خاموش شدن ناگهانی و روشن نشدن یک گوشی را می توان جزو آن دسته از بلایا دانست که می تواند باعث نگرانیِ بسیار صاحبش شود؛ گلکسی a21s نیز از این قائده مستثنی نیست. در این شرایط با توجه به قیمت های بالای گوشی های هزار و یک فکر به سر شما خواهد زد که نکند یک هزینه ی گزاف در گلوی گوشی گیر کرده باشد و یا خدای ناکرده این گوشی دیگر گوشی نشود و شما مجبور باشید یک مبلغ چند میلیونی را برای خرید یک گوشی جدید پرداخت کنید. اما به شما پیشنهاد می کنیم قبل از هر کاری این مطلب را بخوانید زیرا ممکن است مشکل گوشی شما آنقدر هم حاد نباشد و خودتان بتوانید به راحتی و بدون پرداخت هیچ هزینه ای، گوشی تان را درست کنید.

شاید به نظرتان غیرممکن باشد که بشود این چنین مشکل حادی به همین راحتی رفع شود، مخصوصا اگر سری هم به مراکز تعمیرات موبایل زده باشید و به شما هزینه ای برای تعمیر آن گفته باشند. البته توجه داشته باشید همیشه هم اینطور نیست که علت خاموش شدن گوشی a21s شما پیش پا افتاده باشد و به راحتی رفع شود؛ اما بهرحال شما امیدتان را از دست ندهید و راهکارهای ارائه شده در ادامه مطلب را برای حل مشکل امتحان کنید.

اولین روش برای حل مشکل خاموش شدن گوشی a21s : ری استارت یا راه اندازی مجدد

رایج ترین و ساده ترین روش برای حل مشکل خاموش شدن ناگهانی و روشن نشدن گوشی سامسونگ a21s ، یک ری استارت ساده با استفاده از دکمه های گوشیست. برای ری استارت گوشی کافیست دکمه پاور و ولوم پایین را به مدت ۱۵ ثانیه همزمان نگه دارید تا لوگوی گوشی روی صفحه نمایش داده شود. به همین راحتی!

به گفته بعضی از کارشناسان و متخصصان گاهی اوقات گوشی شما در اثر اختلالات نرم افزاری کوچک خاموش شود و این اختلالات کوچک با یک ری استارت کوچک نیز برطرف می شوند و گوشی به سلامتی روشن می شود و خیال شما راحت!

روش دوم برای حل مشکل روشن نشدن گوشی سامسونگ a21s : راه اندازی گوشی در حالت امن

ممکن است شما ناخواسته امنیت را از گوشی تان سلب کرده باشید و در راستای تنبیه شما، a21s خاموش شود و دیگر روشن نشود مگر اینکه آن را در حالت امن راه اندازی کنید. حالا قضیه از چه قرار است؟

گاهی برنامه های نصب شده توسط شما به دلیل معیوب بودن (اصطلاحا ویروسی بودن) باعث ایجاد اختلالات نرم افزاری می شوند. این اختلالات باعث ایجاد مشکلاتی مانند خاموش شدن ناگهانی گوشی سامسونگ a21s می شوند. برای بررسی این موضوع پیشنهاد می کنیم گوشی را در حالت امن یا safe mode راه اندازی کنید.

حالت امن یا safe mode حالتی است که تمام برنامه های نصب شده توسط شما موقتا غیرفعال می شوند.

برای قرار دادن گوشی در حالت Safe Mode مراحل زیر را دنبال کنید:

  • دکمه power را نگه دارید تا گوشی خاموش شود.
  • دکمه power را فشار دهید تا لوگو Samsung روی صفحه نمایش داده شود، سپس بلافاصله دکمه ولوم پایین را فشار دهید و نگه دارید.
  • تکمیل این فرایند ۳۰ ثانیه طول خواهد کشید.
  • Safe Mode پایین صفحه سمت چپ نمایش داده خواهد شد.

اگر گوشی a21s در این حالت روشن شد و عملکرد آن بدون مشکل بود، به ترتیب از آخرین برنامه ای که بر روی گوشی نصب کرده اید شروع به پاک کردن کنید. بعد از حذف هر برنامه گوشی را مجدد راه اندازی و بررسی کنید؛ اگر مشکل برطرف نشده بود، برنامه دیگری را پاک کنید.

روش سوم برای حل مشکل خاموش شدن گوشی سامسونگ a21s : پاک کردن حافظه پنهان

عامل دیگری که ممکن است باعث خاموش شدن گوشی شما شده باشد، بهم ریختن مغز a21s است که در این حالت بهتر است کمکش کنیم تا بتوانید خودش را مجددا بازسازی و اطلاعاتش را دوباره مرتب بچیند سر جای خودش! اما چگونه؟

حافظه پنهان یا cache partition در واقع بخشی از حافظه است که اطلاعاتی را برای اجرای سریع سیستم عامل اندروید در خود ذخیره می کند.

