داغ شدن گوشی s20 fe سامسونگ به مشکلی جدی تبدیل شده است تا آنجا که بسیاری از کاربران بخاطر آن از خریدش منصرف و یا پس از خرید پشیمان می شوند. اما واقعا این مشکل چقدر جدی است؟ آیا راه حلی برای حل مشکل وجود دارد؟ در این مطلب می خواهیم به پاسخ این دو سوال برسیم.

سامسونگ تا زمان انتشار این مقاله اصلا بروی خودش نیاورده که گوشی s20 fe چنین مشکلی دارد و باعث نگرانی میلیون ها کاربری شده است که این گوشی را خریده اند. بنابراین تصمیم گرفتیم خودمان به دنبال علت و راه حل مشکل داغ کردن s20 fe باشیم. آنچه در ادامه مطلب می خوانید حاصل نظرات کارشناسان فنی و تجربیات کاربران نگران است.

علت داغ شدن گوشی s20 fe چیست؟

در هنگام عرضه ی s20 fe از آنجایی که نسخه ی ۴G آن مجهز به پردازنده ی اگزینوس بود، علت داغ کردن گوشی را وجود این پردازنده می دانستند. اما با بررسی های بیشتر متوجه شدیم کاربران نسخه ی ۵G نیر که از پردازنده ی اسنپدراگون بهره مند بودند، از گزند داغ شدن این گوشی در امان نبوده اند و صدای آنها نیز در آمده است.

با وجودیکه تعداد کاربران شاکی از داغ کردن این گوشی در سراسر دنیا بسیار زیاد و چشمگیر است، برخی از کاربران نیز از گوشی شان راضی هستند و معتقدند که این فقط یک گرمای معمولی است. به متن پیام این دو کاربر توجه کنید:

من یک ماهی میشه که دارم. مصرف باتری بالاست، البته با توجه به مشخصات سخت افزاری گوشی طبیعیه. داغ کردنش واقعا اینقدری نیست که رو مخ باشه

 

این گوشی مشکل پردازشی نداره من call of duty ساعت های طولانی‌ بازی می‌کنم برای من که شارژو خوب نگه میداره و مشکل داغ شدن نداره، گرما معمولی بود.

از این دست پیام ها در سایت های متفاوت کم نیست، اما واقعا در مقابل کاربران شاکی از داغ کردن s20 fe واقعا کمتر است:

دوستان در خرید این گوشی کمی تامل کنید متاسفانه مشکل داع شدن تو کارهای سنگین و بازی های گرافیکی خیلی اذیت کننده بوده و هنوز هم کماکان پابرجاست‌.

 

اما در مدت کوتاهی s20feداشتم گرم میشد در هنگام عکاسی داغ میشد

 

بنده یک هفته ای میشه که این گوشی رو خریدم. تو این مدت ازش راضی بودم و تنها ایرادش رو باتریش میدونستم. گرماش زیاد اذیت نمیکرد. تا اینکه بعد از یک هفته تصمیم گرفتم پابجی رو نصب کنم رو این گوشی دوستان کمتر از نیم ساعت میشه بازی کرد. فقط! بقدری داغ میشه که بازی روون اجرا نمیشه و پر از لگ میشه.

داغ شدن گوشی s20 fe هنگام عکاسی و بازی کردن

در بین پیام های کاربرانِ شاکی یک تجربه ی مشترک تقریبا دیده می شد؛ اینکه این گوشی در هنگام عکاسی و بازی کردن داغ می شود. به همین دلیل بسیاری از کارشناسان به عنوان راه حل می گویند که با این گوشی بازی نکنید! البته کاربران از همین راه حل نیز شاکی هستند، اما سوال مهم تر اینجاست که آیا با این گوشی عکاسی هم نباید کرد؟! و یا تکلیف کاربرانی که می گویند در کارهای روزمره مانند اینستاگردی هم گوشی داغ می کند، چیست؟ به پیام های این کاربران توجه کنید:

گوشی که ۱۶ تومن پولش باشه ! نباید گفت برای کارهای روزمره خوبه و بازی نکنید چون داغ میکنه! تو بازی ! تو دوربین ! تو اینترنت با دانلود ! وقتی داغ میکنه … پس ارزش خرید نداره

 

امشب داشتم با اینستاگرام کار میکردم که شدیدا داغ کرد و قراره ببرم نمایندگی اما هرگز دیگه طرف این گوشی نمیرم.

