سامسونگ با عرضه گوشی های میان رده متفاوتِ متناسب با هر سلیقه و بودجه ای در بازار میان رده ها یکه تازی می کند. این روزها افراد بسیاری هنگام خرید گوشی هوشمند حداقل یکی از گزینه هایشان محصولات سامسونگ است. البته این تنوع زیاد در مواردی باعث سردرگمی کاربران در انتخاب نیز می شوند. بنابراین مطالب مقایسه گوشی های هوشمند در این شرایط بسیار می تواند راهگشا باشد. در همین راستا این مطلب را به مقایسه ویژگی ها و مشخصات گوشی سامسونگ a51 و a71 اختصاص داده ایم.

نکته : توجه داشته باشید در این مطلب به مقایسه دو گوشی a51 و a71 از لحاظ خرابی های احتمالی و هزینه تعمیرات نیز می پردازیم. این موضوع معمولا در سایت ها و منابع مختلف مورد توجه قرار نمی گیرد، اما از آنجایی که آوافیکس یک سایت ارائه دهنده خدمات تعمیرات موبایل است، توجه به این موضوع  را نیز حائز اهمیت می داند و به شما نیز پیشنهاد می شود هنگام خرید یک گوشی به این بخش نیز نیم نگاهی داشته باشید.

طبق بررسی های صورت گرفته یکی از پرتکرارترین سوالاتی که در گوگل سرچ می شود، سوال زیر است :

گوشی a51 بهتر است یا a71 ؟

برای پاسخ به این سوال ما هردو گوشی را از جهات مختلف بررسی می کنیم و در نهایت شما می توانید با مطالعه این مطلب به تصمیم قطعی در مورد خرید گوشی a51 یا a71 برسید. بنابراین پیشنهاد می کنیم در ادامه همراه ما باشید.

مقایسه گوشی a51 و a71 از نظر طراحی

تفاوت قابل‌توجهی در طراحی این دو مدل به چشم نمی‌خورد تا آنجایی که حتی در نگاه اول ممکن است تفاوتی بین آنها مشاهده نکنید. هر دو گوشی از پلاستیک ساخته شده اند و طراحی ظریفی دارند.

از نظر وزن نیز هم گوشی a51 با وزن ۱۷۲ گرم و هم سامسونگ A71 با ۱۷۹ گرم وزن جزو گوشی های سبک به شمار می روند و برای افرادی که به مدت طولانی و ممتد با گوشی کار می کنند، ایده آل هستند.

طراحی دوربین اصلی نیز در هر دو مدل یکسان است و کاملاً مشابه طراحی شده اند.

مقایسه گوشی a51 و a71 از نظر نمایشگر

یکی از تفاوت های اصلی این دو گوشی از نظر صفحه نمایش است. گوشی a51 مجهز به یک نمایشگر سوپر آمولد و a71 با صفحه نمایشی سوپر آمولد پلاس عرضه شده است. هر دو نمایشگر جزو بهترین انواع نمایشگر در بازار است مخصوصا در میان رده ها که بسیار خوب محسوب می شود.

در تفاوت نمایشگرهای سوپر آمولد و سوپر آمولد پلاس به گفته سامسونگ پنل های Super AMOLED Plus نازک تر ، درخشان تر و دارای انرژی بیشتری هستند و این دلیل افزایش عمر باتری در اکثر تلفن های هوشمند جدید است.

از نظر اندازه نمایشگر a71 با اندازه ۶.۷ بزرگتر از نمایشگر ۶.۵ اینچی a51 است. به همین دلیل برای افرادی که به نمایشگرهای بزرگ علاقمند هستند، a71 انتخاب مناسب تری است.

اما توجه داشته باشید از نظر وضوح تصویر صحه نمایش a71 رزولوشن ۲۴۰۰*۱۰۸۰ پیکسل و تراکم ۳۹۳ ppi ارائه می کند و a51 دارای نمایشگری با رزلوشن ۲۴۰۰*۱۰۸۰ پیکسل و چگالی ۴۰۵ ppi است.

مقایسه دو گوشی a51 و a71 از نظر آسیب پذیری صفحه نمایش و هزینه تعویض

همانطور که گفته شد هر دو گوشی دارای نمایشگرهای آمولد هستند که می توان گفت در کنار کیفیت خوب آنها، بسیار حساس و آسیب پذیر نیز هستند. سامسونگ با آگاهی کامل نسبت به این موضوع هر دو گوشی به محافظ صفحه گوریلا گلس ۳ مجهز کرده است.

