در این مطلب به بررسی علت ریستارت شدن مداوم گوشی های سامسونگ ، هواوی ، سونی ، ال جی ، سونی و سایر گوشی های اندرویدی خواهیم پرداخت. همچنین روش های موثر برای حل مشکل ارائه خواهد شد.

مشکل ری استارت شدن گوشی های اندروید می تواند دلایل مختلفی اعم از اختلالات نرم افزاری و مسائل سخت افزاری داشته باشد. بنابراین در ادامه مطلب سعی شده است که با در نظر گرفتن تمام احتمالات روش های موثر برای حل مشکل معرفی شود.

حل مشکل ریستارت شدن مداوم گوشی

پیشنهاد می کنیم تمام روش های زیر را به دقت بررسی نمایید زیرا ممکن است یک مشکل کوچک عامل ریستارت شدن مداوم گوشی شما باشد.

۱_ ریستارت شدن گوشی به دلیل شل شدن باتری

ری استارت شدن اتفاقی گوشی های اندروید گاهی در گوشی های قدیمی که باتری آن ها تعویض شده است،رخ می دهد. در بسیاری از این موارد کاور باتری شل شده و باتری در مکان درست خود قرار نمی گیرد. در گوشی های جدیدتر اندروید نیز به دلیل تعویض باتری این اتفاق ممکن است رخ بدهد. بنابراین از شل نشدن کاور پشت گوشی و صحیح قرار گرفتن باتری در محل درست خود مطمئن شوید. همچنین اتصال دهنده های باتری را نیز چک کنید که خم نشده باشند. اگر باتری گوشی شما غیرقابل دسترس توسط کاربر است، باید توسط یک تکنسین حرفه ای بررسی شود.

۲_برنامه های معیوب و مخرب عامل ری استارت شدن گوشی

در برخی مواقع ممکن است بعد از نصب یک برنامه خاص گوشی شما به صورت اتفاقی و مداوم ری استارت گردد. شما می توانید با طی کردن اقدامات زیر برنامه مورد نظر را حذف کرده و بررسی کنید که بعد از حذف این برنامه آیا باز هم مشکل ری استارت شدن اتفاقی هم رخ می دهد.

  • در صفحه Home گوشی خود وارد صفحه Setting شوید.
  • در صفحه Setting بر روی Applications ضربه بزنید.

علت ریستارت شدن گوشی

  • در صفحه Applications بر روی Application Manager ضربه بزنید.

علت ریستارت شدن گوشی

  • در صفحه Application Manager برنامه ای که می خواهید آن را حذف کنید،انتخاب کنید.

علت ریستارت شدن گوشی

  • در صفحه بعد روی دکمه Uninstall ضربه بزنید.(مطابق شکل زیر)

علت ریستارت شدن گوشی

۳_حذف کردن برنامه های استفاده نشده

ممکن است شما در طول عمر گوشی خود برنامه های زیادی را بر روی ان نصب کنید که برخی از آن ها را اصلا استفاده نکنید. با حذف کردن این برنامه ها عملکرد گوشی شما بهبود یافته و ممکن است مشکل ری استارت شدن نیز رفع گردد.

۴_حذف برنامه های در حال اجرای پس زمینه

در برخی اوقات علت ریستارت شدن گوشی برنامه های پس زمینه است. با حذف کردن برنامه های پس زمینه ای که به طور معمول از آن ها استفاده نمی کنید می توانید این مشکل را رفع نمایید.

  • به قسمت Application Manager در Application مراجعه نمایید.

علت ریستارت شدن گوشی

  • در صفحه Application Manager بر روی زبانه Running ضربه زده تا لیست برنامه های در حال اجرای پس زمینه را مشاهده کنید.
  • سپس روی برنامه ای که به صورت معمول از آن استفاده نمی کنید، ضربه بزنید.

علت ریستارت شدن گوشی

  • در صفحه بعد گزینه Uninstall یا Stop را انتخاب کنید(گزینه Stop برای حالتی است که شما قصد ندارید برنامه مورد نظر را حذف کنید)

علت ریستارت شدن گوشی

با انجام دادن مراحل بالا می توانید همه برنامه هایی را که به طور معمول از آن ها استفاده نمی کنید،حذف نمایید.

