در این مطلب می خواهیم به صورت خلاصه به بررسی مزایا، معایب و مشکلات گوشی سامسونگ نوت ۱۰ لایت بپردازیم.

سامسونگ با باز کردن پای Galaxy Note10 Lite به خانواده ی پرچمدار نوت ۱۰ ، به دنبال جذب مشتریانی است که به پرچمدارانِ نوت علاقمندند، اما به دنبال صرفه هزینه ی کمتری هستند. به نظر این یک تصمیم هوشمندانه است و در مدت کمی پس از عرضه این عضو جدید خانواده ی note10 توانست نظرات بسیاری را به خود جلب و برای خودش در دلِ کاربران زیادی جا باز کند.

اما آیا واقعا این عضو بلاتکلیفِ سری نوت ۱۰ که نه در رده ی میان رده ی سامسونگ و نه مانند سایر اعضای خانواده اش پرچمدار خوانده می شود، می تواند پاسخگوی نیاز و درخواست های خریدارانش باشد؟

آیا با توجه به نرخ ارز در کشورمان (که متاسفانه باید معادل یک گوشی پرچمدار در سایر نقاطِ این کره ی خاکی، برای خرید یک میان رده هزینه کنیم! ) گلکسی نوت ۱۰ لایت ارزش خرید دارد؟

آیا پس از خریدِ نوت ۱۰ لایت از پس هزینه های احتمالی تعمیرات آن بر می آییم؟!

تمام این سوالات بر اساس ویژگی های خود گوشی، بررسی های کارشناسی و نظرات و تجربه های کاربران و خریدارانِ قبلی نوت ۱۰ لایت پاسخ داده خواهد شد.

در مورد سوال آخر نیز آوافیکس (به عنوان یک سایت ارائه دهنده خدمات تعمیر موبایل) به شما در مورد هزینه های احتمالی تعمیرات خواهد گفت. شاید به نظرتان غیرضروری برسد، اما پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه باشید تا متوجه ضرورت و اهمیت این بخش نیز بشوید.

بدنه و طراحی سامسونگ نوت ۱۰ لایت جزو مزایای این گوشی محسوب می شود یا معایب آن؟

اگر بخواهیم نوت ۱۰ لایت را با میان رده ها مقایسه کنیم، می توان گفت که فریم فلزی و قاب پشت (احتمالا گلاستیکی) آن جزو مزایای این گوشی محسوب می شود، اما اگر بخواهیم این گوشی را با سایر اعضای خانواده اش مقایسه کنیم، نمی توانیم این مورد را جزو مزایای آن حساب کنیم!

همانطور که گفته شد فریم note 10 lite فلزی و احتمالا آلومینیومی است، اما سامسونگ در مورد جنس قاب پشتی آن اطلاعاتی نداده و به نظر می رسد قاب پشتی این گوشی بر خلاف سایر اعضای خانواده اش شیشه ای نیست و مانند برخی گوشی های سری A گلاستیکی (لایه‌های پلاستیکی شبیه به شیشه) است. به همین دلیل به قول بعضی از کاربران و کارشناسان با گرفتن این گوشی در دستتان احساس داشتن یک گوشی گران قیمت و پرچمدار ندارید و این مورد را می توان جزو معایب آن می دانند! البته نوت ۱۰ لایتِ طفلکی نیز مدعی پرچمدار بودن نیست، اما چون نامش در کنار نامدارانِ خانواده نوت ۱۰ می آید، خیلی ها از او نیز انتظاراتی معادل یک پرچمدار دارند

یکی از مزایای طراحی نوت ۱۰ لایت، نمایشگر صاف آن است، البته این نظر افرادیست که نمی توانند با لبه‌های خمیده نمایشگرهای نوت کنار بیایند. از طرف دیگر پشت گوشی خمیده است وبه‌ راحتی در کف دست می نشیند. برآمده نبودنِ ماژول دوربین پشتی این گوشی نیز یک مزیت محسوب می شود؛ چرا که باعث می شود گوشی روی سطح صاف نامتعادل نباشد.

مزایا یا معایب گوشی سامسونگ نوت ۱۰ لایت : نمایشگر سوپر آمولد به جای سوپر آمولد پلاس

ببینید سامسونگ با تجهیز گوشی هایش به نمایشگرهای آمولد کار را به کجا رسانده است که نمی توانیم با اطمینان بگوییم یک نمایشگر سوپر آمولد جزو مزایای نوت ۱۰ لایت محسوب می شود! چرا؟ چون اگر بخواهیم این گوشی را با اعضای خانواده اش یا حداقل رقیبش در خانواده S10 یعنی s10 lite مقایسه کنیم، نمایشگر سوپر آمولد جزو معایب این گوشی محسوب می شود!