در مورد داغ کردن گوشی s20 fe آنقدر با نظرات و تجربیات مختلف روبرو شدیم که دست آخر ماهم متوجه نشدیم که آیا این مشکل واقعا آنقدر جدی و عمومی است که قویا توصیه کنیم نخریم یا کاربران شاکی افراد حساسی هستند… بنابراین تصمیم گرفتیم یک دید کلی به شما بدهیم و تصمیم گیری را به خودتان واگذار کنیم. پیام های این دو کاربر نیز قابل توجه است:

سلام دوستان من حدود ۳ روزه این گوشی رو خریداری کردم و الان دارم نظر میدم. برای من اصلا داغ نکرد تو استفاده عادی مگر اینکه استفاده سخت داشتم که اونم در حد طبیعی گرم شد. برنامه های بدون داغی: اینستا . تلگرام . بازی کلش رویال . بازی کلش او کلنز . بروال استارز . بازی های با داغی معمولی بعد یکساعت بازی: کالاف . پابجی . فیری فایر . اسفالت ۹ . بازی هایی که بعد ۲۰ دق بشدت داغ میکنن: گنشین ایمپکت . فورتنایت موبایل

 

واقعا من نمیدونم چرا بعضیا نظرات منفی میدن ، وقتی این گوشی رو گرفتم یه حس خوبی به آدم میداد ، بعضی ها میگفتن گوشی گرم میشه یا داغ میکنه ، منم با خوندن این نظرات تو خرید این گوشی دودل بودم ، ولی اصلا اونطوری نبود که میگفتن ، گرمای این گوشی خیلی زیاد نیست و یه گرمای طبیعی هست

حل مشکل داغ شدن s20 fe سامسونگ با تنظیم نرخ نوسازی صفحه نمایش روی ۶۰ هرتز

یکی از قابلیت های s20 fe که حسابی با آن فخر میفروخت ارائه نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز در نمایش تصویر بود که گویا همین قابلیت مایه ی دردسر کاربران این گوشی شده است.

این قابلیت اساسا برای نمایش پویاتر طراحی شده بود. به همین دلیل گیمرها و کاربران اهل تماشای فیلم مخصوصا انیمیشن از وجود آن بسیار خوشحال بودند. اما این قابلیت باعث درگیری بیشتر پردازنده می شود و وقتی که گرمای گوشی آنقدر بالا برود که نشود با آن بازی کرد، ترجیحا این قابلیت کاربردی نخواهد داشت. بنابراین برخی از کارشناسان و کاربران پیشنهاد کردند که از این قابلیت چشم پوشی کنند و نرخ نوسازی صفحه نمایش را روی ۶۰ هرتز تنظیم کنید.

این پیشنهاد باعث عصبانیت بیشتر برخی کاربران شد، درحالی که برخی دیگر معتقدند که چشم پوشی از این قابلیت آنقدر هم سخت نیست و با آن کنار آمده اند.

درباره مشکلات داغی این گوشی هم میبینیم که اکثرا میگن صفحه گوشی رو ۶۰هرتز بذارید و پاورسیوینگ مود بذارید و بازی نکنید و ریست فکتوری کنید و فلان خب عزیز من اگر تو میخوای نصف امکانات این گوشی رو محدود کنی که داغ نکنه میتونی با پول کمتر اون امکانات رو تو گوشی های دیگه بگیری!

اگر میخواهید گوشی داغ نکنه توی بازی و فیلم به هیچ عنوان روی۱۲۰ هرتز نذارید چون صحنه ها با سرعت زیادی نمایش داده میشه که روی پردازنده اثر منفی داره…خلاصه صفحه ۱۲۰ هرتز زیاد کارایی نداره فقط باعث گرم تر شدن میشه…

آپدیت کردن s20 fe مشکل داغ شدن گوشی را حل خواهد کرد؟

برخی از کاربرانی که s20 fe را خریده اند امیدوارند که با آپدیت کردن مشکل داغ شدن گوشی را برطرف کند. اما از آنجایی که سامسونگ در این مورد هیچ اظهار نظری نکرده است، این راهکار برای حل مشکل قطعی نیست و کاربران نیز تجربیات مختلفی بعد از آپدیت گوشی داشتند. بنابراین دو تا از آنها را برای شما می گذاریم:

