پاسخ به سوال “با توجه به مزایا و معایب گوشی سامسونگ s10 لایت ارزش خرید دارد؟” در شرایط حال حاضر بیشتر از قبل مهم است چرا که نرخ ارز به گونه ایست برای خرید هر چیزی باید چندین برابرِ ارزش واقعی آن هزینه کنیم و این موضوع مختص s10 lite نیست. از طرف دیگر هزینه زیادی که می کنیم باعث می شود از آن محصول نیز انتظار داشته به اندازه ی هزینه ای که ما کرده ایم، قابلیت داشته باشد و حق هم داریم! samsung galaxy s10 lite نیز از این قائده مستثنی نیست و در این مطلب می خواهیم ببینیم که با توجه به نظرات کاربران و خریداران این گوشی و همچنین طبق بررسی های کارشناسان؛ آیا این گوشی می تواند انتظارات ما را برآورده کند یا به سراغ گزینه های دیگری برویم؟!

البته در این مطلب در راستای همان ارزش پول نیم نگاهی نیز به هزینه های تعمیرات احتمالی s10 lite خواهیم داشت. این موضوع شاید به نظرتان کاملا بی اهمیت باشد، اما اگر شما نیز از زاویه دید آوافیکس ( ارائه دهنده خدمات تعمیرات موبایل در محل ) به این موضوع نگاه می کردید، حتما اهمیت قضیه برایتان مشخص می شد. بنابراین پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

پنل پشتی گلاستیک s10 لایت جزو معایب گوشی است یا مزایای آن؟!

برای پاسخ به این سوال ابتدا باید بدانیم که اصلا گلاستیک چیست؟! گلاستیک اسمی است که سامسونگ برای پنل پشتی s10 lite گذاشته و در واقع چیزی بین گلاس (شیشه) و پلاستیک می باشد. علت این نام گذاری سامسونگ جنس پنل پشتی s10 lite است که در نگاه اول به نظر می رسد شیشه باشد در حالی که نوعی پلاستیکِ براق است.

اینکه ما نمیدانیم درب پشت گلاستیک s10 lite را جزو معایب یا مزایای این گوشی به حساب بیاوریم این است که از طرفی اگر درب پشت مانند پرچمدارانِ مطرح شیشه بود، قطعا بهتر بود و در واقع به نظر می رسد سامسونگ برای کم کردن هزینه های تولید این تصمیم را گرفته است، اما اگر بخواهیم نیمه پر لیوان هم نگاه کنیم باید بگوییم که این جنس عجیب و غریبِ درب پشت هم مزایایی دارد؛ در واقع لغزندگی کمتر، مقاوم تر در مقابل ضربه و سبک تر بودن دلایلیست که اجازه نمی دهند این مورد را با قطعیت جزو معایب این گوشی بدانیم.

البته از طرف دیگر پلاستیکی بودن این پنل پشتی باعث می شود که نسبت به شیشه در مقابل اشیا تیز دچار خط و خش شود که اگر از یک کاور محافظ استفاده کنید، خیالتان ازین بابت راحت می شود.

galaxy s10 lite یک فریم آلومینیومی براق مانند پرچمدارهای گلکسی اس ۱۰ و نوت ۱۰ دارد و به این ترتیب سامسونگ کاربرانش را کاملا از بدنه ی این گوشی نا امید نکرده است، البته منظورمان کاربرانیست که پنل پشتی گلاستیکی این گوشی به مذاقشان اصلا خوش نیامده است.

مزایای گوشی سامسونگ s10 لایت : نمایشگر سوپر آمولد پلاس

سامسونگ در این سالها طوری عمل کرده است که وقتی یک گوشی تولید می کند، همه انتظار دارند به یک نمایشگر سوپر آمولد مجهز باشد (حتی پایین رده هایش، دیگر چه برسد به میان رده ها و پرچمدارهایش)؛ به همین دلیل شاید این مورد دیگر به چشم خیلی از کاربران همیشگی سامسونگ مزیت محسوب نشود، اما کافیست که فقط چند ساعت با یک نمایشگر غیر از آمولد کار کنند تا قدر این نعمت را بدانند.

