Galaxy s20 یک گوشی قدرتمند و دوستداشتنی کمپانی سامسونگ است، اما قطعا بی عیب و نقص نیست. بنابراین در این مطلب لیستی از رایج ترین معایب و مشکلات s20 طبق گزارشات کاربران تهیه شده است. زود خالی شدن شارژ باتری ، مشکلات فوکوس و زوم کردن دوربین ، مشکلات gps ، اسکنر اثر انگشت یا فینگرپرینت و …

قبل از اینکه به بررسی مشکلات بپردازیم توجه داشته باشید که همه گوشی های s20 دچار  این مشکلات نمی شوند و امیدواریم شما با هیچ یک از آنها برخورد نکنید.

البته بسیاری از این مشکلات رایج گوشی سامسونگ s20 نیز به راحتی توسط خودتان قابل حل است. بنابراین پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

حل مشکل اثر انگشت یا فینگر پرینت گوشی سامسونگ s20

طبق بررسی های صورت گرفته بیشتر مشکلات اسکنر اثر انگشت گلکسی s20 به خاطر نصب محافظ بی کیفیت روی صفحه نمایش و ثبت اثر انگشت در زاویه نامناسب است. بنابراین در گام اول پیشنهاد می کنیم اگر محافظ روی ال سی دی نصب کرده اید، آن را بردارید و فینگر پرینت را امتحان کنید.

پس از برداشتن محافظ صفحه نمایش دوباره برای برای ثبت اثر انگشت جدید اقدام کنید. البته هنگام ثبت مجدد اثر انگشت دقت کنید که انگشت خود را در جهات مختلف حرکت دهید. پیشنهاد میکنیم گوشی را با یک دست نگه دارید و همانطور که از آن استفاده می کنید، انگشتتان را روی سنسور قرار دهید و به این ترتیب اثر انگشتتان در زاویه ای که بیشتر از آن استفاده می کنید، ثبت می شود.

مشکل زود خالی شدن شارژ باتری در گوشی سامسونگ s20

اگر عمر مفید باتری شما تمام نشده است و مطمئن هستید که مشکل سریع خالی شدن باتری به دلیل معیوب بودن باتری نیست، ممکن عوامل دیگری در تخلیه سریع شارژ گوشی شما موثر باشد.

در این شرایط در اولین گام مسیر Settings > Device Maintenance > Battery > Battery Usage را دنبال کنید و جزئیات مصرف باتری را بررسی نمایید.

اگر برنامه ای معیوب یا مخرب باشد، بیش از اندازه باتری مصرف می کند و در بالای لیست قرار می گیرد. در این صورت پیشنهاد می کنیم پس از بررسی لیست برنامه های غیرضروری و پر مصرف را حذف کنید.

البته همواره بزرگترین مصرف کننده باتری، صفحه نمایش است. بنابراین سعی کنید نور صفحه نمایش را همواره زیر ۵۰ درصد نگه دارید.

مشکلات دوربین گوشی سامسونگ s20

یکی از تغییرات اساسی که در پرچمدار جدید سامسونگ مشاهده می کنید، در بخش دوربین است. دوربین اصلی این مجموعه از وضوح ۱۰۸ مگاپیکسلی با f/1.8 بهره می‌برد که به فوکوس تشخیص فاز و OIS مجهز بوده و با فناوری ترکیب ۹ پیکسل مجاور در یک پیکسل و تشکیل یک پیکسل بسیار بزرگ، روی کاغذ عملکرد درخشانی را در محیط‌های کم‌نور برجا می‌گذارد.

اما مدتی پس از عرضه سری s20 کاربران شکایاتی در خصوص فوکوس خودکار و در برخی مواقع تاری عکس ثبت کردند. خوشبختانه ، به نظر می رسد که سامسونگ سخت در تلاش است تا کاربرانش به مشکلی برنخورند. به همین دلیل آنها یک آپدیت برای تعمیر دوربین Galaxy S20 را در پایان ماه مارس و سپس یک آپدیت دیگر در ۷ آوریل با اصلاحات بیشتر منتشر کردند.

البته هنوز هم مشکلاتی در خصوص زوم و چرخش دوربین از عقب به جلو ثبت می شود که انتظار می رود سامسونگ در آپدیت های بعدی برطرف نماید.

شما می توانید آپدیت های جدید دوربین را از طریق مسیر settings > About Camera > and tap update چک کنید.

حل مشکلات بلوتوث در گوشی سامسونگ s20

با وجودیکه مشکلات اتصال بلوتوث همیشه جزو پرتکرارترین و شایع ترین مشکلات ثبت شده توسط کاربران همه گوشی های هوشمند است، در گلکسی اس ۲۰ تا حد زیادی با سیستم عامل اندروید ۱۰ برطرف شده است. اما از آنجایی که شما برای اتصال به اسپیکر، هدفون و … از بلوتوث استفاده می کنید، بعید نیست که با اختلالی مواجه شوید. در این شرایط پیشنهاد می کنیم:

  • ابتدا بلوتوث را یکبار خاموش روشن کنید.
  • سپس کش بلوتوث را از طریق مسیر Settings > Apps > and find “Bluetooth پاک کنید.
  • در نهایت اگر مشکل برطرف نشد، یکبار گوشی را ری استارت کنید.

