زمانی که پای طراحی و تولید میان رده ها در میان باشد، سامسونگ از آن شرکت هایی است که هر سال مدل های مختلفی از گوشی های هوشمند میان رده را، با قابلیت های گوناگون و برچسب های قیمتی مختلف به بازار عرضه می کند. گاهی اوقات این میان رده ها قابلیت رقابت با پرچمداران را دارند و گاهی با لیستی از امکانات بی نظیر اما قیمت بسیار مناسب عرضه می گردند. خانواده M سامسونگ پر از میان رده هایی است که در طول سال های اخیر توانسته نظر کاربران را به خود جلب کند و یکی از مزیت های همیشگی اعضای این خانواده، قیمت های مناسب در ازای قابلیت های بسیار خوب است. گلکسی m52 میان رده ای تازه نفس از این خانواده و محصول سال ۲۰۲۱ است که تنها چند ماه از رونمایی آن می گذرد. آن طور که از گفته ها بر می آید، ام ۵۲ سامسونگ، عضوی قدرتمند در خانواده ی ام است و با توجه به پشتیبانی از فناوری ۵G احتمالا ارزان ترین گوشی ای است که تا کنون با این قابلیت به بازار پا گذاشته است. در این مطلب قصد داریم تا با بررسی بخش های مختلف این مدل تازه نفس، به مزایا و معایب m52 سامسونگ پی ببریم.

مزایای گوشی m52 : صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی

از آن جایی  که نمایشگر های با کیفیت همیشه در دسته ی گران قیمت ترین اعضای یک گوشی هوشمند قرار دارند، معمولا در بازار میان رده ها مدل هایی با نمایشگر های درجه یک و قیمت مناسب کم پیدا می شود، اما سامسونگ m52 را با یک نمایشگر بی نظیر روانه ی بازار کرده است.

در این مدل از یک نمایشگر ۶.۷ اینچی از نوع Super Amoled Plus استفاده شده است که می تواند تصاویر را با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل با تراکم پیکسلی ۳۹۳ پیکسل بر اینچ نشان دهد. استفاده از  نمایشگر های سوپر امولد در میان رده های سامسونگ مرسوم است اما کلمه پلاس رو به روی نام این نمایشگر گویی می خواهد از برتری آن سخن بگوید.

از وضوح و کیفیت مناسب و ابعاد بزرگ و جذاب این نمایشگر که بگذریم، مهم ترین ویژگی آن رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی و نرخ نمونه گیری لمسی ۲۴۰ هرتزی آن است.

نرخ تازه سازی که نشان دهنده ی میزان روانی تصاویر در یک نمایشگر است عامل مهمی در ارزیابی یک نمایشگر به حساب می آید. مشاهده می شود هنوز برخی از پرچمداران بازار هنوز با نرخ های ۶۰ یا ۹۰ هرتزی به میدان می آیند، پس متوجه می شویم که این نرخ تازه سازی ایده آل، مزیت بزرگی برای M52 سامسونگ به حساب می آید. از سوی دیگر نرخ نمونه گیری لمسی نیز بیان گر سرعت عکس العمل صفحه نمایش پس از تماس دست با آن است که در M52 در حالت حداکثری خود قرار دارد.

تا این جا متوجه می شویم که اولین چراغ سبز را نمایشگر برای m52 روشن می کند و کاربران قرار است از کار کردن با این نمایشگر لذت فراوانی ببرند.

معایب گوشی m52 : مشخص نبودنِ نوع محافظ نمایشگر

امروزه با توجه به این که گوشی های هوشمند همیشه همراه ما هستند امکان این که در اثر ضربه و تکانی ناگهانی و یا حتی سقوط از ارتفاع آسیبی به گوشی وارد شود، زیاد است. به همین خاطر بسیاری از شرکت های تولید کننده با استفاده از پوشش های محافظ می کوشند تا میزان این آسیب های احتمالی را تا جایی که ممکن است کم کنند. متاسفانه در گلکسی m52 نوع محافظ نمایشگر مشخص نیست و همین سبب می شود تا خیالمان از بابت محافظت صفحه نمایش راحت نباشد.