در واقع ما انتظار نداشتیم که نوت ۱۰ لایت مانند برادران یا خواهرانش به نمایشگر داینامیک آمولد مجهز باشد، اما می توانستیم انتظار داشته باشیم که مانند رقیبش s10 lite به نمایشگرِ سوپر آمولد پلاس مجهز باشد.

اما آیا با توجه به این موضوع می توان گفت که نمایشگرِ note 10 lite بی کیفیت است و قطعا جزو معایب آن محسوب می شود؟ به هیچ وجه! واقعیت این است که نمایشگر ۶.۷ اینچی نوت ۱۰ لایت با رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ قادر به ارائه تصاویر شارپ و با کیفیتی است و شما را کاملا راضی نگه می دارد. البته از یک نمایشگر سوپر آمولد نیز جز این انتظار نمی رود.

معایب گوشی سامسونگ نوت ۱۰ لایت : نبودن گوریلا گلس روی نمایشگر

همانطور که می دانید گوریلا گلس ابر شیشه ای است که با فرمول های پیچیده شیمیایی مقاوم سازی شده و سامسونگ برای محافظ از نمایشگر بسیاری از گوشی هایش را به آن مجهز کرده است.

اما در جدول مشخصات این گوشی، صحبتی از استفاده از شیشه‌های مقاوم گوریلا گلس روی نمایشگر گلکسی نوت ۱۰ نشده و این موضوع یعنی یک زنگ خطر جدی در مورد آسیب دیدگی صفحه نمایشِ گران این گوشی! بنابراین حسابی حواستان را جمع کنید و خیلی مراقب گوشی تان باشید!

معایب گوشی سامسونگ نوت ۱۰ لایت : صفحه نمایش گران

اگر در بخش قبلی آنقدر بر مراقبت از گوشی تان تاکید کردیم به این دلیل بود که با دیدن قیمت صفحه نمایشِ note 10 lite شوکه نشوید! نمایشگرهای سوپر آمولد همانقدر که تصاویر با کیفیتی به شما ارائه می دهند، گران نیز هستند. همان ضرب المثل معروف “هر چقدر پول بدهی همانقدر آش میخوری” اینجا نیز صدق می کند.

همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم توجه کردن به هزینه های تعمیرات یک گوشی هنگام خرید آن مهم است مخصوصا قیمت صفحه نمایش، چرا که رایج ترین مشکل خرابی نمایشگر در اثر عوامل مختلف مانند ضربه یا آب خوردگی می باشد. بنابراین پیشنهاد می کنیم نیم نگاهی به قیمت صفحه نمایش نوت ۱۰ لایت داشته باشید…

راستی گفته بودیم که آوافیکس یک سایت ارائه دهنده خدمات تعمیر موبایل در محل است؟

مزایا یا معایب گوشی سامسونگ note 10 lite : پردزانده قدرتمند اما قدیمی

از نظر پردازنده نیز نوت ۱۰ لایت بلاتکلیف است و بازهم نمی توانیم با اطمینان بگوییم پردازنده ی گوشی جزو معایب آن محسوب می شود یا مزایایش! قضیه از این قرار است که پردازنده ی گلکسی نوت ۱۰ لایت، چیپست ۱۰ نانومتری اگزینوس ۹۸۱۰ است یعنی همان چیپستی که سامسونگ پرچمداران ۲ سال پیش مانند S9 و Note 9 را به آن مجهز کرده بود؛ یک پردازنده ی همچنان قدرتمند اما قدیمی…

روزگاری s9 و note9 با این پردازنده ی قدرتمند فخر می فروختند؛ ولی حالا قدرتی در حد میان‌رده‌های جدید بازار دارد. از طرف دیگر چون s10 lite نیز به اسپندراگون ۸۵۵ مجهز شده است، کاربران نوت ۱۰ لایت نیز توقع داشتند که این گوشی نیز از یک پردازنده بروز بهره مند باشد که اینطور نیست.

البته توجه داشته باشید وجود اگزینوس ۹۸۱۰ اصلا به معنای ضعیف بودن نوت ۱۰ لایت نیست و ای گوشی به خوبی از پس اجرای وظایف معمول و حتی بازی‌های روز بر می‌آید. به عنوان مثال بازی کال آو دیوتی موبایل بسیار روان و بدون لگ اجرا می‌شود اما در مقایسه با سایر اعضای خانواده اش گزینه‌های گرافیکی کمتری در دسترس است.