گاهی به دلایل مختلف اطلاعات این بخش معیوب می شوند و در نتیجه گوشی دچار مشکلات مختلفی مانند ماندن روی لوگو در هنگام راه اندازی می شود. بنابراین پاک کردن کش پارتیشن می تواند روش موثری برای حل مشکل باشد.

برای راه اندازی گوشی در حالت بازیابی مراحل زیر را دنبال کنید:

  • گوشی را خاموش کنید.
  • دکمه ولوم بالا و پاور را فشار دهید.
  • زمانی که لوگو نمایش داده شد، دکمه ها را رها کنید.
  • دکمه ولوم پایین را چند بار فشار دهید تا گزینه wipe cache partition انتخاب شود.
  • دکمه پاور را برای تایید فشار دهید.
  • دکمه ولوم پایین را برای انتخاب گزینه yes چندین بار فشار دهید.
  • دکمه پاور را برای تایید فشار دهید.
  • زمانی که پاک کردن کش پارتیشن تمام می شود، Reboot system now هایلایت می شود.
  • دکمه پاور را برای تایید و راه اندازی مجدد گوشی فشار دهید.

راه اندازی مجدد گوشی ممکن است کمی طول بکشد؛ پس صبر کنید. اگر همچنان گوشی A21s شما روشن نشد، روش آخر را امتحان کنید.

روش چهارم برای حل مشکل روشن نشدن گوشی سامسونگ a21S : ریست فکتوری

اگر همچنان مطمئن هستید که گوشی شما آسیب فیزیکی ندیده است و سخت افزارش مشکلی ندارد؛ آخرین کاری که می توانید برای حل مشکلات نرم افزاریش انجام دهید، ریست فکتوری یا بازگردانی گوشی به تنظیمات کارخانه است. البته حواستان باشد که بعد از ریست فکتوری گوشی شما مانند وقتی که تازه پای به این دنیا گذاشته است، کاملا پاک و تمیز است؛ یعنی تمام اطلاعات شما پاک شده می شود. پس از قبل از شروع یادتان نرود که بکاپ بگیرید.

برای بازگردانی گوشی A21s به تنظیمات کارخانه مراحل زیر را دنبال کنید:

  • گوشی را خاموش کنید.
  • دکمه ولوم بالا و پاور را همزمان فشار دهید و نگه دارید.
  • زمانی که لوگو ظاهر شد، تمام دکمه ها را رها کنید.
  • دکمه ولوم پایین را چندین بار فشار دهید تا گزینه wipe data / factory reset انتخاب شود.
  • دکمه پاور را برای تایید فشار دهید.
  • دکمه ولوم پایین را برای انتخاب گزینه Yes — delete all user data چندین بار فشار دهید.
  • دکمه پاور را برای تایید فشار دهید.
  • زمانی که فرآیند ریست کردن تمام می شود، Reboot system now هایلایت می شود.
  • دکمه پاور را برای تایید و راه اندازی مجدد گوشی فشار دهید.

خاموش شدن گوشی سامسونگ a21s بر اثر ضربه ، آب خوردگی و …

اگر تمام روش های بالا را امتحان کرده اید و هنوز گوشی a21s شما روشن نشده، بهتر است دیگر در مورد ضربه یا آب نخورده گوشی خیلی مطمئن نباشید. در این شرایط همچنان خودتان می توانید یک مورد را بررسی کنید.

خاموش شدن گوشی a21s یا سیاه شدن صفحه گوشی ؟

اگر نمی توانید با اطمینان به این سوال پاسخ دهید، پیشنهاد می کنیم با گوشی تماس بگیرید، دکمه پاور را نگه دارید یا گوشی را به شارژ بزنید. اگر در هر کدام از این حالات گوشی عکس العملی نشان داد، پس گوشی خاموش نیست و فقط صفحه نمایش سیاه شده است. در این حالت ممکن است ال سی دی سوخته باشد که باید تعویض شوید.

آوافیکس ارائه دهنده خدماتی نوین در تعمیرات موبایل:

تعویض ال سی دی سامسونگ a21s در منزل

اگر هیچ کدام از این روش ها برای مشکل گوشی شما درمان نبود، دیگر گوشی باید توسط یک تکنسین حرفه ای بررسی شود. چیزی که دلمان نمیخواست، اما گویا چاره ای نیست!

اگر شماهم با مشکل خاموش شدن ناگهانی و روشن نشدن گوشی سامسونگ a21s مواجه شده اید و روشی برای حل مشکل می شناسید، لطفا برای ما پیغام بگذارید تا به سایر کاربران نیز کمک شود.