در این مطلب به بررسی علت خاموش شدن ناگهانی آیفون ایکس و روش های حل مشکل روشن نشدن iphone x می پردازیم.

یکی از مشکلات رایج در گوشی های هوشمند خاموش شدن آن ها است، این مشکل برای تمامی گوشی ها حتی پرچمداران برندهای مطرح مانند آیفون x هم ممکن است پیش بیاید. طبق گزارشات کاربران و بررسی های صورت گرفته خاموش شدن ناگهانی و روشن نشدن گوشی ایفون ایکس می تواند بر اثر عوامل مختلفی باشد. این عوامل در دو دسته بندیِ مشکلات سخت افزاری و اختلالات نرم افزاری جای می گیرند.

خاموش شدن ایفون ایکس بر اثر ضربه ، آب خوردگی و …

آسیب های سخت افزاری مانند ضربه ، نفوذ مایعات (آب خوردگی) و … اصلی ترین دلایل خاموش شدن آیفون ایکس است. در این شرایط باید بررسی کنید که آیا بورد گوشی خاموش است یا فقط تصویر ندارید.

سیاه شدن یا سوختن صفحه نمایش آیفون ایکس

اگر پس از ضربه ، آب خوردگی و… گوشی شما زنگ می خورد ، با نگه داشتن دکمه پاور ویبره می زند یا هر گونه واکنش دیگر که نشان می دهد گوشی روشن است و فقط تصویر ندارد، این احتمال وجود دارد که ال سی دی سوخته باشد که باید تعویض شود.

آوافیکس ارائه دهنده خدماتی نوین در تعمیرات موبایل:

اعزام تکنسین برای تعویض ال سی دی آیفون در محل شما

اما در صورتی که گوشی پس از آسیب وارد شده هیچ واکنشی نشان نمی دهد، جهت عیب یابی دقیق باید توسط یک تکنسین حرفه ای بررسی شود.

خاموش شدن ناگهانی و روشن نشدن آیفون x بر اثر اختلالات نرم افزاری

اگر گوشی iphone x شما کاملا ناگهانی و بدون هیچ علت خاصی خاموش شده و روشن نمی شود، ممکن است علت مشکل اختلالات نرم افزاری باشد. در این شرایط شما می توانید طبق روش های زیر برای حل مشکل اقدام کنید.

روش اول برای حل مشکل روشن نشدن ایفون ایکس : راه اندازی مجدد

بسیاری از اختلالات نرم افزاری کوچک با یک راه اندازی مجدد گوشی برطرف می شوند. بنابراین همیشه اولین راهکار پیشنهادی برای حل مشکلات است.

نکته: اپل تغییراتی در نامگذاری ابزار و دکمه ها ایجاد کرده است، دکمه Sleep/Wake (Power) به Side button تغییر نام یافته است.

برای راه اندازی مجدد گوشی مراحل زیر را دنبال کنید:

  • دکمه volume بالا را فشار داده و رها کنید.
  • دکمه volume پایین را فشار داده و رها کنید.
  • دکمه کناری (Side button)  را تا زمانی که لوگوی اپل روی صفحه نمایش داده شود فشار داده و ۲۰ تا ۳۰ ثانیه نگه دارید.

روش دوم برای حل مشکل خاموش شدن آیفون ایکس : شارژ گوشی

گوشی را برای مدت ۳۰ دقیقه شارژ کنید، این کار برای زمانی که باتری گوشی کامل تخلیه شده است مناسب است. بعضی از برنامه باعث تخلیه کامل باتری می شوند. هنگامی که باتری کامل تخلیه می شود زمان بیشتری نیاز دارد تا شارژ شود و علامت شارژر را روی صفحه نمایش دهد.

اجازه دهید تا گوشی برای مدت زمان طولانی تری شارژ شود. همچنین بررسی سلامت شارژر، آداپتور و پریز برق می تواند در روند رفع مشکل کمک کند. اگر یکی از قسمت های شارژر دچار آسیب شده بود آن را با قطعه اصلی دیگر تعویض کنید. و در نهایت می توانید از طریق کامپیوتر و کابل USB اصلی گوشی را شارژ کنید.

روش سوم برای حل مشکل روشن نشدن آیفون ایکس : از iTunes برای دسترسی به iPhone X استفاده کنید

اگر استفاده از روش های شارژ در بالا به شما کمک نکرد سعی کنید گوشی را به کامپیوتر وصل کنید، iTunes را باز کنید. اگر کامپیوتر گوشی شما را شناسایی کرد می توانید از اطلاعات شخصی خود بکاپ تهیه کنید.

برای استفاده از این روش مراحل زیر را دنبال کنید:

  • آخرین نسخه iTunes را بر روی کامپیوتر وصل کنید، گوشی را بوسیله کابل USB به آن متصل و iTunes را باز کنید.
  • منتظر شوید iTunes گوشی شما را شناسایی کنید. اگر گوشی شناسایی شد گزینه backup and restore  را انتخاب کنید تا از گوشی شما به وسیله iTunes بکاپ گرفته و بازگردانده شود.
  • هنگامی که گوشی به کامپبوتر متصل شد، با فشار دادن دکمه های volume بالا و بعد دکمه volume پایین و در آخر با فشار دادن Side button گوشی را مجدد راه اندازی کنید. دکمه ها را هنگامی که لوگوی اپل روی صفحه نمایش داده شد رها نکنید و اجازه دهید Recovery Mode روی صفحه نمایش داده شود.
  • هنگامی که Recovery Mode را روی صفحه مشاهده کردید Side button را رها کنید.
  • هنگامی که گزینه های Restore یا Update را روی صفحه مشاهده کردید Update را انتخاب کنید. این روش به iTunes اجازه می دهد بدون اینکه اطلاعات شما را پاک کند ios را آپدیت کند.
  • بعد ازانجام این مراحل ios گوشی iPhone X آپدیت می شود، این روند ۱۵ دقیقه طول خواهد کشید. اگر آپدیت IOS زمان بیشتری طول بکشد گوشی از حالت Recovery Mode خارج خواهد شد و شما باید تمام مراحل را از ابتدا انجام دهید.

اگر شما نیز با مشکل خاموش شدن ناگهانی و روشن نشدن آیفون ایکس ( iphone x ) مواجه شده اید و راهکاری متفاوت برای حل مشکل می شناسید، لطفا در پایین همین صفحه برای پیام بگذارید تا با بروزرسانی این مطلب به سایر کاربران برای حل مشکل کمک شود.