سامسونگ گلکسی s8 پرچمداری است که با وجود گذشت چندین سال از عرضه آن هنوز هم کاربران زیادی دارد. قطعا اصلی ترین علت این موضوع مزایا و کاربری خوب این گوشی است. اما کاملا طبیعی است که این گوشی نیز دچار مشکلاتی شود. یکی از خطاهایی که توسط کاربران s8 بسیار گزارش شده است ارور رطوبت یا moisture has been detected می باشد. البته حتما می دانید که مشاهده ی این پیغام را نمی توان یک مشکل داشت زیرا در واقع فقط یک هشدار به شما برای محافظت از گوشی در برابر رطوبت است.

مشکل از آنجایی آغاز می شود که بسیاری از کاربران می گویند رطوبتی به گوشی آنها نرسیده است و نمی دانند منشا و علت این ارور چیست و چگونه باید رفع شود. مخصوصا اینکه در این زمان گوشی شارژ نمی شود و در مواردی خاموش شده است. بنابراین تصمیم گرفتیم در این به بررسی روش ها رفع ارور رطوبت در گوشی سامسونگ با در نظر گرفتن دلایل احتمالی بپردازیم. پیشنهاد می کنیم در ادامه همراه ما باشید.

روش اول رفع ارور رطوبت در گوشی سامسونگ s8 , s8 پلاس : خشک کردن گوشی

اگر شما مطمئن نیستید که به گوشی شما مایعاتی مانند آب ، الکل و … نفوذ کرده است یا خیر، پیشنهاد می کنیم جهت جلوگیری از آسیب بیشتر به گوشی سریعا آن را خاموش کنید و طبق راهکارهای زیر در جهت خشک کردن گوشی اقدام نمایید:

  1. با تکان دادن گوشی سعی کنید آب داخل پورت شارژ را خالی کنید.
  2. مایع داخل گوشی در دمای معمولی تبخیر می شود، اما برای انجام بهتر این روش می توانید گوشی را نزدیک یک منبع گرمایی مانند فن کامپیوتر و یا پشت تلویزیون قرار دهید تا برطرف شدن رطوبت از گوشی سریع تر انجام شود.
  3. قرار دادن گوشی در یک پارچه برای مدتی کوتاه هم می تواند تاثیر گذار باشد.
  4. روش دیگر برای خشک کردن گوشی قرار دادن آن در یک ظرف برنج است. گوشی را برای حدود ۲۴ ساعت در یک ظرف برنج قرار داده و روی گوشی را کامل با برنج بپوشانید و مطمئن شوید چیزی به داخل ظرف نفوذ نمی کند و درب ظرف کامل بسته است.
  5. روش بعدی استفاده از یک خشک کن برقی مانند سشوار است که با استفاده از حرارت ملایم آن می توانید رطوبت را از گوشی خارج کنید.
  6. در نهایت اگر به شرایط و امکانات ذکر شده برای شما در دسترس نیست، گوشی را برای بررسی و تعمیر به یک تعمیرگاه موبایل ببرید.

روش دوم رفع خطای رطوبت در گوشی سامسونگ s8 و s8 plus : چک کردن پورت شارژ

احتمال دوم در این شرایط نفوذ گرد و غبار یا ذرات آشغال داخل پورت شارژ می باشد. بنابراین اگر مطمئن هستید که ارور رطوبت در گوشی s8 شما به دلیل نفوذ مایعات نیست، پیشنهاد می کنیم چندین بار محکم  داخل پورت شارژ فوت کنید و یا از طریق یک مسواک یا دستمال پورت شارژ را تمیز کنید.

نکته: توجه داشته باشید که انجام این کار باید بسیار با احتیاط انجام شود زیرا در صورت خطا ممکن است نتیجه عکس بگیرید و اوضاع گوشی شما بدتر شود.

روش سوم رفع خطای رطوبت در گوشی سامسونگ s8 , s8 پلاس هنگام شارژ : استفاده از یک شارژر دیگر

این حالت جزو موارد نادر است که استفاده از شارژرهای غیراصلی و معیوب در روند شارژ گوشی اختلال ایجاد می کند و منجر به بروز خطاهایی از جمله ارور رطوبت در گوشی سامسونگ s8 می شود. بنابراین اگر فقط هنگام شارژ با پیغام وجود رطوبت مواجه می شوید، پیشنهاد می کنیم با استفاده از یک شارژر اصلی و سالم گوشی تان را شارژ کنید.