آوافیکس ارائه دهنده خدماتی نوین در تعمیرات موبایل:

اعزام تکنسین برای تعمیر موبایل در محل شما

۳_ ریستارت شدن گوشی به دلیل آپدیت نبودن برنامه ها

در مواردی که حالت اتوماتیک ارتقاء برنامه های شما خاموش باشد، می توانید با انجام دادن مراحل زیر برنامه های گوشی تان را ارتقاء دهید.

  • برنامه Play Store را در گوشی خود باز کنید.
    در Play Store بر روی آیکون منو سه خط ضربه بزنید.

علت ریستارت شدن گوشی

  • از منوی باز شده گزینه My Apps & Games را انتخاب کنید.(مانند عکس زیر)

علت ریستارت شدن گوشی

  • در صفحه بعد زبانه Updates را انتخاب کنید و بر روی دکمه Update که در کنار برنامه ها وجود دارد ضربه بزنید.(مطابق عکس زیر)

علت ریستارت شدن گوشی

۴_از غیر فعال نبودن نرم افزارهای سیستم خود مطمئن شوید

هر کسی به گوشی شما دسترسی داشته باشد، می تواند نرم افزارهای سیستم شما را غیر فعال کند.

علت ریستارت شدن مداوم گوشی در برخی اوقات همین غیرفعال سازی است و بنابراین ابتدا باید از غیرفعال نبودن نرم افزارهای سیستمی گوشی مطمئن شوید.

  • در قسمت Applications تنظیمات گوشی به Application Manager مراجعه کنید.

علت ریستارت شدن گوشی

  • در صفحه Application Manager و در قسمت بالا بر روی زبانه Disabled ضربه بزنید.

علت ریستارت شدن گوشی

  • در لیست مورد نظر اگر برنامه مهم و ضروری در گوشی غیر فعال شده است با ضربه زدن بر روی آن برنامه و سپس انتخاب گزینه Enabled آن را فعال کنید.

۵_ ریستارت شدن گوشی به دلیل داغ شدن

بسیاری از گوشی های اندروید به گونه ای طراحی شده اند تا در زمانی که بیش از حد گرم می شوند،به طور اتوماتیک خاموش شوند. وجود این ویژگی به خاطر جلوگیری از آسیب رساندن گرمای بیش از حد به گوشی است. در صورت رخ دادن مداوم این مشکل گوشی خود را پیش تکنسین های حرفه ای ببرید.

۶_اختلال سیستم عامل اندروید عامل ری استارت شدن گوشی

همانند بسیاری از نرم افزارهای دیگر، سیستم عامل اندروید نیز می تواند به دلایل مختلفی دچار مشکل گردد. در چنین مواقعی بهترین راه حل ریست فکتوری کردن گوشی  است. با در نظر گرفتن نوع برند گوشی خود می توانید جهت ریست فکتوری کردن گوشی خود به یکی از مقاله های ریست فکتوری سامسونگ،ریست فکتوری ال جی و ریست فکتوری هواوی مراجعه کنید.

متاسفانه با انجام ریست فکتوری تمام اطلاعات گوشی شما پاک می شود و در صورت جواب ندادن راه حل های بالا تنها گزینه موجود همین ریست فکتوری کردن است.

  • به قسمت Setting گوشی خود مراجعه کنید.
  • در صفحه Setting گزینه Backup & Reset را انتخاب کنید.

علت ریستارت شدن گوشی

  • در صفحه بعد بر روی Factory Data Reset ضربه بزنید.

علت ریستارت شدن گوشی

همانطور که در بالاتر نیز گفته شد،با ریست فکتوری تمام اطلاعات شما از جمله فایل های آسیب دیده و خراب نیز حذف می شوند و پس از آن با توجه به مدل گوشی آخرین نسخه سیستم عامل اندروید بر روی گوشی نصب می شود.

۷_مشکلات سخت افزاری دیگر

برخی مواقع دکمه Power گوشی دچار مشکل شده و گیر می کند که می تواند باعث خاموش و روشن شدن گوشی شود. در چنین مواقعی با مراجعه به تکنسین های حرفه ای می توانید نسبت به حل این مشکل اقدام نمایید.