سامسونگ امسال نیز مانند سال های گذشته میان رده های جذابی را وارد بازار کرده که هر یک در رده ی قیمتی خود امکانات قابل توجهی را دارند. در میان مدل های ارائه شده ای مانند A73 یا A53 سامسونگ، گلکسی A33 مدل اقتصادی تری به حساب می آید. این گوشی پیشرفت های قابل توجهی به نسبت نسل قبلی خود یعنی A32 5G  داشته که در این مطلب قصد داریم مزایا ، معایب و مشکلات احتمالی که به این مدل وارد است را بررسی نماییم.

مزایای گوشی a33 سامسونگ : نمایشگر سوپر آمولد

نمایشگر جذاب این مدل یکی از مهم ترین ویژگی هایی است که سبب می شود، کاربران به خرید آن تمایل داشته باشند. این نمایشگر ۶.۴ اینچی از نوع سوپر امولد است. در نسل قبلی یعنی در گلکسی A32 5G نمایشگر از نوع TFT LCD بود که در بسیاری از ویژگی های فنی در جایگاه پایین تری نسبت به نمایشگر سوپر امولد قرار می گیرد. پس در واقع در این مدل شاهد پیشرفت های خوبی نسبت به نسل قبلی خواهیم بود.

این صفحه نمایش قادر است تصاویر را با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل و تراکم پیکسلس ۴۱۱ پیکسل بر اینچ به نمایش در آورد. این کیفیت Full HD در کنار رفرش ریت ۹۰ هرتزی آن که نسبت به نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی نسل قبلی افزایش خوبی داشته، سبب می شود تا افراد از تماشای فیلم و انجام بازی با این گوشی لذت ببرند.

نمایشگر این گوشی از دو گستره ی رنگی sRGB و DCI P3 پشتیبانی می کند و دقت رنگی و کنتراست در آن قابل قبول است. در تنظیمات نمایشگر نیز گزینه هایی برای انتخاب سردی و گرمی رنگ ها در اختیار کاربران قرار دارد.

معایب گوشی a33 سامسونگ : روشنایی نمایشگر

پیش از این گفتیم که نمایشگر A33 سامسونگ یکی از مزیت های آن به شمار می رود. درست است که این نمایشگر بسیار خوب عمل می کند اما در قسمت روشنایی، حداکثر نور متوسطی حدود ۸۰۰ نیت ارائه می کند که سبب می شود صفحه نمایش آنچنان درخشان نباشد. البته کاربران هنگام استفاده از گوشی در زیر نور طبیعی با مشکل رو به رو نمی شوند، اما عملکرد نمایشگر در این بخش را نمی توان فوق العاده و بی عیب دانست.

مزایای گلکسی A33 سامسونگ : محافظت از نمایشگر با گوریلا گلس ۵

در گوشی های اقتصادی معمولا از پوشش محافظ برای نمایشگر استفاده نمی شود، اما از آن جایی که نمایشگر A33 بسیار خوب انتخاب شده و مزیت آن به شمار می آید، سامسونگ برای حفاظت از این نمایشگر از گوریلا گلس ۵ استفاده کرده است.

در میان گوریلا گلس ها، نسخه های مقاوم تری نیز وجود دارند اما باز هم بدلیل برچسب قیمتی لزومی به استفاده از آن ها نبوده است. نسل پنجم گوریلا گلس در برابر ضربه و خط و خش تا ۴ برابر بیشتر از نسل های قبلی مقاوم است و برخلاف گذشته این بار برای محافظت از گوشی در سقوط از ارتفاعی حدود ۱ متر نیز تمهیداتی اندیشیده شده است.

معایب گوشی a33 سامسونگ : عدم پشتیبانی از HDR10

تکنولوژی HDR10 درگوشی های هوشمند سبب می شود تا کاربران بتوانند محتوای HDR را از پلتفرم های گوناگون تماشا کنند اما در گلکسی A33 این قابلیت وجود ندارد. البته نداشتن این ویژگی به این معنی نیست که محتوای HDR در این گوشی پخش نشود، بلکه ابتدا به SDR تبدیل شده و سپس قابل پخش می شود.

معایب گوشی a33 : صفحه نمایش گران قیمت

شاید با دیدن این عنوان تعجب کرده باشید. چرا که این مورد را معمولا در سایت ها و منابع دیگر نمی بینید. اما از آنجایی که آوافیکس سالها تجربه کاری در حوزه تعمیرات موبایل دارد، دانستن این موضوع را هنگام خرید موبایل ضروری می داند.

