در این مطلب به بررسی علت بنفش ، سفید و سیاه شدن صفحه نمایش گوشی سامسونگ a7 , a7 2016 , a7 2017 می پردازیم.

برخی از کاربران گوشی سامسونگ a7 گزارشاتی از بنفش یا سیاه شدن صفحه نمایش گوشی شان داده اند. برخی از آنها می گویند صفحه گوشی پس از ضربه بنفش یا سیاه شده است و برخی دیگر از سیاه یا سفید شدن ناگهانی صفحه نمایش بدون هیچ علت خاصی شاکی هستند.

ممکن است همزمان با سیاه شدن صفحه نمایش گوشی A7 عملکرد تاچ نیز مختل شود یا نشود. در برخی موارد مشاهده می شود که گوشی هیچ پاسخی در مقابل لمس صفحه ندارد و ممکن است کاربر فکر کند که گوشی خاموش است در صورتی که گوشی روشن است و فقط صفحه نمایش آن کار نمی کند.

اما در برخی موارد دیگر ممکن است فقط صفحه سیاه شده باشد اما تاچ به خوبی کار کند و شما حتی بتوانید هنگام زنگ خوردن گوشی با کشیدن دستتان روی آن ، پاسخ بدهید.

همه این حالات هنگام سیاه شدن صفحه نمایش A7 مانند سایر گوشی ها ممکن است در اثر عوامل سخت افزاری یا نرم افزاری باشد.

بنفش یا سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ a7 بر اثر ضربه و …

اگر پس از یک آسیب فیزیکی مانند ضربه ، فشار ، آب خوردگی و … قسمتی یا تمام صفحه نمایش گوشی سامسونگ a7 شما سفید ، بنفش یا سیاه شود، متاسفانه چاره ای جز تعویض ال سی دی وجود ندارد.

آوافیکس ارائه دهنده خدماتی نوین در تعمیرات موبایل:

اعزام تکنسین برای تعویض ال سی دی گوشی سامسونگ a7 در محل

سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ a7 بر اثر آب خوردگی

شما باید مطمئن شوید که نفوذ مایعات به گوشی شما علت این مشکل است یا خیر؟ همانطور که می دانید که نفوذ مایعات به گوشی ممکن است باعث آسیب دیدگی قطعات مختلف آن مانند صفحه نمایش ، باتری ، بورد و … شود که در این صورت متاسفانه گوشی شما نیاز به تعمیرات سخت افزاری دارد.

برای اطمینان از این موضوع سینی سیم کارت را خارج کنید و نشانگر نفوذ مایعات (LDI) را بررسی کنید. اگر LDI هنوز سفید بود یعنی مایعی به گوشی شما نفوذ نکرده است و در صورتی که قرمز یا صورتی باشد نشان از نفوذ مایعات به گوشی شما است.

سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ a7 بر اثر مشکلات نرم افزاری

اگر بدون هیچ علت مشخصی صفحه نمایش گوشی a7 شما کاملا ناگهانی سیاه شد، احتمال وجود یک اختلال نرم افزاری که باعث سیاه شدن ال سی دی شده، بسیار زیاد است. در این شرایط شما این شانس را دارید طبق راهکارهای زیر بدون هیچ هزینه مشکل را برطرف کنید.

روش اول حل مشکل سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ a7 : راه اندازی مجدد

ممکن است این روش از نظر شما بسیار پیش پا افتاده باشد اما جالب است بدانید که بسیاری از مشکلات نرم افزاری در گوشی های اندروید با جدا کردن باتری و سپس روشن کردن مجدد آن قابل حل است. اما از آنجایی که جدا کردن باتری در گوشی A7 توسط کاربر عادی نیست و نیاز به یک تکنسین دارد ، می توانید با ری استارت کردن گوشی این شرایط را شبیه سازی کنید.

برای ری استارت گوشی دکمه ولوم پایین و پاور را برای ۷ تا ۱۰ ثانیه نگه دارید تا سیستم مجددا راه اندازی شد.

اگر با همین روش ساده مشکل شما حل شد، خوش شانس هستید؛ و اگر پس از راه اندازی مجدد گوشی مشکل همچنان پابرجا بود نا امید نشوید و روش های بعدی را برای حل مشکل امتحان کنید.

روش دوم حل مشکل سیاه یا سفید شدن صفحه گوشی سامسونگ a7 : شارژ گوشی

اگر ری استارت گوشی مشکل را حل نکرد و همچنان صفحه سیاه یا سفید بود ، گوشی را شارژ کنید که مطمئن باشید گوشی شارژ کافی برای راه اندازی دارد. البته توجه داشته باشید حتما از یک آداپتور و کابل شارژ اصلی استفاده کنید.

البته در این حالت هم یک احتمال وجود دارد که ممکن است باتری مشکل داشته باشد و گوشی به درستی شارژ نشود و شما همچنان فکر کنید مشکل از صفحه نمایش است.

معمولا زمانی که گوشی در حال شارژ باشد نشانگر LED روی صفحه نمایش روشن می شود که نشان از شارژ شدن گوشی است. اگر این نشانگر روشن نشد این احتمال وجود دارد که شارژ گوشی شما مختل شده باشد. به هرحال بعد از مدتی که گوشی به شارژر متصل بود ، برای راه اندازی مجدد آن تلاش کنید . توجه داشته باشید هنگام راه اندازی مجدد گوشی را از شارژر جدا نکنید.

