در این مطلب به بررسی مشکل کار نکردن جی پی اس ( gps ) در ویز ( waze ) ، نحوه رفع خطای no gps showing approximate location و سایر مشکلات gps و مسیر یابی ویز در گوشی های اندروید و ایفون خواهیم پرداخت.

قابلیت ها و ویژگی های فوق العاده مسیریاب ویز باعث شده است که اقبال کاربران از این برنامه بیشتر از سایر برنامه های مشابه باشد. امروزه بسیاری از افراد حتی اگر مسیری را به خوبی بشناسند باز هم از ویز برای مسیریابی بهتر، رهایی از ترافیک و … استفاده می کنند.

در این شرایط کار نکردن و دیگر مشکلات ویز می تواند شرایط سختی برای افراد ایجاد کند؛ مخصوصا افرادی که کارشان به این اپلیکیشن وابسته است. طبق گزارشات رایج ترین مشکلات ویز به مشکل جی پی اس مربوط می شوند.

این برنامه معمولا بی نقص کار می کند؛ اما گاهی پیش می آید که هنگام استفاده در ویز با مشکل کار نکردن gps و پیغام خطای no gps showing approximate location مواجه می شوید، پیشنهاد می کنیم برای حل مشکلات این چنینی در ادامه مطلب همراه ما باشید.

رفع خطای no gps showing approximate location در ویز

پیغام خطای no gps showing approximate location ( مکان نمایش داده شده تقریبی است gps موجود نیست ) به این معنی است که نرم افزار در پیدا کردن GPS در waze مشکل دارد و نمی تواند به درستی مکان یابی کند و موقعیت را نشان دهد.

به عبارت دیگر در این شرایط ویز نمی تواند از جی پی اس گوشی استفاده کند. در برخی از موارد دلیل آن ناشی از مشکلات نرم افزاری و یا سخت افزاری گوشی بوده و در برخی موارد هم به خود ویز مربوط است.

روش اول حل مشکل no gps در ویز : خاموش روشن کردن gps

در این شرایط ابتدا پیشنهاد می کنیم ابتدا یکبار جی پی اس را غیرفعال و فعال کنید. ممکن است به همین راحتی مشکل حل شود. شما می توانید GPS یا Location گوشی را از نوار ابزار گوشی خاموش و بعد از چند ثانیه دوباره روشن نمایید. در صورت موجود نبودن، آن را در تنظیمات گوشی پیدا کنید.

تنظیمات gps در ایفون :

مسیر Settings > Privacy > Location Services  را دنبال کنید. نوار Location Services را بکشید تا جی پی اس را غیرفعال و سپس دوباره فعال کنید.

تنظیمات gps در اندروید:

طبق مسیر Settings > connections > Location پیش روید و نوار را بکشید تا خاموش روشن شود.

روش دوم حل مشکل کار نکردن gps در waze : بررسی و تست gps گوشی

قبل از امتحان روش های دیگر پیشنهاد می کنیم از درست کار کردن gps گوشی تان مطمئن می شوید. شما می توانید به دو طریق این کار را انجام دهید:

۱_از طریق برنامه های دیگری که از gps استفاده می کنند مانند گوگل مپ

۲_از طریق برنامه های تست سیگنال های gps گوشی

ابتدا برنامه GPS Test را از گوگل پلی دانلود کرده و برای تست GPS از بالا سمت راست بر روی سه نقطه ضربه زده سپس روی AGPS و Clear and Update ضربه بزنید.

  • اگر یک دایره قرمز مشاهده کردید، ممکن است یک مسئله GPS در گوشی شما وجود داشته باشد که با ویز ارتباطی ندارد.
  • اگر دایره سبز رنگ را ببینید، یعنی اینکه سیگنال GPS شما به اندازه کافی قوی است و به درستی کار میکند.

اگر جی پی اس گوشی شما به درستی کار نمی کرد، ممکن است یک مشکل سخت افزاری یا نرم افزاری عامل آن باشد که باید بررسی و عیب یابی شود.

آوافیکس ارائه دهنده خدماتی نوین در تعمیرات موبایل:

اعزام تکنسین برای تعمیر موبایل سامسونگ در محل شما

روش سوم حل مشکل جی پی اس ویز : بررسی وضعیت ویز

همانطور که گفتیم مسیریاب ویز معمولا بدون قطعی کار می کند. اما گاهی ممکن است به دلیل ایجاد اختلالاتی در سرور های این برنامه، با مشکلاتی مانند کار نکردن gps یا پیغام خطای no gps مواجه شوید. در این شرایط باید بدانید که فقط شما نیستید که درگیر این مشکل شده اید و تنها کاری که باید انجام دهید این است که منتظر باشید تا مشکل برطرف شود. برای بررسی این موضوع می توانید روی لینک بررسی وضعیت ویز کلیک کنید.

 

در صورتی که مطابق تصویر روی صفحه No problems at Waze نوشته شده بود، پس ویز مشکلی ندارد و روش های بعدی را بررسی کنید.