از پایه مشکل گرما داره … ربطی به اپدیت نداره … اگزینوس ۹۹۰ کلا پردازشگر داغی هست

باسلام متاسفانه مشکل همه در یک چیزه
من این گوشی رو یک هفته است خریداری کردم یک اپدیت برام اومده بود که نوشته بود برای بهبود تاچ و ایناس زدم ولی یک زرنگی کردم که بعد اپدیت ریست فکتوری کردم الان تو کارای سنگین بیشتر از ۴۰ درجه عمرا بره
پیشنهاد میکنم اونایی هم که این مشکلو دارن ریست فکتوری کنن
دلیلشم اینه که اپدیت ناسازگاره با گوشی به خود سامسونگ هم فیدبک دادم
لطفا همه اونایی که این مشکلو دارند این کارو انجام بدن
برای کسایی که میخوان این گوشی رو بخرن باید بگم در یک کلام انگار ۲۰ میلیون خرج کردید بشدت باارزشه
باتشکر از توجهتون

مواظب عوارض داغ شدن گوشی تان باشید!

حتما می دانید که داغ شدن گوشی فقط باعث ناراحتی شما نمی شود و ممکن است با آسیب زدن به قسمت های مختلف گوشی باعث شوکه شدن شما نیز بشود. داغ شدن بیش از حد گوشی می تواند باعث آسیب دیدن قطعات مختلف گوشی از جمله بورد، صفحه نمایش، باتری و … شود.

خدای ناکرده اگر صفحه نمایش گوشی شما آسیب ببیند، برای تعویض آن متحمل هزینه های چند میلیونی خواهید شد. اگر می خواهید بدانید این داغ شدن ممکن است چه هزینه هایی روی دست شما بگذارد، پیشنهاد می کنم نگاهی به قیمت ال سی دی s20 fe بیندازید.

راستی شما می دانید آوافیکس یک شرکت ارائه دهنده خدمات تعمیر موبایل در محل شماست.

علت داغ شدن گوشی سامسونگ s20 feروش های عمومی برای حل مشکل داغ کردن گوشی سامسونگ s20 fe

از آنجایی که s20 fe اولین گوشی در جهان نیست که داغ می کند، بنابراین در ادامه مطلب میخواهیم روش هایی که عموما برای حل مشکل داغ شدن گوشی ها موثر است، بررسی کنیم. پیشنهاد می کنیم اگر گوشی تان داغ می کند، شانستان را امتحان کنید. امیدواریم یکی از این روش ها برای حل مشکل گوشی شما راهگشا باشد.

روش اول: راه اندازی گوشی در حالت امن

نصب و اجرای برنامه های مخرب می تواند باعث بروز مشکلات و اختلالاتی در سیستم عامل گوشی شما شود. اختلالات نرم افزاری نیز می تواند باعث ایجاد مشکلات مختلف از جمله داغ کردن گوشی شود. برای بررسی این عامل گوشی را در safe mode راه اندازی کنید. تمام برنامه های نصب شده توسط شما در این حالت موقتا غیرفعال خواهد شد. برای راه اندازی گوشی در این حالت مراحل زیر را دنبال کنید:

  • گوشی را خاموش کنید.
  • دکمه پاور را نگه دارید تا نام مدل گوشی روی صفحه ظاهر شود.
  • زمانی که لوگوی SAMSUNG روی صفحه ظاهر شد، دکمه پاور را رها کنید.
  • بلافاصله پس از رها کردن دکمه پاور، دکمه ولوم پایین را نگه دارید.
  • زمانی که Safe mode در سمت چپ پایین صفحه مشاهده کردید، دکمه ولوم پایین را رها کنید.

پس از راه اندازی در حالت امن یا safe mode، با گوشی کار کنید و بررسی کنید که آیا در این حالت گوشی شما داغ می شود یا خیر. اگر در این حالت دمای گوشی شما کاملا عادی است، به احتمال زیاد علت مشکل یک یا چند برنامه معیوب و مخرب است که باید حذف شوند.

روش دوم: پاک کردن حافظه پنهان

عامل دیگری که ممکن است باعث داغ شدن گوشی شما شده باشد، بهم ریختن مغز s20 fe است که در این حالت بهتر است کمکش کنیم تا بتوانید خودش را مجددا بازسازی و اطلاعاتش را دوباره مرتب بچیند سر جای خودش! اما چگونه؟

حافظه پنهان یا cache partition در واقع بخشی از حافظه است که اطلاعاتی را برای اجرای سریع سیستم عامل اندروید در خود ذخیره می کند.