بنابراین یک نمایش سوپر آمولد پلاس همیشه می تواند باعث سربلندیِ یک گوشی در میان رقبایش باشد و s10 lite نیز از این قائده مستثنی نیست. نمایشگر ۶.۷ اینچی این گوشی با حاشیه های بسیار باریک، حدود ۸۸ درصد مساحت قسمت جلو را به خود اختصاص داده است و با تراکم پیکسلی ۳۹۴ پیکسل در هر اینچ، دقت رنگ بالا و شادابی تصویر یک گزینه ی عالی برای علاقمندان به تماشای فیلم، وب گردی و بازی با گوشی محسوب می شود. (اصلا مگر می شود کسی جزو هیچ کدام از این سه دسته نباشد؟! )

از طرف دیگر در حالت دستی، روشنایی این نمایشگر به ۴۰۰ نیت می رسد که این رقم در حالت خودکار تا ۷۰۰ نیت قابل افزایش بوده و به این ترتیب افرادی که معمولا در محیط باز گوشی به دست هستند، می توانند بدون هیچ دردسری محتوای گوشی شان را ببینند. سامسونگ حواسش به شب زنده دارانِ گوشی به دست هم بوده است و حداقل نور نمایشگر را حدود ۲.۵ در نظر گرفته است که در کنار قابلیت فیلتر نور آبی، استفاده آسان در محیط های کم نور را در پی دارد.

معایب گوشی سامسونگ s10 lite : نداشتن گوریلاگلس

واقعا عجیب است که این صفحه نمایشِ ارزشمند s10 lite بدون گوریلا گلس عرضه شده باشد؛ اما از آنجایی که سامسونگ هیچ اشاره ای به تجهیر نمایشگر این گوشی به گوریلا گلس نکرده است، گویا باید باور کنیم صفحه نمایش اس ۱۰ لایت هیچ محافظی ندارد و باید خودمان فکری برای محافظت ازین طفلکِ بی پناه بکنیم!

معایب گوشی سامسونگ s10 لایت : صفحه نمایش گران

شاید فکر کنید که وقتی ما برای این گوشی مقدار مشخصی پول می دهیم به ما چه ربطی دارد که چه قطعه ای ازین گوشی گران است! این مورد وقتی به شما مربوط می شود که خدای نکرده مجبور باشید یک صفحه نمایش برای گوشی تان بخرید!

نمی خواهیم در همین ابتدای کار با صحبت در مورد خرابیِ گوشی اصطلاحا به شما انرژی منفی بدهیم، اما از آنجایی که تخصص آوافیکس تعمیرات موبایل است و در این سالها افراد بسیاری دیده است که به فاصله کمی پس از خرید مجبور شده اند که صفحه نمایش گوشی شان را به هر دلیلی از جمله ضربه، آب خوردگی و … تعویض کنند؛ (در حالی که از قیمت آن شوکه شده اند) پیشنهاد می کنیم نیم نگاهی هم به قیمت تاچ ال سی دی s10 لایت داشته باشید.

راستی گفته بودیم که آوافیکس ارائه دهنده خدمات تعمیر موبایل در منزل یا محل کار شماست؟

مزایای گوشی سامسونگ اس ۱۰ لایت : پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵

بسیاری از کاربران و کارشناسان انتظار داشتند با توجه به لایت بودن این گوشی، خبری از یک پردازنده قوی نباشد؛ اما سامسونگ همه را غافلگیر کردن و با تجهیز s10 lite به یک تراشه یِ اسنپدراگون ۸۵۵ توجه خاصش به این گوشی را نشان داد. این توجه ویژه از آن جهت است که حتی یک نسخه ی s10 نیز از تراش اگزینوس ۹۸۲۰ بهره می برد!

پردازنده مرکزی (CPU) اسنپدراگون ۸۵۵ طبق فرآیند ۷ نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد و از قدرتمندترین تراشه های موبایلی فعلی بازار محسوب می‌شود. بنابراین علاقمندانِ به بازی با موبایل حتی گیمرهایِ حرفه ای می توانند لذتش را ببرند.