معایب m52 : صفحه نمایش گران قیمت

شاید تعجب کنید که نام نمایشگر هم در لیست معایب M52 بیاید و هم در لیست مزایا. باید گفت که در کیفیت این نمایشگر شکی نیست، اما بد نیست بدانید که اگر در اثر سقوط، ضربه و یا هر اتفاق دیگری نمایشگر شما آسیب ببیند و نیاز به تعویض آن باشد، این تعویض هزینه ی زیادی برای شما خواهد داشت چرا که صفحه نمایش M52 قیمت نسبتا بالایی دارد و شاید افرادی که گوشی های میان رده دارند علاقه ای به این هزینه های زیاد نداشته باشند.

راستی شما می دانید که آوافیکس یک مرکز ارائه دهنده خدمات تعمیر موبایل در محل است؟! یعنی در زمان مورد نظر شما یک تکنسین اعزام می کند تا گوشی تان را در منزل، محل کار یا هر مکان دیگری که بخواهید در حضور خودتان تعمیر کند.

مزایای گوشی m52 : سخت افزار قدرتمند با پشتیبانی از فناوری ۵G

یکی از بخش های مهمی که در هر گوشی هوشمند عامل مهمی برای تعیین سطح آن است، پکیج سخت افزاری مدل مورد نظر خواهد بود. در m52 شاهد حضور یک تراشه ی اسنپ دراگون ۷۷۸G 5G هستیم که علاوه بر قدرت همیشگی چیپست های اسنپ دراگون، که بهترین تراشه های حال حاضر بازار هستند، با پشتیبانی از فناوری ۵G سبب می شود تا درهای دنیای تکنولوژی با استفاده از این گوشی هوشمند به روی مخاطبین باز شود.

پردازنده ی مرکزی ام ۵۲، یک پردازنده ی ۸ هسته ای قدرتمند است که پردازنده ی گرافیکی بی نظیر Adreno 642L آن را تکمیل می کند. قرار گرفتن این دو پردازنده در کنار هم سبب می شود تا گلکسی m52 به خوبی از پس باز کردن نرم افزار های سنگین و بازی هایی با گرافیک بالا بر بیاید. توجه داشته باشید که اسنپ دراگون، تراشه های قدرتمند تری نیز دارد که در پرچمداران استفاده می شود، اما همین نسخه از اسنپ دراگون نیز برای یک میان رده ی خوش قیمت انتخاب بسیار تاثیر گذاری است.

مزایای گوشی m52 : پشتیبانی از حافظه micro SD

از آن جایی که گوشی های هوشمند مانند صندوقچه ای برای حفظ و نگهداری اطلاعات افراد عمل می کنند تا اطلات مورد نظر را همیشه همراه داشته باشند، این که حافظه آن ها چه میزان گنجایش داشته باشد، نکته ی بسیار مهمی در انتخاب مدل است و در این گوشی فضای ذخیره اطلاعات یک رم ۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی است که میزان مناسبی به حساب می آید، اما در عین این که این فضا، فضای مناسبی است امکان استفاده از کارت حافظه جانبی نیز در این گوشی وجود دارد تا افرادی که همیشه نگران کمبود جا هستند، با خیال راحت گلکسی m52 را خریداری کنند.

مزایای گوشی m52 : دوربین حرفه ای و با کیفیت

در این گوشی هوشمند با یک دوربین سه گانه در قسمت پشتی رو به رو هستیم که لنز های آن عبارتند از : یک لنز ۶۴ مگاپیکسلی اصلی از نوع واید، یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید با زاویه دید ۱۲۳ درجه و یک لنز ۵ مگاپیکسلی ماکرو.

این لنز ها قدرت ثبت عکس های با کیفیت، با نور مناسب را دارد و از آن مهم تر می توان فیلم هایی با کیفیت ۴k، ۳۰ فریم در ثانیه را به وسیله آن ثبت کرد. این میزان کیفیت از میان رده ای با این قیمت انتظار نمی رود، اما کیفیت مجموعه دوربین ها به این جا ختم نمی شود و در قسمت دوربین سلفی نیز شاهد حضور یک لنز ۳۲ مگابایتی هستیم که هم تصاویر سلفی خوبی ثبت می کند و هم می تواند با کیفیت ۱۰۸۰ و ۳۰ فریم در ثانیه فیلم برداری کند.

در ادامه این دوربین از قابلیت هایی چون مانند پانوراما و HDR پشتیبانی می کند و یک فلش LED کیفیت عکس ها را بالا می برد.

