آیفون ۱۱ پرو مکس که در حال حاضر یکی از گران قیمت ترین گوشی های موجود است، برای بسیاری از افراد این انتظار را ایجاد کرده که یک گوشی بی نقص و عالی باشد. در حالی که این چنین نیست و کاربران آیفون ۱۱ پرو مکس نیز مانند سایر گجت های الکترونیکی از برخی مشکلات و معایب آن شاکی هستند!

در اینکه ایفون ۱۱ پرو مکس یک گوشی قدرتمند با مزایای بسیار است، هیچ شکی وجود ندارد و البته با توجه به قیمتش جز این هم انتظار نمی رود؛ اما به نظر می رسد اختصاص یک مطلب برای بررسی معایب ذاتی و مشکلات ثانویه این گوشی طبق نظرات کاربران و کارشناسان، می تواند به حل مشکلات و تصمیم گیری برای خرید این گوشی موثر باشد. بنابراین پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

معایب ایفون ۱۱ پرو مکس : نداشتن حسگر اثر انگشت

هیچ کدام از مدل های آیفون ۱۱ سنسور اثر انگشت ندارند و این موضوع از نظر بسیاری از افراد عجیب و دور از انتظار است. شما برای حفظ حریم شخصی و اطلاعات گوشی تان می توانید از پسورد های عددی، الگوها و تشخیص چهره استفاده کنید، اما اگر باز کردن قفل گوشی با اثر انگشت برای شما حیاتی است، iphone 11 pro max برای شما گزینه مناسبی نخواهد بود.

معایب ایفون ۱۱ پرو مکس : نداشتن سنسور TOF

دوربین های Time of Flight یا ToF برای خلق تصاویر بهتر از تکنیکی به نام تصویربرداری دامنه‌ای استفاده می‌کنند و این روزها برندهای تولید کننده گوشی های موبایل پرچمدارانشان را مجهز به سنسور TOF به بازار عرضه می کنند.

با این وجود در iphone 11 pro max خبری از سنسور TOF نیست که با توجه به قیمت آن عجیب به نظر می رسد و از نظر بسیاری از کارشناسان و کاربران یک نقص محسوب می شود.

آوافیکس ارائه دهنده خدماتی نوین در تعمیرات موبایل:

اعزام تکنسین برای تعمیر آیفون ۱۱ پرو مکس در محل شما

معایب ایفون ۱۱ پرو مکس : عدم پشتیبانی از  قلم اپل

بسیاری از کاربران انتظار داشتند که آیفون ۱۱ پرو مکس از قلم اپل پشتیبانی کند، اما پس از معرفی با نبود این قابلیت غافلگیر شدند. البته بسیاری از کاربران نیز هیچ نیازی به این قابلیت ندارند و از نظر آنها این مورد جزو معایب آیفون ۱۱ پرو مکس محسوب نمی شود.

معایب آیفون ۱۱ پرو مکس : نداشتن پورت USB-C

در مشخصات آیفون ۱۱ پرو مکس خبری از درگاه USB-C نیست و این گوشی با درگاه لایتنینگ عرضه شده است. البته  اپل در جعبه گوشی‌های جدید خود یک تبدیل کابل لایتنینگ به USB-C نیز ارائه کرده که می تواند کار شما را تا حدودی راحت کند.

مشکلات آیفون ۱۱ پرو مکس : فعال نشدن گوشی

یکی از مشکلاتی که در میان گزارشات و شکایات کاربران آیفون ۱۱ پرو مکس دیده می شود، فعال نشدن گوشی است. البته توجه داشته باشید که این مشکل مختص این گوشی نیست و تمامی مدل های آیفون ممکن است با این مشکل مواجه شوند. بنابراین اگر شما هنگام فعال کردن ایفون ۱۱ پرو مکس با مشکل مواجه شده اید در ابتدا پیشنهاد می کنیم وارد Apple’s System Status شوید و بررسی کنید که تمام گزینه سبز باشند.

اگر گزینه ای سبز یا فعال نیست، صبر کنید تا تمام سیستم ها بالا بیایند و دوباره امتحان کنید. اگر گزینه ای فعال است اما همچنان عمل نمی کند، حتماً مطمئن شوید که داخل گوشی شما سیم کارت فعال وجود دارد و در صورتی که با پیغام خطای “no SIM” یا “Invalid SIM” مواجه شده اید، راهکارهای زیر برای رفع مشکل توسط اپل پیشنهاد شده اند.

