در این مطلب به بررسی علت مشکل فست شارژ نشدن گوشی سامسونگ s6 edge / s6 می پردازیم و روش هایی برای حل مشکل عدم شارژ سریع fast charging در این گوشی ها ارائه خواهیم کرد.

Samsung Galaxy S6 / S6 edge گوشی هایی هستند که در سال ۲۰۱۵ با یک ویژگی جدید به نام fast charging یا همان شارژ سریع عرضه شدند. همانطور که از نامش پیداست این ویژگی باعث می شوند که باتری در مدت زمان کوتاهی و سریع تر از حالت نرمال شارژ شوند.

این ویژگی به ظاهر ساده برای بسیاری از افراد که معمولا با کمبود وقت مواجه هستند، بسیار مهم است؛ به همین علت در صورت ایجاد مشکل در فست شارژ گوشی سامسونگ s6 edge / s6 کاربران آنها به دنبال راهی برای حل این مشکل هستند. اگر شما نیز به تازگی با این مشکل مواجه شده اید، پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

۱_مطمئن شوید فست شارژ s6 edge / s6 فعال است.

اگر تا کنون گوشی شما مشکلی در فست شارژ نداشته است، ممکن است سهوا و اتفاقی این گزینه غیرفعال شده باشد. بنابراین پیشنهاد می کنیم طبق مراحل زیر این موضوع را بررسی کنید:

  • وارد Settings شوید.
  • روی Device Care کلیک کنید.
  • روی Battery ضربه بزنید.
  • روی آیکون بیشتر (سه نقطه) در گوشه راست بالای صفحه کلیک کنید.
  • روی settings ضربه بزنید.
  • در انتهای صفحه گزینه Fast cable charging را فعال کنید. (مطابق تصویر زیر)

 

مشکل فست شارژ نشدن s6 s6 edge

آوافیکس ارائه دهنده خدماتی نوین در تعمیرات موبایل:

اعزام تکنسین برای تعمیر موبایل سامسونگ در منزل یا محل کار شما

۲_برای فست شارژ s6 edge / s6 حتما از شارژر اصلی سامسونگ استفاده کنید.

اولین شرط برای شارژ سریع s6 edge / s6 استفاده از یک شارژر فست اصل سامسونگ است. توجه داشته باشید که شارژر های قدیمی و شارژر های غیراصلی نمی توانند قدرت کافی برای فست شارژ را تامین کنند. روی شارژرهای اصلی با ویژگی فست معمولا عبارات “Adaptive Fast Charging“, ” Quick Charging“, “Dash Charging” or “Fast Charging“ نوشته می شود.

شارژر فست شارژ سامسونگ s6

البته در ایران می توان گفت بودن یا نبودن این عبارات دلیل قطعی فست شارژ بودن یا نبودن یک شارژر نیست!

۳_از یک پریز برق با خروجی حداقل ۲ آمپر برای شارژ سریع s6 edge / s6 استفاده کنید.

این مورد نیز بسیار مهم است و در واقع یکی از ضروریات فست شارژ به شمار می رود. بنابراین علاوه بر اینکه پیشنهاد می کنیم از شارژر فندکی و … برای تست فست شارژ استفاده نکنید، حتما بررسی کنید پریز برقی که شارژر را به آن وصل می کنید، حداقل خروجی ۲ آمپر را داشته باشد.

۴_با یک کابل دیگر fast charging سامسونگ s6 edge / s6 را امتحان کنید.

در بسیاری از موارد مشکل فست شارژ نشدن s6 edge / s6 به دلیل معیوب بودن کابل از داخل است به طوری که در ظاهر قابل مشاهده نمی باشد.

توجه داشته باشید معیوب بودن کابل همیشه باعث نمی شود که گوشی کلا شارژ نشود؛ بلکه در برخی موارد شکستن یک یا دو پایه در نقطه اتصال باعث فست شارژ نشدن گوشی می شود در حالی گوشی به صورت عادی در حال شارژ است.

فست شارژ نشدن s6

برای بررسی این احتمال پیشنهاد می کنیم از یک کابل جدید برای شارژ گوشی استفاده کنید.

اگر همچنان مشکل فست شارژ نشدن گوشی s6 / s6 edge شما پابرجاست، پیشنهاد میکنیم با شارژر خودتان برای شارژ یک گوشی دیگر با مکان فست شارژ اقدام کنید. اگر آن گوشی نیز فست شارژ نمی شود، به احتمال زیاد مشکل از شارژر شما که باید تعویض گردد.

