در این مطلب به بررسی علت سریع و ناگهانی خالی شدن باتری گوشی سامسونگ s8 و s8 plus می پردازیم و روش هایی برای حل مشکل تخلیه سریع شارژ در این گوشی ها ارائه می شود.

مشکل خالی شدن باتری مشکلی است که از زمانی که اولین گوشی های هوشمند عرضه شده اند تا به امروز ادامه داشته است. خالی شدن سریع تر از حد معمول باتری می تواند دلایل متفاوتی مانند باتری معیوب، انجام یک بروزرسانی، نصب یک برنامه مخرب و… داشته باشد که هر کدام از این دلایل راه حل های مناسب خود را دارند.

بنابراین در این مطلب با در نظر گرفتن تمام احتمالات و عوامل ایجاد مشکل سریع خالی شدن باتری اس ۸ و اس ۸ پلاس سعی می کنیم موثر ترین روش ها را برای حل مشکل معرفی کنیم:

سریع خالی شدن باتری گوشی سامسونگ s8 و s8 plus به دلیل تمام شدن عمر مفید باتری

رایج ترین علت تخلیه شارژ سریع در گوشی s8 و s8 plus تمام شدن عمر مفید باتری است. در پاسخ به این سوال که عمر مفید باتری چقدر است؟ باید بگوییم که این مدت زمان با توجه به نحوه استفاده شما از گوشی بین ۲ تا ۴ سال متغیر است. در این شرایط تنها راهکار حل مشکل تعویض باتری است.

خالی شدن ناگهانی باتری گوشی سامسونگ s8 و s8 plus به دلیل مشکلات سخت افزاری

اگر گوشی شما بعد از یک آسیب فیزیکی مانند ضربه، فشار، حرارت بیش از حد، آب خوردگی و نفوذ مایعات دچار مشکل سریع خالی شدن باتری و شارژ گوشی شده باشد، احتمال بروز مشکلاتی در باتری و بورد گوشی بیشتر است. در این شرایط جهت عیب یابی و رفع مشکل گوشی باید توسط یک تکنسین حرفه ای بررسی شود.

زود خالی شدن باتری گوشی سامسونگ s8 و s8 plus بر اثر اختلالات نرم افزاری

طبق گزارشات کاربران و بررسی های صورت گرفته اختلالات و باگ های نرم افزاری نیز می توانند عامل تخلیه سریع شارژ گوشی سامسونگ s8 و s8 plus باشند. بنابراین در ادامه مطلب روش های برای حل این مشکل ارائه خواهد شد:

روش اول حل مشکل خالی شدن شارژ گوشی سامسونگ s8 و s8 plus : راه اندازی مجدد

برخی مشکلات زمانی رخ می دهند که یک سیستم برای مدتی بدون وقفه برنامه های متعددی را اجرا کند. برای به حداقل رساندن مشکلات نرم افزاری، می توانید حداقل یک بار در هفته گوشی خود را مجدد راه اندازی کنید. این یک راه قطعی برای حل این مشکل نیست ولی می تواند یکی از راه حل های مناسب برای حل این مشکل باشد. برای انجام راه اندازی مجدد Galaxy S8 , S8 Plus کافیست که دکمه ولوم پایین و پاور را برای ۱۰ ثانیه نگه دارید.

روش دوم حل مشکل خالی شدن باتری گوشی سامسونگ s8 و s8 plus : پاک کردن cache partition

حافظه پنهان یا cache partition قسمتی است که به طور موثر توسط اندروید پر می شود و برای اجرا و باز کردن برنامه ها از آن استفاده می شود. گاهی این قسمت از حافظه با اطلاعات معیوب پر می شود و منجر به اختلالات نرم افزاری و مشکلاتی از جمله سریع خالی شدن باتری گوشی سامسونگ s8 و s8 plus می شود.

البته نگران نباشید با انجام این کار هیچ کدام از اطلاعات گوشی شما پاک نخواهد شد و با راه اندازی مجدد گوشی cache partition با اطلاعات درست پر خواهد شد.

برای پاک کردن حافظه پنهان مراحل زیر را دنبال کنید:

  • گوشی را خاموش کنید.
  • دکمه volume بالا و Bixby را فشار داده و نگه دارید، و بعد دکمه power را نگه دارید.
  • وقتی که لوگوی اندروید روی صفحه نمایش داده شد، دکمه ها را رها کنید.
  • دکمه volume پایین را برای هایلایت گزینه wipe cache partition فشار دهید.
  • دکمه power را برای تایید فشار دهید.
  • از دکمه volume پایین برای انتخاب yes و از دکمه power  برای تایید آن استفاده کنید.
  • وقتی که پاک کردن حافظه پنهان یا همان cache partition کامل شد، گزینه Reboot system now هایلایت خواهد شد.
  • دکمه power را برای راه اندازی مجدد گوشی فشار دهید.

