در این مطلب به بررسی پیغام call ended در گوشی های سامسونگ و سایر گوشی های اندروید مانند سونی ، هواوی ، اچ تی سی ، ال جی و…  می پردازیم و به شما خواهیم گفت call ended یعنی چه؟ علت پیغام خطای ” تماس پایان یافت ” و قطع شدن تماس بعد از چند ثانیه هنگام مکالمه با سیم کارت های همراه اول ، ایرانسل و  رایتل چیست؟ و روش رفع این مشکل چیست؟

طبق بررسی های صورت گرفته میزان گزارشات و شکایات ثبت شده مبنی بر مشاهده پیغام خطا یا ارور call ended ( تماس پایان یافت ) و قطع تماس و مکالمه بعد از چند ثانیه توسط کاربران گوشی های سامسونگ و اپراتور همراه اول بیشتر از سایر برندها و اپراتورهاست که البته می تواند به دلیل بیشتر بودن تعداد این کاربران نیز باشد. بنابراین این مطلب به بررسی تخصصی تر روش های حل مشکل برای این کاربران می پردازد که البته برای سایرین نیز می تواند مفید باشد.

روش های حل مشکل call ended ( تماس پایان یافت ) در گوشی سامسونگ و اپراتور همراه اول

پیغام call ended اصولا به دلیل یک اختلال ساده و موقتی است که طبق روش های زیر به راحتی قابل حل است. در برخی مواقع نیز بدون اینکه شما کار خاصی انجام دهید، مشکل رفع خواهد شد. اما با توجه به اینکه این مشکل می تواند بسیار آزاردهنده باشد و در مواقعی باعث اختلال در روند انجام کارها و زندگی روزمره شما شود، پیشنهاد می کنیم راهکارهای زیر را برای حل مشکل امتحان کنید.

روش اول حل مشکل call ended در گوشی سامسونگ : راه اندازی مجدد

از آنجایی که به احتمال زیاد یک اختلال نرم افزاری ساده می تواند دلیل پیغام call ended هنگام مکالمه باشد، اولین و موثرترین راهکار رفع مشکل راه اندازی مجدد یا ری استارت گوشی است. این روش به جز گوشی سامسونگ برای سایر گوشی ها نیز مفید است.

روش دوم رفع مشکل call ended در گوشی سامسونگ : تغییر تنظیمات به ۲G

یکی از اصلی ترین دلیل قطع تماس و ارور call ended روی صفحه گوشی سامسونگ ضعیف بودن پوشش شبکه اپراتور همراه اول، ایرانسل و … یا اصطلاحا آنتن ندادن است.

امروزه با توجه به استفاده بسیاری از کاربران از اینترنت همراه معمولا تنظیمات پوشش شبکه روی ۳G یا ۴G است. بنابراین هنگامی که پوشش آنتن دهی یک منطقه ضعیف باشد، گوشی باید به ۲G سویچ کند که این کار معمولا چندثانیه طول می کشد.

البته در صورتی که گوشی شما روی حالت خودکار نباشد و سویچ نشود، تا زمانی که در آن منطقه هستید ممکن است با پیغام call ended ( تماس پایان یافت ) مواجه شوید.

بنابراین در این شرایط پیشنهاد می کنیم با دنبال کردن مسیر زیر تنظیمات پوشش شبکه را روی ۲G قرار دهید.

Settings > More > Mobile Networks > preferred network type > only 2G / 2G

دلیل پیغام call ended چیست و روش های حل مشکل " تماس پایان یافت " در گوشی های سامسونگ و سایر اندرویدی ها

روش سوم رفع پیغام خطای call ended در گوشی سامسونگ : تغییر تنظیمات caller ID

این روش مختص کاربران گوشی های سامسونگ است و برای حل مشکل call ended  یا ” تماس پایان یافت ” در این گوشی ها  موثر است. برای تغییر تنظیمات کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

Settings > Call Setting > Additional Setting > Caller Id > Show The Number

یا

Settings > Call Setting > Additional Setting > Caller Id > Network Default

دلیل پیغام call ended چیست و روش های حل مشکل " تماس پایان یافت " در گوشی های سامسونگ و سایر اندرویدی ها

روش چهارم حل مشکل ” تماس پایان یافت ” در گوشی سامسونگ : پاک کردن کش پارتیشن

یکی از دیگر از دلایل مشکل قطع شدن تماس بعد از چند ثانیه و پیغام call ended در گوشی سامسونگ و سایر گوشی های اندرویدی معیوب بودن اطلاعات کش پارتیشن یا پر بودن حافظه برنامه شماره گیر یا کل گوشی است.

حافظه پنهان یا cache partition در واقع بخشی از حافظه است که اطلاعاتی را برای اجرای سریع سیستم عامل اندروید در خود ذخیره می کند.

گاهی به دلایل مختلف اطلاعات این بخش معیوب می شوند و در نتیجه گوشی دچار مشکلات مختلفی می شود. بنابراین پاک کردن کش پارتیشن می تواند روش موثری برای حل مشکل باشد.

