در این مطلب به بررسی مزایا ، معایب و مشکلات گوشی سامسونگ a01 بر اساس نظرات کاربران و کارشناسان می پردازیم. سامسونگ با هدف اینکه در هر رنج قیمتی و برای هر کاربری محصولی در بازار گوشی های هوشمند داشته باشد، گوشی های میان رده رو به پایینی مانند Galaxy A01 را با قیمتی مناسب وارد بازار کرده است. اما آیا این قیمت مناسب در بازار ایران نیز صدق می کند؟! با توجه به نرخ دلار در زمان انتشار این مطلب، عبارت “قیمت مناسب” خیلی متناسب با هزینه ای که کاربران ایرانی برای خرید این گوشی می کنند، نیست! اما چاره ای نیست و ما این گوشی را به چشم یک گوشی پایین رده و با قیمت نگاه می کنیم!

حالا که مجبوریم برای یک گوشی پایین رده ی سامسونگ انقدر هزینه کنیم، بهتر است مزایا و معایب این گوشی را بدانیم. از طرف دیگر بهترین منبع برای دانستن مشکلات a01 خواندن نظرات کاربران و خریداران آن است که پس از گذشت زمان و تجربه ی کار با گوشی با چه مشکلاتی مواجه شده اند.

از سوی دیگر در این مطلب به بررسی هزینه های تعمیر گوشی سامسونگ a01 نیز می پردازیم. شاید به نظرتان عجیب و یا حتی غیر ضروری برسد که در این مورد اطلاعات داشته باشید. اما از آنجایی که آوافیکس هم به عنوان یک مرکز تعمیرات موبایل در محل شاهد برآمدن آه از نهاد کسانی بوده که به تازگی یک گوشی را خریده اند و از شانس بد خیلی زود کارشان به ما افتاده است، تصمیم گرفتیم که هزینه تعمیرات احتمالی را قبل از خرید یک گوشی بگوییم و به نظرمان بد نیست شما نیز نیم نگاهی به این موضوع داشته باشید.

مزایا گوشی سامسونگ a01 : طراحی ظاهری خوب از نمای روبرو!

خب همانطور که از سامسونگ انتظار می رفت، به هوای اینکه یک گوشی پایین رده تولید می کند؛ نسبت به طراحی این گوشی حداقل از نمای روبرو بی توجه نبوده است! صفحه نمایش a01 تقریبا حاشیه های باریکی دارد؛ مخصوصا در دو لبه سمت راست و چپ. حاشیه لبه پایینی صفحه نمایش گوشی نسبت به سایر بخش های آن ضخیم تر به نظر می‌رسد. در بخش بالایی ال سی دی گلکسی A01 هم یک زائده کوچک تحت عنوان ناچ (Notch) تعبیه شده که لنز دوربین سلفی دستگاه را در بر می‌گیرد.

از طرفی پشت گوشی هم که برای ما مهم نیست چون معمولا یک قاب محافظ می اندازیم، مخصوصا با توجه به قیمت های گوشی استفاده از کاورهای محافظ بسیار ضروری به نظر می رسد.

معایب گوشی سامسونگ a01 : فریم و قاب پشت پلاستیکی

به نظر می رسد سامسونگ روی استفاده کردن کاربران از قاب محافظ حساب باز کرده و در طراحی قاب پشتی هیچ زحمتی به خود نداده است! فریم اصلی و قاب پشت گوشی a01از پلاستیک مات ساخته شده که چندان ظاهر خاص و دوست داشتنی به گوشی نداده است.

از طرف دیگر قاب پشت این گوشی به شدت در برابر تماس با اشیای نوک تیز حساس است و خیلی راحت روی آن خط و خش ایجاد می‌شود، بنابراین استفاده از کاور محافظ ضروری تر شد.

معایب گوشی سامسونگ a01 : صفحه نمایش کوچک TFT

این روزها که دیگر تمام گوشی ها با صفحه نمایش های بزرگ عرضه می شوند، نمایشگر ۵.۷ اینچی a01 شاید به مذاق بسیاری از افراد خوش نیاید؛ مخصوصا کسانی که عادت به استفاده از گوشی های با نمایشگر بزرگ دارند. البته اندازه کوچک تنها نقطه ضعف a01 نمایشگر نیست و اگر سخت گیرانه نگاه کنیم، باید بگوییم که متاسفانه این نمایشگر از نوع PLS TFT می باشد! اگر سامسونگ این مطلب را بخواند، حتما می گوید چقدر پر توقع هستید که از یک گوشی پایین رده انتظار نمایشگرهای آمولد دارید!