ارور رطوبت در گوشی سامسونگ s8 و s8 plus بر اثر اختلالات نرم افزاری

اگر کاملا مطمئن هستید که گوشی شما به هیچ عنوان مرطوب نشده است یا اگر پس از انجام مراحل فوق همچنان ارور رطوبت در گوشی سامسونگ s8 و s8 plus رفع نشده است، اختلالات نرم افزاری می توانند عامل مشکل باشند. در این شرایط روش های زیر برای حل مشکل موثر هستند:

آوافیکس ارائه دهنده خدماتی نوین در تعمیرات موبایل

اعزام تکنسین برای تعویض ال سی دی گوشی s8 در محل

روش چهارم رفع هشدار رطوبت در گوشی سامسونگ s8 , s8 پلاس : راه اندازی مجدد گوشی

اولین روش برای حل اختلالات جزئی نرم افزاری راه اندازی مجدد گوشی است. برای انجام این کار کافیست:

  • دکمه ولوم پایین را نگه دارید و رها نکنید.
  • همزمان که دکمه ولوم پایین را نگه داشته اید، دکمه پاور را نیز نگه دارید.
  • هر دو دکمه را حداقل ۱۰ ثانیه تا گوشی روشن شود.

در واقع این روش مشابه خارج کردن باتری از گوشی و مجددا قرار دادن آن است. اگر به یاد داشته باشید در گوشی های قدیمی تر که امکان خارج کردن باتری توسط کاربر وجود داشت، هنگامی که گوشی هنگ می کرد با در آوردن باتری و مجددا جا انداختن آن مشکل حل میشد. اما در گوشی های جدید با راه اندازی مجدد گوشی از طریق دکمه های سخت افزاری این شرایط ایجاد می شود.

روش پنجم رفع خطای رطوبت در گوشی سامسونگ اس ۸ و اس ۸ پلاس : راه اندازی در حالت امن

وجود یک یا چند برنامه مخرب بر روی گوشی نیز می تواند یکی از عوامل نمایش ارور رطوبت در گوشی سامسونگ s8 و s8 پلاس باشد، که با حذف این برنامه ها این مشکل برطرف خواهد شد. برای مطمئن شدن از علت مشکل بوجود آمده و بررسی گوشی، آن را در حالت Safe Mode قرار دهید اگر در این حالت گوشی بدون مشکل و نمایش پیغام خطا شارژ شد علت مشکل شارژ وجود برنامه مخرب است. برای استفاده از این روش مراحل زیر را دنبال کنید:

  • دکمه power را تا زمانی که گزینه power off روی صفحه نمایش داده شود، نگه دارید.
  • انگشت خود را بر روی power off تا زمانی که گزینه Safe Mode نمایش داده شود، نگه دارید.
  • برای تایید بر روی Safe Mode کلیک کنید.
  • کامل شدن این پروسه ۳۰ ثانیه طول خواهد کشید.
  • بعد از آن حالت Safe Mode در پایین صفحه سمت چپ نمایش داده خواهد شد.

در این حالت برنامه هایی که بر روی گوشی نصب کرده اید غیر فعال می شوند، و فقط می توانید از برنامه های اصلی گوشی استفاده کنید. اگر در این حالت گوشی را به شارژر وصل کنید و مشکل برطرف شده باشد به این معنی است که وجود یک یا چند برنامه مخرب بر روی گوشی این مشکل را ایجاد کرده اند. برای برطرف کردن این مشکل شما باید برنامه های مخرب را حذف کنید، توصیه می شود از آخرین برنامه هایی که نصب کرده اید شروع کنید. این کار را تا زمان برطرف شدن مشکل ادامه دهید.

روش ششم رفع خطای رطوبت در گوشی سامسونگ اس ۸ و اس ۸ پلاس : پاک کردن کش پارتیشن

نحوه عملکرد و کیفیت اندروید به مجموعه ای از فایل های موقت نصب شده بر روی حافظه Cache بستگی دارد اگر این حافظه دچار مشکل شود گوشی دچار تاخیر، توقف و کندی در عملکرد و گاهی هم دچار اشتباهات غیر معمول مانند نمایش پیغام های خطای نادرست می شود که کل سیستم را تحت تاثیر قرار می دهد. برای اطمینان از کیفیت حافظه Cache و جلوگیری از ایجاد مشکل از سمت این حافظه هر چند ماه یک بار این حافظه را پاک کنید، مراحل زیر را برای انجام این کار دنبال کنید:

