قطع صدای اس ام اس آیفون شما می تواند برایتان حسابی دردساز شود. اگرچه درحال حاضر بسیاری از مکالمات و ارتباطات متنی ما از طریق اپلیکیشن های پیام رسان است؛ اما مثلا بانک ها برای شما در تلگرام و واتساپ پیام نمیفرستند. به همین دلیل قطع شدن صدای sms و به موقع ندیدن یک اس ام اس بسیار مهم است و حتی می تواند خطر آفرین باشد! البته این خطرات قبل ترها که اس ام اس ها برای خودشان برو و بیایی داشتند بیشتر حس میشد، اما همانطور که گفتم هنوز هم اطلاعاتی که از طریق پیامک رد و بدل می شوند، کاملا بی اهمیت نشده اند. بنابراین قطع شدن صدای اس ام اس ایفون هم یک مشکل مهم محسوب می شود که ما در این مطلب به روش های حل این مشکل خواهیم پرداخت.

روش اول برای حل مشکل قطع شدن صدای اس ام اس آیفون : چک کردن تنظیمات نوتیفیکیشن

در ابتدا بهتر است بررسی کنیم که آیا ارسال نوتیفیکیشن برای برنامه Messages فعال است یا خیر! اگر دارید فکر می کنید که اگر فعال نبود، چرا تا حالا نوتیفیکیشن اس ام اس ها می آمده است؟ باید بگوییم ممکن است اشتباهی و یا به دلایل دیگر غیرفعال شده باشد. بنابراین پیشنهاد می کنیم حتما این مورد را طبق مراحل زیر چک کنید.

  • به تنظیمات بروید.
  • Notifications را انتخاب کنید.
  • روی برنامه ی Messages ضربه بزنید و بررسی کنید که Allow Notifications و Sounds فعال باشد.

روش دوم برای حل مشکل قطع شدن صدای اس ام اس آیفون : چک کردن گزینه Do Not Disturb

با فعال کردن حالت Do Not Disturb آیفون شما متوجه می شود که شما نمی خواهید کسی مزاحمتان بشود و صدای تمام نوتیفیکیشن ها را قطع می کند. این آیکون همان شکل ماه است که در کنترل سنتر می بینید. از آنجایی که ممکن است اشتباهی دستتان خورده باشد و این حالت را فعال کرده باشید، پیشنهاد می کنیم حتما کنترل سنتر را از پایین به بالا بکشید و بررسی کنید که آیا آیکون ماه روشن است یا خاموش.

اگر این آیکون در کنترل سنتر شما نبود، می توانید به تنظیمات گوشی بروید و از آنجا گزینه ی Do Not Disturb را بررسی کنید که آیا فعال است یا خیر.

روش سوم برای حل مشکل قطع شدن صدای sms آیفون : ری استارت گوشی

یک ری استارتِ ساده در بسیاری از مواقع می تواند اختلالات نرم افزاری ساده را برطرف کند. برای ری استارت کردن در آیفون‌های قدیمی تا آیفون ۶ و ۶ پلاس، دکمه پاور و هوم را به صورت همزمان نگه دارید تا صفحه خاموش شده و دوباره روشن شود و لوگوی اپل در صفحه ظاهر شود.

در آیفون ۷ و ۷ پلاس، باید برای اینگونه ریستارت کردن دکمه کم کردن صدا و دکمه روشن کردن آیفون را به صورت همزمان بفشارید و پس از اینکه لوگوی اپل ظاهر شد، آن‌ها را رها کنید.

در آیفون ۸ تا آیفون‌های جدید باید برای فورس ریستارت کردن مراحل زیر را طی کنید.

  • دکمه زیاد کردن صدا را فشرده و رها کنید.
  • دکمه کم کردن صدا را فشرده و رها کنید.
  • دکمه کناری را فشرده و نگه دارید.
  • زمانی که لوگوی اپل ظاهر شد، دکمه را رها کنید.

امیدواریم این روش مشکل قطع شدن صدای اس ام اس آیفون شما را حل کند.

روش چهارم برای حل مشکل قطع شدن صدای اس ام اس آیفون : ریست کردن تنظیمات

از آنجایی که ممکن است یک اختلال نرم افزاری ساده باعث قطع شدن صدای اس ام اس آیفون شما شده باشد، پیشنهاد می کنیم یکبار تنظیمات را ریست کنید. توجه داشته باشید پس ریست کردن تنظیمات عکس ها ، ویدئو ها ، پیامک ها یا مخاطبین شما حذف نخواهند شد. برای ریست کردن تنظیمات گوشی تان کافیست مراحل زیر را دنبال کنید.

  • به تنظیمات بروید.
  • General را انتخاب کنید.
  • Reset را انتخاب کنید.
  • در پایان روی Reset All Settings ضربه بزنید.

روش پنجم برای حل مشکل قطع شدن صدای اس ام اس ایفون : ریست فکتوری

به عنوان آخرین راهکار نرم افزاری برای حل مشکل پیشنهاد می کنیم گوشی را ریست فکتوری کنید. البته همانطور که می دانید پس از ریست فکتوری تمام اطلاعات گوشی شما پاک خواهد شد؛ بنابراین قبل از شروع حتما از اطلاعات آیفون تان بکاپ بگیرید وگرنه با پاک شدن اطلاعاتتان ناراحتی شما چند برابر بیشتر از قطع شدن صدای sms خواهد بود.

برای ریست فکتوری آیفون چندین روش وجود دارد؛ از آنجایی که گوشی شما روشن است و کار می کند، پیشنهاد می کنیم طبق مراحل زیر گوشی تان از طریق تنظیمات گوشی ریست کنید:

  • به تنظیمات بروید.
  • General را انتخاب کنید.
  • Reset را انتخاب کنید.
  • در پایان روی Reset All Content and Settings ضربه بزنید.

اگر می خواهید روش های دیگر برای ریست فکتوری آیفون را بدانید، پیشنهاد می کنیم روی لینک زیر کلیک کنید.

قطع شدن صدای اس ام اس آیفون بعد از آپدیت ios

یکی از رایج ترین مشکلات گزارش شده توسط کاربران، قطع شدن صدای اس ام اس آیفون بعد از آپدیت به iOS 14 بود. برای رفع این مشکل هنوز اپل به طور مشخص راهکاری ارائه نداده است؛ اما پیشنهاد می کنیم اگر شما نیز با این مواجه شده اید، راهکارهای ارائه شده را امتحان کنید، شاید یکی از آنها برای حل مشکل گوشی شما نیز مفید باشد.

در این مطلب سعی کردیم تمام روش های حل مشکل قطع شدن صدای اس اما اس ایفون را بررسی کنیم؛ اگر شما نیز در این مورد تجربه ای دارید و یا راهکار دیگری می شناسید، لطفا در پایین همین مطلب برای ما پیغام بگذارید تا با بروزرسانی مطلب به سایر کاربران نیز کمک شود.