داغ شدن آیفون ۷ مشکلی است که برخی از کاربران این گوشی با آن مواجه شده اند. این مشکل در اثر عوامل سخت افزاری یا نرم افزاری ایجاد می شود.

مشکلات سخت افزاری مانند اختلال در بورد گوشی، باتری و … می تواند باعث گرمای بیش از حد معمول آیفون شود. در این شرایط برای حل مشکل گوشی باید توسط یک تکنسین حرفه ای بررسی شود.

آوافیکس ارائه دهنده خدماتی نوین در تعمیرات موبایل:

اعزام تکنسین برای تعمیر گوشی آیفون در منزل یا محل کار شما

عامل دیگر ایجاد این مشکل، اختلالات و مشکلات نرم افزاری است. در این مطلب به بررسی این موارد و روش های حل مشکل می پردازیم.

عوامل داغ شدن گوشی آیفون ۷

قبل از ارائه روش های حل مشکل گرمای بیش از حد آیفون ۷، به بررسی عوامل ایجاد این مشکل می پردازیم. بر اساس گزارشات ثبت شده و بررسی های صورت گرفته شایع ترین دلایل شامل موارد زیر است:

۱-استفاده طولانی مدت از گوشی

یکی از مهمترین عواملی که می تواند باعث داغ شدن تلفن شما شود، استفاده طولانی مدت از آن است.

مشابه رایانه، آیفون شما همچنین دارای یک cpu (واحد پردازش مرکزی) است که در واقع به عنوان مغز شناخته می شود. cpu یک تراشه فوق العاده قدرتمند است که هر کار یا دستورات ورودی از کاربر را انجام می دهد.

با توجه به عملکرد cpu، این قطعه در مقایسه با سایر قطعات گوشی سریع تر گرم می شود. بنابراین اگر شما به مدت طولانی و بدون وقفه از گوشی استفاده کنید، باعث داغ شدن گوشی خواهد شد. دقیقاً همان اتفاقی است که برای موتور ماشین شما می افتد.

۲-اختلالات نرم افزاری یا برنامه ها

برنامه های زیادی روی گوشی شما نصب است. هر کدام از این برنامه ها در زمان اجرا cpu را درگیر می کنند. بنابراین در صورتی که این برنامه ها دچار اختلال شوند، همچنان به cpu فشار وارد می کنند و باعث داغ شدن آیفون ۷ شما می شود.

همچنین برخی برنامه ها جزو برنامه های پرمصرف باتری گوشی محسوب می شوند. اجرای این برنامه ها نیز می تواند یکی از دلایل داغ شدن گوشی آیفون ۷ باشد. برای پیدا کردن این برنامه های طبق مسیر Settings-> Battery پیش بروید و منتظر باشید Battery Usage تکمیل شود.

روش های حل مشکل داغ شدن گوشی آیفون ۷

اگر مشکل گوشی آیفون ۷ شما در اثر عوامل سخت افزاری نباشد، شما می توانید از طریق روش های زیر برای حل مشکل اقدام کنید.

۱-برنامه های غیر ضروری را که در حال اجرا هستند، ببندید.

همانطور که قبلاً به آن اشاره کردم، استفاده طولانی مدت و حجم زیاد کار روی cpu می تواند منجر به گرمای بیش از حد شود. بنابراین اولین کاری که شما باید انجام دهید این است که تا حد امکان بار کار را روی آیفون خود کم کنید.

بنابراین بستن همه برنامه های غیر ضروری که هنوز در پس زمینه اجرا می شوند، اولین چاره ای است که می توانید امتحان کنید.

  • برای بستن برنامه های غیرضروری، روی دکمه Home آیفون خود دو بار ضربه بزنید و سپس هر برنامه را به سمت بالای صفحه بکشید.

اگر بستن برنامه ها چیزی را تغییر نمی دهد و اینکه آیفون هنوز به طور غیرمعمول داغ می شود، بررسی کنید که این مشکل از کجا شروع شده است یا چه زمانی آیفون شما برای اولین بار شروع به گرم شدن کرد. اگر مشکل بعد از نصب برنامه خاصی شروع شود، ممکن است آن برنامه خاص عامل مشکل باشد. برای تشخیص این مورد، به تنظیمات آیفون خود بروید و این مراحل را دنبال کنید:

  • از منوی Settings، روی Privacy کلیک کنید
  • به پایین صفحه بروید و روی Diagnostics & Usage ضربه بزنید.
  • سپس لیستی از همه مواردی که در دستگاه شما دچار اختلال شده اند، را مشاهده میکنید.

در صفحه بعدی، تاریخچه فایل ها را می بینید. اگر یک برنامه را چندین بار در این لیست می بینید، نشانگر مشکلی در مورد آن برنامه است.

۲-سیستم عامل ios را به آخرین ورژن موجود آپدیت کنید.

اگر مدتی است که با مشکل داغ شدن آیفون ۷ مواجه شده اید و مطمئن نیستید که کدام برنامه باعث ایجاد این مشکل شده است، پیشنهاد می کنیم ios را به آخرین ورژن آن آپدیت کنید.

بروزرسانی سیستم عامل ios معمولا باعث رفع باگ های  مختلف نرم افزاری از جمله داغ شدن گوشی می شود.