پردازنده ی قدرتمند اس ۱۰ لایت را رم‌های ۶ یا ۸ و حافظه داخلی ۱۲۸ یا ۵۱۲ گیگابایتی همراهی می‌کنند که البته امکان افزایش فضای ذخیره سازی اطلاعات آن وجود دارد. در یک کلام کاربران از عملکرد، سرعت و قدرت این گوشی کاملا راضی بوده اند مگر اینکه در آینده اتفاقات دیگری بیفتد!

مزایای گوشی سامسونگ اس ۱۰ لایت : سیستم عامل اندروید ۱۰ با رابط کاربری One UI 2

از آنجایی که این گوشی در فوریه ۲۰۲۰ عرضه شده است، شاید به نظرتان سیستم عامل اندروید ۱۰ و رابط کاربری One UI 2 آنقدرها هم مزیت حساب نشود؛ اما ما این مورد را جزو مزایای این گوشی ذکر کردیم چرا که اولا سیستم عامل و بستر نرم افزاری این گوشی کاملا بروز است و ثانیا بستر نرم افزاری گوشی عملکرد خوبی دارد و شکایاتی در مورد هنگ کردن و کند شدن گوشی از کاربران ثبت نشده است. البته در مورد عملکرد روان گوشی بی انصافی است که نقش پردازنده قدرتمند s10 lite را در نظر نگیریم.

مزایای گوشی سامسونگ s10 lite : دوربین ۴۸ مگا پیکسلی

گلکسی s10 لایت از نظر دوربین نیز می تواند به رقبایش فخر بفروشد چرا که سامسونگ آن را به یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی تجهیز کرده است که در کنار سخت‌افزار قدرتمندش حرف ها برای گفتن دارد.

این لنز ۴۸ مگاپیکسلی از نوع واید (Wide) بوده و در کنار آن دو لنز ۱۲ و ۵ مگاپیکسلی دیگر هم وجود دارند که به ترتیب از نوع اولتراواید (Ultrawide) و ماکرو (Macro) هستند. قابلیت هایی مثل قابلیت تثبیت اپتیکال تصویر سوپر پایدار (Super Steady OIS)، عکسبرداری ماکرو، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری با زاویه گسترده، HDR، عکسبرداری پانوراما و امکان ضبط ویدیو های ۴K با فریم ریت های ۳۰ و ۶۰ فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شوند.

البته این القاب دهن پر کن فقط روی کاغذ نیست و دوربین اصلی s10 lite در عمل نیز توانسته است خودش را اثبات کند و جای هیچ نقدی را باقی نگذارد. دوربین اصلی آن در محیط های با نور مناسب واقعا عالی عمل می‌کند و می‌تواند عکس های شارپ و با داینامیک رنج مناسبی را به ثبت برساند. در محیط های تاریک و کم نور یا شب کیفیت عملکرد دوربین اصلی کمی افت خواهد کرد اما همچنان عکس ها از جزئیات خوب و نویز کمی برخوردار خواهند بود و با فعالسازی حالت عکسبرداری در شب (Night Mode) می‌توان وضعیت را بهتر هم کرد. عکس های ماکرو و پرتره هم با دوربین اصلی گوشی بسیار خوب ضبط می‌شوند و از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند.

s10 لایت یک انتخاب مناسب برای سلفی گیر ها هم هست!

این روزهای که بازار عکس های سلفی داغ است، سامسونگ نیز از قافله عقب نیفتاده و S10 Lite را یک یک لنز ۳۲ مگاپیکسلی به عنوان دوربین سلفی مجهز کرده است. این لنز از نوع واید بوده و از قابلیت هایی مثل HDR و ضبط ویدیو های و فول دی و همچنین عکسبرداری پرتره پشتیبانی می‌کند. بنابراین اگر اهل سلفی گرفتن و به اشتراک گذاشتن در اینستاگرام و … هستید، حتما s10 lite را به عنوان یکی از گزینه های اصلی تان برای خرید گوشی در نظر داشته باشید.