گاهی به دلایل مختلف اطلاعات این بخش معیوب می شوند و در نتیجه گوشی دچار مشکلات مختلفی مانند داغ کردن گوشی می شود. بنابراین پاک کردن کش پارتیشن می تواند روش موثری برای حل مشکل باشد.

برای راه اندازی گوشی در حالت بازیابی مراحل زیر را دنبال کنید:

  • گوشی را خاموش کنید.
  • دکمه ولوم بالا و پاور را فشار دهید.
  • زمانی که لوگو نمایش داده شد، دکمه ها را رها کنید.
  • دکمه ولوم پایین را چند بار فشار دهید تا گزینه wipe cache partition انتخاب شود.
  • دکمه پاور را برای تایید فشار دهید.
  • دکمه ولوم پایین را برای انتخاب گزینه yes چندین بار فشار دهید.
  • دکمه پاور را برای تایید فشار دهید.
  • زمانی که پاک کردن کش پارتیشن تمام می شود، Reboot system now هایلایت می شود.
  • دکمه پاور را برای تایید و راه اندازی مجدد گوشی فشار دهید.

راه اندازی مجدد گوشی ممکن است کمی طول بکشد؛ پس صبر کنید. اگر همچنان گوشی شما داغ می شود، روش آخر را امتحان کنید.

روش سوم: بازکردن گوشی به تنظیمات کارخانه

آخرین کاری که می توانید برای حل مشکل داغ شدن گوشی s20 fe انجام دهید، ریست فکتوری یا بازگردانی گوشی به تنظیمات کارخانه است. البته حواستان باشد که بعد از ریست فکتوری گوشی شما مانند وقتی که تازه پای به این دنیا گذاشته است، کاملا پاک و تمیز است؛ یعنی تمام اطلاعات شما پاک شده می شود. پس از قبل از شروع یادتان نرود که بکاپ بگیرید. برای ریست فکتوری گوشی دو روش وجود دارد:

روش اول : ریست فکتوری s20 fe از طریق منو تنظیمات

  • مسیر Settings->General management را دنبال کنید.
  • روی Reset ضربه بزنید.
  • در منوی ظاهر شده گزینه Factory data reset انتخاب کنید.
  • روی Reset ضربه بزنید.
  • اگر شما حساب گوگل یا اکانت سامسونگ وارد کرده باشید، باید برای کامل شدن فرایند ریست فکتوری آن را وارد کنید.

در صورتی که مشخصات اکانت وارد شده را نمی دانید یا به خاطر نمی آورید، قبل از ریست کردن گوشی حتما حفاظت از تنظیم مجدد Factory Reset Protection (FRP) را طبق مراحل زیر غیرفعال کنید تا گوشی شما قفل نشود:

  • در صفحه اصلی روی ایکون برنامه ها (Apps) کلیک کنید.
  • روی Settings و سپس Cloud and accounts کلیک کنید.
  • روی گزینه Accounts ضربه بزنید.
  • روی Google کلیک کنید.
  • اگر چند حساب کاربری گوگل می بینید، روی اکانت جیمیل خودتان کلیک کنید و اگر می خواهید همه حساب ها را تنظیم کنید، این مراحل را برای هر کدام از آنها تکرار کنید.
  • روی آیکون سه نقطه کلیک کنید.
  • گزینه Remove account را انتخاب کنید.
  • مجدد روی گزینه REMOVE ACCOUNT کلیک کنید.

روش دوم: ریست فکتوری s20 fe از طریق دکمه ها

  • گوشی را خاموش کنید.
  • دکمه ولوم بالا و پاور را همزمان فشار دهید و نگه دارید.
  • زمانی که لوگو ظاهر شد، تمام دکمه ها را رها کنید.
  • دکمه ولوم پایین را چندین بار فشار دهید تا گزینه wipe data / factory reset انتخاب شود.
  • دکمه پاور را برای تایید فشار دهید.
  • دکمه ولوم پایین را برای انتخاب گزینه Yes — delete all user data چندین بار فشار دهید.
  • دکمه پاور را برای تایید فشار دهید.
  • زمانی که فرآیند ریست کردن تمام می شود، Reboot system now هایلایت می شود.
  • دکمه پاور را برای تایید و راه اندازی مجدد گوشی فشار دهید.

لطفا اگر شماهم تجربه ای در مورد داغ شدن گوشی s20 fe دارید و یا راهکاری برای حل مشکل می شناسید، در پایین همین مطلب پیغام بگذارید تا به سایر کاربران نیز برای حل مشکل کمک شود.