قضیه از این قرار است که آسیب پذیرترین قطعه ی گوشی موبایل همین ال سی دی است که ممکن است بر اثر نفوذ آب، پرت شدن از ارتفاع، ضربه خوردن یا مواردی مشابه این آسیب جدی ببیند. از قضا گران ترین قطعه ی گوشی های سامسونگ نیز همین صفحه نمایش است.

بنابراین اگر قیمت صفحه نمایش گوشی را ندانید، ممکن است بعدها با دیدن قیمت آن شوکه شوید و حتی از خیر تعمیر گوشی تان بگذرید. البته امیدواریم هرگز برای گوشی تان اتفاقی نیفتد مخصوصا با این نرخ ارز، اما بهرحال پیشنهاد می کنیم هنگام خرید گوشی نیم نگاهی هم به قیمت ال سی دی آن داشته باشید.

راستی شما می دانید که آوافیکس یک مرکز ارائه دهنده خدمات تعمیر موبایل در محل است؟! یعنی در زمان مورد نظر شما یک تکنسین اعزام می کند تا گوشی تان را در منزل، محل کار یا هر مکان دیگری که بخواهید در حضور خودتان تعمیر کند.

مزایای گلکسی A33 سامسونگ : دوربین

مجموعه دوربین های A33 متشکل از یک لنز اصلی از نوع واید ۴۸ مگاپیکسلی، یک لنز اولترا واید ۸ مگاپیکسلی، یک لنز ماکرو ۵ مگاپیکسلی و در نهایت نیز یک سنسور تشخیص عمق میدان دو مگاپیکسلی است.  در قسمت دوربین سلفی نیز از یک لنز واید ۱۳ مگاپیکسلی استفاده شده است. عکس های ثبت شده توسط این دوربین کیفیت خوبی دارند و عکسبرداری در شب را می توان قابل قبول دانست چرا که نویز ها تا حدی اصلاح می شوند. این گوشی قادر است با کیفیت ۴k، ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم برداری کند.

مزایای گلکسی A33 سامسونگ : ارتقا تراشه سخت افزاری

در A33 سامسونگ از یک تراشه ی اگزینوس ۱۲۸۰ با فرآیند ساخت ۵ نانومتری استفاده شده که در مقایسه با تراشه ی مدیا تکی که در نسل قبلی استفاده شده قدرت و سرعت بهتری دارد. در این مدل از یک پردازنده ی مرکزی ۸ هسته ای و یک پردازنده ی گرافیکی Mali G68 نیز استفاده شده است. میزان داغ کردن این گوشی در مقایسه با مدل های برتری مانند A73 کمتر است اما در کل باید بدانید که این پکیج سخت افزاری در استفاده معمول روزانه و انجام بازی های متوسط بی عیب عمل می کند و در بازی های حجیم و گرافیک بالا باید انتظار لگ را داشت.

معایب گلکسی A33 سامسونگ :  جای خالی جک ۳.۵ میلی متری هدفون

در این گوشی هم مانند بسیاری از مدل های هم رده جک ۳.۵ میلی متری هدفون حذف شده، پس نه تنها در جعبه هدفون مناسبی برای اتصال به A33 وجود ندارد بلکه افراد امکان استفاده از هدفون های قدیمی خود را نیز نخواهند داشت.

مزایای گلکسی A33 سامسونگ : Face ID

در این مدل علاوه بر امکان باز کردن گوشی با استفاده از حسگر اثر انگشت، امکان باز کردن قفل با استفاده از تشخیص چهره نیز وجود دارد. سنسور تشخیص چهره  در A33 با سرعت بسیار خوب و دقیق عمل می کند. این گوشی در فضاهای تاریک نیز چهره را به راحتی شناسایی کرده و قفل را می گشاید، مدت زمان این تشخیص حدودا یک ثانیه طول می کشد که عملکرد آن از حسگر اثر انگشتش بهتر است. توجه داشته باشید که عملکرد Face ID گلکسی A33 در مقایسه با مدل های بالارده بسیار خوب ارزیابی شده است.

مزایای گلکسی A33 سامسونگ : تکنولوژی ۵G

با توجه به این که تکنولوژی ۵G در جهان مسئله ی تازه ایست، کمپانی های گوشی هوشمند در سال جدید بسیاری از مدل های خود را طوری طراحی کرده اند که امکان استفاده از اینترنت ۵G را داشته باشند. A33 سامسونگ هم همراه با این قابلیت پا به بازار گذاشته اما باید بدانید که در ایران زیر ساخت های استفاده از این تکنولوژی هنوز وجود ندارد.