معایب گوشی سامسونگ s10 لایت : اسپیکر مونو و هدفون Type-C

یکی از اصلی ترین تفاوت s10 lite با سایر اعضای خانواده اش، در اسپیکر می باشد. این گوشی بر خلاف سایر اعضای گلکسی اس ۱۰، از اسپیکر مونو استفاده می کند که در لبه پایینی قرار گرفته و خبری از اسپیکر های استریو در کار نمی باشد. این اسپیکر کیفیتی بالاتر از نمونه های بکار رفته در گوشی های میان رده سامسونگ دارد و حجم صدای آن زیاد می باشد، با این حال در زمینه عمق بیس و تفکیک صدا، عملکرد آن را نمی توان به خوبی گوشی های پرچمدار این شرکت دانست.

از طرف دیگر گلکسی اس ۱۰ لایت، فاقد جک هدفون می باشد و به همین منظور، سامسونگ در داخل جعبه، هدفون Type-C قرار داده است. کیفیت این هدفون ها مشابه با نمونه موجود در برخی میان رده های سامسونگ بوده و قابل مقایسه با هدفون های AKG موجود در جعبه پرچمداران این شرکت نمی باشد.

البته توجه داشته باشید درست است که ما بیشتر از ارزش واقعی یک پرچمدار برای s10 lite هزینه می کنیم، اما در واقعیت s10 lite یک پرچمدار نیست و نباید از این طفلک انتظار داشته باشیم پاسخگوی مشکلات بالا بودن نرخ ارز در کشور ما باشد. بنابراین اگر این تفاوت های جزئی را نیز با پرچمدارانی همچون s10 و s10 plus نداشته باشد، ممکن صدای آنها دربیاید و دچار مشکلات درون خانوادگی شوند!

این را از آن جهت گفتم که عذاب وجدان گرفتم از اینکه این مورد را جزو معایب s10 lite آوردم و آن را با پرچمدارن مقایسه کردم. البته تقصیر خودش است که تا این اندازه انتظارات ما را بالا برده است.

مزایای گوشی سامسونگ s10 lite : باتری قدرتمند و شارژدهی عالی

گلکسی s10 lite با ویژگی های ذکر شده مخصوصا نمایشگر ۶.۷ اینچی اش قطعا به یک منبع سوخت خوب نیاز داشت و سامسونگ نیز دریغ نکرده و یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری را در اختیار این گوشی گذاشته است تا کاربران با خیال راحت با یک مرتبه شارژ باتری آن و استفاده نرمال از گوشی تقریبا ۱.۵ الی ۲ روز از شارژر بی نیاز باشند.

از طرف دیگر این باتری بزرگ حتما مدت زمان زیادی نیاز دارد تا کاملا شارژ شود، اما از آنجایی که سامسونگ در تولید اس ۱۰ لایت حواسش به همه چیز بوده، این گوشی از شارژ سریع با توان ۴۵ وات پشتیبانی می کند! البته زا آنجایی که داخل جعبه یک شارژر ۲۵ واتی قرار دارد، برای استفاده از شارژ سریع ۴۵ واتی، باید شارژر جداگانه ای تهیه کنید؛ اما همان شارژ ۲۵ واتی نیز سرعت شارژ خوبی دارد و در مدت حدود ۷۰ دقیقه گوشی شما کاملا شارژ می شود.

اگر بگوییم s10 و s10 plus از لحاظ باتری و شارژ سریع هیچکدام به پای s10 lite نمی رسند، باورتان می شود؟!

ضد آب نبودن سامسونگ s10 lite جزو معایب گوشی است یا مزایای آن؟!