معایب گوشی سامسونگ نوت ۱۰ لایت : ۱۲۸ گیگابایت ظرفیت حافظه از نوع UFS 2.1

ظرفیت حافظه این گوشی نهایتاً ۱۲۸ گیگابایت است که بازهم سنخیتی با سایر اعضای خانواده اش ندارد و به همین دلیل برخی کارشناسان و کاربران این مورد را جزو معایب نوت ۱۰ لایت می دانند. حالا هر چقدر هم این طفلکی بگوید که من پرچمدار نیستم و ادعایی هم ندارم، افاقه نمی کند؛ چرا که در خانواده نوت ۱۰ حضور دارد و ناخودآگاه با آنها قیاس می شودlaughing

البته حافظه داخلی این گوشی هم از نوع UFS 2.1 است که در مقایسه با UFS 3.0 در اعضای دیگر سری نوت ۱۰ سرعت پایین‌تری دارد. البته از نظر رم، این موبایل چیزی کم ندارد زیرا در نمونه‌های ۶ یا ۸ گیگابایتی تولید شده است.

مزایای گوشی سامسونگ نوت ۱۰ لایت : نرم افزار و رابط کاربری بروز

خریداران گلکسی نوت ۱۰ لایت از همان ابتدا از جدیدترین نسخه اندروید یعنی اندروید ۱۰ با رابط کاربری One UI 2.1 بهره مند شدند. این رابط کاربری را شاید بتوان یکی از بهترین پوسته‌های اندروید در نظر گرفت. با این حال اگر طراحی آیکون ها را دوست نداشته باشید، می‌توانید با گشتی در فروشگاه تم‌های گلکسی استور، انواع آیکن‌ها، تصاویر زمینه و تم‌های دلخواه خود را دانلود کنید.

مزایای گوشی سامسونگ نوت ۱۰ لایت : دوربینی برای حرفه ای ها

قطعا یکی از دلایلی که برخی از خریدارانِ نوت ۱۰ لایت را به سمت خرید این گوشی متمایل کرده، دوربین آن است. چیدمان جذاب و متفاوت دوربین این گوشی علی رغم اینکه در استاندارد امروزی گوشی‌های هوشمند از حسگر‌هایی با رزولوشن بالا (۴۸ و ۶۴ مگاپیکسل) و فناوری‌های تجمیع پیکسل برای ثبت تصاویر باکیفیت استفاده می‌شود، از حسگر‌های ۱۲ مگاپیکسلی و در سه ماژول مختلف بهره برده است.

گلکسی نوت ۱۰ لایت به قابلیت‌های عکاسی جانبی متنوعی مجهز شده، از جمله «لایو فوکوس» برای تغییر افکت بوکه عکاسی، «نایت مود» برای بهبود عکس‌های شبانه،‌ عکاسی پانوراما و فیلم‌برداری آهسته یا فوق آهسته. اما سامسونگ حرفه‌ای‌ها را هم فراموش نکرده و قابلیت Pro را برای فیلم‌برداری و عکاسی در نظر گرفته است. خوشبختانه بیشتر قابلیت‌های بخش حرفه‌ای عکاسی، مشابه پرچمداران سری نوت ۱۰ است و تمام گزینه‌های تغییر ISO، سرعت شاتر، تنظیمات رنگ و نور، فوکوس دستی یا خودکار و تنظیم دمای رنگ را در اختیار دارید.

به صورت خلاصه می توان گفت افرادی که تصویر با کیفیت در عین اینکه رنگ ها به واقعیت نزدیک باشد، برای آنها در اولویت است؛ می توانند به صورت جدی به خرید note 10 lite فکر کنند. نزدیک بودن رنگ ها به واقعیت موضوعی است که برای کاربران حرفه ای در عکاسی و برای کسانی که فروش محصول دارند، موضوع مهمی است و این گوشی توانسته است رضایت این دسته از افراد را جلب کند.

معایب گوشی سامسونگ نوت ۱۰ لایت : حسگر اثر انگشت اپتیکال به جای اولتراسونیک

هر چه بیشتر جلو می رویم بیشتر متوجه می شویم که نوت ۱۰ لایت بیشتر شایستگی حضور در خانواده ی سری A را داشته تا خانواده ی پرچمدار نوت ۱۰! حتی سنسور اثر انگشت این گوشی نیز مانند سایر اعضای خانواده اش اولتراسونیک نیست و مانند میان رده های سری A به یک حسگر اپتیکال مجهز شده که اصلا سرعت و دقت کافی را نداشته و در برخی از موارد ممکن است با یک بار تلاش موفق به باز کردن قفل نشود. این مورد را می توان قطعا از معایب گوشی نوت ۱۰ لایت دانست.

