در این مطلب به بررسی علت ظاهر شدن خط صورتی روی صفحه گوشی S7 edge می پردازیم. خط صورتی s7 edge مشکلی است که توسط بسیاری از صاحبان این گوشی در سراسر دنیا گزارش شده است.

طبق گزارشات صاحبان این گوشی، روی صفحه گوشی هیچ آثار از شکستگی دیده نمی شود. تنها مشکلی که وجود دارد ظاهر شدن یک خط صورتی از بالا تا پایین صفحه است.

توجه داشته باشید که خط صورتی روی صفحه گوشی s7 edge به معنای آسیب دیدن صفحه نمایش است. در این حالت صفحه نمایش قابل تعمیر نیست و باید تعویض گردد. در ادامه مطلب به شما خواهیم گفت که علت ظاهر شدن این خط صورتی روی صفحه چیست.

قبل از بررسی علت اگر می خواهید از هزینه تعویض صفحه نمایش s7 edge مطلع شوید، پیشنهاد می شود روی لینک زیر کلیک کنید.

آوافیکس ارائه دهنده خدماتی نوین در تعمیرات موبایل:

اعزام تکنسین برای تعویض ال سی دی s7 edge  در منزل یا محل کار شما

علت خط صورتی روی صفحه s7 edge

همانطور که گفتیم علت ایجاد این خط صورتی در صفحه s7 edge آسیب دیدگی صفحه نمایش است. این مشکل معمولا در اثر ضربه یا فشار بیش از حد اتفاق می افتد. با توجه به اینکه مشکل سخت افزاری است متاسفانه با روش های نرم افزاری حل نخواهد شد. در روزهای نخستین پس از عرضه s7 edge برخی از کاربران این گوشی مدعی بودند که بدون هیچ علتی این مشکل ایجاد شده است.

سامسونگ در همان ابتدا اعلام کرد که خط صورتی در s7 edge نرم افزاری نیست و فقط در اثر آسیب های سخت افزاری ایجاد می شود. البته با توجه به شرایط آن زمان سامسونگ در برخی از کشورها مانند هلند و بلژیک اعلام کرد که گوشی های که علائم ضربه روی آنها مشهود نیست، مشمول گارانتی می شوند. البته در این حالت هم با تعویض ال سی دی مشکل حل می شد.

ممکن است شما نیز جزو آن دسته از صاحبان این گوشی باشید که پس از ضربه، صفحه این گوشی نشکسته است و تاچ نیز در همه نقاط صفحه به درستی کار می کند. در حالی که روی صفحه یک خط صورتی نمایان شده است.

خط صورتی روی صفحه s7 edge

تعجب نکنید زیرا در بسیاری از گوشی های سامسونگ این اتفاق می افتد. مثلا در گوشی های سری J و سری A پس از ضربه ممن است آثاری از شکستگی دیده نشود اما قسمتی از صفحه نمایش یک لکه رنگی و معمولا بنفش ظاهر می شود.

در هر صورت سوختن یا رنگی شدن قسمتی از صفحه نمایش به معنای آسیب دیدگی ال سی دی است.

رفع خط صورتی S7 edge بدون تعویض ال سی دی

در برخی از ویدئوها و مطالب می بینیم که بدون تعویض صفحه نمایش، مشکل خط صورتی s7 edge را رفع می کنند. در این مورد توجه داشته باشید که در موارد نادری با فشار در بالای گوشی خط صورتی محو می شود. در این موارد فلت صفحه نمایش دچار مشکل شده است.

تکنسین ها در این موارد گوشی را باز می کنند و با ایجاد فشار روی فلت مشکل را به ظاهر حل می کنند. اما باید بدانید که این روش حل مشکل کاملا موقتی است. پس از مدت کوتاهی دوباره این خط ظاهر می شود و در بسیاری از موارد تعداد این خط ها بیشتر نیز می شوند.

البته توجه داشته باشید که همانطور که گفتیم حتی این روش موقتی نیز برای موارد بسیار نادری قابل انجام است. در واقع گوشی هایی که با فشار دادن قسمت بالای گوشی خط محو می شود، ممکن است با ایجاد فشار روی فلت خط صورتی موقتا از روی صفحه s7 edge محو می شود.