نمایشگر a01 با رزولوشن ۱۵۲۰ در ۷۲۰ تراکم پیکسلی ۳۰۱ پیکسل در هر اینچ را ارائه می کند و انجام کارهایی مثل وبگردی یا تماشای فیلم و سریال در آن خیلی لذت بخش نخواهد بود.

یکی دیگر از نقاط ضعف نمایشگر های TFT مربوط به قدرت پایین آن ها در تولید روشنایی می‌شود.جایی که خواندم که با داشتن این گوشی باید دعا کنید که هنگام بیرون رفتن از منزل هوا ابری باشد! اما به نظرم این دیگر خیلی سخت گیرانه است زیرا با تنظیم روشنایی روی ۱۰۰ درصد شما می توانید محتوای نمایشگر را در هوای آفتابی نیز ببینید و شاید فقط در یک ظهر تابستانی زیر نور مستقیم خورشید چشمتان به زحمت بیفتد و کمی اذیت شود.

مزایا گوشی سامسونگ a01 : قیمت مناسب صفحه نمایش

بازهم اصطلاح “قیمت مناسب” به میان آمد و من یاد همان موضوع “واقعا قیمت مناسب چیست؟” افتادم! در این مورد در ابتدای مطلب صحبت کردیم و در این جا فقط می خواهم به شما بگویم اگر گوشی a01 شما خدای نکرده و گوشی شیطان کر از دستتان بیفتد و ال سی دی آن بشکند، تعویض ال سی دی آن قیمت مناسبی دارد که این قیمت مناسب مدیون ال سی دی TFT آن است.

پس همانطور که می بینید نداشتن نمایشگر آمولد کاملا هم به ضرر کاربران A01 نیست و این جاست که می توانند از این موضوع خوشحال شوند. خب اگر حالا کنجکاو شده اید که قیمت ال سی دی a01 را بدانید، پیشنهاد می کنیم روی لینک زیر کلیک کنید.

استعلام قیمت ال سی دی a01

راستی گفته بودیم که آوافیکس یک مرکز ارائه دهنده خدمات تعمیر موبایل در محل است؟!

مزایا گوشی سامسونگ a01 : اندازه مناسب برای گرفتن گوشی با یک دست!

امیدوارم با خواندن این تیتر فکر نکرده باشید که میخواهم الکی برای این گوشی مزایا بتراشم و دل شما را خوش کنم! هرگز در این مطلب چنین قصدی ندارم و با خواندن تجربیات کاربران این گوشی به این نتیجه رسیدم که در این بازار گوشی های غول پیکر که باید با دو دست گرفته شوند، افرادی هستند که از داشتن یک گوشی سبک و جمع و جور که می توانند یک دستی با آن کار کنند خرسندند!

از آنجایی که این روزها گوشی های موبایل برای بسیاری از افراد تبدیل به یکی از اعضای بدنشان شده است که هر لحظه و هر کجا همراه آن هاست، به نظر در نظر گرفتن اندازه مناسب a01 جزو مزایای آن خیلی هم غیر منطقی به نظر نمی رسد!

معایب گوشی سامسونگ a01 : سخت افزار معمولی و نامناسب برای بازی

امیدوارم هرگز سامسونگ راهش به سایت ما و خواندن این مطلب نیفتد که حتما حسابی بنده را مورد لطف و عنایتش قرار می دهد که از پایین رده اش انتظار دارم که مجهز به یک پردازنده قوی و مناسب بازی های حرفه ای باشد و پردازنده اسنپ دراگون نسل ۴ را جزو معایب گوشی a01 می شمارم!

تراشه‌ای که در قلب این اسمارتفون مورد استفاده قرار گرفته، تراشه اسنپدراگون ۴۳۹ کوالکام است که طی فرآیند ۱۲ نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. چهار هسته پردازشگر آن از نوع Cortex-A53 هستند و فرکانس کاری ۱.۴۵ گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند و چهار هسته دیگر آن از نوع Cortex-A53 بوده و فرکانس کاری ۱.۹۵ گیگاهرتزی دارند. پردازنده گرافیکی Adreno 505 هم در تراشه نام برده شده وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده خواهد داشت.

تمام این ویژگی ها یعنی اینکه با گوشی a01 خبری از بازی‌های سه بعدی، نرم افزارهای سنگین و دانلودهای سریع نخواهد بود.