 

روش سوم حل مشکل سیاه شدن صفحه گوشی a7 : راه اندازی گوشی در حالت امن

ممکن است یک یا چند برنامه مخرب باعث ایجاد اختلالات نرم افزاری و در نتیجه سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ a7 شما شده باشند و از آنجایی که در حالت امن تمام برنامه های نصب شده توسط شما غیرفعال می شوند ، می توانید در این حالت علت را بررسی کنید.

برای راه اندازی گوشی در safe mode مراحل زیر را دنبال کنید :

  • دستگاه را خاموش کنید.
  • دکمه Power را فشار دهید و نگه دارید.
  • هنگامی که لوگوی “samsung” بر روی صفحه ظاهر می شود، دکمه Power را آزاد کنید.
  • بلافاصله پس از رها کردن دکمه پاور، دکمه ولوم پایین را فشار داده و نگه دارید.
  • همچنان دکمه ولوم پایین را نگه دارید تا زمانی که دستگاه دوباره راه اندازی شود.
  • حالت امن (Safe mode) در گوشه پایین سمت چپ صفحه نمایش داده می شود.
  • زمانی که حالت ایمن را دیدید، دکمه ولوم پایین را رها کنید.

اگر در این حالت مشکل حل شد ، نتیجه می گیریم که یک یا چند برنامه که توسط شما نصب شده اند، باعث این مشکل شده اند. پیشنهاد می کنیم برنامه مورد نظر را حذف کنید. ممکن است شما مجبور شوید یک یا چند برنامه را حذف کنید.

روش چهارم حل مشکل سیاه شدن صفحه a7 : راه اندازی گوشی در حالت بازیابی

حالت بازیابی (Recovery Mode) حالتی است که تمام اجزای سخت افزاری گوشی کار میکنند اما رابط کاربری اجرا نمی شود و در واقع این حالت برای عیب یابی گوشی طراحی شده است. اولین قدم برای حل مشکل در این حالت پاک کردن حافظه پنهان (cache partition) است زیرا ممکن است یک فایل مخرب کش شده باعث ایجاد مشکل شده باشد و پس از پاک کردن آن مشکل حل شود.

پاک کردن حافظه پنهان (cache partition) گوشی A7 در حالت بازیابی (Recovery Mode)

برای پاک کردن cache partition کافیست مراحل زیر را دنبال کنید :

  • گوشی را خاموش کنید.
  • دکمه ولوم بالا (volume up) و خانه (home) را همزمان فشار دهید و نگه دارید و سپس دکمه پاور (power) را فشار دهید.
  • زمانی که لوگو اندروید ظاهر شد تمام دکمه ها را برای چند ثانیه رها کنید تا صفحه Android System Recovery ظاهر شود.
  • در Recovery menu دوباره دکمه ولوم پایین را فشار دهید تا گزینه wipe cache partition برجسته (highlight) شود.
  • سپس دکمه پاور را برای تایید انتخابتان فشار دهید.
  • مجددا دکمه ولوم پایین را فشار دهید تا گزینه Yes برجسته شود و سپس برای تایید دکمه پاور را فشار دهید.
  • صبر کنید تا کش پاک شود. سپس زمانی که گزینه Reboot system now برجسته شد ، دکمه پاور را برای ریبوت شدن دستگاه فشار دهید.

پس از راه اندازی گوشی اگر همچنان صفحه نمایش سیاه بود به عنوان آخرین روش برای حل مشکل پیشنهاد می کنیم گوشی را به تنظیمات کارخانه برگردانید.

ریست فکتوری گوشی A7 در حالت بازیابی (Recovery Mode)

البته توجه داشته باشید که پس از ریست فکتوری تمام اطلاعات شما پاک خواهد شد و دیگر قابل دسترسی نیستند.

پیشنهاد می شود بخوانید:

آموزش بکاپ گرفتن از گوشی سامسونگ

به عنوان آخرین روش برای حل مشکل می توانید طبق مراحل زیر برای ریست فکتوری گوشی اقدام کنید :

  • گوشی را خاموش کنید.
  • پس از خاموش کردن گوشی دکمه (home) و ولوم بالا را فشار دهید و نگه دارید، سپس دکمه پاور را نگه دارید.
  • زمانی که لوگوی اندروید ظاهر شد، دکمه ها را نیز رها کنید.
  • دکمه ولوم پایین را چند بار فشار دهید تا گزینه wipe data/factory reset برجسته شود و سپس برای تایید دکمه پاور را فشار دهید.
  • دکمه ولوم پایین را مجددا فشار دهید تا گزینه Yes — delete all user data انتخاب شود و برای برای تایید دکمه پاور را فشار دهید.
  • صبر کنید تا عملیات ریست فکتوری کامل شود سپس زمانی که گزینه Reboot system now برجسته شد دکمه پاور را فشار دهید تا سیستم شما راه اندازی شود.

طبق گزارشات کاربران روش های ارائه شده در این مطلب برای حل مشکل سیاه یا سفید شدن صفحه گوشی سامسونگ a7 ، a7 2017 و a7 2016 بر اثر اختلالات نرم افزاری مفید بوده است. اگر بعد از انجام روش های فوق مشکل حل نشد، احتمال وجود مشکلات سخت افزاری بیشتر است و گوشی باید توسط یک تکنسین حرفه ای بررسی شود.