معایب گوشی سامسونگ نوت ۱۰ لایت :  تشخیص چهره دو بعدی

اگر از علاقمندانِ به باز کردن قفل صفحه از طریق تشخیص چهره هستید، این گوشی از این قابلیت پشتیبانی می کند و به کمک دوربین سلفی قادر به باز کردن قفل صفحه است. اما متاسفانه به‌ دلیل عدم وجود سنسور تشخیص عمق، نمی‌توان چندان به دقت و امنیت این روش اطمینان کرد، هر چند که از نظر سرعت تشخیص چهره در محیط‌های با نور کافی عملکرد خوبی دارد. بنابراین اگر انسان صبوری نیستید و هنگام تشخیص ندادن یا دیر تشخیص دادن چهره تان ممکن است عصبانی شوید، لطفا از این روش بگذرید!

مزایا و معایب گوشی سامسونگ نوت ۱۰ لایت : هدفون معمولی اما مجهز به جک ۳.۵ میلی متری

سامسونگ دو گوشی گلکسی نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس را با هدفون‌های با کیفیت AKG اما با پورت USB-C همراه کرده بود در حالی که گلکسی نوت ۱۰ لایت را با هدفون معمولی اما با جک ۳.۵ میلی‌متری روانه بازار کرده؛ به این ترتیب مجبور نیستید به استفاده از هدفون‌های USB-C یا بلوتوث محدود بمانید.

معایب گوشی سامسونگ نوت ۱۰ لایت : نبود بلندگوهای استریو

دو مدل پرچمدار گلکسی نوت ۱۰ از اسپیکر استریو بهره‌مند بودند اما در نسخه‌ی لایت گلکسی نوت ۱۰ خبری از اسپیکرهای استریو نیست. این گوشی برای تولید صدا به یک اسپیکر تک‌کاناله‌ متکی است که در فریم پایینی قرار دارد.

حجم صدای اسپیکر برای یک میان رده بالا محسوب می‌شود اما به پای پرچمداران نمی‌رسد. صداهای تریبل و بیس هم نسبتا ضعیف پخش می‌شوند و صدا در کل بم به گوش می‌رسد اما کیفیت صدای کلی اسپیکر برای یک گوشی میان‌رده قابل قبول است؛ اما اگر note 10 lite را با سایر اعضای خانواده اش مقایسه کنیم، این مورد را می توانیم جزو معایب آن حساب کنیم.

آیا شما نیز مانند من دارید به این نتیجه می رسید که گلکسی نوت ۱۰ لایت فقط یک میان رده ی خوب است که نام خانوادگی پرچمداران را یدک می کشد؟!

معایب گوشی سامسونگ نوت ۱۰ لایت : قابلیت های کمتر قلم

قطعا منحصر به فردترین ویژگی گوشی‌های سری نوت، قلم آنهاست که به‌ خودی خود می‌تواند اصلی‌ترین عامل در ترغیب افراد به خرید نوت ۱۰ لایت باشد؛ اما متاسفانه سامسونگ از این نظر نیز میان این گوشی و سایر برادرانش تفاوت قائل شده است. درست است که این گوشی از سایر اعضای خانواده اش ارزان تر است، اما حداقل میشد در مواردی همچون قلم که نشانه ی این خانواده است، با آنها برابری کند.

قلم گلکسی نوت ۱۰ لایت هم در مقایسه با نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس برخی از قابلیت‌ها را از دست داده و تقریباً مشابه با قلم گوشی نوت ۹ عمل می‌کند.

قلم نوت ۱۰ لایت به بلوتوث مجهز شده و می‌تواند مشابه ریموت کنترل عمل کند. به عنوان مثال می‌توان با استفاده از کلید روی قلم، با دوربین عکس گرفت یا پخش آهنگ را کنترل کرد. اما بر خلاف نوت ۱۰ و  نوت ۱۰ پلاس، اس‌پن در مدل لایت فاقد ژیروسکوپ است و به همین دلیل از ژست‌های حرکتی پشتیبانی نمی‌کند. به عنوان مثال امکان زوم کردن دوربین با ژست چرخشی دست وجود ندارد.