روش های حل مشکل فعال نشدن آیفون ۱۱ پرو مکس :

  • اطمینان حاصل کنید که برنامه wireless شما اجرایی شده است.
  • گوشی خود را به آخرین نسخه iOS آپدیت کنید و مجدداً راه اندازی کنید.
  • به Settings > General > About بروید. اگر به روزرسانی ای در دسترس باشد ، اعلانی را برای انتخاب OK مشاهده خواهید کرد که پس از کلیک بر روی آن سیستم عامل آپدیت خواهد شد.
  • سیم کارت را خارح کنید و مجددا داخل سینی سیمکارت قرار دهید. همچنین از سالم بودن سینی سیم کارت مطمئن شوید.
  • یک سیم کارت دیگر را امتحان کنید.

مشکلات ایفون ۱۱ پرو مکس : داغ شدن گوشی

گرم شدن بیش از حد یا داغ شدن گوشی نیز یکی از مشکلاتی است که نه تنها کاربران آیفون ها بلکه تمام گوشی های هوشمند با آن مواجه شده اند. از طرف دیگر این مشکل باعث نگرانی زیاد کاربران می شود زیرا ممکن است باعث آسیب دیدن قطعات مختلف گوشی مانند بورد یا باتری شود.

در این شرایط بسیار مهم است که سریعا کاری انجام دهید که گوشی خنک شود، بنابراین پیشنهاد می کنیم اقدامات زیر را انجام دهید.

روش های حل مشکل داغ شدن آیفون ۱۱ پرو مکس :

  • اگر قاب دارید، آن را از گوشی جدا کنید.
  • گوشی را به مدت طولانی در هوای گرم یا زیر نور خورشید قرار ندهید.
  • بازی ها ، به ویژه بازی های AR ، می توانند باعث گرم شدن دستگاه شوند.
  • گوشی را در حالت هواپیما قرار دهید.
  • تمام برنامه ها یا ویژگی هایی که در حال حاضر به آن نیاز ندارید، غیرفعال کنید.

اگر همچنان مشکل داغ شدن گوشی شما پابرجاست و گوشی به طور مداوم داغ می شود، به احتمال زیاد در اثر یک ایراد سخت افزاری است که باید توسط یک تکنسین حرفه ای بررسی شود.

مشکلات آیفون ۱۱ پرو مکس : قطع شدن بلوتوث

این مشکل نیز فقط مختص آیفون ۱۱ پرو مکس نیست و نه تنها کاربران سایر آیفون ها بلکه کاربران تمام گوشی های هوشمند ممکن است با قطع شدن مکرر بلوتوث بعد از اتصال مواجه شوند. بنابراین خیلی عجیب نیست که در میان شکایات کاربران iphone 11 pro max مشکل قطع و وصل شدن بلوتوث دیده شود.

روش های حل مشکل قطع و وصل شدن بلوتوث آیفون ۱۱ پرو مکس :

  • مسیر Settings > Bluetooth را دنبال کنید و مطمئن شوید که بلوتوث روشن است. اگر غیرفعال است و نمی توانید آن را فعال کنید، یکبار گوشی را ری استارت کنید.
  • مطمئن شوید که گوشی شما به دستگاهی که می خواهید از طریق بلوتوث به آن وصل شوید، نزدیک باشد.
  • بلوتوث دستگاه را یکبار خاموش روشن کنید.
  • مطمئن شوید که گوشی شما و دستگاه مقابل شارژ کافی دارد.
  • سعی کنید دستگاه مقابل را به یک گوشی دیگر وصل کنید، اگر مشکلی نداشت ایراد از گوشی شماست.

در این مطلب رایج ترین مشکلات و معایب گزارش شده توسط کاربران گوشی آیفون ۱۱ پرو مکس بررسی شد. اگر شما نیز با مشکل تازه ای در این گوشی مواجه شده اید یا برای حل مشکلات راه حلی دارید، لطفا برای ما پیام بگذارید تا با بروزرسانی این مطلب سایر کاربران نیز راهنمایی شوند.