اما وجود این محافظ صفحه نمایش به این معنی نیست که صفحه نمایش از هر آسیب یا ضربه احتمالی جان سالم به در ببرد. از سوی دیگر نفوذ مایعات و الکل نیز یکی از شایع ترین دلایل آسیب دیدگی صفحه نمایش است.

در این شرایط هزینه تعویض ال سی دی که معمولا گران ترین نوع تعمیر است، می تواند باعث تعجب بسیار و ناراحتی بسیاری از کاربران می شود. قیمت نسبتا بالای صفحه نمایش های a51 و a71 به خاطر نوع و ساختار آنهاست.

برای مشاهده هزینه بروز تعویض ال سی دی های a51 و a71 پیشنهاد می کنیم روی لینک زیر کلیک کنید.

آوافیکس ارائه دهنده خدماتی نوین در تعمیرات موبایل:

اعزام تکنسین برای تعویض ال سی دی گوشی در منزل یا محل کار شما

مقایسه دوربین a51 با a71

برای پاسخ به این سوال پیشنهاد می شود ابتدا ویژگی های دوربین های هر دو گوشی را در جدول مشاهده کنید.

  گلکسی A51 گلکسی A71
سیستم دوربین چهارگانه چهارگانه
دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسل, f/2.0, 26mm (wide), 1/2.0″, 0.8µm, PDAF ۶۴ مگاپیکسل, f/1.8, 26mm (wide), 1/1.7″, 0.8µm, PDAF
دوربین دوم ۱۲ مگاپیکسل, f/2.2, 13mm (ultrawide), 1.12µm ۱۲ مگاپیکسل, f/2.2, 12mm (ultrawide)
دوربین سوم ۵ مگاپیکسل, f/2.4, 40mm (telephoto), dedicated macro دوربین ۵ مگاپیکسل, f/2.4, 25mm (wide), dedicated macro دوربین
دوربین چهارم ۵ مگاپیکسل, f/2.2, (wide), 1/5.0″, 1.12µm, حسگر عمق ۵ مگاپیکسل, f/2.2, 1/5.0″, 1.12µm, حسگر عمق
فیلم برداری دوربین پشت
فیلم برداری ۲۱۶۰p با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه, ۱۰۸۰p@30/60/120fps; ژیروسکوپ-EIS فیلم برداری ۲۱۶۰p با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه, ۱۰۸۰p@30/60/240fps, فیلم برداری ۱۰۸۰p با سرعت ۹۶۰ فریم در ثانیه; ژیروسکوپ-EIS
دیگر امکانات دوربین پشت
فلش LED, پانوراما, تصویربرداری HDR فلش LED, پانوراما, تصویربرداری HDR
دوربین جلو
۳۲ مگاپیکسل, f/2.2, 26mm (wide), 1/2.8″

۰.۸µm

۳۲ مگاپیکسل, f/2.2, 26mm (wide), 1/2.8″, 0.8µm
فیلم برداری دوربین جلو
۱۰۸۰p با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه فیلم برداری ۱۰۸۰p با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه
دیگر امکانات HDR HDR

همانطور که می بینید تفاوت اصلی a51 و a71 از نظر دوربین مربوط به دوربین اصلی است. a71 مجهز به لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی می باشد در حالی که a51 با لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی عرضه شده است. بنابراین طبق این اعداد تصاویر گرفته شده توسط دوربین اصلی گلکسی ای ۷۱ حدود ۲۲.۸۶ درصد وضوح بیشتری را نسبت به ای ۵۱ ارائه می دهد.

البته توجه داشته باشید هر دو گوشی در جایگاه یک میان رده بسیاری از انتظارات کاربران را برآورده می کنند. البته بیشتر میان رده ها زمانی که روشنایی طبیعی از بین می‌رود دیگر آن عملکرد قدرتمند و قابل‌توجهی را که انتظار می‌رود ندارند؛ اما به طور کلی عکس‌های ثبت شده در روشنایی طبیعی بسیار عالی و جذاب هستند.