مزایای گوشی m52 : باتری قدرتمند

آن چیز که مسلم است، هر گوشی هوشمندی که نمایشگر بزرگ و باکیفیتی دارد و یک پکیج سخت افزاری سریع و قدرتمند نیز در کنار آن قرار گرفته است برای تامین انرژی این بخش ها نیازمند یک باتری با ظرفیت بالاست.

در M52 شاهد حضور یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی هستیم که ارزیابی های کلی نشان می دهد این باتری می تواند تا یک روز و در حالی که فعالیت های متنوعی توسط گوشی انجام می گیرد، آن را روشن نگه دارد.

این باتری قدرتمند در قسمت شارژ کردن نیز مشکلی برای کاربران ایجاد نمی کند و با استفاده از پشتیبانی از قابلیت فست شارژ ۲۵ واتی در مدت زمان کوتاهی می توان m52  را فول شارژ کرد.

در بسیاری از مدل های گوشی های هوشمند جدید، شاهد حذف جک ۳.۵ میلی متری هدفون هستیم و این سبب می شود که امکان استفاده از هدفون هایی که با این کامل به دستگاه وصل می شوند وجود نداشته باشد.

اما خوشبختانه گلکسی m32 این جک را دارد و سبب می شود کاربران بتوانند از هدفون های قدیمی و یا نمونه های انتخابی بیشتری استفاده کنند.

معایب گوشی m52 : بدنه پلاستیکی

یکی از بخش هایی که شاید توجه زیادی را به خود جلب نکند، بدنه m52 است، علاوه بر این که در طراحی این بدنه شاهد فرم و یا اشکال خاصی نیستیم، باید بدانید که جنس بدنه ی این میان رده نیز از پلاستیک بوده که با شیار های عمودی برجسته ای پوشانده شده است. اول این که این بدنه ی پلاستیکی زیبایی خاصی ندارد و دوم این که گوشی را شبیه به مدل های پایین رده می کند، علاوه بر این ها از چنین بدنه ای نباید انتظار دوام و مقاومت آنچنانی نیز داشت.

این طور به نظر می رسد که سامسونگ با این انتخاب قصد داشته قیمت گوشی را پایین بیاورد، چراکه قبل تر شاهد حضور میان رده هایی از این کمپانی بودیم که با بدنه های شیشه ای و یا ظاهری شبیه به شیشه به بازار عرضه شده بودند.

مزایای گوشی m52 : وزن کم

ام ۵۲ سامسونگ با ابعاد ۱۷۴.۲ در ۷۶.۴ در ۷.۴ میلی متر در دسته ی گوشی های بزرگ قرار می گیرد اما زمانی که به وزن آن مراجعه می کنیم متوجه می شویم که تنها ۱۷۳ گرم است و این وزن برای گوشی ای با این ابعاد بسیار مناسب است. این ویژگی سبب می شود تا m52 مدل سبکی باشد و به انتخاب مناسبی برای افرادی که در طول روز مدت طولانی ای گوشی خود را دست می گیرند و یا از دردهای این ناحیه رنج می برند، تبدیل گردد.

معایب گوشی m52 : عدم مقاومت در برابر آب و گرد و غبار

در دوره ای که افراد در اکثر فضاهایی که تردد می کنند، تمایل دارند تا گوشی هوشمند خود را به همراه داشته باشند، ضد آب بودن امتیاز ویژه ای برای یک گوشی هوشمند به حساب می آید که m52 دارای گواهینامه هایی که نشان دهنده ی ضد آب بودن این مدل باشد، نیست. علاوه بر این گوشی M52 در برابر گرد و خاک نیز مقاومتی ندارد.

معایب گوشی m52 : اسپیکر بدون صدای استریو

یکی از ویژگی های گوشی های هوشمند پیشرو، پخش صدای استریو و فراگیر است. در برخی از مدل ها صدا ها قابلیت سه بعدی دارند و چنین ویژگی سبب می شود تا تماشای فیلم و یا انجام بازی با این مدل ها لذت بخش تر باشد. اما در m52 خبری از حضور اسپیکر استریو و پخش صدای سه بعدی نیست و صدای پخش شده از این گوشی با این که رساست، دارای ویژگی های منحصر نیست.