روش سوم حل مشکل تخلیه سریع باتری گوشی سامسونگ s8 و s8 plus : کم کردن نور صفحه نمایش

صفحه نمایش روشن و رنگارنگ بزرگترین دلیل تخلیه سریع باتری گوشی است. اگر شما در طول روز با نور کامل، با گوشی کار می کنید نباید انتظار داشته باشید که شارژ باتری گوشی کل روز را دوام بیاورد. پیکسل های روی صفحه نمایش، پردازشگر و تراشه گرافیکی بالا انرژی زیادی را مصرف می کنند. با کم کردن نور و کیفیت تصویر تا ۶۰% و یا ۵۰% می توانید حجم زیادی از مصرف باتری را کاهش دهید.

 اگر می خواهید شارژ باتری بیشتری در طول روز داشته باشید، نور صفحه نمایش را تا آنجایی که در کار کردن شما با گوشی مشکل ایجاد نمی کند، کم کنید. این کار هم به ذخیره باتری در طول روز و هم افزایش عمر باتری کمک خواهد کرد.

روش چهارم حل مشکل خالی شدن باتری گوشی سامسونگ اس ۸ و اس۸ پلاس : پیدا کردن برنامه ها با مصرف بالای باتری

علاوه برصفحه نمایش که یکی از بزرگترین مصرف کنندگان شارژ باتری گوشی است، برنامه هایی که روی گوشی نصب کرده اید هم می توانند یکی از دلایل این مشکل باشند.

بسیاری از برنامه ها یک قسمت آنلاین دارند، به این صورت که از طریق این بخش اطلاعات و داده های خود را به صورت اتوماتیک بروزرسانی می کنند، حتی زمانی که شما از گوشی استفاده نمی کنید هم این برنامه ها در حال بروزرسانی خود هستند.

به عنوان مثال برنامه ای مانند فیسبوک به طور مرتب نیاز به بروزرسانی اخبار و اطلاعات خود دارد، بنابراین همواره برنامه فیسبوک با سرورها ارتباط برقرار کرده و خود را بروزرسانی می کند.

این روند برای اکثر برنامه هایی که برروی گوشی نصب کرده اید، انجام می شود که انجام این عملیات برای هر کدام از این برنامه ها شارژ باتری زیادی را مصرف می کند.

برای بررسی این برنامه ها می توانید به قسمت تنظیمات(settings)> تعمیر دستگاه(Device maintenance)> باتری(Battery)> مصرف باتری(Battery usage) بروید. در این لیست می توانید مصرف باتری تمام برنامه ها را مشاهده کنید، و با بررسی آن ها تصمیم بگیرید که کدام برنامه را حدف و یا بروزرسانی آن را غیر فعال کنید، اگر در این لیست برنامه ناشناخته وجود دارد که شما آن را نصب نکرده اید به احتمال زیاد آن یک بدافزار و یا یک برنامه مخرب است که می تواند یکی از دلایل تخلیه سریع باتری باشد که شما باید آن را حذف کنید.

سعی کنید از این لیست برای کنترل مقدار مصرف باتری هر برنامه نسبت به نیازش استفاده کنید، تا با مشکل خالی شدن سریع باتری و کم شدن عمر باتری گوشی مواجه نشوید.

روش پنجم حل مشکل خالی شدن شارژ گوشی سامسونگ اس ۸ و اس۸ پلاس : حذف برنامه های مخرب

هیچ برنامه ای کامل نیست، ممکن است برنامه ای با سیستم عامل اندروید دچار تداخل شود و یا اینکه دارای اشکالات برنامه نویسی باشد، و باعث کند شدن سیستم عامل و درست عمل نکردن آن شود، که این خود یکی از دلایل تخلیه سریع باتری است.

اگر چندین برنامه با این شرایط بر روی گوشی شما نصب شده باشند وضعیت را بدتر هم می کنند. برای حل این مشکل شما باید این برنامه ها را شناسایی و سریعاً حدف کنید، برای انجام این کار می توانید اول از برنامه های اجتماعی که کمتر از ان استفاده می کنید شروع کنید. به طور کلی برای جلوگیری از این مشکل از برنامه هایی که برای استفاده از آنها نیاز به اینترنت ثابت دارید استفاده نکنید.

روش ششم حل مشکل خالی شدن شارژ باتری گوشی سامسونگ s8 و s8 plus : خاموش کردن AOD

استفاده همیشگی از این حالت را توصیه نمی کنیم، حالت AOD یا همان نمایشگر همیشه روشن باتری بسیار زیادی را مصرف می کند، برای خاموش کردن این حالت به قسمت تنظیمات (Settings)> صفحه نمایش(Display)< نمایشگر همیشه روشن(Always on Display) بروید و آن را غیر فعال کنید.

