به نظر می رسد سامسونگ با عرضه ی Galaxy s20 ultra به سایر رقبا ضرب شصتی نشان داده است! حتی پسوند این گوشی نیز فقط مختص خودش است و تا کنون در سایر محصولات این کمپانی پسوند “اولترا” را ندیده ایم. این گوشی با قیمت فضایی اش مخصوصا در بازار ایران معمولا جزو گزینه هایِ خریدِ افرادِ خاصیست که هزینه برایشان مهم نیست. البته طبیعی است زمانی که شما برای یک گوشی انقدر هزینه می کنید، انتظار دارید که بدون هیچ وقفه و مشکلی برای شما همه کار بکند؛ که البته انتظارتان بجاست! به همین دلیل حتما شما نیز قبل از خرید s20 ultra می خواهید معایب ، نقاط ضعف و مشکلات این گوشی را بدانید! البته بلا به دور مگر در مورد یک گوشی با این قیمت به جز مزایا ، نقاط قوت و ویژگی های مثبت چیز دیگری نیز وجود دارد؟! به نظر ما نیز نباید باشد اما از آنجایی که گل بی خار نداریم، سعی کردیم با جستجوی فراوان در سایت ها و فروم های داخلی و خارجی، نظرات کاربران و تجربه های خریداران s20 اولترا را بخوانیم و مشکلات احتمالی را با شما به اشتراک بگذاریم. بنابراین به شما پیشنهاد میکنیم تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

البته در این مطلب به بررسی s20 ultra از لحاظ هزینه هایِ تعمیرِ احتمالی در آینده نیز می پردازیم، البته شاید به نظرتان این موضوع بی اهمیت برسد؛ مخصوصا برای افرادی که توانایی خرید s20 ultra را دارند! اما از آنجایی که آوافیکس یک سایت ارائه دهنده خدمات تعمیر موبایل در محل است، علاقمندیم که از حیطه تخصصی خودمان نیز صحبت کنیم. دانستن این موضوع برای شما نیز خیلی بد نیست چون شاید خدای ناکرده در زمان خرابی گوشی تان هزینه برایتان مهم بود!

مزایا گوشی سامسونگ s20 ultra : بدنه ی محکم و مقاوم

گلکسی s20 اولترا با بدنه ی آلومینومی و مجهز به گوریلا گلس ۶ در پشت و جلوی آن، مقاومت بسیار بالایی در برابر تماس با اشیای نوک تیز دارد. بنابراین اگر جزو افرادی هستید که از داشتن قاب محافظ در پشت گوشی و گلس روی صفحه نمایش خوشتان نمی آیند، این گوشی انتخاب مناسبی برای شماست.

البته خیلی هم خیالتان از بابت آسیب ندیدن گوشی در هر شرایطی راحت نباشد، چون بهرحال ممکن است گوشی از دستتان بیفتد و با وجود بدنه آلومینیومی و گوریلاگلس ۶ هم جان سالم به در نبرد!

مزایا گوشی سامسونگ s20 اولترا : خوش دست و ظریف

معمولا تصور ما از گوشی های محکم یک پاره آجر یا همان گوشتکوب معروف است! اما s20 اولترا آمده است تا تمام پیش فرض های ذهنی را بهم بریزد. ابعاد بدنه ی این گوشی ۸.۸ در ۷۶ در ۱۶۶.۹ میلیمتر است، اما علی رغم ابعاد بزرگش، شیک و خوش دست طراحی شده و در اوج ظرافت است. به محض گرفتن این گوشی در دستتان انقدر حس خوب و راحتی دارید که ابعاد بزرگش در دستتان به چشم نمی آید.

معایب گوشی سامسونگ s20 ultra : سنگین!

خب اگر اجازه بدهید، یک ایراد هم به این گوشی بگیریم که البته شاید بتوان گفت سامسونگ در این مشکل بدون تقصیر است و شاید کمی غیر منصفانه باشد که این مورد را جزو معایب s20 ultra بدانیم! اما بهرحال چون تصمیم داریم همه چیز را به شما بگوییم باید بدانید که در جریان جستجوی ما برخی افراد مخصوصا خانم ها از سنگین بودن گوشی شکایت داشته اند.

