در این مطلب به بررسی شایع ترین مشکلات گوشی سامسونگ نوت ۹ ( samsung galaxy note 9 ) که توسط کاربران این گوشی گزارش شده است، خواهیم پرداخت.

سامسونگ گلکسی نوت ۹ یکی از قدرتمند ترین پرچمداران سامسونگ تا کنون با ویژگی ها و قابلیت های فوق العاده است. اما کاملا طبیعی است که این گوشی نیز مانند سایر گوشی ها دچار مشکلاتی شود که برای رفع آنها پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

مشکل دوربین نوت ۹ هنگام زوم

Galaxy Note9‌ دارای مجموعه استثنایی از Snappers است. البته به این معنی نیست که این گوشی بدون ایراد است. شکایت درباره کار نکردن دوربین کاهش یافته،‌ اما مشکلات دیگری جایگزین آن شده است. کاربران در هنگام استفاده از دوربین خود از وجود صدا شکایت میکنند که این مشکل مربوط به زمانی است که دوربین را زوم می کنند.

از انجایی که این مشکل سخت افزاری است راه حلی جز تعمیر سخت افزاری ندارد.

مشکل کم شدن صدا در هنگام پخش فیلم در گوشی نوت ۹

برخی از کاربران از کم بودن صدا هنگام دیدن فیلم در برنامه هایی مانندyoutube  و یا حتی فیلم هایی که با برنامه های سامسونگ می بینند شکایت دارند. این اتفاق تنها چند دقیقه در زمان پخش اتفاق میافتد و در حالت safe mode نیز ادامه دارد که نشان می دهد مشکل مربوط به برنامه های نصب شده روی گوشی نیست.

این مشکل با به روزرسانی Android ‌نیز حل نشده است. برخی راه حل این مشکل را به روزرسانی نرم افزار می دانند و برخی دیگر جایگزین کردن برنامه ای دیگر را پیشنهاد می کنند. اینکه این مشکل ایراد نرم افزاری است یا سخت افزاری هنوز مشخص نیست.

مشکل صدای اعلان برنامه ها، بلند گو و اسپیکر ‌note 9

بسیاری از کاربران براین باورند که میزان صدای زنگ نوتیفیکیشن Note 9 بسیار کمتر از گوشی های دیگرحتی در مقایسه با Note8 که سال قبل عرضه شد، است. دکمهVolume  بالا و Volume پایین تنها برای کم کردن و زیاد کردن صدای زنگ گوشی و نوتیفیکیشن قابل استفاده است نه برای موزیک و فیلم.

این یک مشکل ساده ی صدای بلندگو است،‌ نمی توان آن را در سطح سخت افزار مطرح کرد. با این حال برخی از کاربران استفاده از برنامه های افزایش صدا مثل GOODEV را پیشنهاد می کنند.

Note 9 یک بلندگو و اسپیکر دارد که صدا را به صورت استریو پخش می کند ولی متاسفانه در برخی از گوشی ها بلندگوی آن با مشکل کار می کند به این صورت که در برخی موارد صدا با وضوح و کیفیت است و در برخی مواقع خیر.

آوافیکس ارائه دهنده خدماتی نوین در تعمیرات موبایل:

اعزام تکنسین برای تعمیر موبایل سامسونگ در محل شما

مشکل کار نکردن قلم نوت ۹ در برخی از قسمتهای صفحه

قلم Note 9‌ یک قابلیت شگفت انگیز با برخی ویژگی های جدید دیگر برای گوشی سامسونگ است. اما کارایی این قطعه نیز ممکن است دچار خطاها و یا ایراداتی شود و کاربران را با مشکلاتی روبرو کند. به طور مثال ممکن است قلم Note 9 در برخی از قسمتها کار نکند.

روش های حل مشکل قلم note 9

  • اشیاء مغناطیسی در کنار گوشی می توانند در عملکرد قلم نوت ۹ اختلال ایجاد کنند.
  • راه اندازی مجدد گوشی: کلید Volume‌ پایین، power و کلیدVolume  بالا را به مدت ۱۰ ثانیه تا زمانی که گوشی مجدد راه اندازی شود، نگه دارید.
  • اطمینان حاصل کنید که قلم شما به درستی متصل شده است، به settings بروید، قسمت Advanced، features، S pen و بعد Spen remote را چک کنید، مطمئن شوید سوئیچ روشن است.

اگر این مراحل مشکل را حل نکند ممکن است صفحه نمایش و یا قلم مشکل داشته باشند که در اینصورت مشکل سخت افزاری است.

مشکل کار نکردن برخی از دکمه های نوت ۹

تعدادی از کاربران گزارش داده اند که کلید مربوط به نرم افزار پایین صفحه Note 9 در برخی مواقع عملکرد آن ضعیف است، زمانی که این مشکل به وجود می آید باید برای تایید هر گزینه بارها روی آن ضربه بزنند، تا کاری که می خواهند انجام شود. اغلب اوقات تا زمانی که گوشی را Reset نکنند مشکل حل نمی شود.

راه حل های رفع مشکل کار نکردن دکمه های note 9

  • به نظر می رسد که راه اندازی مجدد گوشی، مسائل را حداقل برای یک زمان مدتی حل می کند.
  • تغییر تم روی گوشی شاید بتواند به رفع مشکل کمک کند.
  • در برخی موارد به روز رسانی اندروید در Note 9 می تواند ‌مشکل را حل کند.

هنگامی که گوشی را تکان می دهیم باز هم نوار هدایت نشان داده می شود

یکی از ویژگی هایی که به اندروید ۹ اضافه شده است، کنترل های حرکت است. برخی از کاربران بر این باورند که با بروز رسانی این مشکل حل می شود.

راه حل سامسونگ:

سامسونگ برای حل این مشکل پاک کردن حافظه کش را پیشنهاد می­کند، برای پاک کردن حافظه کش:

  • ابتدا گوشی را خاموش کنید.
  • سپس کلید bixby را به همراه دکمه volume بالا و دکمه power‌ باهم نگه دارید.
  • زمانی که لوگوی سامسونگ بالا آمد دکمه ها رها کنید.
  • در منوی ظاهر شده از کلید های Volume بالا و Volume پایین برای انتخاب گزینه ها و از دکمه power‌ برای تایید انتخاب استفاده کنید.

انجام این مراحل باعث پاک شدن حافظه و اطلاعات گوشی شما نمی شود، بنابراین نیازی به گرفتن بکاپ نیست.