آیفون ۱۱ یکی از گوشی های عرضه شده در سپتامبر ۲۰۱۹ بود. این گوشی نیز مانند سایر محصولات اپل مزایا و قابلیت های بسیاری دارد، اما در کنار این موارد مشکلات و معایب آیفون ۱۱ نیز قابل توجه است.

آیفون ۱۱ یک سری معایب ذاتی دارد؛ یعنی ویژگی هایی که انتظار میرفت این گوشی نسبت به قیمتش، داشته باشد. در کنار این معایب آیفون ۱۱ دچار مشکلات و اختلالاتی نیز شده است که توسط کاربرانش گزارش داده شده اند. بنابراین در این مطلب هر دو گروه معایب ذاتی و مشکلات ثانویه iphone 11 بررسی می شود. پیشنهاد می کنیم همراه ما باشید.

معایب گوشی آیفون ۱۱ : صفحه نمایش LCD

اولین ایرادی که می توان به ایفون ۱۱ گرفت، صفحه نمایش آن است که بازهم اپل از نوع LCD استفاده کرده است. با وجودیکه برندهای دیگری همچون سامسونگ سال هاست از نمایشگر های آمولد برای گوشی هایشان حتی میان رده ها استفاده می کنند، اپل بازهم ایفون ۱۱ را با یک نمایشگر LCD عرضه کرده است.

پس از تجهیز آیفون ایکس به پنل اولد، انتظار می رفت که از این پس سایر آیفون ها نیز با پنل های اولد وارد بازار شوند؛ اما می بینیم که اینطور نیست. به هرحال برتری های نمایشگرهای اولد نسبت به LCD آنقدری است که بسیاری از افراد ترجیح دهند با هزینه iphone 11 صاحب یک گوشی با صفحه نمایش اولد شوند.

آوافیکس ارائه دهنده خدماتی نوین در تعمیرات موبایل:

اعزام تکنسین برای تعویض ال سی دی آیفون ۱۱ در محل شما

معایب آیفون ۱۱ : نداشتن سنسور اثر انگشت

نکته قابل توجه دیگر در مورد آیفون ۱۱ نداشتن حسگر اثر انگشت است؛ قابلیتی که از نظر بسیاری از کاربران مهم و حیاتی می شود. در واقع اپل برای حفظ امنیت و حریم شخصی شما سنسور Face ID را در نظر گرفته است. بنابراین اگر شما نیز جزو آن دسته از کاربرانی هستید که کار با سنسور اثر انگشت را بیشتر از Face ID می پسندید، هنگام خرید iphone 11 به این نکته توجه داشته باشید.

البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که اگر پیش از این با آیفون‌های دارای Face ID کار کرده باشید، حتما می‌دانید که این سنسور همیشه دقیق و درست کار نمی کند و قطعا در مواردی نیز ناچار به تایپ رمز عبور خواهید شد که معمولا خوشایند نیست.

معایب آیفون ۱۱ : عدم تشخیص چهره در حالت افقی

یکی دیگر از ایراداتی که برخی از کاربران ایفون ۱۱ از آن گله مند هستند، عدم تشخیص صحیح چهره در حالت افقی است. این مشکل به نظر آنقدر هم جدی و مهم نیست، زیرا معمولا کمتر پیش می آید که کاربری گوشی در حالت افقی برای استفاده از Face ID در دست بگیرد. اما به هر حال این نکته نیز در این مطلب بیان شد.

معایب گوشی ایفون ۱۱ : استفاده از پورت لایتنینگ

سال هاست که استفاده از پورت لایتینگ به دلایل مختلفی همچون سرعت پایین در شارژ و انتقال دیتا منسوخ شده است؛ اما در کمال تعجب اپل ایفون ۱۱ را با پورت لایتینگ عرضه کرده است.

از طرف دیگر، iOS 13 بعد از سال‌ها انتظار، بالاخره به پشتیبانی از حافظه خارجی روی آورده و حالا آیفون‌ها می‌توانند از فلش درایو و کارت حافظه SD بهره ببرند. اما از آنجایی که فلش درایو مجهز به کانکتور لایتنینگ محبوبیت چندانی ندارند، بسیاری از کاربران به ناچار باید برای این کار باید از رابط استفاده کنند.