۴_پورت شارژ را برای انتقال درست برق مورد نیاز فست شارژ s6 / s6 edge تمیز کنید.

شاید به نظرتان کمی عجیب برسد، اما گاهی تجمع گرد و غبار و ذرات ریز آشغال مانع از انتقال درست برق مورد نیاز فست شارژ می شود. به همین علت پیشنهاد می کنیم برای بررسی این مورد طبق مراحل زیر عمل کنید:

  • با استفاده از یک چراغ قوه داخل پورت شارژ را به دقت نگاه کنید. اگر ذرات آشغال می بینید، آنها را به آرامی خارج کنید و در انتها چند بار محکم داخل پورت فوت کنید.
  • اگر ذرات بزرگتری قابل مشاهده است، گوشی را خاموش کنید و با استفاده از موچین یا خلال دندان به آرامی و با احتیاط فراوان آنها را خارج کنید.
  • یک دستمال پنبه ای کوچک را به صورت دورانی و بسیار با احتیاط داخل پورت شارژ بگردانید.

توجه داشته باشید که انجام این کار به احتیاط زیادی نیاز دارد زیرا ممکن است پورت شارژ آسیب ببیند.

پس از تمیز کردن پورت شارژ، گوشی را به شارژ بزنید و بررسی کنید که آیا مشکل فست شارژ نشدن گوشی s6 / s6 edge شما برطرف شده یا خیر.

۵_ممکن است یک برنامه معیوب عامل کار نکردن فست شارژ اس۶ و اس۶ اج باشد.

پس از بررسی احتمالات سخت افزاری وقت آن رسیده است که عوامل و اختلالات نرم افزاری را بررسی کنیم. گاهی ممکن است یک برنامه معیوب در گوشی شما مانع شارژ سریع s6 / s6 edge باشد. بنابراین پیشنهاد می کنیم گوشی را در حالت امن یا Safe Mode راه اندازی کنید. در این حالت تمام برنامه های نصب شده توسط شما موقتا غیرفعال می شوند.

  • گوشی را خاموش کنید.
  • دکمه پاور را فشار دهید و نگه دارید.
  • زمانی که لوگوی سامسونگ را روی صفحه دیدید، دکمه پاور را رها کنید و بلافاصله دکمه ولوم پایین را فشار دهید و نگه دارید.
  • دکمه ولوم پایین را نگه دارید تا راه اندازی مجدد گوشی تمام شود.
  • زمانی که ‘Safe mode’ را در گوشه سمت چپ پایین صفحه دیدید، دکمه ولوم پایین را رها کنید.

اکنون گوشی را به شارژ بزنید؛ اگر در این حالت مشکل فست شارژ s6 / s6 edge برطرف شده است، مطمئن می شویم که عامل مشکل یک یا چند برنامه معیوب و مخرب است که باید حذف شوند. بنابراین سعس کنید به یاد بیاورید پس از نصب کدام برنامه این مشکل ایجاد شده است و آن را حذف کنید. در صورتی که دقیقا نمی دانید، لیستی از برنامه های معیوب تهیه کنید و پس از حذف هر کدام فست شارژ را امتحان کنید.

۶_گوشی را به تنظیمات کارخانه بازگردانید.

به عنوان آخرین روش برای حل مشکل فست شارژ نشدن گوشی سامسونگ s6 / s6 edge  پیشنهاد می کنیم گوشی را به تنظیمات کارخانه بازگردانید. البته توجه داشته باشید قبل از انجام این کار از تمام اطلاعات گوشی تان بکاپ بگیرید؛ زیرا پس از ریست فکتوری اطلاعات گوشی شما پاک خواهد شد.

پیشنهاد می شود بخوانید:

آموزش بکاپ گرفتن از گوشی سامسونگ

پیشنهاد می شود بخوانید:

آموزش ریست فکتوری سامسونگ

اگر هیچ کدام از روش های فوق برای حل مشکل فست شارژ نشدن گوشی سامسونگ s6 / s6 edge موثر نبوده است، متاسفانه باید بگوییم مشکل گوشی شما سخت افزاری است و برای عیب یابی تخصصی باید توسط یک تکنسین حرفه ای بررسی شود.

اگر شما نیز با مشکل فست شارژ نشدن گوشی سامسونگ s6 edge / s6 مواجه شده اید و راهکاری متفاوت برای حل مشکل می شناسید، لطفا در پایین همین صفحه برای پیام بگذارید تا با بروزرسانی این مطلب به سایر کاربران برای حل مشکل کمک شود.