مزایای گوشی سامسونگ نوت ۱۰ لایت : باتری قدرتمند ۴۵۰۰ میلی‌آمپری

سامسونگ با یک تصمیم بسیار هوشمندانه ظرفیت باتری نوت ۱۰ لایت را فدای ظرافت گوشی نکرده و با وجود ضخامت زیاد، note 10 lite را به یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری مجهزه کرده است. البته اگر این تصمیم را نمی گرفت، احتمالا با توجه به نمایشگر بزرگ و سایر ویژگی های این گوشی، زود تمام شدن شارژ باعث شکایت کاربران می شد.

شاید باورتان نشود؛ اما باتری گلکسی نوت ۱۰ لایت حتی از برادر پرچم‌دارش، گلکسی نوت ۱۰ پلاس نیز ۲۰۰ میلی‌آمپرساعت ظرفیت بیشتری دارد. بالاخره این طفلکی در یک مورد نسبت به سایر اعضای خانواده اش بهتر است!

مزایای گوشی سامسونگ نوت ۱۰ لایت : شارژ سریع ۲۵ واتی

سامسونگ برای تامین سوخت باتری غول پیکر نوت ۱۰ لایت یک شارژر سریع ۲۵ واتی در نظر گرفته است و به‌ لطف این شارژر ۲۵ واتی‌اش به یک ساعت و ۲۰ دقیقه زمان نیاز دارد و ظرف ۳۰ دقیقه نیز نیمی از ظرفیت باتری آن پر می‌شود.

معایب گوشی سامسونگ نوت ۱۰ لایت : وزن زیاد و نامناسب برای دستان ظریف

وزن زیاد گوشی های نوت مسبوق به سابقه است و تقریبا تمام گوشی های نوت سنگین هستند؛ اما نکته ی جالب اینجاست که نوت ۱۰ لایت با ۱۹۹ گرم وزن نسبت به نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس بیش از ۳ گرم وزن بیشتری دارد. البته با توجه به ویژگی های نوت ۱۰ لایت مخصوصا باتری بزرگ آن، این وزن خیلی هم دور از انتظار نیست.

بنابراین اگر دست های ظریفی دارید و عادت به استفاده ی طولانی مدت و بدون وقفه از گوشی دارید، حتما در خرید note 10 lite بیشتر تامل کنید. این موضوع واقعا مهم است چرا که ممکن است موجب خستگی یا حتی درد دستان شما شود.

آیا گوشی سامسونگ نوت ۱۰ لایت ضد آب است؟

با توجه به اینکه سامسونگ در بخش مشخصات این گوشی هیچ حرفی از داشتن گواهی IP68 نکرده، به نظر می رسد برخلاف مدل‌های گران‌تر، این گوشی هیچ‌ گونه مقاومتی در برابر نفوذ مایعات و گردوغبار ندارد.

البته اگر بخواهیم نیمه پر لیوان را ببینیم، نداشتن گواهی IP68 باعث می شود شما حواستان را جمع کنید و گوشی را با خیال راحت داخل استخر نبرید و یا زیر شیر آب با اسکاج نشویید! شاید باورتان نشود ولی اینها برخی از کارهایی است که کاربران دارای گوشی با IP68 با اتکا بر این گواهی انجام می دهند و آنچه که نباید بشود، می شود…

آوافیکس در طول سال ها تجربه در حوزه تعمیرات موبایل بارها با چنین مواردی مواجه شده است که کاربران به خاطر خرابی گوشی ضد آبشان در اثر آب خوردگی شوکه شده اند!

مشکلات ثانویه گوشی سامسونگ نوت ۱۰ لایت 

ممکن است با خواندن این عنوان با خودتان بگویید که ” آهان تازه مشکلات گوشی note10 lite شروع شد“! اما خواهش میکنم زود قضاوت نکنید و نگران نباشید چرا که منظور ما از مشکلات ثانویه یک گوشی، صرفا بیان مشکلاتی است که ممکن است شما در طول زمان کار با یک گوشی با آنها مواجه شوید و در واقع بروز آنها به هیچ وجه قطعی نیست. این مشکلات معمولا آنقدر جدی نیستند و معمولا به خاطر نقاط ضعف خود گوشی پیش نمی آیند.

به عبارت دیگر بهتر است بگوییم که منظورمان از مشکلات ثانویه چیزی مانند عوارض داروهاست که در بروشورهای آنها می نویسند. یعنی ممکن است فقط یکبار در یک قرن برای یک نفر در کل دنیا پیش بیاید اما شرکت محترم داروسازی آن را جزو عوارض احتمالی دارو می نویسد ولو با احتمال صفر! به همین دلیل است که شما اگر عوارض یک قرص استامینوفن معمولی را نیز بخوانید، حاضرید هر دردی را تحمل کنید اما یکدانه از این سم مهلکِ کشنده نخورید.