شاید با دیدن این سوال، بنده را به عنوان نویسنده این طلب به حدی شیفته ی s10 lite بدانید که نقص واضحی مانند ضد آب نبودن را با قاطعیت جزو معایب گوشی ندانسته ام؛ اما واقعا این چنین نیست و پرسیدن چنین سوالی دلایلی دارد…

قطعا داشتن گواهی IP68 که به معنی مقاوم بودن گوشی در برابر نفوذ آب و گرد‎ و‎ غبار است، قابلیت خوبیست که بهتر بود s10 لایت از آن بهره مند باشد؛ اما دلیل اینکه نمی دانم بهره مندی از این قابلیت را جزو معایب یا مزایا بدانم این است، کاربران بسیاری با اعتماد بر این گواهی با خیال راحت گوشی شان در معرض آب قرار می دهند و با تکیه بر اصطلاح “ضد آب بودن” خیالشان راحت است که هیچ اتفاقی برای گوشی نمی افتد در حالی که همیشه این چنین نیست و ما در آوافیکس گوشی های به اصطلاح ضد آبِ بسیاری را دیده ایم که به خاطر نفوذ مایعات (مخصوصا الکل در زمان شیوع کرونا) ال سی دی ، باتری ، بورد و سایر قطعات آنها آسیب دیده و صاحبانشان را دچار شوک بزرگی کرده اند.

به همین دلیل به نظر بنده حداقل کاربران s10 lite در محافظت گوشی شان در مقابل نفوذ مایعات حواس جمع تر عمل می کنند و دچار خسارات میلیونی از این جهت نمی شوند.

مشکلات ثانویه گوشی سامسونگ s10 lite

ممکن است با خواندن این عنوان با خودتان بگویید که ” آهان تازه مشکلات گوشی s10 lite شروع شد“! اما خواهش میکنم زود قضاوت نکنید و نگران نباشید چرا که منظور ما از مشکلات ثانویه یک گوشی، صرفا بیان مشکلاتی است که ممکن است شما در طول زمان کار با یک گوشی با آنها مواجه شوید و در واقع بروز آنها به هیچ وجه قطعی نیست. این مشکلات معمولا آنقدر جدی نیستند و معمولا به خاطر نقاط ضعف خود گوشی پیش نمی آیند.

به عبارت دیگر بهتر است بگوییم که منظورمان از مشکلات ثانویه چیزی مانند عوارض داروهاست که در بروشورهای آنها می نویسند. یعنی ممکن است فقط یکبار در یک قرن برای یک نفر در کل دنیا پیش بیاید اما شرکت محترم داروسازی آن را جزو عوارض احتمالی دارو می نویسد ولو با احتمال صفر! به همین دلیل است که شما اگر عوارض یک قرص استامینوفن معمولی را نیز بخوانید، حاضرید هر دردی را تحمل کنید اما یکدانه از این سم مهلکِ کشنده نخورید.

در مورد s10 lite طفلکیِ سامسونگ نیز همین است و مشکلاتی که در ادامه مطلب خواهیم گفت، ممکن است هیچ وقت برای گوشی شما اتفاق نیفتند و اگر هم افتاد، معمولا آنقدر جدی نیستند و با راهکارهای ارائه شده زیر هر مشکل به راحتی برطرف می شوند. بنابراین در حال حاضر اصلا جای نگرانی وجود ندارد!