معایب گوشی سامسونگ a01 : ظرفیت پایین رم و حافظه

رم ۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی a01 می گویند که از این لحاظ نیز انتظار بالایی از این گوشی نداشته باشید. به نظرتان این گوشی باید خودش را با انتظارات ما هماهنگ کند یا ما باید سطح انتظاراتمان را پایین بیاوریم؟!

توجه داشته باشید که بخش قابل ملاحظه‌ای از ۱۶ گیگابایت حافظه داخلیِ a01 توسط سیستم عامل اندروید و رابط One UI 2 اشغال می‌شود و عملا شما چیزی در حدود ۱۱ گیگابایت فضای ذخیره سازی اطلاعات را در اختیار خواهید داشت که خیلی زود و با ضبط چند عکس و ویدیو پر می‌شود. پس کمبود فضای ذخیره سازی اطلاعات در گوشی A01 خیلی زود می‌تواند برای شما به معضلی تبدیل شود و شاید بهتر بود حداقل در این مورد a01 خودش را با انتظارات ما هماهنگ می کرد!

البته امکان نصب رم میکرو اس دی (Micro SD) برای افزایش فضای ذخیره سازی اطلاعات در گوشی A01 نیز وجود دارد اما متاسفانه استفاده از آن منجر به افزایش حجم اطلاعات ذخیره شده در گوشی می شود که نتیجه ای جز هنگ کردن و کند شدن گوشی نخواهد داشت! در واقع میخواهیم ابرویش را درست کنیم که میزنیم چشمش را هم در می آوریم!

مزایا گوشی سامسونگ a01 : بروز بودن سیستم عامل و بستر نرم افزاری

به نظر می رسد سامسونگ نخواسته که کاربران همه جوره از این گوشی قطع امید کنند و a01 را مجهز به سیستم عامل اندروید ۱۰ و رابط کاربری One UI 2 کرده است. رابط کاربری One UI 2 جدیدترین نسخه از سری رابط های اختصاصی شرکت سامسونگ است و طبق بررسی های صورت گرفته عملکردی بهینه و خوب دارد.

قابلیت هایی از قبیل امکان استفاده از دستگاه در حالت تمام صفحه و با پنهان سازی سه دکمه مجازی نویگیشن، امکان فعالسازی حالت دارک مد و خیلی ویژگی های دیگر هم در بستر نرم افزاری گوشی ارائه شده‌اند.

البته قصه ی این سیستم عامل بروز a01 به همین جا ختم نمی شود و راستش را بخواهید حتی در این مورد نیز همه چیز انقدر گل و بلبل نیست!

معایب گوشی سامسونگ a01 : هنگ کردن

همانطور که گفتیم سیستم عامل a01 را نیز نمی توان کاملا جزو مزایای این گوشی به حساب آورد! چرا که طبق بررسی های صورت گرفته و نظرات کارشناسان جسم ضعیف a01 تحمل چنین باری ندارد و بهتر بود سامسونگ نسخه‌ای سبک تر از سیستم عامل اندروید که اصطلاحا با نام اندروید وان (Android One) شناخته می‌شود را روی a01 نصب می‌کرد تا منابع سخت افزاری محدود آن خیلی درگیر با بستر نرم افزاری و رابط کاربری نسبتا سنگین گوشی نشوند.

متاسفانه در بررسی Galaxy A01 مشخص شد که بستر نرم افزاری گوشی بدون لگ و تاخیر نیست و حتی به مرور در حین استفاده روزمره از آن و انجام کارهایی مثل وبگردی، ارسال پیامک، استفاده از اپلیکیشن هایی مثل اینستاگرام، تلگرام و غیره هم لگ و تاخیرهایی در آن به وجود می‌آید. همچنین در بررسی گوشی مشخص شد که با افزایش حجم اطلاعات ذخیره شده در حافظه داخلی دستگاه، شدت این لگ و تاخیرها در بستر نرم افزاری گوشی هم به تدریج بیشتر می‌شوند.

مزایا گوشی سامسونگ a01 : عکس های خوب در روز و نور مناسب

فکر نمی کنم فردی پیدا بشود که دوربین و کیفیت عکس های یک گوشی جزو معیارهای اصلی اش برای خرید یک گوشی نباشد. سامسونگ هم حواسش به این موضوع بوده و دوربین اصلی a01 مجهز به دو لنز ۱۳ مگاپیکسلی از نوع واید (Wide) است و لنز ۲ مگاپیکسلی از نوع عمقی (Depth) کرده است. یک چراغ فلش LED هم برای دوربین اصلی گوشی در نظر گرفته شده و قابلیت هایی مثل عکسبرداری پرتره، فوکوس خودکار و ضبط ویدیو های فول اچ دی با نرخ ۳۰ فریم در هر ثانیه هم توسط مجموعه دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شود.