در مورد note10 lite طفلکیِ سامسونگ نیز همین است و مشکلاتی که در ادامه مطلب خواهیم گفت، ممکن است هیچ وقت برای گوشی شما اتفاق نیفتند و اگر هم افتاد، معمولا آنقدر جدی نیستند و با راهکارهای ارائه شده زیر هر مشکل به راحتی برطرف می شوند. بنابراین در حال حاضر اصلا جای نگرانی وجود ندارد!

مشکلات کار نکردن یا ضعیف بودن تاچ گوشی سامسونگ نوت ۱۰ لایت

  • اگر به تازگی روی صفحه نمایش گلس نصب کرده اید، پیشنهاد می کنیم آن را بردارید و مجددا تاچ گوشی را امتحان کنید.
  • بررسی کنید که دمای گوشی بیش از حد زیاد نشده باشد، در مواردی داغ شدن گوشی باعث کار نکردن تاچ صفحه می شود.
  • به دقت بررسی کنید که آثاری از چربی و رطوبت روی صفحه نمایش note10 lite نباشد؛ زیرا یکی از اصلی ترین دلایل کار نکردن تاچ صفحه نمایش همین مورد است.
  • آپدیت نکردن سیستم عامل به مدت طولانی می تواند باعث بروز مشکلات مختلفی از جمله کار نکردن تاچ باشد.
  • در برخی موارد اطلاعات معیوب و مخرب کش پارتیشن می تواند بر عملکرد تاچ موثر باشد؛ بنابراین پیشنهاد می کنیم کش را پاک کنید.
  • یک اختلال جزئی نرم افزاری نیز می تواند عامل درست کار نکردن تاچ صفحه نمایش باشد. بنابراین یک ریست سخت افزاری پیشنهاد می شود.
  • در مورادی نیز گزارش شده است که با خاموش کردن power saving mode مشکل تاچ note10 lite برطرف شده است.
  • گاهی این مشکل به دلیل فعال کردن گزینه screen sharing و اشتراک گذاری صفحه نمایش با دستگاه دیگر پیش می آید و با غیرفعال کردن این گزینه رفع خواهد شد.
  • گاهی مشکل کار نکردن تاچ گوشی note10 lite در اثر مشکلات سخت افزاری است که باید توسط یک تکنسین عیب یابی شود.
  • اگر همچنان مشکل کار نکردن تاچ صفحه نمایش در گوشی پابرجاست، احتمال آسیب دیدگی ال سی دی بر اثر ضربه، فشار، آب خوردگی و … بیشتر می شود. در این شرایط برای حل مشکل ال سی دی باید تعویض گردد.

مشکلات سنسور اثر انگشت در گوشی سامسونگ نوت ۱۰ لایت

  • قبل از هرچیز از تمیز و خشک بودن انگشتتان مطمئن شوید زیرا رطوبت و چربی می تواند در تشخیص اثر انگشت شما اختلال ایجاد کند.
  • سپس از تمیز بودن اسکنر اثر انگشت در پشت گوشی مطمئن شوید، پیشنهاد می کنیم از یک دستمال نرم و خشک برای تمیز کردن آن استفاده کنید.
  • پر بودن حافظه گوشی نیز می تواند بر عملکرد سنسور اثر انگشت موثر باشد.
  • پیشنهاد می کنیم یکبار اثر انگشت ثبت شده را حذف کنید و مجددا ثبت کنید.
  • انگشت خود را هنگام قرار دادن روی سنسور کمی فشار دهید.
  • به جای اینکه چند اثر انگشت ثبت کنید، یک اثر انگشت را چند بار ثبت کنید.
  • اگر آپدیت جدیدی وجود دارد، سیستم عامل را بروز رسانی کنید.
  • اگر انگشت شما زخم شده است، می تواند علت عملکرد نادرست همین موضوع باشد.
  • ممکن است یک اختلال نرم افزاری پیچیده عامل مشکل باشد که با ریست فکتوری برطرف شود. البته توجه داشته ابتدا بکاپ بگیرید.