مشکلات کار نکردن یا ضعیف بودن تاچ گوشی سامسونگ s10 lite

  • اگر به تازگی روی صفحه نمایش گلس نصب کرده اید، پیشنهاد می کنیم آن را بردارید و مجددا تاچ گوشی را امتحان کنید.
  • بررسی کنید که دمای گوشی بیش از حد زیاد نشده باشد، در مواردی داغ شدن گوشی باعث کار نکردن تاچ صفحه می شود.
  • به دقت بررسی کنید که آثاری از چربی و رطوبت روی صفحه نمایش s10 lite نباشد؛ زیرا یکی از اصلی ترین دلایل کار نکردن تاچ صفحه نمایش همین مورد است.
  • آپدیت نکردن سیستم عامل به مدت طولانی می تواند باعث بروز مشکلات مختلفی از جمله کار نکردن تاچ باشد.
  • در برخی موارد اطلاعات معیوب و مخرب کش پارتیشن می تواند بر عملکرد تاچ موثر باشد؛ بنابراین پیشنهاد می کنیم کش را پاک کنید.
  • یک اختلال جزئی نرم افزاری نیز می تواند عامل درست کار نکردن تاچ صفحه نمایش باشد. بنابراین یک ریست سخت افزاری پیشنهاد می شود.
  • در مورادی نیز گزارش شده است که با خاموش کردن power saving mode مشکل تاچ s10 lite برطرف شده است.
  • گاهی این مشکل به دلیل فعال کردن گزینه screen sharing و اشتراک گذاری صفحه نمایش با دستگاه دیگر پیش می آید و با غیرفعال کردن این گزینه رفع خواهد شد.
  • گاهی مشکل کار نکردن تاچ گوشی s10 lite در اثر مشکلات سخت افزاری است که باید توسط یک تکنسین عیب یابی شود.
  • اگر همچنان مشکل کار نکردن تاچ صفحه نمایش در گوشی پابرجاست، احتمال آسیب دیدگی ال سی دی بر اثر ضربه، فشار، آب خوردگی و … بیشتر می شود. در این شرایط برای حل مشکل ال سی دی باید تعویض گردد.

مشکلات سنسور اثر انگشت در گوشی سامسونگ s10 لایت

  • قبل از هرچیز از تمیز و خشک بودن انگشتتان مطمئن شوید زیرا رطوبت و چربی می تواند در تشخیص اثر انگشت شما اختلال ایجاد کند.
  • سپس از تمیز بودن اسکنر اثر انگشت در پشت گوشی مطمئن شوید، پیشنهاد می کنیم از یک دستمال نرم و خشک برای تمیز کردن آن استفاده کنید.
  • پر بودن حافظه گوشی نیز می تواند بر عملکرد سنسور اثر انگشت موثر باشد.
  • پیشنهاد می کنیم یکبار اثر انگشت ثبت شده را حذف کنید و مجددا ثبت کنید.
  • انگشت خود را هنگام قرار دادن روی سنسور کمی فشار دهید.
  • به جای اینکه چند اثر انگشت ثبت کنید، یک اثر انگشت را چند بار ثبت کنید.
  • اگر آپدیت جدیدی وجود دارد، سیستم عامل را بروز رسانی کنید.
  • اگر انگشت شما زخم شده است، می تواند علت عملکرد نادرست همین موضوع باشد.
  • ممکن است یک اختلال نرم افزاری پیچیده عامل مشکل باشد که با ریست فکتوری برطرف شود. البته توجه داشته ابتدا بکاپ بگیرید.

مشکلات ضعیف بودن آنتن دهی و اینترنت سیم کارت در گوشی اس ۱۰ لایت

  • مسیر Settings -> Connections -> Mobile networks -> Network operators را دنبال کنید و روی Select automatically ضربه بزنید.
  • یکبار حالت هواپیما را فعال کنید، چند ثانیه صبر کنید و مجددا آن را غیرفعال کنید.
  • اگر خارج از کشور هستید، حتما سرویس رومینگ را روشن کنید.
  • سیم کارت را به دقت بررسی کنید که آثاری از خراشیدگی یا شکستگی روی آن مشاهده می شود یا خیر. ممکن است سیم کارت سوخته باشد. همچنین پیشنهاد می کنیم سیم کارت را در گوشی دیگر امتحان کنید.
  • ممکن است سیم کارت به درستی در سینی سیم کارت قرار نگرفته باشد و یا سینی سیم کارت دچار مشکلاتی شده باشد.
  • مشکلات شبکه ارائه دهنده خدمات سیم کارت شما (همراه اول، ایرانسل و …) نیز یکی دیگر از احتمالاتی است که در این مورد باید در نظر گرفته شود.