پاک کردن کش پارتیشن برنامه شماره گیر

در ابتدا پیشنهاد می کنیم فقط حافظه کش برنامه شماره گیر گوشی را پاک کنید و در صورت حل نشدن مشکل کش گوشی را کاملا پاک کنید. برای پاک کردن کش برنامه شماره گیر کافیست مسیر زیر را دنبال کنید:

Storage > Clear data  < Phone < منوی سه نقطه < Caller Id > Show The Number

این روش را برای برنامه های phone call management و phone service app data ، تکرار کنید.

آوافیکس ارائه دهنده خدماتی نوین در تعمیرات موبایل:

اعزام تکنسین برای تعمیر موبایل سامسونگ در محل

پاک کردن کش پارتیشن گوشی

توجه داشته باشید که با این روش هیچ کدام از اطلاعات ذخیره شده توسط شما مانند ویدئوها، تصاویر، مخاطبین، پیام ها و … پاک نخواهند شد. ضمن اینکه به محض راه اندازی مجدد گوشی کش پارتیشن با اطلاعات درست پر خواهد شد.

برای پاک کردن کش پارتیشن مراحل زیر را دنبال کنید:

  • گوشی را خاموش کنید.
  • دکمه ولوم پایین و Bixby را فشار دهید و نگه دارید، سپس دکمه پاور را فشار دهید. (در برخی مدل ها دکمه ولوم بالا و خانه را همزمان فشار دهید و نگه دارید و سپس دکمه پاور را فشار دهید.)
  • زمانی که لوگو نمایش داده شد، دکمه ها را رها کنید.
  • دکمه ولوم پایین را چند بار فشار دهید تا گزینه wipe cache partition انتخاب شود.
  • دکمه پاور را برای تایید فشار دهید.
  • دکمه ولوم پایین را برای انتخاب گزینه yes چندین بار فشار دهید.
  • دکمه پاور را برای تایید فشار دهید.
  • زمانی که پاک کردن کش پارتیشن تمام می شود، Reboot system now هایلایت می شود.
  • دکمه پاور را برای تایید و راه اندازی مجدد گوشی فشار دهید.

راه اندازی مجدد گوشی ممکن است کمی طول بکشد؛ پس صبر کنید.

روش پنجم حل مشکل قطع شدن تماس در گوشی سامسونگ : شماره گیری کد دستوری *#*#۴۶۳۶#*#*

طبق گزارشات کاربران یکی از ساده ترین و موثر ترین روش های رفع مشکل call ended در سامسونگ و سایر گوشی های اندرویدی شماره گیری کد دستوری *#*#۴۶۳۶#*#* است. پس از شماره گیری این کد، وارد بخش Phone Information شوید، سپس گزینه  Set Preferred Network Typeانتخاب کنید و سپس بر روی LTE/CDMA/UMTS (auto) ضربه بزنید.

روش ششم رفع مشکل call ended در گوشی سامسونگ : آپدیت کردن سیستم عامل

هر آپدیت جدید سیستم عامل و برنامه ها با رفع بسیاری از مشکلات و اختلالات همراه است. بنابراین پیشنهاد می کنیم در صورت موجود بودن برنامه هاو سیستم عامل گوشی تان را به آخرین نسخه آپدیت کنید. پس به تنظیمات، قسمت About رفته و روی Software Update ضربه بزنید. حال Update را بزنید تا گوشی شما در صورت وجود به آخرین نسخه ممکن آپدیت شود.

روش هفتم حل مشکل call ended در گوشی سامسونگ : ریست فکتوری

به عنوان آخرین روش نرم افزاری برای حل مشکل call ended ” تماس پایان یافت ” در گوشی سامسونگ پیشنهاد می کنیم گوشی را به تنظیمات کارخانه بازگردانید. البته توجه داشته باشید پس از ریست فکتوری تمام اطلاعات گوشی شما پاک خواهد شد. بنابراین ابتدا از تمام اطلاعات گوشی تان بکاپ بگیرید.

برای ریست فکتوری گوشی کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد منوی Settings شوید.
  • روی گزینه Backup & reset ضربه بزنید.
  • گزینه Factory data reset را انتخاب کنید.
  • در پایان روی گزینه Erase all data ضربه بزنید.

روش هشتم حل مشکل قطع تماس در گوشی سامسونگ : بررسی سیم کارت

خرابی سیم کارت نیز می تواند یکی از دلایل قطع شدن تماس و پیغام خطای call ended در گوشی سامسونگ و … باشد. بنابراین پیشنهاد می کنیم برای بررسی این مورد سیم کارتتان را در گوشی دیگری قرار دهید و اگر مشکل پابرجا بود، ممکن است اپراتور مورد نظر یا سیم کارت شما دچار مشکل شده باشد. اگر سایر سیم کارت های اپراتور مشکلی ندارند، برای تعویض سیم کارت اقدام نمایید.

اگر شما نیز با پیغام خطای call ended یا تماس پایان یافت و مشکل قطع شدن تماس در گوشی سامسونگ یا سیم کارت همراه اول مواجه شده اید و راهکاری متفاوت برای حل مشکل می شناسید، لطفا در پایین همین صفحه برای پیام بگذارید تا با بروزرسانی این مطلب به سایر کاربران برای حل مشکل کمک شود.