مشکلات ضعیف بودن آنتن دهی و اینترنت سیم کارت در گوشی نوت ۱۰ لایت

  • مسیر Settings -> Connections -> Mobile networks -> Network operators را دنبال کنید و روی Select automatically ضربه بزنید.
  • یکبار حالت هواپیما را فعال کنید، چند ثانیه صبر کنید و مجددا آن را غیرفعال کنید.
  • اگر خارج از کشور هستید، حتما سرویس رومینگ را روشن کنید.
  • سیم کارت را به دقت بررسی کنید که آثاری از خراشیدگی یا شکستگی روی آن مشاهده می شود یا خیر. ممکن است سیم کارت سوخته باشد. همچنین پیشنهاد می کنیم سیم کارت را در گوشی دیگر امتحان کنید.
  • ممکن است سیم کارت به درستی در سینی سیم کارت قرار نگرفته باشد و یا سینی سیم کارت دچار مشکلاتی شده باشد.
  • مشکلات شبکه ارائه دهنده خدمات سیم کارت شما (همراه اول، ایرانسل و …) نیز یکی دیگر از احتمالاتی است که در این مورد باید در نظر گرفته شود.

مشکلات وصل نشدن و قطع شدن وای فای گوشی سامسونگ نوت ۱۰ لایت

  • اگر وای فای را با گوشی های دیگر به اشتراک گذاشته اید و برای اتصال به مشکل برخورده اید، اتصال چند گوشی به وای فای را قطع کنید.
  • ممکن است رمز WiFi را بر روی گوشی اشتباه وارد کرده باشید، دوباره رمز عبور را وارد و اتصال را بررسی کنید.
  • گاهی اوقات ممکن است مشکل پیش آمده بر اثر خرابی دستگاه مودم و یا نصب نادرست برنامه وای فای بر روی گوشی باشد.
  • ممکن است تنظیمات اینترنت بر روی گوشی و یا مرورگرهای گوشی تغییر و ایجاد مشکل کند، تنظیمات اینترنت را بررسی کنید.
  • گاهی اوقات وجود مشکل در سایت و یا برنامه مشکل اتصال را ایجاد می کنند.
  • ممکن است آپدیت کردن سیستم عامل بتواند مشکل اتصال به وای فای را بر طرف کند.
  • مطمئن شوید که تنظیمات شبکه در اتصال شما تغییر نکرده است، تغییر تنظیمات می تواند در اتصال WiFi مشکل ایجاد کند.

مشکلات بلوتوث در گوشی سامسونگ note 10 lite

  • مطمئن شوید که این اختلال به دلیل ورژن بلوتوث دو دستگاه نباشد.
  • مطمئن شوید مشکل آنتن بلوتوث در گوشی شما وجود ندارد.
  • گاهی اوقات گوشی قادر به پشتیبانی از نسخه موجود بر روی آن نیست و مشکل اتصال را بوجود می آورد.
  • مطمئن شوید مشکل سخت افزاری بر روی گوشی وجود ندارد و این مشکل را بوجود نیاورده است.
  • این احتمال وجود دارد که با پاک کردن اطلاعات ذخیره شده برنامه ها بر روی حافظه Cache مشکل اتصال بلوتوث برطرف شود آن را امتحان کنید.
  • اگر قصد انتقال حجم زیادی از اطلاعات را به وسیله بلوتوث دارید، آن ها را دز چند مرحله انتقال دهید.
  • مشکلات کوچک مربوط به بلوتوث را می توان با یک راه اندازی مجدد برطرف کرد. این روش را امتحان کنید.
  • در این مورد، ممکن است آپدیت نشدن برنامه های پیش فرض و سیستم عامل دلیل بروز این مشکل باشند. شرایط آپدیت آن ها را بررسی کنید اگر نیاز به آپدیت است آن را انجام دهید.
  • مطمئن شوید ویژگی بلوتوث را به صورت دستی غیر فعال نکرده اید.
  • ممکن است قابلیت اتصال گوشی شما برای دستگاه های دیگر پنهان شده باشد و همین، دلیل عدم اتصال بلوتوث گوشی شما به سایر گوشی است.
  • وجود ویروس در هر کدام از گوشی هایی که به وسیله بلوتوث به یکدیگر متصل شده اند می تواند مشکل اتصال را بوجود بیاورند.
  • ممکن است گوشی ها فاصله زیادی از هم دارند و نمی توانند به یکدیگر متصل شوند.
  • غیر فعال کردن برخی از ویژگی ها که از طریق بلوتوث اشتراک گذاری می شوند، می تواند دلیل بروز مشکل اتصال باشند.
  • این مشکل ممکن است مربوط به گوشی باشد که می خواهید به آن متصل شوید، اتصال گوشی خود را با یک گوشی دیگر امتحان کنید.
  • مطمئن شوید اتصال گوشی به درستی انجام شده است.

