در این مطلب به بررسی علت سیاه شدن صفحه آیفون ایکس اس مکس و روش های حل مشکل می پردازیم.

بسیاری از کاربران apple iphone xs max که با سیاه شدن ناگهانی صفحه نمایش مواجه می شوند، در ابتدا فکر می کنند که قطعا مشکل سخت افزاری است. اما این موضوع قطعی نیست و این مشکل می تواند دلایل مختلفی داشته باشد.

به صورت کلی می توان عوامل سیاه شدن ال سی دی ایفون ایکس اس مکس را به دو دسته آسیب های سخت افزاری و اختلالات نرم افزاری دسته بندی کرد.

ساختار صفحه نمایش اولد ایفون ایکس اس مکس با صفحه نمایش های از نوع ال سی دی کاملا متفاوت است؛ اما به این دلیل که صفحه نمایش گوشی های هوشمند با نام ال سی دی در میان کاربران رایج هستند، در این مطلب نیز گاها از عنوان “ال سی دی” برای صفحه نمایش iphone xs max استفاده شده است.

علت های سخت افزاری مشکل سیاه شدن صفحه آیفون ایکس اس مکس

ضربه خوردن و آب خوردگی گوشی را می توان جزو شایع ترین دلایل این مشکل دانست. در این شرایط باید به دقت بررسی کنید که آیا فقط صفحه نمایش خاموش است یا کلا گوشی خاموش شده است. دو حالت وجود دارد:

  • اگر فقط صفحه آیفون ایکس اس مکس خاموش شده باشد؛ به طور مثال گوشی شما زنگ می خورد، یا هنگام نگه داشتن دکمه پاور ویبره می زند و سایر علائم این چنینی که نشان دهد بورد گوشی روشن است، این احتمال قوی است که فقط ال سی دی گوشی شما آسیب دیده است و با تعویض آن مشکل حل خواهد شد.

آوافیکس ارائه دهنده خدماتی نوین در تعمیرات موبایل:

اعزام تکنسین برای تعمیر آیفون در منزل یا محل کار شما

  • حالت دوم این است که گوشی شما هیچ علائمی مبنی بر روشن بودن بورد نیز ندارد. در این حالت ماجرا کمی پیچیده تر است به این علت که دقیقا مشخص نیست چه قطعه ای از گوشی آسیب دیده است. بنابراین باید توسط یک تکنسین حرفه ای بررسی شود.

در هر صورت زمانی که صفحه گوشی شما به خاطر آسیب های سخت افزاری آسیب دیده است، برای حل مشکل گوشی باید توسط یک تعمیرکار عیب یابی شود.

اختلالات نرم افزاری عامل سیاه شدن ال سی دی آیفون ایکس اس مکس

همانطور که در ابتدای مطلب توضیح دادیم اختلالات نرم افزاری و برنامه های معیوب نیز می توانند عامل سیاه شدن ال سی دی آیفون ایکس اس مکس باشند.

بنابراین اگر مطمئن هستید که صفحه گوشی شما بدون هیچ آسیب فیزیکی مانند ضربه و آب خوردگی سیاه شده و هنگ کرده است، می توانید امیدوار باشید بدون نیاز به تعمیرکار و تعمیر سخت افزاری خودتان مشکل را حل کنید. در ادامه همراه آوافیکس باشید.

روش های حل مشکل سیاه شدن صفحه آیفون xs max

در ادامه مطلب سعی می کنیم با در نظر گرفتن تمام احتمالات دو روش موثر برای حل مشکل ارائه کنیم. پیشنهاد می کنیم هر دو روش را برای حل مشکل گوشی تان امتحان کنید؛ ممکن است حتی با یک اقدام ساده مشکل گوشی شما حل شود.

۱-راه اندازی مجدد آیفون با دکمه های سخت افزاری

این روش شاید بسیار ساده و پیش پا افتاده به نظر برسد؛ اما برای حل بسیاری از اختلالات نرم افزاری موثر بوده است. گاهی ممکن است یک اختلال نرم افزاری ساده و سطحی عامل ایجاد مشکل سیاه شدن صفحه آیفون ایکس اس مکس باشد که با این روش حل می شود.

راه اندازی مجدد با استفاده از دکمه های نرم افزاری مشابه خارج کردن باتری در گوشی های قدیمی است. با این روش حافظه گوشی، برنامه ها و خدمات آن رفرش می شوند که می تواند به حل مشکل کمک کند. برای انجام این کار کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

  • دکمه ولوم بالا را فشار دهید و رها کنید.
  • دکمه ولوم پایین را سریعا فشار دهید و نگه دارید.
  • دکمه کناری را فشار دهید و نگه دارید تا لوگوی اپل ظاهر شود.

اگر شما لوگوی اپل را روی صفحه دیدید، یعنی مشکل حل شده است؛ اما اگر لوگوی اپل نشان داده نشد و همچنان صفحه آیفون شما سیاه بود، نگران نباشید و روش بعدی را امتحان کنید.

۲-گوشی را شارژ کنید و مجددا راه اندازی کنید.

اگر گوشی شما پس از مراحل راه اندازی مجدد روشن نشد، این احتمال وجود دارد که شارژ باتری آن کاملا خالی باشد؛ ممکن است در حالی که صفحه آیفون شما سیاه است، برخی برنامه ها و خدمات در حال اجرا باعث تخلیه باتری شده باشند.

بنابراین پیشنهاد می کنیم آیفون را شارژ کنید؛ البته برای شارژ گوشی موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • گوشی را با یک شارژر سیمی به پریز برق شهری وصل کنید.
  • حتما از یک شارژر اصلی آیفون استفاده کنید؛ توجه کنید که هم کابل شارژ و هم آداپتور اصلی باشند.
  • مطمئن باشید که شارژر به درستی کار می کند؛ می توانید با اتصال به یک گوشی دیگر از این موضوع مطمئن شوید.
  • بدون توجه به نشان دادن یا ندادن علامت شارژ روی صفحه، اجازه دهید حداقل به مدت نیم ساعت گوشی به شارژر متصل باشد.

بعد از نیم ساعت دوباره مراحل راه اندازی مجدد گوشی را طی کنید:

  • دکمه ولوم بالا را فشار دهید و رها کنید.
  • دکمه ولوم پایین را سریعا فشار دهید و نگه دارید.
  • دکمه کناری را فشار دهید و نگه دارید تا لوگوی اپل ظاهر شود.

اگر این بار لوگوی اپل روی صفحه نمایش داده شد متوجه می شویم که علت مشکل علاوه بر اختلالات نرم افزاری، تخلیه شدن باتری نیز بوده است. اما اگر همچنان گوشی روی صفحه سیاه باقی مانده است پیشنهاد می کنیم جهت عیب یابی از یک تکنسین حرفه ای کمک بگیرید.

امیدواریم این مطلب برای حل مشکل سیاه شدن صفحه آیفون ایکس اس مکس شما موثر بوده باشد.

اگر شما نیز با مشکل سیاه شدن صفحه گوشی آیفون ایکس اس مکس مواجه شده اید و راهکاری متفاوت برای حل مشکل می شناسید، لطفا در پایین همین صفحه برای پیام بگذارید تا با بروزرسانی این مطلب به سایر کاربران برای حل مشکل کمک شود.