معایب یا مزایای گوشی m52 : محل قرارگیری حسگر اثر انگشت

حسگر اثر انگشت را نمی توان با اطمینان در دسته ی معایب یا مزایای گلکسی m52 قرارا داد، اما از آن جایی که این حسگر با دکمه پاور ادغام شده و در کنار بدنه قرار دارد، شاید مطلوب عده ای نبوده و استفاده از گوشی را برای ان ها مشکل کند. اما باید در نظر داشت که این موضوع بسیار سلیقه ایست و شاید برخی هم جای حسگر اثر انگشت را دوست داشته باشند.

مزایای گوشی m52 : سرعت بالای حسگر اثر انگشت

در میان رده هایی با قیمت های مناسب و در اصطلاح اقتصادی معمولا کاربران از سرعت و عکس العمل حسگر اثر انگشت راضی نیستند اما این موضوع راجع به گلکسی m52 صدق نمی کند و سرعت بالای این حسگر قابل قبول است.

بالاخره گوشی m52 خوب است بخریم یا نه؟

پس از بررسی مزایا و معایب گوشی گلکسی m52 سامسونگ، متوجه می شویم که این گوشی در مجموع، ویژگی های خوب فراوانی دارد و عملکرد آن آنقدر مناسب خواهد بود که کاربران رضایت کاملی از گوشی هوشمند خود داشته باشند. از سوی دیگر معایب این دستگاه مربوط به مسائل جزیی است که در عملکرد کلی و فعالیت های روزمره و مهم کاربران اختلالی ایجاد نمی کند.

آن چیز که این گوشی را به گزینه ی مناسبی برای خرید تبدیل می کند، مخصوصا برای افرادی که به دنبال یک گوشی با امکانات کامل اما قیمت مقرون به صرفه هستند، قیمت مناسب است. باید بدانید که سامسونگ در طراحی m52 فراتر از حد یک میان رده ی اقتصادی رفتار کرده است.

در این مطلب مزایا ، معایب و مشکلات گوشی سامسونگ m52 5g بررسی شد. اگر شما نیز تجربه ای در استفاده از این گوشی دارید ، لطفا برای ما پیام بگذارید تا با بروزرسانی این مطلب سایر کاربران نیز راهنمایی شوند.

سوالات متداول

مزایا و معایب صفحه نمایش گوشی m52 چیست؟

نمایشگر سوپر آمولد پلاس، نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز ، و و نرخ نمونه گیری لمسی ۲۴۰ هرتزی را می توان جزو مزایای صفحه نمایش m52 شمرد؛ مشخص نبودن نوع محافظ صفحه نمایش و قیمت بالای نمایشگر را نیز می توان به عنوان عیوب آن معرفی کرد.

مزایا و معایب پردازنده گوشی m52 چیست؟

قرار گرفتن پردازنده ی اسنپ دراگون ۷۷۸G 5G و پردازنده ی گرافیکی Adreno 642L در کنار هم سبب می شود تا گلکسی m52 به خوبی از پس باز کردن نرم افزار های سنگین و بازی هایی با گرافیک بالا بر بیاید. شم می توانید فیلم عملکرد m52 هنگام بازی را در همین مقاله مشاهده کنید.

مزایا و معایب دوربین گوشی m52 چیست؟

در این گوشی هوشمند با یک دوربین سه گانه در قسمت پشتی رو به رو هستیم که این لنز ها قدرت ثبت عکس های با کیفیت، با نور مناسب را دارد و از آن مهم تر می توان فیلم هایی با کیفیت ۴k، ۳۰ فریم در ثانیه را به وسیله آن ثبت کرد. فیلم تست دوربین m52 را در همین مقاله مشاهده کنید.

معایب گوشی m52 از نظر باتری و سرعت شارژ چیست؟

در M52 شاهد حضور یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی هستیم که ارزیابی های کلی نشان می دهد این باتری می تواند تا یک روز و در حالی که فعالیت های متنوعی توسط گوشی انجام می گیرد، آن را روشن نگه دارد. این باتری قدرتمند در قسمت شارژ کردن نیز مشکلی برای کاربران ایجاد نمی کند و با استفاده از پشتیبانی از قابلیت فست شارژ ۲۵ واتی در مدت زمان کوتاهی می توان m52  را فول شارژ کرد.

آیا گوشی m52 سامسونگ ضدآب است؟

m52 دارای گواهینامه ای که نشان دهنده ی ضد آب بودن این مدل باشد، نیست. علاوه بر این گوشی M52 در برابر گرد و خاک نیز مقاومتی ندارد.