در این مطلب به بررسی علت شارژ نشدن یا کند شارژ شدن ایفون ایکس اس مکس (iPhone XS Max) و روش های حل این مشکل خواهیم پرداخت.

مشکلات شارژ گوشی های هوشمند می تواند در اثر آسیب های سخت افزاری یا اختلالات نرم افزاری باشد. اگر علت مشکل سخت افزاری باشد، گوشی باید توسط یک تکنسین حرفه ای بررسی شود. در این شرایط ممکن است مدار شارژ، پورت شارژ، آی سی تغذیه یا باتری گوشی دچار مشکل شده باشد.

اگر باتری گوشی دچار مشکل شده باشد، می توانید پس از استعلام هزینه در سایت آوافیکس، یک درخواست برای اعزام تکنسین و تعویض باتری iphone xs max در منزل یا محل کار شما ثبت کنید.

البته همانطور که اشاره کردیم در موارد بسیاری نیز اختلالات نرم افزاری عامل شارژ نشدن یا کند شارژ شدن ایفون ایکس اس مکس هستند. در این موارد شما می توانید طبق روش های ارائه شده در ادامه مطلب برای حل مشکل اقدام کنید.

روش های حل مشکل شارژ نشدن یا کند شارژ شدن ایفون ایکس اس مکس (iPhone XS Max)

قبل از شروع عیب یابی مشکلات نرم افزاری از دو موضوع مطمئن شوید:

۱_شارژر شما اورجینال و سالم است

برای اطمینان از این موضوع پیشنهاد می کنیم با همین شارژر آیفون دیگری را شارژ کنید و فرآیند شارژ را به دقت بررسی کنید. توجه داشته باشید که حتما از شارژر اصلی استفاده کنید. شارژرهای غیراصلی قدرت و توان کمتری نسبت به شارژرهای اورجینال دارند. بنابراین ممکن است مشکلاتی مانند شارژ نشدن ، کند شارژ شدن یا قطع و وصل شدن شارژ در ایفون xs max به وجود بیایند.

۲_آیفون را با استفاده از برق شهری شارژ کنید.

گوشی را با استفاده از یک شارژر اورجینال به پریز برق وصل کنید. سپس فرآیند شارژ شدن را بررسی کنید. توجه داشته باشید که استفاده از شارژر فندکی، پاور بانک و … پیشنهاد نمی شود. همچنین مطمئن شوید که پریزی که شارژر را به آن وصل می کنید، مشکلی ندارد.

روش اول حل مشکل شارژ نشدن ایفون ایکس اس مکس : راه اندازی مجدد ایفون ایکس اس مکس در حال شارژ

ری استارت کردن iphone xs max برای حل مشکل شاید کمی عجیب به نظر برسد. اما قضیه ازین قرار است که گاهی یک اختلال نرم افزاری کوچک عامل ایجاد مشکلات مختلفی می شود. شارژ نشدن یا کند شارژ شدن ایفون ایکس اس مکس نیز ممکن است به همین علت باشد. بهترین روش برای رفع این اختلالات راه اندازی مجدد گوشی از طریق دکمه های سخت افزاری در هنگام شارژ است. برای انجام این کار:

  • دکمه ولوم بالا را فشار دهید و سریعا رها کنید.
  • سپس دکمه ولوم پایین را فشار دهید و سریعا رها کنید.
  • در پایان دکمه پاور را فشار دهید و نگه دارید تا آیفون راه اندازی شود.

اگر پس از راه اندازی مجدد گوشی همچنان گوشی کند شارژ می شد، اجازه بدهید به همان صورت فرآیند شارژ تمام شود و پس از خالی شدن باتری دوباره امتحان کنید. اما اگر پس از راه اندازی مجدد گوشی شما اصلا شارژ نمی شود، برای حل مشکل باید توسط یک تکنسین حرفه ای بررسی شود.

البته در صورتی که گوشی شما شارژ می شود اما کند است یا قطع و وصل می شود، روش های ادامه مطلب برای حل مشکل می تواند موثر باشد.

روش دوم حل مشکل شارژ نشدن iphone xs max : بروز رسانی برنامه ها و ios در صورت موجود بودن

بروز رسانی سیستم عامل معمولا کلید حل بسیاری از مشکلاتی است که با باگ های سیستم گره خورده اند. بنابراین اگر باگ های سیستم در فرآیند شارژ گوشی اختلال ایجاد کرده باشند، پس از آپدیت مشکل حل خواهد شد.

برای بررسی و نصب آپدیت های معلق در iphone xs max کافیست مراحل زیر را دنبال کنید.

  • اپ استور را باز کنید.
  • وارد بخش Updates شوید. لیستی از برنامه های با به روز رسانی در انتظار ظاهر می شود.
  • برای آپدیت کردن یک برنامه به تنهایی روی دکمه Update کنار اسم برنامه کلیک کنید و برای آپدیت کردن تمام برنامه ها روی Update All در گوشه راست بالای صفحه کلیک کنید.

البته گزینه Update All در صورتی که چند آپدیت وجود داشته باشد، قابل مشاهده است.

پس از بروزرسانی تمام برنامه ها گوشی را ری استارت کنید؛ سپس مطمئن شوید که همه برنامه ها به درستی آپدیت شده اند و نسخه آخر نصب شده است.