مزایای گلکسی A33 سامسونگ : اسپیکر

معمولا در میان رده ها نباید انتظار زیادی از اسپیکر ها و پخش صدا داشت، اما استفاده از دو اسپیکر استریو در لبه ی پایینی و بالای نمایشگر سبب شده تا A33 سامسونگ صدا ها را با کیفیت بی نظیری ارائه کند. تفکیک صدا توسط این اسپیکر ها به خوبی انجام می شود، برای مثال زمانی که به یک موسیقی گوش می دهید صدای ساز های گوناگون را می توان تشخیص داد. علاوه بر این در این مدل از تکنولوژی دالبی اتموس استفاده شده که صداها را حجیم تر نیز می کند. پس علاقه مندان به موسیقی و فیلم می توانند به امید شنیدن صدایی بسیار رسا گلکسی A33 را انتخاب نمایند.

مزایای گلکسی A33 سامسونگ : نرم افزار و رابط کاربری

گلکسی A33 با سیستم عامل اندروید ۱۲ و رابط کاربری One UI 4.1 به بازار عرضه شد. سیستم عامل که جدید ترین نسخه ی اندروید است و مسلما از تمام قابلیت های جدید آن بهره مند خواهد بود، اما نکته ی اساسی مدت زمان آپدیت پذیری آن است که قبلا بسیار کم بود، اما حالا گوشی تا ۴ سال آپدیت سیستم عامل را پشتیبانی می کند.

علاوه بر این One UI 4.1 با این که نسبت به نسخه ی پیشین یعنی One UI 4 تفاوت های عمده ای ندارد اما برخی قابلیت های جالب به آن اضافه شده است. برای مثال در رابط کاربری جدید افراد می توانند تا ۴ گیگابایت از ظرفیت حافظه داخلی را به رم اضافه کرده و از رم مازاد بهره ببرند.

مزایای گلکسی A33 سامسونگ : باتری

در این مدل برای تامین انرژی قسمت های مختلف از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده شده است. این باتری در یک استفاده ی معمول روزانه که تماشای فیلم، وبگردی و بازی کردن هم در بین فعالیت های کاربران باشد، حدودا یک روز گوشی را روشن نگه می دارد، اما اگر شما در دسته ی افرادی هستید که از قسمت های پر مصرفی مثل بازی استفاده نمی کنید، باتری تا ۲ روز نیز گوشی را حمایت خواهد کرد. پس باتری با شارژردهی مناسب نیز یکی از مزیت های اصلی این گوشی است.

برای شارژ کردن این باتری می توان از یک شارژر ۲۵ واتی استفاده کرد که در مدت زمانی حدود یک ساعت و بیست دقیقه باتری را مجددا فول شارژ می کند.

معایب گلکسی A33 سامسونگ : جای خالی هدفون وآداپتور شارژ در جعبه

در سال های اخیر شرکت های تولید کننده ی گوشی های هوشمند در مدل های بسیاری هدفون و شارژر را از محتویات جعبه حذف کرده اند. فرقی نمی کند قصد خرید چه مدلی را داریم، نبودن این اقلام در کل خوشایند خریداران نیست اما اگر بودجه افرادی که یک میان رده را انتخاب می کنند محدود باشد، خریدن شارژر و هدفون به صورت جداگانه مشکل ساز است.

مزایای گلکسی A33 سامسونگ : طراحی زیبا

در سال های اخیر با توجه به علاقه ی زیاد کاربران به ظاهر گوشی های پرچمدار در خانواده S سامسونگ، این کمپانی تلاش کرده تا نمونه های میان رده ی خود را با حال و هوایی نزدیک به پرچمداران به بازار ارائه کند تا این مدل ها، اللخصوص گوشی های اقتصادی ظاهری ارزان قیمت نداشته باشند. به همین جهت فرم ظاهری A33 سامسونگ زیبا طراحی شده و بر خلاف نسل قبلی که لنز های دوربین اصلی مستقیما به روی بدنه قرار داشتند، این بار بر روی یک ماژول مستطیلی که در پنل پشتی قرار دارد، زیر هم چیده شده اند.

از سوی دیگر لنز دوربین سلفی نیز در یک ناچ قطره ای قرار گرفته و فرم این ناچ نیز کوچک تر و کم جا تر از ناچ قطره ای نسل قبلی است. با این که بدنه پلاستیکی است اما رنگ مات آن سبب می شود تا جذاب به نظر آید و فریم پلاستیکی دور بدنه نیز در زیبایی آن تاثیر بسزایی گذاشته است. از دیگر ویژگی های مثبت در طراحی ظاهری این گوشی باریک تر شدن حاشیه های مشکی رنگ اطراف نمایشگر نسبت به نسل قبلی است، حاشیه های طرفین و بالایی به سختی به چشم می آیند و حاشیه پایینی که معمولا پهن تر است در این مدل باریک تر شده است.