این گوشی بخاطر داشتن بدنه ی آلومینیومی و باتری غول پیکرش ۲۲۲ گرم وزن دارد! شاید بگویید که مگر ۲۲۲ گرم هم وزنیست که از آن ناراضی هستند؟! حتما همان هایی که بعدها در تجربه و استفاده طولانی مدت از سنگین بودن گوشی شاکی هستند هم هنگام خرید گوشی مثل شما فکر می کردند.

بنابراین اگر جزو افرادی هستید که عادت دارید ساعت های طولانی گوشی تان را دست بگیرید و در اینستاگرام و شبکه های اجتماعی بچرخید، نیم نگاهی نیز به این موضوع داشته باشید؛ مخصوصا اگر دستتان کوچک و ظریف است.

مزایا گوشی سامسونگ s20 اولترا : ضد آب

البته با این قیمت و از این پرچمدار جز این هم انتظار نمی رفت که ضد آب باشد و طوری طراحی شود که بتواند استاندارد IP68 را بگیرد. طبق ادعای استاندارد IP68 گوشی می‌تواند برای مدت زمان ۳۰ دقیقه در عمق ۱.۵ متری آب دوام داشته باشد و مشکلی هم برای آن ایجاد نشود!

بنابراین افرادی که علاقمندند گوشی شان را با خودشان به عمق استخر ببرند (البته اگر کرونا تمام شد و استخرها باز شدند!) یا در این ایام کرونایی گوشی را زیر شیر آب با اسکاج و مایع ظرفشویی بشورند که مبادا ویروسی در آن لابلا قایم شده باشد، قطعا این مورد برایشان مهم است. اما پیشنهاد می کنیم زود تصمیم نگیرید…

معایب گوشی s20 ultra : گول IP68 را نخورید!

خب نوبت به حیطه تخصصی آوافیکس یعنی بحث تعمیرات موبایل رسیدیم! در طی سالها تجربه آوافیکس در حوزه تعمیرات تخصصی سامسونگ موارد بسیاری دیده ایم که افراد گوشی های پرچمدار ضد آبشان را خیس کرده اند و گوشی در طول زمان دچار مشکلات مختلفی مثل سوختن صفحه نمایش ، ضعیف شدن آنتن ، خراب شدن باتری و … شده است!

شاید الان بگویید که اصلا اینطور نیست و من فلان پرچمدارم را در بهمان استخر برده ام یا زیر شیر آب شسته ام اما این مشکلات را نداشته ام! باید بگوییم که شما آدم خوش شانسی بوده اید و امیدواریم پس از خرید S20 اولترا نیز همچنان خوش شانس بمانید…

مزایا گوشی سامسونگ s20 اولترا : صفحه نمایشی بی نظیر

اس ۲۰ اولترا هرچقدر به نمایشگرش بنازد باز هم کم است! یک نمایشگر ۶.۹ اینچی از نوع Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن فوق‌العاده ۳۲۰۰ در۱۴۴۰ پیکسلی که تقریبا ۸۹.۹ درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را از آن خود کرده است.

همه چیز از بزرگی نمایشگر تا وضوح عالی، شارپنس فوق‌العاده و کنتراست کم‌نظیر مهیاست تا شما در زمان اینستا گردی، تماشای فیلم و سریال و بازی کردن غرق در لذت شوید.

البته ویژگی های این نمایشگر جادویی به همین ها ختم نمی شود و مهم ترین نقطه قوتش نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز است. قابلیتی که باعث می شود نمایشگر در هر ثانیه، ۱۲۰ بار تازه سازی یا رفرش می شود. قدر این قابلیت را گیمرها و علاقمندان به انیمیشن بیشتر می دانند و تازه بعد از کار کردن با این گوشی متوجه می شوند که سابق بر این از چه قابلیتی محروم بوده اند.

سامسونگ به قابلیت نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتزی برای s20 اولترا قانع نشده و برای همه چیز تمام کردن این صفحه نمایش، نرخ پاسخگویی لمس را نیز به ۲۴۰ هرتز افزایش داده است. واقعا گیمرها دیگر چه می خواهند؟!

معایب گوشی سامسونگ s20 ultra : صفحه نمایش گران!

از قدیم گفته اند هر چقدر پول بدهی همانقدر آش میخوری! بنابراین همانقدر که از کار کردن با صفحه نمایش s20 اولترا لذت می برید، مواظب هم باشید که از دستتان نیفتد یا احیانا در اثر نفوذ آب و الکل آسیب نبیند (البته مخاطب این جمله آن دسته از بزرگوارانی نیستند که اعتقاد راسخی به IP68 دارند). چرا که خراب شدن ال سی دی همانا و پرداختن هزینه های چند میلیونی برای تعویض آن همانا. تازه اگر حواستان جمع باشد و ال سی دی غیر اصلی را به جای اورجینال به شما نفروشند که در این صورت بسی بسیار ضرر کرده اید.