  • گوشی را خاموش کنید.
  • کلید ولوم بالا و Bixby ، و سپس کلید پاور را فشار داده و نگه دارید.
  • هنگامی که لوگوی اندروید نمایش داده شد، کلیه کلید ها را رها کنید.
  • پیام “Installing system update” حدود ۳۰ تا ۶۰ ثانیه قبل از ظاهر شدن منو ریکاوری سیستم عامل اندروید به شما نمایش داده خواهد شد.
  • دکمه ولوم پایین را فشار دهید تا گزینه wipe cache partition برجسته شود و سپس برای تایید دکمه پاور را فشار دهید.
  • مجددا دکمه ولوم پایین را فشار دهید تا گزینه Yes برجسته شود و سپس برای تایید دکمه پاور را فشار دهید.
  • صبر کنید تا کش پاک شود. سپس زمانی که گزینه Reboot system now برجسته می شود.
  • دکمه پاور را برای راه اندازی مجدد دستگاه فشار دهید.

روش هفتم رفع ارور رطوبت در گوشی سامسونگ s8 و s8 plus : ریست فکتوری

اگر دو روش قبل برای رفع ارور رطوبت در گوشی سامسونگ s8 و s8 پلاس شما موثر نبوده است، به عنوان آخرین راهکار نرم افزاری پیشنهاد می کنیم گوشی را به تنظیمات کارخانه بازگردانید؛ زیرا ممکن است یک مشکل و اختلال جدی در سیستم عامل وجود داشته باشد که با ریست فکتوری برطرف شود.

توجه داشته باشید پس از ریست فکتوری تمام اطلاعات و تنظیمات گوشی شما پاک خواهد شد. بنابراین قبل از شروع حتما بکاپ بگیرید.

قبل از ریست کردن گوشی حتما حفاظت از تنظیم مجدد Factory Reset Protection (FRP) را طبق مراحل زیر غیرفعال کنید تا گوشی شما قفل نشود:

  • در صفحه اصلی روی ایکون برنامه ها (Apps) کلیک کنید.
  • روی Settings و سپس Cloud and accounts کلیک کنید.
  • روی گزینه Accounts ضربه بزنید.
  • روی Google کلیک کنید.
  • اگر چند حساب کاربری گوگل می بینید، روی اکانت جیمیل خودتان کلیک کنید و اگر می خواهید همه حساب ها را تنظیم کنید، این مراحل را برای هر کدام از آنها تکرار کنید.
  • روی آیکون سه نقطه کلیک کنید.
  • گزینه Remove account را انتخاب کنید.
  • مجدد روی گزینه REMOVE ACCOUNT کلیک کنید.

سپس مراحل زیر را برای ریست فکتوری گوشی دنبال کنید:

  • گوشی را خاموش کنید.
  • دکمه volume بالا و Home را نگه داشته و بعد دکمه power را نگه دارید.
  • هنگامی که لوگو سامسونگ روی صفحه نمایش داده شد دکمه power را رها کنید.
  • هنگامی که لوگوی اندروید روی صفحه نمایش داده شد دکمه ها را رها کنید(نصب بروزرسانی گوشی ۳۰ تا ۶۰ ثانیه قبل از نمایش بازیابی سیستم عامل اندروید نمایش داده خواهد شد).
  • دکمه volume پایین را برای هایلایت wipe data / factory reset فشار دهید.
  • دکمه power را برای تایید انتخاب فشار دهید.
  • دکمه volume پایین را برای هایلایت کردن گزینه Yes — delete all user data فشار دهید.
  • دکمه power را برای تایید این انتخاب و انجام تنظیمات مجدد کارخانه فشار دهید.
  • هنگامی که تنظیم مجدد کارخانه تکمیل شد گزینه Reboot system now هایلایت می شود.
  • دکمه power را برای برای راه اندازی مجدد گوشی فشار دهید.

پس از راه اندازی بررسی کنید که آیا ارور رطوبت برطرف شده است یا خیر؟ اگر علت مشکل اختلالات نرم افزاری باشد، باید پس از ریست فکتوری برطرف شود و در صورتی که همچنان پابرجاست، گوشی باید توسط یک تکنسین بررسی شود.

اگر شما نیز با ارور رطوبت moisture has been detected در گوشی سامسونگ s8 و s8 plus مواجه شده اید و راهکاری متفاوت برای حل مشکل می شناسید، لطفا در پایین همین صفحه برای پیام بگذارید تا با بروزرسانی این مطلب به سایر کاربران برای حل مشکل کمک شود.