وزن این گوشی ۱۸۶ گرم است و از نسل قبلی سبک تر است، به همین دلیل A33 سامسونگ در دسته ی گوشی های بزرگ و نسبتا سبک قرار می گیرد.

معایب گلکسی A33 سامسونگ : متریال ساخت

شرکت تولید کننده در گوشی هایی که قرار است برچسب قیمتی آن ها نسبت به باقی مدل ها معقول تر باشد، برای پایین آوردن هزینه ها، برخی از ویژگی ها و امکانات را حذف می کند. متریال شیشه ای بدنه یکی از اولین جزییاتی است که حذف می شود و پلاستیک جایگزین آن می گردد. در گلکسی A33 نیز تمام بدنه و حتی فریم دور آن پلاستیکی است و کیفیت این پلاستیک آنچنان بالا نیست. متریال نامناسب بدنه سبب می شود اثر چربی و کثیفی روی گوشی بماند و با این که رنگ بدنه مات است این کثیفی ها به راحتی دیده می شوند.

مزایای گلکسی A33 سامسونگ : گواهینامه IP67

در گوشی های میان رده و اقتصادی معمولا خبری از گواهینامه هایی که تضمین کند این مدل ها در برابر آب و گرد و غبار مقاومت خاصی دارند، نیست. به همین جهت داشتن گواهینامه IP67 برای A33 سامسونگ مزیت به حساب می آید. این گواهینامه نشان می دهد که گوشی در برابر گرد و غبار و آب، در عمق حدود یک متر برای ۳۰ دقیقه مقاومت دارد. البته باید توجه داشته باشید تجربه نشان می دهد چنین گوشی هایی را نباید در آب فرو برد و این مقاومت بیشتر برای زمانی که کاربران زیر باران باشند و یا چند قطره آب روی گوشی بریزد وجود خواهد داشت.

بالاخره گوشی a33 بخریم یا نه؟

پس از بررسی ها متوجه می شویم که گلکسی A33 سامسونگ میان رده ی خوبی به حساب می آید و عملکرد اکثر بخش های آن قابل قبول است اما به تبع وقتی با میان رده ی بهتری چون A73 مقایسه شود، در جایگاه پایین تری قرار می گیرد، به همین دلیل انتظار می رفت که تولید کننده برچسب قیمتی ارزان تری را برای آن در نظر بگیرد.

در این مطلب مزایا ، معایب و مشکلات گوشی سامسونگ a33 5g بررسی شد. اگر شما نیز تجربه ای در استفاده از این گوشی دارید ، لطفا برای ما پیام بگذارید تا با بروزرسانی این مطلب سایر کاربران نیز راهنمایی شوند.

سوالات متداول

مزایا و معایب صفحه نمایش گوشی a33 چیست؟

نمایشگر سوپر آمولد، نرخ بروزرسانی ۹۰ هرتز ، کیفیت تصویر Full HD و گوریلاگلس ۵ را می توان جزو مزایای صفحه نمایش a53 شمرد؛ عدم پشتیبانی از HDR10 و قیمت بالای نمایشگر را نیز می توان به عنوان عیوب آن معرفی کرد.

مزایا و معایب پردازنده گوشی a33 چیست؟

در A33 سامسونگ از یک تراشه ی اگزینوس ۱۲۸۰ با فرآیند ساخت ۵ نانومتری استفاده شده که در مقایسه با تراشه ی مدیا تکی که در نسل قبلی استفاده شده قدرت و سرعت بهتری دارد.

معایب گوشی a33 از نظر باتری و سرعت شارژ چیست؟

در این مدل برای تامین انرژی قسمت های مختلف از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده شده است. این باتری در یک استفاده ی معمول روزانه که تماشای فیلم، وبگردی و بازی کردن هم در بین فعالیت های کاربران باشد، حدودا یک روز گوشی را روشن نگه می دارد.

آیا گوشی a33 سامسونگ ضدآب است؟

گواهینامه IP67 نشان می دهد که گوشی تا حد زیادی در برابر گرد و غبار مقاوم است و حتی می تواند در برابر خیسی و در برخورد با آب به مدت ۳۰ دقیقه و تا عمق ۱ متری دوام بیاورد.