حالا اگر کنجکاو شده اید که بدانید تا چه حد باید مراقب گوشی تان باشید و اصلا مگر قیمت ال سی دی s20 ultra چقدر است، پیشنهاد می کنیم روی لینک زیر کلیک کنید.

راستی گفته بودیم که آوافیکس، گوشی تان را در منزل یا محل کار شما تعمیر می کند؟!

اصلا به نظر شما منصفانه است که قیمت بالای صفحه نمایش را جزو معایب s20 ultra بشماریم؟

نقاط قوت گوشی سامسونگ s20 اولترا : دوربینی مناسب برای علاقمندان به عکاسی

سیستم دوربین اس ۲۰ اولترا پر است از عناوین قلمبه! دوربین اصلی این گوشی از چهار لنز مختلف تشکیل شده که به ترتیب ۱۰۸ مگاپیکسلی نوع واید (Wide)، ۴۸ مگاپیکسلی نوع پریسکوپ تله‌فتو (Periscope Telephoto)، ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید (Ultrawide) و ۰.۳ مگاپیکسلی TOF 3D هستند.

دوربین یکی دیگر از قابلیت های s20 ultra است که می تواند با آن فخر بفروشد. البته با وجود ویژگی هایی همچون فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، زوم اپتیکال ۴x، زوم هیبریدی ۱۴x، ضبط ویدیوی های فوق پایدار (Super Steady Video Recoding)، عکسبرداری پانوراما، HDR خودکار، عکسبرداری پرتره و … حق هم دارد!

توجه داشته باشید که این عناوین فقط برای خودنمایی روی کاغذ نیست و دوربین این گوشی در عمل نیز واقعا بی نظیر است. شادابی، شارپنس و کنتراست مناسب و همچنین ضبط جزئیات بالا از اصلی ترین نقاط قوت عکس هایی است که با دوربین اصلی Galaxy S20Ultra 5G ضبط می‌شوند. همچنین عکسبرداری در حالت پرتره هم با دقت عالی صورت می‌پذیرد و تفکیک فضای پس زمینه از سوژه اصلی کاملا دقیق انجام خواهد شد. البته با افت نور و در محیط های بسته کمی از کیفیت عکس ها کاسته می شود، اما بازهم یک سر و گردن از رقبایش بالاتر است.

سلفی بگیرها هم می توانند با خیال راحت s20 اولترا را انتخاب کنند چرا که سامسونگ حواسش به شما نیز بوده و یک لنز دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسلی برایتان در نظر گرفته است! با وجود این لنز شما از سایرین کاملا بی نیاز می شوید و می توانید هر چقدر که بخواهید عکس های سلفیِ با کیفیتِ فوق العاده بگیرید.

مزایا گوشی سامسونگ اس ۲۰ اولترا : ضبط ویدئو با کیفیت ۸k

اگر اهل فیلم گرفتن با گوشی در موقعیت های مختلف هستید، s20 ultra با امکان ضبط ویدیوی های ۸K با نرخ ۲۴ فریم در ثانیه انتخاب مناسبی برای شماست. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این وضوح تصویر تقریبا دو برابر وضوح حالت ۴K را ارائه خواهد کرد!

نقاط قوت گوشی s20 ultra : باتری غول پیکر

s20 ultra به همان اندازه که کار می کند به تغذیه هم نیاز دارد و این کاملا منصفانه است. بنابراین با داشتن آن نمایشگر بزرگ و با کیفیت به یک باتری خوب و قوی هم احتیاج دارد که بتواند انرژی مورد نیازش را تامین کند. یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر وظیفه تامین انرژی این گوشی را بر عهده دارد. اگر شما یک کاربر معمولی با درخواست های معمولی از گوشی باشید، باتری حدود یک روز بدون نیاز به شارژ مجدد می تواند دوام بیاورد.

البته اگر می خواهید مدت زمان خالی شدن شارژ باتری را به ۱/۵ روز افزایش بدهید، کافیست در تنظیمات مرتبط با وضوح و رفرش ریت صفحه نمایش گوشی تغییر ایجاد کنید و برای مثال وضوح آن را به حالت FH+ و رفرش ریت آن را به حالت ۶۰ فریم در ثانیه کاهش دهید.