در اکثر موارد به همین راحتی مشکل بلوتوث گوشی شما برطرف خواهد شد.

حل مشکلات تاچ خودکار و لمس تصادفی در گوشی سامسونگ s20

گوشی های سری s20 با صفحه نمایش های بزرگ و لبه های خمیده مخصوصا S20 Ultra با نمایشگر ۶.۹ اینچی اش به خاطر ساختار و طراحی آنها ممکن به صورت ناخواسته و تصادفی توسط کاربر لمس شود. و یا ممکن پنل برنامه های Edge اشتباهی باز شود. این موضوع برای بسیاری از کاربران آزار دهنده است و گزارشاتی مبنی بر شکایت از این موضوع در فروم های مختلف ثبت شده است.

سامسونگ با آگاهی نسبت به این موضوع قابلیت Accidental Touch Protection یا محافظت از لمس تصادفی را برای این گوشی در نظر گرفته است که شما می توانید با فعال کردن این گزینه خیالتان را از بابت تاچ اشتباه صفحه نمایش اس ۲۰ برای همیشه راحت کنید.

برای فعال کردن این گزینه طبق مراحل زیر اقدام کنید:

  • وارد Settings شوید و Display را انتخاب کنید.
  • به سمت پایین اسکرول کنید تا گزینه Accidental Touch Protection را پیدا کنید.
  • نوار لغزنده را بکشید تا فعال شود.

با فعال کردن این گزینه صفحه نمایش گوشی شما از تاچ خودکار و لمس اشتباه حفظ می شود و به این ترتیب زمانی که شما گوشی تان را در کیف ، جیب و هرجای تاریک دیگری قرار بگیرد، صفحه نمایش قفل خواهد شد.

اگر بازهم گوشی شما به صورت تصادفی روشن شد، گزینه Lift to Wake را در قسمت advanced controls تنظیمات غیرفعال کنید.

حل مشکل هنگ کردن و کار نکردن گوشی سامسونگ s20

تا الان گزارشات زیادی مبنی بر هنگ کردن گوشی سامسونگ s20 ثبت شده است و از سخت افزار و نرم افزار قدرتمند پرچمدار سامسونگ نیز جز این انتظار نمی رفت. اما به هر حال اس ۲۰ نیز یک گوشی است و ممکن است هنگ کند.

اگر گوشی s20 شما هنگ کرده و حتی صفحه نمایش نیز سیاه شده است، دکمه پاور و ولوم پایین را همزمان به مدت ۱۰ ثانیه نگه داری تا ری استارت شود. این کار هیچ آسیبی به گوشی شما نمی زند و فقط گوشی را خاموش روشن می کند.

اگر پس از روشن شدن گوشی بازهم هنگ کرد، آپدیت سیستم عامل نیز روش موثری برای حل این مشکل خواهد بود.

اگر پس از نصب برنامه یا بازی خاصی با گوشی شما هنگ می کند، ممکن است آن برنامه معیوب و مخرب باشد و باعث ایجاد اختلال در سیستم عامل شود. بنابراین پیشنهاد می کنیم برنامه های مشکوک را حذف کنید.

آوافیکس ارائه دهنده خدماتی نوین در تعمیرات موبایل:

اعزام تکنسین برای تعمیر موبایل سامسونگ در محل شما

مشکلات صفحه نمایش همیشه روشن در گوشی سامسونگ اس ۲۰

سامسونگ ویژگی lift to wake را به گوشی s10 اضافه کرد و در پی رضایت کاربران، s20 را نیز با همین قابلیت به بازار عرضه کرد. با وجود این قابلیت زمانی که شما گوشی را از روی میز برمی دارید، صفحه نمایش به صورت خودکار فعال می شود.

این ویژگیِ خوبی است، اما بسیاری از کاربران آن را دوست ندارند. علاوه بر این گزارشاتی نیز توسط کاربران ثبت شده است مبنی بر اینکه گوشی به طور خودکار در جیب یا کیف فعال می شود و به این ترتیب هم باتری تخلیه می شود و هم اینکه ممکن است صفحه نمایش ناخواسته لمس شود.

برای تغییر، سفارشی کردن یا غیر فعال کردن ویژگی always-on display یا lift to wake مسیر Settings > Lock screen > and tap on Always-On Display را دنبال کنید.

در این قسمت شما می توانید تنظیمات و تغییرات مورد نظرتان را اعمال کنید. اما پیشنهاد می کنیم برای حفظ باتری در طول روز از ویژگی always-on display استفاده کنید. سپس به منوی Settings بازگردید و مسیر Advanced Features > Motions and gestures > uncheck the Lift to Wake را دنبال کنید. همچنین می توانید گزینه double-tap to wake را برای جلوگیری از روشن شدن گوشی در جیب و … غیرفعال کنید.