نکته قابل توجه دیگر در این مورد این است شما فقط می توانید از هندزفری های لایتینگ و بلوتوثی برای آیفون ۱۱ استفاده کنید.

معایب گوشی آیفون ۱۱ : عدم پخش ویدئو با کیفیت بالاتر از HD

موضوع بسیار عجیب دیگر این است که طبق گزارشات کاربران iphone 11 ویدئو های خارجی با کیفیت Full HD را پخش نمی کند! این موضوع از آن جهت بسیار عجیب است که خود گوشی قابلیت فیلم برداری Full HD و ۴K را دارد، اما بسیاری از کاربران می گویند که گوشی ویدئوهارا نهایتا با کیفیت HD پخش می کند.

مشکلات گوشی آیفون ۱۱ : عدم شارژ بی سیم

مشکلات مربوط به شارژ بی سیم در گزارشات و شکایت بسیاری از سوی کاربران اپل مشاهده می شود. برخی از کاربران گفته اند که بعد از قرار دادن گوشی شان روی شارژرهای بی سیم Qi ، آن را به عنوان شارژر تشخیص می دهد اما در واقع شارژ نمی شود و حتی ممکن است داغ شود.

برخی از کاربران نیز می گویند پس از نصب iOS 13 این مشکل به وجود آمده است که به نظر می رسد یک اختلال نرم افزاریست.

روش های حل مشکل شارژ بی سیم در ایفون ۱۱

۱_در این شرایط معمولا اپل با انتشار یک نسخه جدید مشکل را برطرف می کند، بنابراین در صورت بودن یک نسخه جدید ios، حتما آن را نصب و فعال کنید.

۲_اپل برای حل مشکل ری استارت را نیز پیشنهاد می کنید. برای ری استارت گوشی:

  • دکمه ولوم بالا را فشار دهید و نگه دارید.
  • سپس دکمه ولوم پایین را فشار دهید و نگه دارید.
  • دکمه پاور را نیز نگه دارید تا لوگوی اپل ظاهر شود.

مشکلات گوشی آیفون ۱۱ : داغ شدن بیش از حد

گرم شدن بیش از حد یا اصطلاحا داغ کردن آیفون ۱۱ باعث نگرانی بسیاری از کاربران این گوشی شده است. البته نگرانی آنها بیجا هم نیست زیرا گرمای بیش از حد می تواند به قطعات گوشی آسیب بزند. بنابراین هنگامی که گوشی شما داغ شده است، پیشنهاد می کنیم روش های زیر را برای رفع مشکل انجام دهید.

راهکارهای موثر هنگام داغ شدن آیفون ۱۱ :

  • اگر قاب دارید، آن را از گوشی جدا کنید.
  • گوشی را به مدت طولانی در هوای گرم یا زیر نور خورشید قرار ندهید.
  • بازی ها ، به ویژه بازی های AR ، می توانند باعث گرم شدن دستگاه شوند.
  • گوشی را در حالت هواپیما قرار دهید.
  • تمام برنامه ها یا ویژگی هایی که در حال حاضر به آن نیاز ندارید، غیرفعال کنید.
  • آیفون را خاموش کنید.

البته در صورتی که گوشی شما به طور مداوم داغ می شود، به احتمال زیاد در اثر یک ایراد سخت افزاری است که باید توسط یک تکنسین حرفه ای بررسی شود.

مشکلات آیفون ۱۱ : فعال نشدن گوشی

عدم فعال شدن مشکلی مختص به ایفون ۱۱ نیست و تمامی مدل های آیفون ممکن است با این مشکل مواجه شوند. بنابراین اگر شما هنگام فعال کردن ایفون ۱۱ با مشکل مواجه شده اید در ابتدا پیشنهاد می کنیم وارد Apple’s System Status شوید و بررسی کنید که تمام گزینه سبز باشند.