مزایا گوشی سامسونگ s20 ultra : پشتیبانی از شارژ سریع

s20 اولترا یک گوشی مناسب است برای افرادی که همیشه عجله دارند! اگر شما نیز مدت زمان شارژ شدن گوشی برایتان مهم است، باید بدانید که s20 ultra فقط به یک ساعت زمان نیاز دارد که با شارژر ۴۵ واتی اش فول شارژ شود. این عدد با توجه به باتری غول پیکری که دارد، قابل قبول است و می تواند باعث رضایت شما بشود.

مزایا گوشی سامسونگ s20 اولترا : عملکرد روان

اس ۲۰ اولترا یک انتخاب خوب برای افراد حساسی است که از هنگ کردن گوشی عصبی می شوند! اصلا مگر می شود کسی به آن درجه از عرفان رسیده باشد که از لگ زدن یا هنگ کردن گوشی عصبی یا حداقل اندکی ناراحت نشود؟!

اندروید ۱۰ و جدیدترین نسخه رابط کاربری سامسونگ یعنی One UI 2 به صورت پیشفرض روی s20 ultra نصب و راه اندازی شده است. با وجود این قابلیت ها عملکرد s20 ultra در نصب و استفاده از اپلیکیشن های مختلف بسیار روان است که البته با این قیمت غیر از این انتظار نمی رفت!

نقاط قوت گوشی s20 ultra : سخت افزار قدرتمند

s20 اولترا از نظر پردازنده، رم و حافظه داخلی نیز قدرت نمایی می کند. سامسونگ برای این گوشی تراشه اگزینوس ۹۹۰ در نظر گرفته است که طی فرآیند ۷ نانومتری تولید می‌شود. تراشه اگزینوس ۹۹۰ یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد! چهار هسته آن از نوع Cortex-A55 بوده و فرکانس ۲ گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند و دو هسته دیگر آن از نوع Kyro 585 با فرکانس کاری ۲.۴۲ گیگاهرتزی خواهد بود و دو هسته آخر هم از نوع مشابه Kyro 585 هستند اما فرکانس ۲.۷۳ گیگاهرتزی دارند.

پردازنده گرافیکی که در تراشه اگزینوس ۹۹۰ سامسونگ بکار رفته هم پردازنده Mali-G77 MP11 است که یک پردازنده گرافیکی فوق‌العاده قدرتمند محسوب می‌شود. گوشی S20 Ultra 5G از نظر رم شامل دو نسخه ۱۲ و ۱۶ گیگابایتی می‌شود و از نظر حافظه داخلی هم در نسخه های ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی روانه بازار شده است. لازم به ذکر است که این گوشی از اتصال حافظه جانبی هم پشتیبانی می‌کند!

تمام این ویژگی ها باعث شده است که s20 ultra از پس هر کاری به خوبی بر بیاید و اصطلاحا مثل بنز کار کند! شما می توانید با خیال راحت بازی های پابجی موبایل (PUBG Mobile)، آسفالت ۹ لجندز (Asphalt 9 Legends) و فورتنایت (Fortnite) را روی گوشی نصب کنید و از بازی کردن بدون هیچ مشکلی لذت ببرید.

مزایا گوشی سامسونگ s20 ultra : پشتیبانی از ۵G

شاید بگویید اصلا مگر ما اینترنت ۵g داریم که پشتیانی این گوشی از ۵g برایمان مهم باشد؟! باید بگوییم که اگر خدا بخواهد ما نیز در کشورمان به زودی شاهد اینترنت با سرعت ۵G خواهیم بود و آن وقت است که می توانید با s20 اولترا لذتش را ببرید. اگر هم قسمت شد و زودتر از آن زمان به کشورهایی سفر کردید که اینترنت ۵g داشتند، هنگام استفاده از اینترنت پر سرعت جای کاربران این گوشی در ایران را خالی کنید.

نقاط قوت گوشی s20 اولترا : اسکنر اثر انگشت سریع و دقیق

این روزهای دیگر زدن رمزهای چند عددی و کشیدن الگوهای پیچیده مد نیست و بیشتر کاربران گوشی های هوشمند ترجیح می دهند با اثر انگشتشان گوشی را باز کنند. البته ناگفته نماند این روش به اصطلاح آنلاک کردن امروزی به اندازه دو مورد قبلی امن نیست مخصوصا اگر شما هنگام خواب در جای امنی نباشید و خدای ناکرده خوابتان نیز سنگین باشد!