مشکلات وصل نشدن و قطع شدن وای فای گوشی سامسونگ اس ۱۰ لایت

  • اگر وای فای را با گوشی های دیگر به اشتراک گذاشته اید و برای اتصال به مشکل برخورده اید، اتصال چند گوشی به وای فای را قطع کنید.
  • ممکن است رمز WiFi را بر روی گوشی اشتباه وارد کرده باشید، دوباره رمز عبور را وارد و اتصال را بررسی کنید.
  • گاهی اوقات ممکن است مشکل پیش آمده بر اثر خرابی دستگاه مودم و یا نصب نادرست برنامه وای فای بر روی گوشی باشد.
  • ممکن است تنظیمات اینترنت بر روی گوشی و یا مرورگرهای گوشی تغییر و ایجاد مشکل کند، تنظیمات اینترنت را بررسی کنید.
  • گاهی اوقات وجود مشکل در سایت و یا برنامه مشکل اتصال را ایجاد می کنند.
  • ممکن است آپدیت کردن سیستم عامل بتواند مشکل اتصال به وای فای را بر طرف کند.
  • مطمئن شوید که تنظیمات شبکه در اتصال شما تغییر نکرده است، تغییر تنظیمات می تواند در اتصال WiFi مشکل ایجاد کند.

مشکلات بلوتوث در گوشی سامسونگ s10 lite

  • مطمئن شوید که این اختلال به دلیل ورژن بلوتوث دو دستگاه نباشد.
  • مطمئن شوید مشکل آنتن بلوتوث در گوشی شما وجود ندارد.
  • گاهی اوقات گوشی قادر به پشتیبانی از نسخه موجود بر روی آن نیست و مشکل اتصال را بوجود می آورد.
  • مطمئن شوید مشکل سخت افزاری بر روی گوشی وجود ندارد و این مشکل را بوجود نیاورده است.
  • این احتمال وجود دارد که با پاک کردن اطلاعات ذخیره شده برنامه ها بر روی حافظه Cache مشکل اتصال بلوتوث برطرف شود آن را امتحان کنید.
  • اگر قصد انتقال حجم زیادی از اطلاعات را به وسیله بلوتوث دارید، آن ها را دز چند مرحله انتقال دهید.
  • مشکلات کوچک مربوط به بلوتوث را می توان با یک راه اندازی مجدد برطرف کرد. این روش را امتحان کنید.
  • در این مورد، ممکن است آپدیت نشدن برنامه های پیش فرض و سیستم عامل دلیل بروز این مشکل باشند. شرایط آپدیت آن ها را بررسی کنید اگر نیاز به آپدیت است آن را انجام دهید.
  • مطمئن شوید ویژگی بلوتوث را به صورت دستی غیر فعال نکرده اید.
  • ممکن است قابلیت اتصال گوشی شما برای دستگاه های دیگر پنهان شده باشد و همین، دلیل عدم اتصال بلوتوث گوشی شما به سایر گوشی است.
  • وجود ویروس در هر کدام از گوشی هایی که به وسیله بلوتوث به یکدیگر متصل شده اند می تواند مشکل اتصال را بوجود بیاورند.
  • ممکن است گوشی ها فاصله زیادی از هم دارند و نمی توانند به یکدیگر متصل شوند.
  • غیر فعال کردن برخی از ویژگی ها که از طریق بلوتوث اشتراک گذاری می شوند، می تواند دلیل بروز مشکل اتصال باشند.
  • این مشکل ممکن است مربوط به گوشی باشد که می خواهید به آن متصل شوید، اتصال گوشی خود را با یک گوشی دیگر امتحان کنید.
  • مطمئن شوید اتصال گوشی به درستی انجام شده است.