گم شدن و نبودن دکمه کشوی برنامه ها در گوشی s20

در واقع این مورد اصلا یک مشکل محسوب نمی شود، اما از آنجایی که گزارشات و سوالات بسیاری در این مورد دیده می شد، پاسخ به آن خالی از لطف نیست.

اگر گوشی قبلی شما یک گوشی قدیمی سامسونگ بوده است، ممکن است در ابتدا هنگام کار کردن با s20 راحت نباشید. در این گوشی دیگر خبری از دکمه های فیزیکی نیست؛ نه دکمه خانه ، نه اسکنر اثر انگشت فیزیکی ، و نه دکمه لانچر برنامه ها.

بنابراین ممکن است در ابتدا هنگام پیدا کردن برنامه هایی که نصب کرده اید، عصبی شوید. البته شما می توانید به راحتی با کشیدن انگشتتان روی صفحه به سمت بالا تمام برنامه ها را پیدا کنید. اما اگر دوست دارید به سبک قدیم به برنامه ها دسترسی داشته باشید، می توانید طبق مراحل زیر پیش روید:

  • انگشتتان را در یک قسمت خالی از صفحه نمایش فشار دهید و نگه دارید. صفحه برای ادیت زوم می شود و به شما گزینه هایی برای تنظیمات و تصویر زمینه ارائه می شود.
  • روی gear-shaped settings button ضربه بزنید.
  • تنظیمات گزینه Apps Button و سپس show apps button را انتخاب کنید.

به این ترتیب شما روی صفحه دکمه ای دارید که با فشار دادن لیستی از برنامه ها را مشاهده خواهید کرد.

حل مشکلات وای فای ( wifi ) و جی پی اس ( gps ) در سامسونگ s20

می توان گفت مشکلات وای فای و جی پی اس یک مشکل ثابت در میان شکایان کاربران تمام گوشی های هوشمند است. گلکسی اس ۲۰ نیز از این قائده مستثنی نبوده و گزارشاتی از مشکلات این چنینی از سوی کاربرانش ثبت شده است.

طبق بررسی های صورت گرفته با آپدیت جدید سیستم عامل مشکل جی پی اس برطرف می شود.

اما در مورد مشکل وصل شدن، کند شدن یا قطع و وصل شدن وای فای در گوشی s20 ، معمولا علت مشکل بسیار پیش پا افتاده است. در ابتدا پیشنهاد می کنیم تنظیمات وای فای را مجددا وارد کنید. بنابراین مسیر Settings > Connections > WiFi را دنبال کنید و سپس انگشتتان را روی وای فای خودتان فشار دهید و نگه دارید و در پنجره باز شده روی forget network ضربه بزنید. سپس مجددا پسورد وای فای را وارد کنید.

اگر همچنان مشکل wifi و gps پابرجاست، پیشنهاد می کنیم موارد زیر را بررسی کنید:

  • گاهی ممکن است به دلیل تراکم اتصال به یک مودم وای فای شما با مشکل وصل نشدن اینترنت مواجه شده باشید. بهتر است اگر می توانید وای فای سایر دستگاه های متصل شده به مودم را قطع کنید یا چند دقیقه صبر کنید بعد دوباره امتحان کنید.
  • بررسی کنید که Local Area Network را گوشی تان تغییر نداده باشید.
  • بررسی کنید که network security روی off نباشد.
  • گاهی ممکن است به دلیل ضعیف بودن آنتن مودم شما نتوانید به وای فای وصل شوید. بنابراین بهتر است جای مودم را تغییر دهید.
  • اگر اینترنت شما با حجم محدود است، بررسی کنید که حجم اینترنت تمام نشده باشد.
  • طبق گزارشات برخی از موارد با تغییر مرورگر مشکل برطرف شده است.
  • گاهی اوقات ممکن است مشکل پیش آمده بر اثر خرابی دستگاه مودم و یا نصب نادرست برنامه WiFi بر روی گوشی باشد.
  • ممکن است تنظیمات اینترنت بر روی گوشی و یا مرورگرهای گوشی تغییر و ایجاد مشکل کند، تنظیمات اینترنت را بررسی کنید.
  • گاهی اوقات وجود مشکل در سایت و یا برنامه مشکل اتصال را ایجاد می کنند.
  • شاید یک مشکل سخت افزاری مربوط به آنتن WiFi بر روی گوشی باعث ایجاد مشکل اتصال WiFi شده است.
  • ممکن است آپدیت کردن سیستم عامل بتواند مشکل اتصال به WiFi را بر طرف کند.
  • مطمئن شوید که تنظیمات شبکه در اتصال شما تغییر نکرده است، تغییر تنظیمات می تواند در اتصال WiFi مشکل ایجاد کند.

در این مطلب رایج ترین مشکلات و معایب گزارش شده توسط کاربران گوشی سامسونگ s20 بررسی شد. اگر شما نیز با مشکل تازه ای در این گوشی مواجه شده اید یا برای حل مشکلات راه حلی دارید، لطفا برای ما پیام بگذارید تا با بروزرسانی این مطلب سایر کاربران نیز راهنمایی شوند.