در این مطلب علت ظاهر شدن خط سبز روی صفحه آیفون ایکس و روش حل این مشکل را به صورت کامل بررسی خواهیم کرد.

برخی از کاربران آیفون ایکس از مشاهده یک خط سبز رنگ عمودی در کناره های صفحه نمایش گوشی شان بسیار متعجب می شوند. در این شرایط با تصور اینکه مشکل نرم افزاری است، گوشی را خاموش روشن می کنند و یا حتی ممکن است گوشی را تنظیمات کارخانه بازگردانی کنند. اما پس از روشن شدن گوشی باز هم با همان خط سبز عمودی روی صفحه iphone x مواجه می شوند.

علت ظاهر شدن خط سبز روی صفحه آیفون ایکس

واقعیت این است که ظاهر شدن خط سبز روی صفحه iphone x در اثر یک اختلال نرم افزاری نیست. بلکه این خط سبز ناشی از آسیب دیدگی صفحه نمایش است.

از همان زمانی که آیفون x وارد بازار شد، در سراسر دنیا گزارشاتی مبنی بر ظاهر شدن یک خط سبز روی صفحه به ثبت رسید. پس از بررسی های صورت گرفته، اپل اعلام کرد که این خط سبز نشان دهنده آسیب دیدگی صفحه نمایش است. در این شرایط بسیاری از کاربران آیفون ایکس این سوال برایشان پیش می آید که :

چرا و چگونه صفحه نمایش آسیب دیده است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که توجه داشته باشید که صفحه نمایش های اولد آیفون ایکس توسط کمپانی سامسونگ تولید شده اند. اپل با معرفی آیفون ایکس در سال ۲۰۱۷ برای اولین بار یک گوشی با صفحه نمایش اولد به بازار عرضه کرد.

ساختار صفحه نمایش های اولد با LCD کاملا متفاوت است. این نوع صفحه نمایش در کنار مزایای بسیاری که در کیفیت نمایش تصویر و عملکرد تاچ دارد، بسیار حساس است. به همین دلیل ممکن است با یک ضربه یا فشار کوچک نیز آسیب ببیند.

بسیاری از کاربران به دلیل اینکه پس از ضربه وارد شده به گوشی آثاری از شکستگی روی صفحه مشاهده نمی کنند، فکر می کنند که اتفاقی نیفتاده است و گوشی جان سالم به در برده است.

در حالی که صفحه نمایش های اولد ممکن است پس از ضربه یا فشار از داخل آسیب ببینند و اثرات آن مدتی بعد روی صفحه ظاهر شود. یک نمونه از همین اثرات ظاهر شدن خط سبز روی صفحه آیفون ایکس است.

دقیقا مشابه این مشکل در گوشی های سامسونگ نیز قابل رویت است. به طور مثال می توانیم به مشکل شایع ظاهر شدن خط صورتی روی صفحه گوشی s7 edge اشاره کنیم.

البته از آنجایی که اپل برای اولین بار است که گوشی هایی با صفحه نمایش اولد تولید کرده است، این موضوع برای کاربران قدیمی اش که با سایر گوشی های اپل کار می کردند، عجیب است.

زیرا صفحه نمایش گوشی های قدیمی تر آیفون با تکنولوژی LCD به مراتب محکم تر از این نوع صفحه نمایش هستند.

خط سبز روی صفحه ایفون ایکس-2

آیا امکان دارد وسعت خط سبز روی صفحه آیفون ایکس بیشتر شود؟

طبق اظهارات کاربران و با توجه به ساختار صفحه نمایش آیفون ایکس این امکان وجود دارد که وسعت این خط سبز رنگ روی صفحه iphone x بیشتر شود.

روش رفع خط سبز روی صفحه ایفون ایکس چیست؟

متاسفانه هیچ روشی برای رفع این خط سبز رنگ عمودی از روی صفحه ایفون ایکس به جز تعویض صفحه نمایش وجود ندارد. متاسفانه در این شرایط صفحه نمایش به هیچ صورتی قابل تعمیر نیست.

برای مشاهده هزینه تعویض صفحه نمایش آیفون ایکس پیشنهاد می کنیم روی لینک زیر کلیک کنید.

آوافیکس ارائه دهنده خدماتی نوین در تعمیرات موبایل:

اعزام تکنسین برای تعویض صفحه نمایش آیفون ایکس در منزل یا محل کار شما

آیا پس از تعویض صفحه نمایش اطمینانی وجود دارد که دوباره روی صفحه خط سبز ظاهر نشود؟

با توجه به هزینه نسبتا بالای تعویض صفحه نمایش iphone x نگرانی شما بابت تکرار این مشکل کاملا طبیعی است. اما توجه داشته باشید که ظاهر شدن مجدد خط سبز روی صفحه آیفون ایکس کاملا به نحوه استفاده شما از گوشی بستگی دارد. اگر گوشی مجددا در معرض ضربه یا فشار قرار بگیرد، ممکن است دچار مشکل است.

این موضوع کاملا طبیعی و منطقی است. زیرا صفحه نمایش های اورجینال iphone x از نوع اولد هستند و با توجه به توضیحات بالا این نوع صفحه نمایش حساس تر و آسیب پذیرتر هستند.

برای جلوگیری از آسیب دیدگی صفحه نمایش و ظاهر شدن خط سبز روی صفحه آیفون ایکس چه کنیم؟

اگر بخواهیم در یک کلمه به این سوال پاسخ بدهیم، باید بگوییم فقط مراقبت!

به هر حال در کنار هر مزیتی، معایبی نیز وجود دارد. شما برای تجربه کیفیت بالای صفحه نمایش و تاچ آیفون ایکس، باید بیشتر مراقب این گوشی باشید.

پیشنهاد می کنیم برای گوشی یک قاب محافظ که لبه های آن را پوشش می دهد، تهیه کنید. البته توجه داشته باشید قاب محافظی که تهیه می کنید، نباید آنقدر سفت باشد که به سختی گوشی در آن قرار بگیرد. فشار بیش از حد برخی از قاب های محافظ باعث آسیب دیدن صفحه نمایش می شوند.

نکته دیگر این که گوشی را در کیف و یا مکانی قرار ندهید که امکان دارد با اشیا دیگر برخورد کند. همچنین گوشی را در جیب شلوار نگذارید، زیرا ممکن است هنگام نشستن به گوشی فشار وارد شود و صفحه نمایش آسیب ببیند.

اگر در مورد مشکلات صفحه نمایش آیفون ایکس سوال دیگری دارید، می توانید جهت دریافت مشاوره از کارشناسان فنی آوافیکس با شماره ۶۶۳۲۰۲۳۶-۰۲۱ تماس بگیرید یا از طریق فرم تماس با ما پیغام بگذارید و منتظر دریافت پاسخ از طریق ایمیلتان باشید.