در این مطلب به بررسی علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ A10 و روش های حل این مشکل می پردازیم.

گوشی سامسونگ A10 یک گوشی میان رده سامسونگ با ویژگی های خوب در رده خود است. این گوشی توانست در مدت کوتاهی نظر بسیاری از کاربران را به خود جذب کند. اما این گوشی نیز عاری از هر گونه مشکل نیست.

شارژ نشدن گوشی سامسونگ A10 یکی از مشکلاتی است که توسط کاربران آن گزارش شده است. این مشکل ممکن است در اثر عوامل سخت افزاری یا نرم افزاری باشد.

مشکلات باتری، پورت و مدار شارژ و مشکلات بورد گوشی می توانند علت های سخت افزاری این مشکل باشند. در این موارد گوشی باید توسط یک تکنسین حرفه ای بررسی شود.

آوافیکس ارائه دهنده خدماتی نوین در تعمیرات موبایل:

اعزام تکنسین برای تعمیر موبایل سامسونگ در منزل یا محل کار شما

اما در مواردی نیز علت مشکل سخت افزاری نیست و خودتان می توانید آن را حل کنید. در ادامه مطلب تمام احتمالاتی را که ممکن است علت شارژ نشدن گوشی A10 باشند، بررسی می کنیم.

علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ A10

اگر گوشی شما دچار آسیب های فیزیکی مانند ضربه، فشار بیش از حد، نفوذ مایعات و … نشده است، این احتمال وجود دارد که علت مشکل بسیار جرئی باشد. بنابراین پیشنهاد می کنیم تمام گزینه های ادامه مطلب را بررسی کنید.

۱-راه اندازی مجدد گوشی A10

ممکن است یک اختلال کوچک نرم افزاری عامل شارژ نشدن A10 باشد. اولین گزینه برای حل مشکل راه اندازی مجدد گوشی از طریق دکمه های سخت افزاری است. با این کار هیچ کدام از اطلاعات گوشی شما پاک نخواهد شد. برای راه اندازی مجدد A10 مراحل زیر را دنبال کنید:

  • دکمه ولوم پایین را فشار دهید و نگه دارید. دکمه را رها نکنید.
  • همانطور که دکمه ولوم پایین را نگه داشته اید، دکمه پاور را نیز به طور همزمان نگه دارید.
  • هر دو دکمه را مدت ۱۵ ثانیه همزمان نگه دارید تا لوگوی Galaxy A10 روی صفحه ظاهر شود.

هنگامی که تلفن شما با موفقیت دوباره راه اندازی مجدد شد ، سعی کنید آن را به شارژر آن متصل کنید و اگر هنوز شارژ نمیشد ، گزینه بعدی را بررسی کنید.

۲-مطمئن شوید که آداپتور و کابل شارژ مشکل ندارند.

سعی کنید با استفاده از این شارژر یک گوشی دیگر را شارژ کنید. اگر گوشی های دیگر نیز با استفاده از این شارژر شارژ نمی شوند، یک شارژر دیگر را امتحان کنید. حتما از یک شارژر اصلی برای شارژ گوشی استفاده کنید.

۳-پورت شارژ گوشی را بررسی کنید.

پورت شارژ گوشی را به دقت بررسی کنید. ممکن وجود ذرات کوچک و … مانع از شارژ شدن گوشی شوند. چند بار محکم داخل پورت شارژ فوت کنید. سپس با استفاده از یک مسواک پورت شارژ را تمیز کنید. این کار را خیلی با دقت و آرام انجام دهید.

اکنون گوشی را به یک شارژر اصلی وصل کنید. اگر همچنان گوشی شارژ نشد، راه حل بعدی را انجام دهید.

۴-از یک منبع دیگر برای شارژ گوشی استفاده کنید.

سعی کنید تلفن خود را به رایانه ، لپ تاپ ، پاوربانک یا آداپتور دیگری وصل کنید. اگر توسط رایانه تشخیص داده شود یا با منبع تغذیه دیگر شارژ شود ، در این مرحله مشخص است که مشکل در آداپتور برق اصلی آن است. بهترین راه حل خرید شارژر جدید برای آن، ترجیحا شارژر اصلی است.

اما اگر همچنان مشکل شارژ نشدن گوشی سامسونگ A10 پابرجا بود، روش آخر را امتحان کنید.

۵-گوشی A10 را به تنظیمات کارخانه بازگردانید(Factory Reset)

به عنوان آخرین روش نرم افزاری برای حل مشکل گوشی را به تنظیمات کارخانه بازگردانید. ممکن است یک مشکل نرم افزاری پیچیده علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ A10 باشد. این احتمال بسیار کم است ولی بهرحال وجود دارد. ریست فکتوری A10 می تواند بسیاری از اختلالات و مشکلات سیستم عامل را حل کند.

البته توجه داشته باشید پس از ریست فکتوری تمام اطلاعات گوشی شما پاک خواهد شد. بنابراین قبل از شروع از تمام اطلاعات گوشی تان بکاپ بگیرید.

پیشنهاد می شود بخوانید:

آموزش بکاپ گرفتن از گوشی سامسونگ

برای ریست فکتوری A10 مراحل زیر را دنبال کنید:

  • گوشی را خاموش کنید.
  • دکمه volume بالا و Home را نگه داشته و بعد دکمه power را نگه دارید.
  • هنگامی که لوگو سامسونگ روی صفحه نمایش داده شد دکمه power را رها کنید.
  • هنگامی که منوی Recovery Mode روی صفحه ظاهر شد، همه دکمه ها را رها کنید.
  • دکمه volume پایین را برای هایلایت wipe data / factory reset فشار دهید.
  • دکمه power را برای تایید انتخاب فشار دهید.
  • دکمه volume پایین را برای هایلایت کردن گزینه Yes — delete all user data فشار دهید.
  • دکمه power را برای تایید این انتخاب و انجام تنظیمات مجدد کارخانه فشار دهید.
  • هنگامی که تنظیم مجدد کارخانه تکمیل شد گزینه Reboot system now هایلایت می شود.
  • دکمه power را برای برای راه اندازی مجدد گوشی فشار دهید.

اگر هیچ کدام از روش های بالا برای حل مشکل شارژ نشدن گوشی سامسونگ A10 شما موثر نبود، گوشی باید توسط یک تکنسین حرفه ای بررسی شود.

اگر شما نیز با مشکل شارژ نشدن گوشی سامسونگ A10 مواجه شده اید و راهکاری متفاوت برای حل مشکل می شناسید، لطفا در پایین همین صفحه برای پیام بگذارید تا با بروزرسانی این مطلب به سایر کاربران برای حل مشکل کمک شود.