مشکلات کند شدن و هنگ کردن گوشی s10 lite

  • گاهی یک اختلال جزئی نرم افزاری عامل مشکل است که با ری استارت کردن گوشی حل خواهد شد.
  • پاک کردن کش سیستم نیز در موارد بسیاری برای حل مشکل موثر است مخصوصا اگر مدت زیادی است که این کار را انجام نداده اید.
  • بررسی کنید که اندروید و برنامه های نصب شده روی گوشی شما آپدیت شده باشند.
  • بررسی کنید که حافظه گوشی پر نباشد زیرا پر بودن رم می تواند عامل کند شدن عملکرد گوشی باشد.
  • گوشی را در safe mode راه اندازی کنید. در این حالت تمام برنامه های نصب شده توسط شما موقتا غیرفعال می شود. بنابراین اگر در این حالت گوشی شما مشکلی نداشته باشد، مطمئن می شویم که یک یا چند برنامه مخرب روی گوشی عامل ایجاد مشکل است که باید حذف شوند.
  • گاهی مشکل به دلیل اختلالات RAM است. این موضوع را نیز بررسی کنید.
  • اجرا کردن چند برنامه به صورت همزمان نیر می تواند باعث کند شدن گوشی s10 lite باشد.
  • در گام آخر پیشنهاد می کنیم گوشی را ریست فکتوری کنید. البته قبل از شروع حتما بکاپ بگیرید.

مشکل خاموش شدن و روشن نشدن گوشی سامسونگ s10 lite

  • بررسی کنید که باتری گوشی تخلیه نشده باشد. پیشنهاد می کنیم گوشی را با یک شارژر اصلی به پریز برق بزنید و بگذارید حداقل نیم ساعت شارژ شود.
  • اگر پس از شارژ شدن گوشی روشن نشدن، دکمه پاور و ولوم پایین را همزمان به مدت چند ثانیه نگه دارید.
  • گاهی یک برنامه معیوب و مخرب عامل مشکل است. بنابراین سعی کنید به یاد آورید بعد از نصب کدام برنامه این مشکل ایجاد شده است. همچنین پیشنهاد می کنیم گوشی را در safe mode راه اندازی کنید.
  • گاهی مشکل به خاطر معیوب بودن دکمه پاور است و با تعمیر آن برطرف خواهد شد.
  • گاهی اختلالات و باگ های سیستم عامل می تواند عامل بروز مشکل باشد و با آپدیت اندروید برطرف خواهد شد.
  • بررسی کنید که آیا گوشی کاملا خاموش است یا فقط ال سی دی سیاه شده و تصویر ندارد. اگر پس از ضربه چنین مشکلی روی داده باشد، به احتمال زیاد ال سی دی سوخته است و باید تعویض گردد.
  • نفوذ مایعات و آب خوردگی نیز می تواند عامل خاموش شدن گوشی سامسونگ m51 باشد که پیشنهاد می کنیم گوشی توسط یک تکنسین بررسی شود.
  • زمانی که گوشی شما بیش از حد داغ شود، خاموش خواهد شد و تا پایین نیامدن دمای گوشی، روشن نمی شود.

مشکل شارژ نشدن یا کند شارژ شدن گوشی سامسونگ اس ۱۰ لایت

  • ممکن است پورت شارژ دچار آسیب فیزیکی شده باشد، آن را با دقت بررسی کنید.
  • اگر گوشی شما در حالت صرفه جویی باتری قرار دارد، آرام شارژ شدن طبیعی است.
  • با غیر فعال کردن همگام سازی برنامه ها می توانید این مشکل را برطرف کنید.
  • منبع شارژ را بررسی کنید ممکن است ضعیف باشد و باعث کند شارژ شدن آن بشود.
  • آداپتور و کابل شارژ را بررسی کنید و مطمئن شوید که دچار آسیب و خرابی نشده اند.
  • ممکن است باتری دچار آسیب فیزیکی شده و به همین دلیل در فرآیند شارژ اختلال ایجاد شده است.

فکر می کنیم عوارض دیگری نمانده است که برای s10 lite بگوییم؛ در پایان هم لابد باید بگوییم اگر گوشی شما بیش از حد حالش بد شد، حتما به یک تکنسین حرفه ای مراجعه کنید!

در این مطلب سعی کردیم مزایا و معایب گوشی Samsung Galaxy s10 lite را بررسی کنیم، اگر شماهم تجربه ای دارید و یا با عوارض نادر این گوشی مواجه شده اید، لطفا برای ما پیغام بگذارید تا به بخش مشکلات ثانویه اس ۱۰ لایت اضافه کنیم و بروشور عوارض این محصول را قطورتر کنیم!