همانطور که می بینید ویژگی های دوربین a01 روی کاغذ خوب بنظر می رسد، اما مهم از اینها کیفیت عکس های گرفته شده توسط این گوشی است. در بررسی Galaxy A01 مشخص شد که دوربین اصلی آن در محیط های با نور مناسب می‌تواند عکس های خوب و با کیفیت قابل قبول بگیرد.

معایب گوشی سامسونگ a01 : عکس های بی کیفیت در شب و نور کم

در محیط های با نور کم و تاریک کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی افت قابل ملاحظه‌ای پیدا می‌کند و متاسفانه نویزهای تصویر به شدت افزایش می‌یابند. استفاده از چراغ فلش LED دوربین در برخی مواقع ممکن است به بهبود کیفیت تصاویر کمک کند اما همیشه بازده خوبی ندارد و به ویژه در محیط های بسته و تاریک منجر به ایجاد حالت نوری ناپایدار و غیرطبیعی می‌شود.

البته در این مورد من فکر میکنم ما باید کمی سطح انتظارمان را از این a01 طفلکی پایین بیاوریم چرا که بسیاری از بزرگترهایش هم در این مورد ضعف دارند!

معایب گوشی سامسونگ a01 : عدم امکان گرفتن عکس های پرتره با دوربین سلفی

فکر میکنم دیگر وقتش رسیده باشد که به صورت رسمی از سامسونگ و گلکسی a01 عذرخواهی کنم! امیدوارم من را درک کنند چرا که می خواهم خوانندگان این مطلب همه چیز را در مورد این گوشی بدانند و شاید واقعا کسی باشد که گرفتن عکس های پرتره با دوربین سلفی و اشتراک گذاشتن در اینستاگرام برایش از ال سی دی و طراحی و … مهم تر باشد! بنابراین در اینجای مطلب روی صحبتم با این افراد است که حواستان باشد عکس های سلفی a01 خیلی کیفیت قابل قبولی ندارند مخصوصا در شب و محیط های کم نور که دیگر اصلا کیفیت ندارند.

معایب گوشی سامسونگ a01 : نداشتن حسگر اثر انگشت

واقعا سامسونگ عزیز گذاشتن یک سنسور اثر انگشت برای a01 واقعا جای دوری نمی رفت و موجبات رضایت بسیاری از کاربران علاقمند به باز کردن گوشی با اثر انگشت می شد. البته اگر کلا اهل باز کردن گوشی با پسورد هستید که چه بهتر، امنیتش هم بیشتر است!

مزایا گوشی سامسونگ a01 : باتری متناسب با گوشی

گلکسی a01 مجهز به یک باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است. شاید تعجب کنید که این مورد را جزو مزایای a01 ذکر کرده ام، اما بهتر است کمی منصف باشیم چرا با توجه به سخت افزار این گوشی، ۳۰۰۰ میلی آمپر ظرفیت مناسبی به نظر می رسد. اصلا مگر این a01 طفلکی چقدر مصرف دارد که انتظارمان از باتری اش بیشتر از این باشد؟!

اگر شما یک کاربر معمولی با استفاده معمولی باشید، با یک مرتبه شارژ باتری گوشی تقریبا می‌تواند ۱ روز در خدمت شما باشد. البته به لغت “معمولی” توجه داشته باشید.

معایب گوشی سامسونگ a01 : عدم پشتیبانی از شارژ سریع

درست است که ما کاربران منصفی هستیم ولی دیگر انتظار پشتیبانی از شارژ سریع را از a01 داشتیم؛ اما متاسفانه گوشی سامسونگ گلکسی A01 از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند و یک شارژر معمولی با پورت میکرو یو اس بی دارد. بدین ترتیب برای شارژ باتری آن با استفاده از شارژ اورجینال گوشی تقریبا باید مدت زمانی در حدود ۱۰۰ دقیقه صبر کنید که برای ما کاربران عجول امروز بسی آزار دهنده خواهد بود.