بهرحال اگر خیالتان از بابت امنیت انگشتتان در هر زمانی راحت است، باز کردن گوشی با اثر انگشت نیز می تواند روش امن و راحتی باشد؛ به خصوص اگر اسکنر اثر انگشت از نوع اولتراسونیک باشد که اتفاقا s20 ultra نیز از این نعمت بهره مند است. بنابراین شما می توانید با خیال راحت انگشتتان را روی ال سی دی در جایی که اسکنر اثر انگشت زیر آن مخفی شده است قرار دهید و از سرعت و دقت آن لذت ببرید.

مشکلات ثانویه گوشی سامسونگ s20 ultra

شاید بگویید این پرچمدار ابرقدرت سامسونگ مگر چقدر مشکلات دارد که به اولیه و ثانویه و … دسته بندی می شود؟ اصلا مشکلات اولیه چه بودند و چرا یکراست رفتیم سراغ مشکلات ثانویه؟ نکنه مشکلات ثالثیه هم دارد؟؟؟

در پاسخ باید بگوییم که منظورمان از مشکلات ثانویه چیزی مانند عوارض داروهاست که در بروشورهای آنها می نویسند. یعنی ممکن است فقط یکبار در یک قرن برای یک نفر در کل دنیا پیش بیاید اما شرکت محترم داروسازی آن را جزو عوارض احتمالی دارو می نویسد ولو با احتمال صفر! به همین دلیل است که شما اگر عوارض یک قرص استامینوفن معمولی را نیز بخوانید، حاضرید هر دردی را تحمل کنید اما یکدانه از این سم مهلکِ کشنده نخورید.

در مورد s20 اولترای طفلکیِ سامسونگ نیز همین است و مشکلاتی که در ادامه مطلب خواهیم گفت، ممکن است هیچ وقت برای گوشی شما اتفاق نیفتند و اگر هم افتاد، معمولا آنقدر جدی نیستند و با راهکارهای ارائه شده زیر هر مشکل به راحتی برطرف می شوند. بنابراین در حال حاضر اصلا جای نگرانی وجود ندارد!

مشکلات بلوتوث در گوشی سامسونگ s20 ultra

  • مطمئن شوید که این اختلال به دلیل ورژن بلوتوث دو دستگاه نباشد.
  • مطمئن شوید مشکل آنتن بلوتوث در گوشی شما وجود ندارد.
  • گاهی اوقات گوشی قادر به پشتیبانی از نسخه موجود بر روی آن نیست و مشکل اتصال را بوجود می آورد.
  • مطمئن شوید مشکل سخت افزاری بر روی گوشی وجود ندارد و این مشکل را بوجود نیاورده است.
  • این احتمال وجود دارد که با پاک کردن اطلاعات ذخیره شده برنامه ها بر روی حافظه Cache مشکل اتصال بلوتوث برطرف شود آن را امتحان کنید.
  • اگر قصد انتقال حجم زیادی از اطلاعات را به وسیله بلوتوث دارید، آن ها را دز چند مرحله انتقال دهید.
  • مشکلات کوچک مربوط به بلوتوث را می توان با یک راه اندازی مجدد برطرف کرد. این روش را امتحان کنید.
  • در این مورد، ممکن است آپدیت نشدن برنامه های پیش فرض و سیستم عامل دلیل بروز این مشکل باشند. شرایط آپدیت آن ها را بررسی کنید اگر نیاز به آپدیت است آن را انجام دهید.
  • مطمئن شوید ویژگی بلوتوث را به صورت دستی غیر فعال نکرده اید.
  • ممکن است قابلیت اتصال گوشی شما برای دستگاه های دیگر پنهان شده باشد و همین، دلیل عدم اتصال بلوتوث گوشی شما به سایر گوشی است.
  • وجود ویروس در هر کدام از گوشی هایی که به وسیله بلوتوث به یکدیگر متصل شده اند می تواند مشکل اتصال را بوجود بیاورند.
  • ممکن است گوشی ها فاصله زیادی از هم دارند و نمی توانند به یکدیگر متصل شوند.
  • غیر فعال کردن برخی از ویژگی ها که از طریق بلوتوث اشتراک گذاری می شوند، می تواند دلیل بروز مشکل اتصال باشند.
  • این مشکل ممکن است مربوط به گوشی باشد که می خواهید به آن متصل شوید، اتصال گوشی خود را با یک گوشی دیگر امتحان کنید.
  • مطمئن شوید اتصال گوشی به درستی انجام شده است.