مقایسه دوربین a71 و a51

از نظر دوربین a51 بهتر است یا a71

مقایسه دوربین a51 یا a71

مقایسه طول عمر و عملکرد باتری گوشی سامسونگ a51 با a71

از نظر باتری نیز این دو گوشی باهم متفاوتند که البته خیلی هم دور از انتظار نیست زیرا a71 دارای صفحه نمایش بزرگتری نسبت به a51 است. گلکسی ای ۷۱ دارای یک باتری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپر است در حالی که گلکسی ای ۵۱ مجهز به یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری می باشد. این دو از نظر نسخه فست‌شارژ نیز تفاوت دارند. گلکسی ای ۷۱ از تکنولوژی شارژ سریع نسخه ۲۵ وات استفاده کرده، در حالی A51 از نسخه ۱۵ وات پشتیبانی می‌کند.

بنابراین اگر جزو کاربرانی هستند که به مدت طولانی از گوشی استفاده می کنند در حالی که برای شارژ شدن گوشی وقت کمی دارند، به این بخش از مقایسه توجه کنید.

مقایسه گوشی a51 با a71 از نظر خرابی باتری و هزینه تعویض

همانطور که در بخش مقایسه صفحه نمایش نگاهی نیز به خرابی احتمالی و تعمیر ال سی دی داشتیم، در این بخش نیز می خواهیم خرابی باتری و هزینه تعمیر دو گوشی a51 و a71 را بررسی کنید.

مهم ترین عامل در خرابی باتری و نیاز به تعویض، تمام شدن عمر مفید باتری ها می باشد. نمی توان طول عمر مفید یک باتری را به طور دقیق مشخص کرد زیرا به نحوه استفاده و ظرفیت باتری بستگی دارد، ولی معمولا عمر مفید باتری ها بین ۲ تا ۴ سال است که این عدد بسته به شرایط می تواند تغییر کند.

البته خوشبختانه هزینه تعویض باتری نسبتا زیاد نیست و شما می توانید از طریق لینک زیر قیمت بروز باتری های a51 و a71 را مشاهده کنید.

مقایسه گلکسی a71 با a51 از نظر سخت افزار

a71 مجهز به یک تراشه کوالکام اسنپدراگون ۷۳۰ است اما a51 دارای یک تراشه اگزینوس ۹۶۱۱ می باشد. بنابراین این دو در این بخش نیز تفاوت اساسی دارند؛ تراشه‌های کوالکام جزء قدرتمندترین تراشه‌های موجود در بازار هستند.

در همین راستا امتیازی که بنچمارک آنتوتو به a71 اختصاص داده برابر با ۲۳۱۴۲۱ است؛ این درحالی است که a51 توانسته فقط ۱۳۸۲۴۲ امتیاز کسب کند.

بنابراین اگر جزو گیمرها یا افرادی هستید که برنامه های سنگین روی گوشی نصب می کنید، a71 انتخاب بهتری برای شما خواهد بود.

مقایسه دو گوشی a51 و a71 از نظر رایج ترین مشکلات و معایب

در پایان پیشنهاد می کنیم برای تصمیم گیری قطعی نظرات کاربران واقعی این دو مدل گوشی را پایین مطالب زیر مطالعه کنید. همیشه تجربه کاربران بعد از استفاده از گوشی ها می تواند بهترین راهنمایی برای شما باشد. به طور مثال بسیاری از کاربران a51 از داغ شدن و ری استارت شدن گوشی شاکی هستند و برخی کاربران a71 از هنگ کردن گوشی ناراضی اند.

گوشی a51 بخریم یا a71 ؟

شاید تا کنون شما به پاسخ این سوال رسیده باشید. واقعیت این است که a71 از نظر مشخصات و ویژگی ها نسبت به a51 برتری دارد. از سوی دیگر با مطالعه نظرات کاربران نیز متوجه می شویم که a51 دچار مشکلات بیشتر نسبت به a71 است. اما نکته اینجاست که قیمت a71 نیز نسبت به a51 بیشتر است. .

بنابراین اگر شما می توانید بیشتر هزینه کنید، a71 گزینه مناسب تری خواهد بود، اما از آنجایی که a51 نیز جزو میان رده های قدرتمند محسوب می شود، می تواند بسیاری از انتظارات کاربران عادی را برآورده کند و شاید نیازی به صرف هزینه بیشتر برای خرید a71 نباشد.

در این مطلب به بررسی و مقایسه ی دو گوشی سامسونگ a51 و a71 پرداختیم؛ اگر شما نیز تجربه ای در استفاده از این دو گوشی دارید، لطفا در پایین همین مطلب برای ما پیغام بگذارید تا با بروزرسانی مطلب به کاربران دیگر در انتخاب درست کمک شود.