در این مطلب به بررسی علت قطع شدن صدای گوشی سامسونگ و روش های حل این مشکل خواهیم پرداخت.

برخی از کاربران گوشی های سامسونگ گزارشاتی مبنی بر قطع شدن صدا در هنگام پخش فیلم , تماشای ویدیو , بازی یا هنگام پخش موزیک و … ثبت کرده اند.

این مشکل ممکن است در اثر عوامل سخت افزاری یا نرم افزاری ایجاد شود. اگر صدای گوشی در اثر آسیب های فیزیکی مانند ضربه، فشار، نفوذ مایعات و … قطع شده باشد، گوشی باید توسط یک تکنسین حرفه ای بررسی و عیب یابی شود.

اما اگر کاملا ناگهانی و بدون هیچ علت خاصی صدای گوشی سامسونگ شما قطع شده است، این احتمال وجود دارد که اختلالات نرم افزاری علت بروز این مشکل هستند. در این شرایط پیشنهاد می شود خودتان طبق روش های زیر برای حل مشکل اقدام کنید.

روش های حل مشکل قطع شدن صدای گوشی سامسونگ

همانطور که گفتیم روش های ارائه شده در ادامه مطلب برای حل مشکلات نرم افزاری موثر هستند و برای حل مشکلات ناشی از آسیب های سخت افزاری کارگشا نیستند.

۱-راه اندازی مجدد گوشی

اولین و ساده ترین روش برای حل اختلالات نرم افزاری راه اندازی مجدد گوشی است. شاید این روش از نظر شما بسیار ساده به نظر برسد، اما مشکل قطع شدن صدای گوشی بسیاری از کاربران سامسونگ با همین روش ساده حل شده است.

شما می توانید از طریق منو نیز گوشی را ریست کنید. اما پیشنهاد ما این است دکمه پاور و ولوم پایین به صورت همزمان به مدت ۱۰_۷ ثانیه نگه دارید.

زمانی که گوشی روشن شد چک کنید که مشکل حل شده است یا خیر. در صورتی که مشکل پا برجا بود روش بعدی را امتحان کنید.

۲-اسپیکر را تست کنید

اگر مشکل شما هنوز حل نشده است بررسی کنید که اسپیکرتان سالم است یا خیر. برای تست سلامت اسپیکر طبق مراحل زیر پیش روید:

  • کد #*۰#* را در قسمت تماس گوشی وارد کنید.
  • روی دکمه تماس ضربه بزنید.
  • در صفحه نمایش داده شده گزینه Speaker را انتخاب کنید.
  • در مقاله زیر روش تست کردن قطعات مختلف گوشی سامسونگ را آموزش داده ایم.

پیشنهاد می شود بخوانید:

تست سالم بودن گوشی سامسونگ

۳-قرار دادن گوشی در حالت ایمن (safe mode)

اگر با تست اسپیکر متوجه شدید که مشکلی وجود ندارد و اسپیکر سالم است، ممکن است یک برنامه معیوب باعث قطع شدن صدای گوشی سامسونگ شده باشد. برای اطمینان از این موضوع گوشی در حالت امن (safe mode) راه اندازی کنید.

حالت امن (Safe mode) حالتی است که تمام برنامه های نصب شده توسط شما موقتا غیرفعال می شوند. به این ترتیب اگر در این حالت صدای گوشی شما بدون مشکل باشد، نتیجه می گیریم یک برنامه معیوب روی گوشی شما نصب است.

برای راه اندازی گوشی در حالت امن (safe mode) کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا گوشی خود را خاموش کنید.
  • بعد کلید پاور را برای چند ثانیه نگه دارید تا زمانی که لوگوی سامسونگ را مشاهده کنید.
  • کلید پاور را رها کنید و دکمه ی ولوم پایین را تا زمانی که گوشی کاملا ری استارت شود و عبارت Safe Mode را در گوشه سمت چپ پایین صفحه مشاهده کنید , نگه دارید.

اگر در این حالت شما با مشکل قطع شدن صدا مواجه نبودید، باید برنامه معیوب را حذف کنید.

در این شرایط باید دقت کنید که مشکل قطع شدن صدای گوشی سامسونگ شما از چه زمانی و بعد از نصب کدام برنامه شروع شده است. اگر نمی دانید باید برنامه های مشکوک را به ترتیب حذف کنید و چک کنید مشکل حل شده است یا خیر.

۴-گوشی خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید (Factory Reset)

بازگردانی گوشی به تنظیمات کارخانه آخرین روش برای حل مشکل قطع شدن صدای گوشی سامسونگ است. اما توجه داشته باشید که پس ریست فکتوری تمام اطلاعات گوشی شما پاک خواهد شد. بنابراین قبل از شروع از اطلاعات گوشی تان بکاپ بگیرید.

پیشنهاد می شود بخوانید:

آموزش بکاپ گرفتن از گوشی سامسونگ

برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید :

  • وارد منوی Settings شوید.
  • روی گزینه Backup & reset ضربه بزنید.
  • گزینه Factory data reset را انتخاب کنید.
  • در پایان روی گزینه Erase all data ضربه بزنید.