مشکلات کند شدن و هنگ کردن گوشی نوت ۱۰ لایت

  • گاهی یک اختلال جزئی نرم افزاری عامل مشکل است که با ری استارت کردن گوشی حل خواهد شد.
  • پاک کردن کش سیستم نیز در موارد بسیاری برای حل مشکل موثر است مخصوصا اگر مدت زیادی است که این کار را انجام نداده اید.
  • بررسی کنید که اندروید و برنامه های نصب شده روی گوشی شما آپدیت شده باشند.
  • بررسی کنید که حافظه گوشی پر نباشد زیرا پر بودن رم می تواند عامل کند شدن عملکرد گوشی باشد.
  • گوشی را در safe mode راه اندازی کنید. در این حالت تمام برنامه های نصب شده توسط شما موقتا غیرفعال می شود. بنابراین اگر در این حالت گوشی شما مشکلی نداشته باشد، مطمئن می شویم که یک یا چند برنامه مخرب روی گوشی عامل ایجاد مشکل است که باید حذف شوند.
  • گاهی مشکل به دلیل اختلالات RAM است. این موضوع را نیز بررسی کنید.
  • اجرا کردن چند برنامه به صورت همزمان نیر می تواند باعث کند شدن گوشی note10 lite باشد.
  • در گام آخر پیشنهاد می کنیم گوشی را ریست فکتوری کنید. البته قبل از شروع حتما بکاپ بگیرید.

مشکل خاموش شدن و روشن نشدن گوشی سامسونگ نوت ۱۰ لایت

  • بررسی کنید که باتری گوشی تخلیه نشده باشد. پیشنهاد می کنیم گوشی را با یک شارژر اصلی به پریز برق بزنید و بگذارید حداقل نیم ساعت شارژ شود.
  • اگر پس از شارژ شدن گوشی روشن نشدن، دکمه پاور و ولوم پایین را همزمان به مدت چند ثانیه نگه دارید.
  • گاهی یک برنامه معیوب و مخرب عامل مشکل است. بنابراین سعی کنید به یاد آورید بعد از نصب کدام برنامه این مشکل ایجاد شده است. همچنین پیشنهاد می کنیم گوشی را در safe mode راه اندازی کنید.
  • گاهی مشکل به خاطر معیوب بودن دکمه پاور است و با تعمیر آن برطرف خواهد شد.
  • گاهی اختلالات و باگ های سیستم عامل می تواند عامل بروز مشکل باشد و با آپدیت اندروید برطرف خواهد شد.
  • بررسی کنید که آیا گوشی کاملا خاموش است یا فقط ال سی دی سیاه شده و تصویر ندارد. اگر پس از ضربه چنین مشکلی روی داده باشد، به احتمال زیاد ال سی دی سوخته است و باید تعویض گردد.
  • نفوذ مایعات و آب خوردگی نیز می تواند عامل خاموش شدن گوشی باشد که پیشنهاد می کنیم گوشی توسط یک تکنسین بررسی شود.
  • زمانی که گوشی شما بیش از حد داغ شود، خاموش خواهد شد و تا پایین نیامدن دمای گوشی، روشن نمی شود.

مشکل شارژ نشدن یا کند شارژ شدن گوشی سامسونگ نوت ۱۰ لایت

  • ممکن است پورت شارژ دچار آسیب فیزیکی شده باشد، آن را با دقت بررسی کنید.
  • اگر گوشی شما در حالت صرفه جویی باتری قرار دارد، آرام شارژ شدن طبیعی است.
  • با غیر فعال کردن همگام سازی برنامه ها می توانید این مشکل را برطرف کنید.
  • منبع شارژ را بررسی کنید ممکن است ضعیف باشد و باعث کند شارژ شدن آن بشود.
  • آداپتور و کابل شارژ را بررسی کنید و مطمئن شوید که دچار آسیب و خرابی نشده اند.
  • ممکن است باتری دچار آسیب فیزیکی شده و به همین دلیل در فرآیند شارژ اختلال ایجاد شده است.

فکر می کنیم عوارض دیگری نمانده است که برای note10 lite بگوییم؛ در پایان هم لابد باید بگوییم اگر گوشی شما بیش از حد حالش بد شد، حتما به یک تکنسین حرفه ای مراجعه کنید!

در این مطلب سعی کردیم مزایا ، معایب و مشکلات گوشی Samsung Galaxy note10 lite را بررسی کنیم، اگر شماهم تجربه ای دارید و یا با عوارض نادر این گوشی مواجه شده اید، لطفا برای ما پیغام بگذارید تا به بخش مشکلات ثانویه نوت ۱۰ لایت اضافه کنیم و بروشور عوارض این محصول را قطورتر کنیم!