در این مطلب به بررسی علت بنفش شدن یا لکه بنفش روی صفحه گوشی سامسونگ و روش حل مشکل خواهیم پرداخت.

ایجاد لکه بنفش روی صفحه نمایش گوشی سامسونگ یکی از شایع ترین خرابی های گزارش شده توسط کاربران گوشی های سری j7 مخصوصا j7 pro ، سری j5 مخصوصا j5 pro ، سری a5 و a7 است. البته بنفش شدن ال سی دی در سایر سری های گوشی سامسونگ به خصوص گوشی های فلت دیگر نیز گزارش شده است.

صفحه نمایش این گوشی ها از نوع لمسی خازنی سوپر آمولد (Super AMOLED) است که مزیت آنها نسبت به نوع دیگر صفحه نمایش (LCD) کاهش ضخامت نمایشگر ، رسیدن حداکثر میزان نور به سطح نمایشگر ، تصاویر روشن تر و ایجاد زاویه دید بهتر است. البته اصطلاح ال سی دی برای صفحه نمایش آمولد گوشی های سامسونگ در میان مردم رایج است و به همین دلیل در این مطلب نیز از این اصطلاح استفاده می شود.

در کنار تمام مزایای فوق متاسفانه صفحه نمایش j7 pro بسیار حساس می باشد و ممکن است در اثر کوچکترین ضربه یا فشار دچار آسیب دیدگی شود و همانطور که گفته شد بنفش شدن صفحه جزو شایع ترین آنها می باشد.

در این حالت شما ممکن است هیچ اثری از شکستگی یا آسیب فیزیکی روی گوشی مشاهده نکنید و حتی تاچ گوشی هم به درستی کار کند و شما در کار کردن با گوشی دچار هیچ مشکلی نیستید اما خواهید دید به مرور این لکه رنگی ( معمولا بنفش یا صورتی ) روی صفحه گوشی سامسونگ بیشتر می شود.

علت این موضوع آسیب دیدگی پیکسل های صفحه از داخل می باشد و این مشکل فقط در اثر ضربه یا فشار بیش از حد به صفحه گوشی سامسونگ اتفاق میفتد و به هیچ عنوان بدون آسیب دیدگی فیزیکی دچار این مشکل نمی شود.

حل مشکل بنفش شدن صفحه نمایش یا ال سی دی گوشی سامسونگ

از آنجایی که علت ایجاد لکه بنفش روی صفحه نمایش گوشی سامسونگ، آسیب دیدگی ال سی دی از داخل است؛ برای حل مشکل تنها راهکار تعویض ال سی دی گوشی سامسونگ است. زیرا در این شرایطی امکان تعمیر ال سی دی وجود ندارد و باید تعویض شود.

شما می توانید پس از استعلام هزینه آنلاین در سایت آوافیکس، زمان و مکان مورد نظرتان برای تعویض ال سی دی گوشی سامسونگ را مشخص کنید تا تکنسین آوافیکس در همان ساعت به محل مورد نظر شما اعزام گردد و در حضور خودتان ال سی دی را تعویض کند.

آوافیکس ارائه دهنده خدماتی نوین در تعمیرات موبایل:

اعزام تکنسین برای تعویض ال سی دی گوشی سامسونگ در منزل یا محل کار شما

آوافیکس فقط از قطعات اصلی تولید شده توسط شرکت سامسونگ استفاده می کند و تمامی قطعات دارای گارانتی اصالت قطعه و فاکتور رسمی می باشند.

با وجود بنفش شدن صفحه گوشی سامسونگ تاچ به درستی کار می کند!

همانطور که گفتیم در این شرایط معمولا ال سی دی نشکسته است و تاچ نیز به درستی کار می کند. اما از آنجایی که تاچ ال سی دی در گوشی های سامسونگ به هم متصل است، در هر صورت تاچ ال سی دی باید تعویض گردد.

چگونه جلوی بیشتر شدن لکه بنفش روی صفحه نمایش گوشی سامسونگ را بگیریم؟

یکی از شایع ترین سوالات کاربران در مورد نحوه جلوگیری از بیشتر شدن لکه رنگی روی صفحه گوشی است. اما متاسفانه باید بگوییم هیچ راهکاری برای انجام این کار نیست زیرا با توجه به ساختار ال سی دی گوشی های سامسونگ این لکه با مرور زمان وسیع تر خواهد شد.

چقدر طول می کشد تا تمام صفحه نمایش گوشی سامسونگ بنفش شود؟

نمی توان به این سوال یک پاسخ قطعی داد زیرا تا کنون هیچ مطلبی در مورد زمان قطعی وسیع شدن این لکه بنفش روی صفحه سامسونگ منتشر نشده است. اما طبق گزارشات کاربران معمولا از یک تا چند روز متغیر است.

آیا استفاده از گوشی در این شرایط مشکلی ایجاد می کند؟

اگر در اثر ضربه یا فشار وارد شده فقط ال سی دی گوشی سامسونگ دچار مشکل شده باشد، استفاده از گوشی تا زمان تعویض ال سی دی مانعی ندارد. اما در صورتی که قسمت های دیگر گوشی مانند باتری یا بورد آن نیز دچار مشکل شده باشد، پیشنهاد می کنیم در اسرع وقت برای تعمیر گوشی اقدام کنید.

آیا تعویض ال سی دی گوشی سامسونگ کار عاقلانه ای است و بعد از تعمیر آیا تضمینی وجود دارد که مجددا چنین مشکلی رخ ندهد ؟

در پاسخ به این کاربران باید بگوییم از آنجایی که صفحه نمایش یک قطعه قابل تعویض است؛ اگر شما از قطعه اصلی برای تعویض آن استفاده کنید، کیفیت تاچ و تصویر کاملا مثل قبل خواهد بود زیرا این قطعات تولید شده توسط شرکت سامسونگ با همان فناوری اولیه می باشند.

اما اگر قطعات طرح اصلی و درجه ۳ یا ۴ استفاده کنید بسته به کیفیت قطعه اختلاف چند درصدی در عملکرد تاچ یا نمایش تصویر خواهید داشت.

بنابراین با توجه به این موضوع که شما با هزینه تعویض ال سی دی نمی توانید یک گوشی با همان قابلیت ها بخرید ، تعویض ال سی دی کار عاقلانه ای است به شرطی که از قطعات اصلی استفاده شود که کیفیت تاچ و تصویر تغییر نکند.

اما در پاسخ به سوال بعدی که آیا دوباره امکان بنفش شدن صفحه گوشی سامسونگ وجود دارد یا خیر ؟ باید بگوییم این موضوع فقط به نحوه استفاده و مراقبت شما از گوشی بستگی دارد زیرا مانند ال سی دی قبلی این امکان وجود دارد که صفحه در اثر ضربه یا فشار بیش از حد دچار آسیب های مختلف مانند بنفش شدن صفحه شود.