برای بررسی اینکه آیا بروزرسانی نرم افزار برای دستگاه شما در دسترس است، این مراحل را دنبال کنید:

  • وارد منوی Settings شوید
  • روی General ضربه بزنید
  • روی Software Update کلیک کنید

اگر بروزرسانی موجود است، سعی کنید آن را نصب کنید. درصورتی که بدلیل نداشتن فضای کافی نتوانستید گوشی را آپدیت کنید، آیفون خود را به رایانه وصل کرده و از این طریق گوشی تان را آپدیت کنید. به این ترتیب، شما مجبور نیستید چیزی را حذف کنید تا فضای گوشی شما آزاد شود.

۳-ریست کردن تنظیمات آیفون

اگر همچنان مشکل داغ شدن گوشی آیفون ۷ شما حل نشده است، پیشنهاد می کنیم طبق مراحل زیر تمام تنظیمات گوشی را ریست کنید:

  • وارد منوی Settings شوید
  • روی General ضربه بزنید
  • روی Reset All Settings کلیک کنید

توجه داشته باشید که پس از این فرآیند هیچکدام از اطلاعات گوشی شما مانند عکس ها،ویدئوها و … پاک نخواهد شد. بلکه فقط تنظیمات گوشی شما مانند گذرواژه های wifi، تصاویر زمینه و … حذف می شود.

۴-بازگردانی آیفون به تنظیمات کارخانه

اگر هیچ کدام از روش های فوق برای حل مشکل داغ شدن آیفون ۷ شما موثر نبود، به عنوان آخرین روش گوشی را به تنظیمات کارخانه بازگردانید. اگر مطمئن هستید که گوشی شما دچار مشکلات سخت افزاری نشده است، ریست فکتوری نیز می تواند یک روش موثر برای حل مشکل باشد.

البته با توجه به اینکه بعد از ریست فکتوری، تمام اطلاعات گوشی شما پاک خواهد شد، پیشنهاد می کنیم قبل از شروع از تمامی اطلاعات گوشی بکاپ بگیرید.

سایر نکات مفید برای مقابله با داغ شدن گوشی آیفون ۷

  • آیفون خود را در مکانی با گرمای بیش از حد یا در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید.
  • اگر آیفون هنگام استفاده از بیرون با هوای بسیار گرم، داغ شود، سعی کنید دستگاه خود را به سایه بیاورید، سپس قبل از استفاده دوباره بگذارید کمی خنک شود.
  • بگذارید آیفون به تدریج خنک شود و از استفاده مداوم و طولانی پرهیز کنید.
  • اگر آیفون هنگام شارژ داغ شد، آیفون خود را از شارژر جدا کنید و از شارژ آن جلوگیری کنید.اگر فقط هنگام شارژ گوشی شما داغ می شود، کابل و آداپتور را به دقت بررسی کنید. توجه بفرمایید که حتما از شارژر اصلی استفاده کنید.
  • خاموش روشن کردن آیفون نیز یک راه حل مفید است به خصوص اگر این مشکل توسط یک برنامه خراب ایجاد شود. فقط دکمه Power را فشار داده و نگه دارید تا نوار لغزنده قرمز ظاهر شود، آن را بکشید تا آیفون را کاملاً خاموش کنید، یک دقیقه صبر کنید و سپس با فشار دادن دکمه Power برای چند ثانیه دوباره آن را روشن کنید تا اینکه لوگوی Apple نشان داده شود.
  • قاب و محافظ گوشی را جدا کنید. برخی از لوازم جانبی به دلیل ساختار آنها ممکن است باعث داغ شدن آیفون ۷ شما شوند.
  • هات اسپات گوشی تان را غیرفعال کنید. برای انجام این کار طبق مسیر Settings-> Personal Hotspot پیش بروید و سپس نوار لغزنده را بکشید تا غیرفعال شود.
  • اگر wi-fi و بلوتوث گوشی شما به مدت طولانی فعال باشد، ممکن است باعث داغ شدن گوشی شود. با فعال بودن این ویژگی ها، دستگاه شما جستجوی دستگاه های wi-fi یا بلوتوث را در محدوده خود ادامه می دهد. هرچه این کار را بیشتر انجام دهد، پردازش های بیشتری باید در cpu انجام شود. سرانجام، این کار باعث می شود که آیفون ۷ شما داغ شود.
  • سرویس های مکان یابی را خاموش کنید. این سرویس ها برای جستجوی و کشف مکان ها از طریق GPS می پردازد.این جستجو نیز باعث ایجاد بار بیشتر برروی cpu خواهد شد. بنابراین شما میتوانید ازطریق مسیر Settings-> Privacy-> Location Services آن را غیرفعال کنید و داغ شدن گوشی تان جلوگیری کنید.

مواردی نیز گزارش شده است که  بعد از بروزرسانی ios در آیفون با مشکل گرم شدن بیش از حد مواجه شده اند. اگر شما نیز در این شرایط قرار دارید، می توانید ios را به نسخه قبلی بازگردانید و یا منتظر نسخه جدید آن برای حل مشکل شوید.

اگر شما نیز با مشکل گرم شدن بیش از حد یا داغ شدن گوشی آیفون ۷ ( iphone 7 ) مواجه شده اید و راهکاری متفاوت برای حل مشکل می شناسید، لطفا در پایین همین صفحه برای پیام بگذارید تا با بروزرسانی این مطلب به سایر کاربران برای حل مشکل کمک شود.