مشکلات کند شدن و هنگ کردن گوشی s20 ultra

  • گاهی یک اختلال جزئی نرم افزاری عامل مشکل است که با ری استارت کردن گوشی حل خواهد شد.
  • پاک کردن کش سیستم نیز در موارد بسیاری برای حل مشکل موثر است مخصوصا اگر مدت زیادی است که این کار را انجام نداده اید.
  • بررسی کنید که اندروید و برنامه های نصب شده روی گوشی شما آپدیت شده باشند.
  • بررسی کنید که حافظه گوشی پر نباشد زیرا پر بودن رم می تواند عامل کند شدن عملکرد گوشی باشد.
  • گوشی را در safe mode راه اندازی کنید. در این حالت تمام برنامه های نصب شده توسط شما موقتا غیرفعال می شود. بنابراین اگر در این حالت گوشی شما مشکلی نداشته باشد، مطمئن می شویم که یک یا چند برنامه مخرب روی گوشی عامل ایجاد مشکل است که باید حذف شوند.
  • گاهی مشکل به دلیل اختلالات RAM است. این موضوع را نیز بررسی کنید.
  • اجرا کردن چند برنامه به صورت همزمان نیر می تواند باعث کند شدن گوشی اس ۲۰ اولترا باشد.
  • در گام آخر پیشنهاد می کنیم گوشی را ریست فکتوری کنید. البته قبل از شروع حتما بکاپ بگیرید.

مشکل خاموش شدن و روشن نشدن گوشی سامسونگ s20 اولترا

  • بررسی کنید که باتری گوشی تخلیه نشده باشد. پیشنهاد می کنیم گوشی را با یک شارژر اصلی به پریز برق بزنید و بگذارید حداقل نیم ساعت شارژ شود.
  • اگر پس از شارژ شدن گوشی روشن نشدن، دکمه پاور و ولوم پایین را همزمان به مدت چند ثانیه نگه دارید.
  • گاهی یک برنامه معیوب و مخرب عامل مشکل است. بنابراین سعی کنید به یاد آورید بعد از نصب کدام برنامه این مشکل ایجاد شده است. همچنین پیشنهاد می کنیم گوشی را در safe mode راه اندازی کنید.
  • گاهی مشکل به خاطر معیوب بودن دکمه پاور است و با تعمیر آن برطرف خواهد شد.
  • گاهی اختلالات و باگ های سیستم عامل می تواند عامل بروز مشکل باشد و با آپدیت اندروید برطرف خواهد شد.
  • بررسی کنید که آیا گوشی کاملا خاموش است یا فقط ال سی دی سیاه شده و تصویر ندارد. اگر پس از ضربه چنین مشکلی روی داده باشد، به احتمال زیاد ال سی دی سوخته است و باید تعویض گردد.
  • نفوذ مایعات و آب خوردگی نیز می تواند عامل خاموش شدن گوشی سامسونگ اس ۲۰ اولترا باشد که پیشنهاد می کنیم گوشی توسط یک تکنسین بررسی شود.
  • زمانی که گوشی شما بیش از حد داغ شود، خاموش خواهد شد و تا پایین نیامدن دمای گوشی، روشن نمی شود.

مشکل شارژ نشدن گوشی سامسونگ s20 ultra

  • ممکن است پورت شارژ دچار آسیب فیزیکی شده باشد، آن را با دقت بررسی کنید.
  • اگر گوشی شما در حالت صرفه جویی باتری قرار دارد، آرام شارژ شدن طبیعی است.
  • با غیر فعال کردن همگام سازی برنامه ها می توانید این مشکل را برطرف کنید.
  • منبع شارژ را بررسی کنید ممکن است ضعیف باشد و باعث کند شارژ شدن آن بشود.
  • آداپتور و کابل شارژ را بررسی کنید و مطمئن شوید که دچار آسیب و خرابی نشده اند.
  • ممکن است باتری دچار آسیب فیزیکی شده و به همین دلیل در فرآیند شارژ اختلال ایجاد شده است.
  • راه اندازی مجدد گوشی نیز می تواند در حل این مشکل به شما کمک کند.
  • هنگامی که گوشی در حال شارژ شدن است، دانلود انجام ندهید.
  • هنگام شارژ گوشی، تماس تلفنی طولانی مدت برقرار نکنید.
  • با انجام تنظیم مجدد نرم افزار می توانید این مشکل را به راحتی برطرف کنید.
  • حافظه Cache را پاک کنید و مجدد گوشی را بررسی کنید.
  • در صورت لزوم اینترنت گوشی را خاموش کنید.