بروز رسانی ios :

اکنون پیشنهاد می کنیم آخرین نسخه ios را در صورت موجود بودن، نصب کنید. مانند آپدیت کردن برنامه ها، آپدیت ios نیز می تواند مشکلاتی را که به دلیل باگ ها و اختلالات نرم افزاری به وجود آمده اند، حل کند. برای چک کردن دستی آپدیت ایفون ایکس اس مکس، گوشی را به وای فای وصل کنید و مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد Settings شوید.
  • روی General ضربه بزنید.
  • گزینه Software Update را انتخاب کنید.

در صورتی که آپدیت جدید وجود داشته باشد، یک نوتیفیکیشن آپدیت برای شما ظاهر می شود. جزئیات را بخوانید سپس دستورالعمل های ظاهر شده روی صفحه را برای نصب ios جدید دنبال کنید. فراموش نکنید که بعد از اتمام فرآیند آپدیت گوشی را ری استارت کنید. پس از راه اندازی گوشی بررسی کنید که آیا مشکل شارژ نشدن یا کند شارژ شدن آیفون ایکس اس مکس شما برطرف شده است یا خیر.

روش سوم حل مشکل شارژ نشدن ایفون xs max : ریست کردن تمام تنظیمات

تنظیمات سفارشی معیوب نیز می تواند بر ایجاد مشکل شارژ نشدن یا کند شارژ شدن آیفون xs max تاثیر گذار باشد. اگر شما قبل از ایجاد این مشکل تنظیمات جدیدی در آیفون ایکس اس مکس اعمال کرده اید، این احتمال قوی تر خواهد شد. اگر می دانید دقیقا چه تنظیماتی را تغییر داده اید، به حالت قبلی بازگردانید و سپس روند شارژ آیفون را بررسی کنید. همچنین می توانید طبق مراحل زیر تنظیمات آیفون را به حالت پیش فرض بازگردانید:

  • وارد Settings شوید.
  • روی General ضربه بزنید.
  • به سمت پایین اسکرول کنید و روی Reset ضربه بزنید.
  • گزینه Reset all settings را انتخاب کنید.
  • در صورت درخواست، رمز عبور را وارد کنید.
  • سپس گزینه تایید ریست کردن تمام تنظیمات را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید ریست کردن تنطیمات هیچ تاثیری روی اطلاعات شخصی شما ندارد و هیچکدام از عکس ها، ویدئوها، مخاطبین و … حذف نخواهند شد. تمام کاری که انجام می دهد این است که تنظیمات سفارشی را حذف خواهد کرد و تنظیمات را به حالت پیش فرض باز می گرداند.

روش چهارم حل مشکل درست شارژ نشدن ایفون ایکس اس مکس : ریست فکتوری آیفون

ریست فکتوری آیفون به عنوان آخرین راه حل برای حل مشکل در نظر گرفته شده است؛ بنابراین اگر پس از انجام تمام روش های فوق مشکل پابرجاست، پیشنهاد می شود گوشی را به تنظیمات کارخانه بازگردانید. ممکن است یک اختلال نرم افزاری پیچیده در فرآیند شارژ شدن گوشی شما تاثیر گذاشته باشد که با ریست فکتوری معمولا برطرف می شود. البته توجه داشته باشید قبل از انجام ریست فکتوری از تمام اطلاعات گوشی تان بکاپ بگیرید زیرا تمام محتوای گوشی شما پاک خواهد شد.

پیشنهاد می شود بخوانید:

آموزش بکاپ گرفتن از گوشی آیفون

برای ریست فکتوری آیفون طبق مراحل زیر پیش روید:

  • وارد Settings شوید.
  • روی General ضربه بزنید.
  • به سمت پایین اسکرول کنید و روی Reset ضربه بزنید.
  • گزینه Erase all content and settings را انتخاب کنید.
  • در صورت درخواست، رمز عبور را وارد کنید.

اجازه دهید فرآیند ریست فکتوری تمام شود و گوشی ریست شود؛ سپس بررسی کنید که آیا مشکل شارژ نشدن یا کند شارژ شدن ایفون ایکس اس مکس شما برطرف شده است یا خیر.

گزینه های دیگر برای حل مشکل شارژ نشدن یا کند شارژ شدن ایفون ایکس اس مکس iphone xs max

  • اگر این مشکل پس از بروزرسانی ios برای آیفون شما پیش آمده است، پیشنهاد میکنیم ios را به نسخه قبلی بازگردانید. برای دانگرید کردن آی او اس باید از آیتونز در کامپیوتر استفاده کنید.
  • همانطور که گفتیم هر نسخه جدید ios مشکلات زیادی را حل می کند، اما اگر باعث بروز مشکلات جدیدی نیز شده است، پیشنهاد میکنیم به اپل گزارش کنید تا حل آن در نسخه بعدی در نظر گرفته شود.
  • در پایان در صورتی که همچنان مشکلات شارژ در آیفون ایکس اس مکس پابرجاست، احتمال وجود مشکلات سخت افزاری بسیار زیاد است. بنابراین پیشنهاد می کنیم گوشی توسط یک تکنسین حرفه ای بررسی شود.
اگر شما نیز با مشکل شارژ نشدن یا کند شارژ شدن ایفون ایکس اس مکس (iPhone XS Max) مواجه شده اید و راهکاری متفاوت برای حل مشکل می شناسید، لطفا در پایین همین صفحه برای پیام بگذارید تا با بروزرسانی این مطلب به سایر کاربران برای حل مشکل کمک شود.