سه پرچمدار اپل یعنی ایفون ۱۱ ، ۱۱ پرو و پرو مکس با داشتن ویژگی ها و مزایای مختص به خودشان توانستند در مدت کوتاهی نظر کاربران زیادی را به خود جلب کنند. به این ترتیب پس از عرضه و استقبال گسترده از این سه پرچمدار سوالات کاربران در مورد ویژگی ها و نحوه کار با بخش های مختلف این گوشی ها از جمله سنسور اثر انگشت شروع شد. در میان رایج ترین سوالات، سوال زیر بسیار دیده شده است:

حسگر اثر انگشت ایفون ۱۱ ، ۱۱ پرو و پرو مکس کجاست؟

این سوال یک پاسخ عجیب دارد : سه پرچمدار جدید اپل یعنی آیفون ۱۱ ، ۱۱ پرو و ۱۱ پرو مکس حسگر اثر انگشت ندارند!

این پاسخ از آن جهت عجیب است که حسگر اثر انگشت قابلیت آنچنان خاصی نیست که این سه پرچمدار به آن مجهز نیستند. پس از اینکه سامسونگ میان رده هایش را به یک سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش مجهز کرد، بسیاری از کاربران انتظار داشتند که اپل نیز برای این موضوع چاره ای اندیشیده باشد.

اما در کمال تعجب می بینیم که اپل کلا این حسگر را حذف کرده است در حالی سنسور اثر انگشت برای بسیاری از کاربران مهم است زیرا یکی از راحت ترین روش ها برای باز کردن قفل گوشی استفاده از اثر انگشت است.

البته شما می توانید با استفاده از روش های دیگری برای حفظ امنیت گوشی تان استفاده کنید.

به جز اثر انگشت امن ترین روش برای قفل آیفون ۱۱ ، ۱۱ پرو و پرو مکس چیست؟

شما میتوانید از سنسور تشخیص چهره (Face ID) و پسورد برای حفظ امنیت محتوای گوشی تان استفاده کنید.

پسورد که یک روش قدیمی و در عین حال بسیار امن برای قفل گوشی است. در واقع اگر شما پسورد سخت و غیرقابل حدسی برای گوشی تان بگذارید به هیچ کسی نمی تواند به اطلاعات گوشی شما دسترسی داشته باشد. اما با گذشت زمان و معرفی روش های جدیدی همچون Fingerprint و Face ID بسیاری از کاربران تصمیم گرفتند که از این روش ها برای قفل و باز کردن گوشی شان استفاده کنند که یکی از اصلی ترین دلایل راحتی آنهاست.

در واقع شما به جای اینکه هر زمانی که بخواهید از گوشی تان استفاده کنید، یک پسورد سخت را وارد کنید؛ به راحتی با گذاشتن انگشتتان در قسمت فینگرپرینت و گرفتن گوشی مقابل صورتتان برای تشخیص چهره شما گوشی را باز کنید.

ایفون ۱۱ ، ۱۱ پرو و پرو مکس که متاسفانه مجهز به فینگرپرینت یا حسگر اثر انگشت نیستند، اما شما می توانید از طریق سنسور تشخیص چهره برای باز کردن گوشی تان اقدام کنید.

آوافیکس ارائه دهنده خدماتی نوین در تعمیرات موبایل:

اعزام تکنسین برای تعویض ال سی دی آیفون در محل شما

آیا استفاده از سنسور تشخیص چهره یا Face ID برای باز کردن گوشی روش امنی است؟

طبق اظهارات کارشناسان استفاده از قابلیت تشخیص چهره برای قفل گوشی امنیت کمتری نسبت به سایر روش ها دارد.

امنیت کمتر این روش از آن جهت است که ممکن گوشی با چهره افراد مشابه شما و یا هنگامی که شما در خواب باشید، باز شود. همچنین ممکن است تغییرات نور، آرایش، تغییرات مدل مو و ریش و … در روند تشخیص چهره اختلال ایجاد کند.

اما اگر احتمال بروز چنین اختلالاتی برای شما کم است، استفاده از سنسور تشخیص چهره روش بسیار خوبی برای باز کردن ایفون ۱۱ ، ۱۱ پرو و پرو مکس است.

اگر شما نیز در مورد روش قفل کردن ایفون ۱۱ ، ۱۱  پرو و ۱۱  پرو مکس سوال و یا تجربه ای دارید، لطفا در پایین همین برای ما پیغام بگذارید تا با بروزرسانی این مطلب به سایر کاربران نیز کمک شود.