اگر گزینه ای سبز یا فعال نیست، صبر کنید تا تمام سیستم ها بالا بیایند و دوباره امتحان کنید. اگر گزینه ای فعال است اما همچنان عمل نمی کند، حتماً مطمئن شوید که داخل گوشی شما سیم کارت فعال وجود دارد و در صورتی که با پیغام خطای “no SIM” یا “Invalid SIM” مواجه شده اید، راهکارهای زیر برای رفع مشکل توسط اپل پیشنهاد شده اند.

روش های حل مشکل فعال نشدن آیفون ۱۱ :

  • اطمینان حاصل کنید که برنامه wireless شما اجرایی شده است.
  • گوشی خود را به آخرین نسخه iOS آپدیت کنید و مجدداً راه اندازی کنید.
  • به Settings > General > About بروید. اگر به روزرسانی ای در دسترس باشد ، اعلانی را برای انتخاب OK مشاهده خواهید کرد که پس از کلیک بر روی آن سیستم عامل آپدیت خواهد شد.
  • سیم کارت را خارح کنید و مجددا داخل سینی سیمکارت قرار دهید. همچنین از سالم بودن سینی سیم کارت مطمئن شوید.
  • یک سیم کارت دیگر را امتحان کنید.

مشکلات iphone 11 : اختلالات مرتبط با صدا

اختلالاتی در حوزه پخش صدا، پخش ویدئو، مکالمه و … نیز جزو مشکلات رایجی است که توسط کاربران ایفون ۱۱ گزارش شده است.

روش های حل مشکلات صدا در ایفون ۱۱ :

  • بلوتوث را خاموش کنید. اگر با خاموش کردن بلوتوث کیفیت صدا بهتر می شود، آن را هنگام مکالمه غیرفعال کنید.
  • مطمئن شوید میکروفون کاملا تمیز است، وجود ذرات ریز آشغال و گرد و غبار بر کیفیت صدا کاملا موثر است.
  • گاهی یک اختلال نرم افزاری ساده عامل ایجاد مشکل است که با ری استارت کردن معمولا برطرف می شود.
  • اگر با ری استارت گوشی مشکل حل نشد، پیشنهاد می کنیم آیفون را ریست فکتوری کنید. البته ابتدا بکاپ بگیرید، زیرا پس از ریست فکتوری اطلاعات شما پاک خواهد شد.

مشکلات گوشی آیفون ۱۱ : قطع و وصل شدن بلوتوث

یکی دیگر از مشکلاتی که در گزارشات و شکایات کاربران زیاد دیده می شود، قطع و وصل شدن بلوتوث است. این مشکل هنگام وصل شدن گوشی به سیستم صوتی ماشین، هدفون یا هنزفری و سایر لوازم جانبی دیگر گزارش شده است.

روش های حل مشکل قطع و وصل شدن بلوتوث آیفون ۱۱ :

  • مسیر Settings > Bluetooth را دنبال کنید و مطمئن شوید که بلوتوث روشن است. اگر غیرفعال است و نمی توانید آن را فعال کنید، یکبار گوشی را ری استارت کنید.
  • مطمئن شوید که گوشی شما به دستگاهی که می خواهید از طریق بلوتوث به آن وصل شوید، نزدیک باشد.
  • بلوتوث دستگاه را یکبار خاموش روشن کنید.
  • مطمئن شوید که گوشی شما و دستگاه مقابل شارژ کافی دارد.
  • سعی کنید دستگاه مقابل را به یک گوشی دیگر وصل کنید، اگر مشکلی نداشت ایراد از گوشی شماست.

در این مطلب رایج ترین مشکلات و معایب گزارش شده توسط کاربران گوشی آیفون ۱۱ بررسی شد. اگر شما نیز با مشکل تازه ای در این گوشی مواجه شده اید یا برای حل مشکلات راه حلی دارید، لطفا برای ما پیام بگذارید تا با بروزرسانی این مطلب سایر کاربران نیز راهنمایی شوند.