آیا گوشی a01 ضد آب است؟

یکی از اصلی ترین سوالات کاربران قبل از خرید این گوشی همین است و می خواهند بدانند که آیا گوشی a01 ضدآب است؟ در پاسخ باید بگوییم که ما در هیچ کجا ندیدیم که اشاره ای به داشتن گواهی ip68 شده باشد، بنابراین اصلا این گوشی را ضد آب حساب نکنید. اگر چه حتی اگر ip68 هم داشت، نباید روی ضد آب بودنش حساب باز کرد! توضیح علت این موضوع طولانی و از حوصله این مطلب خارج است. اما در میان جستجو و تحقیقات بنده به پیام کاربری در یکی از سایت های ایرانی برخوردم که بسی باعث تعجبم شد و می خواستم این احساسم را با شما نیز به اشتراک بگذارم، بنابراین عین متن پیام را کپی کردم:

منم خوشم اومده ازگوشی A01همه این چیزایی که شما گفتی رو داره درسته گوشی ضدآب نیس ولی بیشترقطعاتش مقاوم دربرابرآبه دوبار توی یه ظرف آب گذاشتم بار اول گذاشتم گفتم شایدبراش اتفاقی بیفته که نیفتادصفحه روشن شد باردوم آهنگ گذاشتم دوباره درون ظرف آب قرارش دادم همونجوری میخوند بلندگوش طوری نشد یکی دوساعت بعد زیرشیرآب پرفشار قرارش دادم ازسمتی که هندزفری روجامیزنی آب رفت داخلش بعدچندثانیه خاموش شد خشکش کردم روشنش کردم گوشی روشن شدوآرم سامسونگ اومد ولی نمیشد کاری باهاش کرد بردمش تعمیر گفت آی سی شارژش ازلحاظ رسانایی ضعیف شده صدهزارتومن بیشترخرجش نشد یعنی اینو میخوام بهتون بگم که یه گوشی یه بار تو آب باشه مثل گلکسی S20ULTRA که ضدآب هس رو ضمانت نمیکنن فروشنده ها ولی من این کارروکردم بگو ماشالله?خلاصه یه ویژگی های خیلی خوبی داره که گوشی های مدل بالای سامسونگ شایدنداشته باشن

پیشنهاد می کنم شما هرگز چنین آزمایشاتی انجام ندهید! دلیلش هم کاملا واضح می باشد…

مشکلات ثانویه گوشی سامسونگ a01

اصلا نترسید! اگر دارید به این فکر می کنید که هر آنچه تا الان گفته ام تازه مشکلات اولیه بوده است و الان میخواهم تازه سر مشکلات ثانویه را باز کنم، باید بگویم این چنین نیست. قضیه از این قرار است که هر گوشی اعم از پرچمدار، میان رده و پایین رده ای همچون a01 ممکن است در طول زمان دچار مشکلاتی است که توسط خریداران این گوشی مطرح می شوند. این مشکلات معمولا آنقدر جدی نیستند و معمولا به خاطر نقاط ضعف خود گوشی پیش نمی آیند.

به عبارت دیگر بهتر است بگوییم که منظورمان از مشکلات ثانویه چیزی مانند عوارض داروهاست که در بروشورهای آنها می نویسند. یعنی ممکن است فقط یکبار در یک قرن برای یک نفر در کل دنیا پیش بیاید اما شرکت محترم داروسازی آن را جزو عوارض احتمالی دارو می نویسد ولو با احتمال صفر! به همین دلیل است که شما اگر عوارض یک قرص استامینوفن معمولی را نیز بخوانید، حاضرید هر دردی را تحمل کنید اما یکدانه از این سم مهلکِ کشنده نخورید.

در مورد a01 طفلکیِ سامسونگ نیز همین است و مشکلاتی که در ادامه مطلب خواهیم گفت، ممکن است هیچ وقت برای گوشی شما اتفاق نیفتند و اگر هم افتاد، معمولا آنقدر جدی نیستند و با راهکارهای ارائه شده زیر هر مشکل به راحتی برطرف می شوند. بنابراین در حال حاضر اصلا جای نگرانی وجود ندارد!

