بازگرداندن سیستم عامل ios می باشد، که این قابلیت می تواند خطاهای نرم افزاری پیچیده تر را رفع کند. در ابتدا گوشی iphone8 را در حالت ریکاوری قرار دهید و پس از آن ios را در iTunes ریکاوری کنید. در این مرحله شما می توانید به کمک بازگرداندن گوشی به بکاپ نسخه قبلی ios مشکل پیش آمده را حل کنید. گوشی را با کابل USB به کامپیوتر وصل کنید و مراحل زیر را دنبال کنید :

  • دکمه ولوم بالا را فشار داده و سریع رها کنید.
  • دکمه ولوم پایین را فشار داده و سریع رها کنید.
  • دکمه پاور را فشار داده و تا زمانی که Connect to iTunes روی صفحه، نمایش داده نشده است آن را رها نکنید ( هنگامی که لوگوی اپل روی صفحه نشان داده می شود نباید دکمه پاور را رها کنید زیرا ما در این مرحله نیاز به حالت ریکاوری داریم).
  • در مرحله بعد شما باید روی صفحه نمایش، گزینه  Restoreو یا update را ببینید.
  • گزینه Update را برای به روز رسانی ios انتخاب کنید در غیر این صورت بر روی گزینه Restore کلیک کنید.
  • اجازه دهید که iTunes بدون پاک کردن اطلاعات شما، ios را مجدد نصب کند. اگر انجام این کار زمان زیادی می برد، می توانید گوشی را از کامپیوتر جدا کنید. منتظر بمانید تا دانلود کامل شود بعد از آن به مراحل قبلی برگردید و تنظیمات حالت ریکاوری را انجام دهید.

اجازه دهید که iTunes بدون پاک کردن اطلاعات شما، ios را مجددا نصب کند. اگر انجام این کار زمان زیادی می برد، می توانید گوشی را از کامپیوتر جدا کنید. منتظر بمانید تا دانلود کامل شود بعد از آن به مراحل قبلی برگردید و تنظیمات حالت ریکاوری را انجام دهید.

روش چهارم حل مشکل سیاه شدن صفحه ایفون ۸ : تنظیم مجدد در حالت DFU

اکثر مسائل مربوط به نرم افزار در سیستم عامل ios با بازیابی در حالت ریکاوری حل می شود. اما برخی از این مشکلات پیچیده تر هستند و در مقابل حالت ریکاوری مقاومت می کنند. بنابراین نیاز به یک روش قوی تر برای حل این مشکل داریم. اجرای ریکاوری در حالت DFU می تواند این مشکل را حل کند. این حالت اجازه می دهد تا گوشی شما به iTunes بدون نیاز به سیستم عامل و Bootlaoder متصل شود.

نکته : این روش هم مانند تنظیمات کارخانه باعث پاک شدن تمام اطلاعات روی گوشی می شود، بنابراین قبل از انجام این روش از اطلاعات خود بکاپ بگیرید.

پیشنهاد می شود بخوانید:

آموزش بکاپ گرفتن از آیفون

مراحل تنظیم مجدد آیفون ۸ در DFU mode :

  • تمام برنامه های باز روی کامپیوتر را ببندید.
  • گوشی را توسط کابل اصلی iPhone8 به کامپیوتر وصل کنید.
  • هنگامی که گوشی به کامپیوتر متصل شد دکمه power را برای ۳ ثانیه نگه دارید.
  • برای ۱۰ ثانیه همزمان دکمه power و volume پایین را نگه دارید (اگر لوگوی اپل روی صفحه بالا آمد به این معنی است که دکمه ها را به مدت طولانی تری نگه داشته اید و باید مراحل را از اول انجام دهید).
  • اگر لوگوی اپل بالا نیامد، دکمه power را رها کنید ولی همچنان به نگه داشتن دکمه volume پایین ادامه دهید.
  • اگر صفحه نمایش، به رنگ مشکی باقی ماند، شما با موفقیت وارد حالت DFU شده اید. در این مرحله پیغام iTunes has detected your iPhone را مشاهده خواهید کرد. بعد از آن تمام مراحل فرایند DFU mode را دنبال کنید (اگر پیغام را روی صفحه مشاهده نکردید شما وارد DFU mode نشده اید، و باید از اول تمام مراحل را انجام دهید).

اگر همچنان مشکل سیاه شدن صفحه نمایش ایفون ۸ شما حل نشده است، احتمال وجود مشکلات سخت افزاری قوی تر می شود. بنابراین پیشنهاد می کنیم گوشی توسط یک تکنسین حرفه ای بررسی شود.