مشکلات باتری گوشی سامسونگ s20 ultra

  • هنگامی که تعدادی از اعلان برنامه ها خوانده نشده بر روی پس زمینه قرار دارند می توانند از باتری مصرف کرده و باعث کم شدن عمر باتری شوند.
  • مطمئن شوید برنامه های پر مصرف بر روی پس زمینه باز نمانده اند.
  • برای شارژ کردن باتری از شارژر اصلی استفاده کنید.
  • ممکن است کوتاه بودن عمر باتری به دلیل وجود یک مشکل در خود باتری باشد.
  • برخی اوقات کاربران با نصب چندین برنامه بر روی گوشی با این مشکل روبرو شوند.
  • برنامه ها و سیستم عامل را بررسی کنید و مطمئن شوید که مشکلی ندارند، آن ها را آپدیت کنید و مجدد گوشی را بررسی کنید.
  • میزان بالای روشنایی صفحه نمایش می تواند یکی از عوامل مصرف بالای باتری باشد. آن را تنطیم کنید.
  • روشن بودن بلوتوث، GPS، wifi و دوربین بر روی پس زمینه می تواند مصرف باتری را بالا ببرد.
  • کارت حافظه (microSD) را از گوشی خارج کنید و مجدد باتری گوشی را بررسی کنید.
  • انجام یک تنظیم مجدد اساسی می تواند مشکل را برطرف کند، بعد از انجام این کار مجدد مشکل را بررسی کنید.

مشکلات ضعیف بودن آنتن دهی و اینترنت سیم کارت در گوشی s20 اولترا

برخی کاربران s20 اولترا از آنتن دهی ضعیف این گوشی شکایت دارند، اما طبق بررسی های صورت گرفته این موضوع عمومیت ندارد و افراد بسیاری نیز از آنتن دهی خوب این گوشی اظهار رضایت کرده اند. برای آن دسته از افرادی که با آنتن دهی این گوشی دچار مشکل شده اند، پیشنهاد می کنیم روش های زیر را جهت رفع مشکل امتحان کنند.

  • مسیر Settings -> Connections -> Mobile networks -> Network operators را دنبال کنید و روی Select automatically ضربه بزنید.
  • یکبار حالت هواپیما را فعال کنید، چند ثانیه صبر کنید و مجددا آن را غیرفعال کنید.
  • اگر خارج از کشور هستید، حتما سرویس رومینگ را روشن کنید.
  • سیم کارت را به دقت بررسی کنید که آثاری از خراشیدگی یا شکستگی روی آن مشاهده می شود یا خیر. ممکن است سیم کارت سوخته باشد. همچنین پیشنهاد می کنیم سیم کارت را در گوشی دیگر امتحان کنید.
  • ممکن است سیم کارت به درستی در سینی سیم کارت قرار نگرفته باشد و یا سینی سیم کارت دچار مشکلاتی شده باشد.
  • مشکلات شبکه ارائه دهنده خدمات سیم کارت شما (همراه اول، ایرانسل و …) نیز یکی دیگر از احتمالاتی است که در این مورد باید در نظر گرفته شود.

مشکلات وصل نشدن و قطع شدن وای فای گوشی سامسونگ اس ۲۰ اولترا

برخی کاربران گزارش کرده بودند که گوشی s20 ultra آنها به وای فای وصل نمی شود یا بعد از اتصال، مدام قطع می شود. به نظر نمی رسد که وای فای یک مشکل جدی و سخت افزاری در گوشی

باشد. بلکه ممکن است یک مشکل کوچک عامل مشکل باشد؛ بنابراین پیشنهاد می کنیم موارد زیر را بررسی کنید.