روش چهارم حل مشکل gps ویز : ری استارت کردن گوشی

گاهی ممکن است یک اختلال نرم افزاری در گوشی شما عامل مشکل کار نکردن جی پی اس و پیغام خطای no gps در ویز باشد. در این شرایط بهترین راهکار برای حل مشکل راه اندازی مجدد گوشی است. دکمه پاور را نگه دارید تا گوشی خاموش شود، چند ثانیه صبر کنید و مجددا گوشی را روشن کنید. اکنون بررسی کنید مشکل حل شده است یا خیر.

روش پنجم برای حل مشکل جی پی اس ویز : خروج از حساب کاربری

گاهی علت مشکل جی پی اس و خطای no gps یک اختلال ساده در اپلیکیشن ویز است. بنابراین پیشنهاد می کنیم یکبار از اکانت خود خارج شوید و پس از چند ثانیه مجددا لاگین کنید. برای خارج شدن از اکانت ویز:

  • روی آیکون چرخ دنده در سمت چپ بالای صقحه ضربه بزنید.
  • روی گزینه Account & Login ضربه بزنید.
  • در پایین صفحه روی Log out کلیک کنید.

روش ششم رفع مشکل no gps در ویز : پاک کردن کش و دیتای برنامه ویز

گاهی اطلاعات معیوب در کش برنامه باعث ایجاد اختلالات و مشکلاتی از جمله کار نکردن جی پی اس و پیغام خطای no gps می شود. بنابراین پیشنهاد می کنیم حافظه کش و دیتای برنامه ی ویز را پاک کنید و سپس مجددا برنامه را بررسی نمایید.

برای پاک کردن کش و دیتای برنامه طبق مسیر setting > Apps > Waze > Storage پیش بروید و سپس روی دکمه Clear date و Clear cache کلیک کنید.

روش هفتم برای حل مشکل جی پی اس ویز در آیفون

ابتدا به تنظیمات گوشی رفته و وارد قسمت Privacy شوید. مطمئن شوید که Location Services برای Waze روی Always یا While Using the App تنظیم شده باشد. سپس مراحل زیر را دنبال کنید.

  • به تنظیمات آیفون رفته و وارد قسمت Privacy > Location Services شوید. سویچ مربوط به این قسمت را خاموش کنید.
  • حال آیفون را خاموش روشن کنید.
  • مجدد وارد تنظیمات و قسمت Privacy > Location Services  شوید و اینبار سویچ مربوط به این قسمت را فعال کنید.

اکنون وارد برنامه ویز شوید و امتحان کنید که مشکل جی پی اس برطرف شده است یا خیر.

ارائه خدماتی جدید در تعمیرات گوشی آیفون:

اعزام تکنسین برای تعمیر گوشی آیفون در محل شما

روش هشتم برای حل مشکل جی پی اس و ارور no gps ویز در اندروید

به تنظیمات گوشی رفته و وارد قسمت Security & location شوید. سپس روی Location کلیک کرده و دستورالعمل زیر را دنبال کنید.

  • ابتدا مطمئن شوید که گزینه Use location فعال است.
  • سپس به قسمت App-level permissions رفته و مطمئن شوید که Waze فعال است.
  • روی Advanced > Google Location Accuracy کلیک کرده و Improve Location Accuracy را هم فعال کنید.
  • حال روی Scanning کلیک کرده و مطمئن شوید که Wi-Fi scanning و Bluetooth scanning  هم فعال باشند.

قابل ذکر است که اگر از اندروید ۸.۱ و پایین تر استفاده می کنید، روی Mode ضربه زده و High accuracy را انتخاب کنید.

روش آخر رفع خطای no gps showing approximate location در ویز : ریست فکتوری گوشی

اکر هیچکدام از روش های فوق برای حل مشکل کار نکردن gps در waze گوشی شما موثر نبودند، به عنوان آخرین راهکار نرم افزاری گوشی را به تنظیمات کارخانه بازگردانید. البته توجه داشته باشید پس از ریست فکتوری تمام اطلاعات گوشی شما پاک خواهد شد. بنابراین پیشنهاد می کنیم قبل از شروع از اطلاعات گوشی تان بکاپ بگیرید.

شما می توانید از طریق کلیک بر روی لینک های آموزش بکاپ گرفتن از آیفون ، بکاپ سامسونگ ، بکاپ هواوی برای تهیه نسخه پشتیبان از گوشی تان اقدام کنید.

همچنین برای بازگردانی گوشی تان به تنظیمات کارخانه  می توانید مطالب نحوه ریست فکتوری آیفون ، ریست فکتوری سامسونگ ، ریست فکتوری هواوی و ریست فکتوری ال جی را مطالعه نمایید.

امیدوارم روش های فوق برای حل مشکل کار نکردن جی پی اس در ویز و رفع خطای no gps showing approximate location موثر بوده باشد؛ اما در صورتی که پس از ریست فکتوری نیز مشکل پا برجاست، احتمال وجود مشکلات سخت افزاری قوی تر می شود. بنابراین پیشنهاد می کنیم برای عیب یابی تخصصی، گوشی توسط یک تکنسین حرفه ای بررسی شود.