مشکلات بلوتوث در گوشی سامسونگ a01

  • مطمئن شوید که این اختلال به دلیل ورژن بلوتوث دو دستگاه نباشد.
  • مطمئن شوید مشکل آنتن بلوتوث در گوشی شما وجود ندارد.
  • گاهی اوقات گوشی قادر به پشتیبانی از نسخه موجود بر روی آن نیست و مشکل اتصال را بوجود می آورد.
  • مطمئن شوید مشکل سخت افزاری بر روی گوشی وجود ندارد و این مشکل را بوجود نیاورده است.
  • این احتمال وجود دارد که با پاک کردن اطلاعات ذخیره شده برنامه ها بر روی حافظه Cache مشکل اتصال بلوتوث برطرف شود آن را امتحان کنید.
  • اگر قصد انتقال حجم زیادی از اطلاعات را به وسیله بلوتوث دارید، آن ها را دز چند مرحله انتقال دهید.
  • مشکلات کوچک مربوط به بلوتوث را می توان با یک راه اندازی مجدد برطرف کرد. این روش را امتحان کنید.
  • در این مورد، ممکن است آپدیت نشدن برنامه های پیش فرض و سیستم عامل دلیل بروز این مشکل باشند. شرایط آپدیت آن ها را بررسی کنید اگر نیاز به آپدیت است آن را انجام دهید.
  • مطمئن شوید ویژگی بلوتوث را به صورت دستی غیر فعال نکرده اید.
  • ممکن است قابلیت اتصال گوشی شما برای دستگاه های دیگر پنهان شده باشد و همین، دلیل عدم اتصال بلوتوث گوشی شما به سایر گوشی است.
  • وجود ویروس در هر کدام از گوشی هایی که به وسیله بلوتوث به یکدیگر متصل شده اند می تواند مشکل اتصال را بوجود بیاورند.
  • ممکن است گوشی ها فاصله زیادی از هم دارند و نمی توانند به یکدیگر متصل شوند.
  • غیر فعال کردن برخی از ویژگی ها که از طریق بلوتوث اشتراک گذاری می شوند، می تواند دلیل بروز مشکل اتصال باشند.
  • این مشکل ممکن است مربوط به گوشی باشد که می خواهید به آن متصل شوید، اتصال گوشی خود را با یک گوشی دیگر امتحان کنید.
  • مطمئن شوید اتصال گوشی به درستی انجام شده است.

مشکلات کند شدن و هنگ کردن گوشی a01

  • گاهی یک اختلال جزئی نرم افزاری عامل مشکل است که با ری استارت کردن گوشی حل خواهد شد.
  • پاک کردن کش سیستم نیز در موارد بسیاری برای حل مشکل موثر است مخصوصا اگر مدت زیادی است که این کار را انجام نداده اید.
  • بررسی کنید که اندروید و برنامه های نصب شده روی گوشی شما آپدیت شده باشند.
  • بررسی کنید که حافظه گوشی پر نباشد زیرا پر بودن رم می تواند عامل کند شدن عملکرد گوشی باشد.
  • گوشی را در safe mode راه اندازی کنید. در این حالت تمام برنامه های نصب شده توسط شما موقتا غیرفعال می شود. بنابراین اگر در این حالت گوشی شما مشکلی نداشته باشد، مطمئن می شویم که یک یا چند برنامه مخرب روی گوشی عامل ایجاد مشکل است که باید حذف شوند.
  • گاهی مشکل به دلیل اختلالات RAM است. این موضوع را نیز بررسی کنید.
  • اجرا کردن چند برنامه به صورت همزمان نیر می تواند باعث کند شدن گوشی a01 باشد.
  • در گام آخر پیشنهاد می کنیم گوشی را ریست فکتوری کنید. البته قبل از شروع حتما بکاپ بگیرید.

مشکل خاموش شدن و روشن نشدن گوشی سامسونگ a01

  • بررسی کنید که باتری گوشی تخلیه نشده باشد. پیشنهاد می کنیم گوشی را با یک شارژر اصلی به پریز برق بزنید و بگذارید حداقل نیم ساعت شارژ شود.
  • اگر پس از شارژ شدن گوشی روشن نشدن، دکمه پاور و ولوم پایین را همزمان به مدت چند ثانیه نگه دارید.
  • گاهی یک برنامه معیوب و مخرب عامل مشکل است. بنابراین سعی کنید به یاد آورید بعد از نصب کدام برنامه این مشکل ایجاد شده است. همچنین پیشنهاد می کنیم گوشی را در safe mode راه اندازی کنید.
  • گاهی مشکل به خاطر معیوب بودن دکمه پاور است و با تعمیر آن برطرف خواهد شد.
  • گاهی اختلالات و باگ های سیستم عامل می تواند عامل بروز مشکل باشد و با آپدیت اندروید برطرف خواهد شد.
  • بررسی کنید که آیا گوشی کاملا خاموش است یا فقط ال سی دی سیاه شده و تصویر ندارد. اگر پس از ضربه چنین مشکلی روی داده باشد، به احتمال زیاد ال سی دی سوخته است و باید تعویض گردد.
  • نفوذ مایعات و آب خوردگی نیز می تواند عامل خاموش شدن گوشی سامسونگ a01 باشد که پیشنهاد می کنیم گوشی توسط یک تکنسین بررسی شود.
  • زمانی که گوشی شما بیش از حد داغ شود، خاموش خواهد شد و تا پایین نیامدن دمای گوشی، روشن نمی شود.