  • اگر وای فای را با گوشی های دیگر به اشتراک گذاشته اید و برای اتصال به مشکل برخورده اید، اتصال چند گوشی به وای فای را قطع کنید.
  • ممکن است رمز WiFi را بر روی گوشی اشتباه وارد کرده باشید، دوباره رمز عبور را وارد و اتصال را بررسی کنید.
  • گاهی اوقات ممکن است مشکل پیش آمده بر اثر خرابی دستگاه مودم و یا نصب نادرست برنامه وای فای بر روی گوشی باشد.
  • ممکن است تنظیمات اینترنت بر روی گوشی و یا مرورگرهای گوشی تغییر و ایجاد مشکل کند، تنظیمات اینترنت را بررسی کنید.
  • گاهی اوقات وجود مشکل در سایت و یا برنامه مشکل اتصال را ایجاد می کنند.
  • ممکن است آپدیت کردن سیستم عامل بتواند مشکل اتصال به وای فای را بر طرف کند.
  • مطمئن شوید که تنظیمات شبکه در اتصال شما تغییر نکرده است، تغییر تنظیمات می تواند در اتصال WiFi مشکل ایجاد کند.

مشکلات سنسور اثر انگشت در گوشی سامسونگ s20 الترا

  • قبل از هرچیز از تمیز و خشک بودن انگشتتان مطمئن شوید زیرا رطوبت و چربی می تواند در تشخیص اثر انگشت شما اختلال ایجاد کند.
  • سپس از تمیز بودن اسکنر اثر انگشت در پشت گوشی مطمئن شوید، پیشنهاد می کنیم از یک دستمال نرم و خشک برای تمیز کردن آن استفاده کنید.
  • پر بودن حافظه گوشی نیز می تواند بر عملکرد سنسور اثر انگشت موثر باشد.
  • پیشنهاد می کنیم یکبار اثر انگشت ثبت شده را حذف کنید و مجددا ثبت کنید.
  • انگشت خود را هنگام قرار دادن روی سنسور کمی فشار دهید.
  • به جای اینکه چند اثر انگشت ثبت کنید، یک اثر انگشت را چند بار ثبت کنید.
  • اگر آپدیت جدیدی وجود دارد، سیستم عامل را بروز رسانی کنید.
  • اگر انگشت شما زخم شده است، می تواند علت عملکرد نادرست همین موضوع باشد.
  • ممکن است یک اختلال نرم افزاری پیچیده عامل مشکل باشد که با ریست فکتوری برطرف شود. البته توجه داشته ابتدا بکاپ بگیرید.

مشکل داغ شدن گوشی سامسونگ s20 اولترا

  • نصب تعداد زیادی بازی روی گوشی و بازی کردن به مدت طولانی عامل مشکل است.
  • گاهی مشکلات باتری می تواند باعث داغ شدن گوشی های سامسونگ شده باشد. بنابراین ابتدا این موضوع را بررسی کنید.
  • گوشی را ری استارت کنید و سپس دوباره بررسی کنید که آیا مشکل حل شده است یا خیر.
  • بررسی کنید که تمام برنامه های گوشی شما آپدیت باشند.
  • گاهی تعداد زیاد برنامه ها و فایل های بدون استفاده باعث داغ شدن بیش از حد گوشی می شود که پیشنهاد می کنیم برنامه ها و اطلاعات اضافی را پاک کنید.
  • شاید عجیب باشد اما در مواردی گزارش شده است که استفاده از قاب ها و حافظ های بی کیفیت و خاص باعث داغ شدن گوشی شده اند.
  • گاهی ممکن است وجود یک ویروس در حافظه داخلی باعث داغ شدن شده باشد.
  • گاهی استفاده از یک پاور بانک می تواند باعث داغ شدن گوشی های می شود.
  • گاهی نیز قدرت بالای شارژری که استفاده می کنید متناسب با گوشی شما نیست و به همین علت گوشی داغ می شود.
  • پاک کردن کش پارتیشن نیز می تواند به حل شدن مشکل داغ شدن گوشی s20 اولترا کمک کند.

فکر می کنیم عوارض دیگری نمانده است که برای s20 ultra بگوییم؛ در پایان هم لابد باید بگوییم اگر گوشی شما بیش از حد حالش بد شد، حتما به یک تکنسین حرفه ای مراجعه کنید!

در این مطلب سعی مزایا و معایب گوشی سامسونگ s20 ultra را بررسی کنیم، اگر شماهم تجربه ای دارید و یا با عوارض نادر این گوشی مواجه شده اید، لطفا برای ما پیغام بگذارید تا به بخش مشکلات ثانویه s20 اولترا اضافه کنیم و بروشور عوارض این محصول را قطورتر کنیم!