امکان تعویض ال سی دی s7 edge بدون تعویض تاچ وجود دارد؟

این سوال بسیاری از صاحبان گوشی s7 edge است که با مشکل خط صورتی روی صفحه مواجه شده اند. از آنجایی که در این حالت در همه نقاط گوشی تاچ صفحه نمایش به درستی کار می کند، بسیاری از صاحبان این گوشی می پرسند که آیا می شود فقط ال سی دی را تعویض کنند؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که امکان انجام این کار وجود ندارد. صفحه نمایش گوشی های s7 edge هنگام تولید روی قاب آن در کارخانه پرس شده است. بنابراین توجه داشته باشید پک صفحه نمایش های اصلی s7 edge به صورت پرس شده روی فریم است.

بنابراین هنگام تعویض صفحه نمایش حتما از تعمیرکار گوشی تان در مورد این موضوع سوال بپرسید و مطمئن شوید که پک تعویض صفحه نمایش شما اصلی و با فریم است.

آیا تمام ال سی دی های بدون فریم اصلی نیستند؟

یکی دیگر از پرتکرارترین سوالات صاحبان گوشی s7 edge در مورد اصلی نبودن ال سی دی های بدون فریم است. در پاسخ به این سوال نمی توانیم قاطعانه بگوییم بله یا خیر! زیرا صفحه نمایش گوشی های سامسونگ دارای کیفیت های متفاوتی در بازار می باشند و ال سی دی های غیر اصل توسط شرکت های دیگری به جز سامسونگ با کیفیت های متفاوت تولید شده اند. اما ممکن است که صفحه نمایش بدون فریم s7 edge اصلی باشد اما تعمیر شده باشد یا از روی گوشی دیگر باز شده باشد.

در این شرایط تکنسین ال سی دی را با چسب روی فریم نصب می کنند. البته در این حالت زیبایی، ضربه پذیری و مقاومت در برابر نفوذ آب مانند قبل نیست.

توجه داشته باشید که ممکن هزینه تعویض صفحه نمایش بدون فریم مقداری کمتر باشد اما با توجه به موارد بالا پیشنهاد می کنیم که برای تعویض ال سی دی با فریم اقدام کنید.

آیا تعویض  صفحه نمایشعاقلانه است و مجددا خط صورتی روی صفحه s7 edge ظاهر نمی شود؟

هزینه تعویض صفحه نمایش در گوشی s7 edge  مانند سایر گوشی های سامسونگ دارای صفحه نمایش سوپر آمولد نسبتا زیاد است. بنابراین بسیاری از صاحبان این گوشی نگران هستند که پس از تعویض مجددا گوشی دچار مشکل شود و این خط صورتی روی صفحه ظاهر شود.

در پاسخ به این کاربران باید بگوییم از آنجایی که صفحه نمایش یک قطعه قابل تعویض است. اگر شما از قطعه اصلی برای تعویض آن استفاده کنید، کیفیت تاچ و تصویر کاملا مثل قبل خواهد بود زیرا این قطعات تولید شده توسط شرکت سامسونگ با همان فناوری اولیه می باشند. اما اگر قطعات طرح اصلی و درجه ۳ یا ۴ استفاده کنید بسته به کیفیت قطعه اختلاف چند درصدی در عملکرد تاچ یا نمایش تصویر خواهید داشت.

بنابراین با توجه به این موضوع که شما با هزینه تعویض ال سی دی s7 edge نمی توانید یک گوشی با قابلیت های s7 edge بخرید، تعویض ال سی دی آن کار عاقلانه ای است. البته به شرطی که از قطعات اصلی استفاده شود که کیفیت تاچ و تصویر تغییر نکند.

اما در پاسخ به سوال بعدی که آیا امکان دارد دوباره خط صورتی روی صفحه s7 edge ظاهر شود یا خیر؟ باید بگوییم این موضوع فقط به نحوه استفاده و مراقبت شما از گوشی بستگی دارد زیرا مانند ال سی دی قبلی این امکان وجود دارد که صفحه در اثر ضربه یا فشار بیش از حد دچار آسیب های مختلف مانند ظاهر شدن خط صورتی در صفحه شود.