روش هفتم حل مشکل زود خالی شدن باتری گوشی سامسونگ s8 و s8 plus : خاموش کردن آپدیت و بکاپ گرفتن اتوماتیک برنامه ها

آپدیت و بکاپ گرفتن از برنامه ها بصورت خودکار شاید بد نباشد ولی مقدار زیادی از باتری شما را مصرف می کند، برای حل این مشکل شما می توانید با توجه به نیاز و استفاده خود از برنامه ها، آن ها را مرور کرده و با غیر فعال کردن بکاپ گرفتن و یا آپدیت خودکار برنامه هایی که نیازی به این گزینه ندارند، مصرف باتری گوشی را کاهش دهید.

اگر از خدمات Samsung Cloud استفاده می کنید، تنظیمات آن را تغییر دهید تا نتواند عکس ها را بصورت خودکار آپلود کند. برای مثال اگر در تنظیمات Samsung Cloud آپلود عکس برای گالری فعال باشد ممکن است که هزاران عکس بر روی گوشی شما آپلود شود که این عمل بسیار زمان بر است و باتری زیادی را مصرف خواهد کرد، که این اتفاق برای برنامه ها و دیگر قسمت های گوشی هم می افتد.

روش هشتم حل مشکل تخلیه سریع باتری گوشی سامسونگ s8 و s8 plus : بروزرسانی برنامه ها و سیستم عامل

 در بسیاری از موارد آپدیت کردن برنامه ها و سیستم عامل می تواند بسیاری از مسائل  مشکلات پیش آمده را حل کند. پس مطمئن شوید که برنامه های کاربردی و سیستم عامل بصورت روزانه آپدیت می شوند.

روش نهم حل مشکل تخلیه سریع شارژ گوشی سامسونگ s8 و s8 plus : استفاده از حالت ذخیره انرژی یا Power Saving Mode

این یک راه قطعی نیست ولی می تواند به شما کمک کند. حالت ذخیره انرژی یا Power Saving Mode یک ویژگی است، که در این حالت PSM گوشی شما را به یک نسخه خالی تبدیل و سرعت پردازش دستگاه را کم می کند، در این شرایط شما تنها به قابلیت های اساسی گوشی دسترسی خواهید داشت. این ویژگی به شما کمک می کند تا بتوانید شارژ بیشتری در طول روز ذخیره کنید.

روش دهم حل مشکل زود خالی شدن باتری گوشی سامسونگ s8 و s8 plus : تنظیمات مجدد کارخانه

اگر تمام راه حل های ارائه شده را امتحان کرده و نتیجه نگرفته اید، انجام تنظیمات مجدد کارخانه را به شما توصیه می کنیم. گاهی اختلالات نرم افزاری پیچیده باعث خالی شدن سریع و ناگهانی گوشی سامسونگ s8 و s8 plus می شود. بنابراین بازگردانی گوشی به تنظیمات پیش فرض کارخانه می تواند برای حل این مشکل موثر باشد. البته حتما قبل از شروع از تمام اطلاعات گوشی تان بکاپ بگیرید زیرا پس از ریست فکتوری اطلاعات گوشی شما پاک خواهد شد.

سپس برای انجام تنظیم مجدد کارخانه مراحل زیر را دنبال کنید:

  • گوشی را خاموش کنید.
  • دکمه volume  بالا و Bixby را نگه دارید و بعد دکمه power را فشار دهید.
  • وقتی که لوگوی اندروید روی صفحه بالا آمد دکمه ها را رها کنید(نصب آپدیت سیستم ۳۰-۶۰ ثانیه قبل از منو بازیابی سیستم اندروید نمایش داده خواهد شد).
  • دکمه volume  پایین را برای هایلایت کردن گزینه wipe data/factory reset فشار دهید.
  • از دکمه power برای تایید انتخاب استفاده کنید.
  • دکمه Volume پایین را برای هایلایت کردن گزینه yes-delete all user data نگه دارید.
  • دکمه power را برای شروع تنظیم مجدد کارخانه فشار دهید.
  • هنگامی که تنظیم مجدد کارخانه کامل شد گزینه Reboot system now هایلایت می شود.
  • دکمه Power را برای راه اندازی مجدد فشار دهید.

طبق گزارشات کاربران روش های ارائه شده در این مطلب برای حل مشکل سریع و ناگهانی خالی شدن باتری گوشی سامسونگ s8 و s8 plus موثر بوده اند. اما در صورتی که همچنان مشکل گوشی شما پابرجاست، گوشی باید توسط یک تکنسین بررسی و عیب یابی شود.