مشکل شارژ نشدن گوشی سامسونگ a01

  • ممکن است پورت شارژ دچار آسیب فیزیکی شده باشد، آن را با دقت بررسی کنید.
  • اگر گوشی شما در حالت صرفه جویی باتری قرار دارد، آرام شارژ شدن طبیعی است.
  • با غیر فعال کردن همگام سازی برنامه ها می توانید این مشکل را برطرف کنید.
  • منبع شارژ را بررسی کنید ممکن است ضعیف باشد و باعث کند شارژ شدن آن بشود.
  • آداپتور و کابل شارژ را بررسی کنید و مطمئن شوید که دچار آسیب و خرابی نشده اند.
  • ممکن است باتری دچار آسیب فیزیکی شده و به همین دلیل در فرآیند شارژ اختلال ایجاد شده است.
  • راه اندازی مجدد گوشی نیز می تواند در حل این مشکل به شما کمک کند.
  • هنگامی که گوشی در حال شارژ شدن است، دانلود انجام ندهید.
  • هنگام شارژ گوشی، تماس تلفنی طولانی مدت برقرار نکنید.
  • با انجام تنظیم مجدد نرم افزار می توانید این مشکل را به راحتی برطرف کنید.
  • حافظه Cache را پاک کنید و مجدد گوشی را بررسی کنید.
  • در صورت لزوم اینترنت گوشی را خاموش کنید.

مشکلات باتری گوشی سامسونگ a01

  • هنگامی که تعدادی از اعلان برنامه ها خوانده نشده بر روی پس زمینه قرار دارند می توانند از باتری مصرف کرده و باعث کم شدن عمر باتری شوند.
  • مطمئن شوید برنامه های پر مصرف بر روی پس زمینه باز نمانده اند.
  • برای شارژ کردن باتری از شارژر اصلی استفاده کنید.
  • ممکن است کوتاه بودن عمر باتری به دلیل وجود یک مشکل در خود باتری باشد.
  • برخی اوقات کاربران با نصب چندین برنامه بر روی گوشی با این مشکل روبرو شوند.
  • برنامه ها و سیستم عامل را بررسی کنید و مطمئن شوید که مشکلی ندارند، آن ها را آپدیت کنید و مجدد گوشی را بررسی کنید.
  • میزان بالای روشنایی صفحه نمایش می تواند یکی از عوامل مصرف بالای باتری باشد. آن را تنطیم کنید.
  • روشن بودن بلوتوث، GPS، wifi و دوربین بر روی پس زمینه می تواند مصرف باتری را بالا ببرد.
  • کارت حافظه (microSD) را از گوشی خارج کنید و مجدد باتری گوشی را بررسی کنید.
  • انجام یک تنظیم مجدد اساسی می تواند مشکل را برطرف کند، بعد از انجام این کار مجدد مشکل را بررسی کنید.

مشکلات ضعیف بودن آنتن دهی و اینترنت سیم کارت در گوشی a01

برخی کاربران a01 از آنتن دهی ضعیف این گوشی شکایت دارند، اما طبق بررسی های صورت گرفته این موضوع عمومیت ندارد و افراد بسیاری نیز از آنتن دهی خوب این گوشی اظهار رضایت کرده اند. برای آن دسته از افرادی که با آنتن دهی این گوشی دچار مشکل شده اند، پیشنهاد می کنیم روش های زیر را جهت رفع مشکل امتحان کنند.

  • مسیر Settings -> Connections -> Mobile networks -> Network operators را دنبال کنید و روی Select automatically ضربه بزنید.
  • یکبار حالت هواپیما را فعال کنید، چند ثانیه صبر کنید و مجددا آن را غیرفعال کنید.
  • اگر خارج از کشور هستید، حتما سرویس رومینگ را روشن کنید.
  • سیم کارت را به دقت بررسی کنید که آثاری از خراشیدگی یا شکستگی روی آن مشاهده می شود یا خیر. ممکن است سیم کارت سوخته باشد. همچنین پیشنهاد می کنیم سیم کارت را در گوشی دیگر امتحان کنید.
  • ممکن است سیم کارت به درستی در سینی سیم کارت قرار نگرفته باشد و یا سینی سیم کارت دچار مشکلاتی شده باشد.
  • مشکلات شبکه ارائه دهنده خدمات سیم کارت شما (همراه اول، ایرانسل و …) نیز یکی دیگر از احتمالاتی است که در این مورد باید در نظر گرفته شود.

مشکلات وصل نشدن و قطع شدن وای فای گوشی سامسونگ a01

برخی کاربران گزارش کرده بودند که گوشی a01 آنها به وای فای وصل نمی شود یا بعد از اتصال، مدام قطع می شود. به نظر نمی رسد که وای فای یک مشکل جدی و سخت افزاری در گوشی

باشد. بلکه ممکن است یک مشکل کوچک عامل مشکل باشد؛ بنابراین پیشنهاد می کنیم موارد زیر را بررسی کنید.

  • اگر وای فای را با گوشی های دیگر به اشتراک گذاشته اید و برای اتصال به مشکل برخورده اید، اتصال چند گوشی به وای فای را قطع کنید.
  • ممکن است رمز WiFi را بر روی گوشی اشتباه وارد کرده باشید، دوباره رمز عبور را وارد و اتصال را بررسی کنید.
  • گاهی اوقات ممکن است مشکل پیش آمده بر اثر خرابی دستگاه مودم و یا نصب نادرست برنامه وای فای بر روی گوشی باشد.
  • ممکن است تنظیمات اینترنت بر روی گوشی و یا مرورگرهای گوشی تغییر و ایجاد مشکل کند، تنظیمات اینترنت را بررسی کنید.
  • گاهی اوقات وجود مشکل در سایت و یا برنامه مشکل اتصال را ایجاد می کنند.
  • ممکن است آپدیت کردن سیستم عامل بتواند مشکل اتصال به وای فای را بر طرف کند.
  • مطمئن شوید که تنظیمات شبکه در اتصال شما تغییر نکرده است، تغییر تنظیمات می تواند در اتصال WiFi مشکل ایجاد کند.

مشکل داغ شدن گوشی سامسونگ a01

  • نصب تعداد زیادی بازی روی گوشی و بازی کردن به مدت طولانی عامل مشکل است.
  • گاهی مشکلات باتری می تواند باعث داغ شدن گوشی های سامسونگ شده باشد. بنابراین ابتدا این موضوع را بررسی کنید.
  • گوشی را ری استارت کنید و سپس دوباره بررسی کنید که آیا مشکل حل شده است یا خیر.
  • بررسی کنید که تمام برنامه های گوشی شما آپدیت باشند.
  • گاهی تعداد زیاد برنامه ها و فایل های بدون استفاده باعث داغ شدن بیش از حد گوشی می شود که پیشنهاد می کنیم برنامه ها و اطلاعات اضافی را پاک کنید.
  • شاید عجیب باشد اما در مواردی گزارش شده است که استفاده از قاب ها و حافظ های بی کیفیت و خاص باعث داغ شدن گوشی شده اند.
  • گاهی ممکن است وجود یک ویروس در حافظه داخلی باعث داغ شدن شده باشد.
  • گاهی استفاده از یک پاور بانک می تواند باعث داغ شدن گوشی های می شود.
  • گاهی نیز قدرت بالای شارژری که استفاده می کنید متناسب با گوشی شما نیست و به همین علت گوشی داغ می شود.
  • پاک کردن کش پارتیشن نیز می تواند به حل شدن مشکل داغ شدن گوشی a01 کمک کند.

فکر می کنیم عوارض دیگری نمانده است که برای a01 بگوییم؛ در پایان هم لابد باید بگوییم اگر گوشی شما بیش از حد حالش بد شد، حتما به یک تکنسین حرفه ای مراجعه کنید!

در این مطلب سعی مزایا و معایب گوشی سامسونگ a01 را بررسی کنیم، اگر شماهم تجربه ای دارید و یا با عوارض نادر این گوشی مواجه شده اید، لطفا برای ما پیغام بگذارید تا به بخش مشکلات ثانویه a01 اضافه کنیم و بروشور عوارض این محصول را قطورتر کنیم!