اگر برای خرید گوشی سامسونگ m31s تردید دارید، با مطالعه ی این مطلب با مزایا، معایب و مشکلات m31s از نظر کارشناسان، کاربران و خریداران این گوشی آشنا می شوید و می توانید تصمیم درست تری بگیرید.

برند سامسونگ به این معروف شده است که هرروز یک مدل گوشی و مخصوصا یک گوشی میان‌رده راهی بازار می‌کند. این استراتژی سامسونگ در میان برخی کاربران تایید شده است و به نظرشان سامسونگ دستشان را برای انتخاب باز گذاشته و از سوی برخی دیگر نیز مسخره است که هر روز یک گوشی با اندکی تفاوت با گوشی دیروزی وارد بازار می کند. به هر حال چه خوشمان بیاید و چه نیاید سامسونگ برای رقابت در بازار میان رده ها، افزایش تنوع در محصولات را برگ برنده خودش می داند که به نظر میرسد تا کنون با این روش موفق نیز بوده است.

سری M سامسونگ نیز که از میان رده ها محسوب می شوند، از زمان عرضه ی اولین عضوش تا کنون خوش درخشیدند و با اینکه در بازار میان رده ها تازه وارد و ناشناخته بودند، خیلی زود جای خود را پیدا کردند و با استقبال خوبی مواجه شدند. در این مطلب نیز می خواهیم با ویژگی ها و مشخصات یکی از اعضای این خانواده یعنی m31s آشنا شویم و بررسی کنیم که با توجه به مشکلات و معایب آن ارزش خرید دارد؟

موضوع دیگری که در این مطلب بررسی می شود، هزینه ی تعمیرات احتمالی m31s است. درست است که هیچکس دوست ندارد در اولین مرحلهٔ بررسی خرید یک گوشی نو، راجع به تعمیرات صحبت کند! اما خب جلوی اتفاقات را هیچوقت نمی‌توان گرفت! بنابراین آوافیکس به عنوان سایت ارائه دهندهٔ خدمات تعمیر موبایل، در مورد هزینه‌های تعمیرات این گوشی به شما اطلاعاتی خواهد داد که دانستن آنها چشم شما را بیشتر باز می کند.

با ما همراه باشید:

مزایا و معایب طراحی گوشی سامسونگ m31s : طراحی متفاوت با هم رده‌ها

در نگاه اول شاید شما تفاوتی بین ظاهر این مدل و بقیهٔ مدل‌های گوشی سامسونگ در همین رده احساس نمی‌کنید (که خب طبیعی هم هست!) اما اگر با دقت بیشتری نگاه کنید، متوجه می شوید که سامسونگ در طراحی گوشی سامسونگ M31S دو تغییر اساسی ایجاد کرده است:

اول اینکه دوربین سلفی مانند گوشی‌های پرچمدار به صورت هول پانچ طراحی شده که در واقع یک حفرهٔ بسیار کوچک در قسمت بالای جلو صفحهٔ نمایشگر قرار دارد و انصافا هم زیبا طراحی شده است.

تفاوت دیگر اینکه سنسور اثر انگشت نه پشت گوشی و نه زیر صفحهٔ نمایشگر، بلکه زیر کلید پاور است. این طراحی دو مزیت دارد: اول اینکه شما می توانید راحت تر قفل گوشی تان را با اثر انگشت باز کنید، مزیت دیگر هم طراحی یک دست تر و زیباتر درب پشت بدون عنصر اضافه ی سنسور اثر انگشت است.

بدنهٔ شیشه – پلاستیک و گوریلاگلس ۳ قدیمی

بدنهٔ گوشی سامسونگ M31S ترکیبی از شیشه و پلاستیک است. هرچند که برای یک گوشی میان‌رده از برند سامسونگ چیز عجیبی نیست اما اگر منتظر دیدن یک بدنه ی شیشه ای مانند پرچمداران هستید، متاسفانه m31s از آن محروم است.

برای محافظت از پنل جلویی از گوریلاگلس ۳ استفاده می‌شود که هرچند محافظ قوی و خوبی است، اما امروزه دیگر قدیمی شده است. بنابراین باید هنگام استفاده از گوشی خیلی مراقب باشید که مبادا دچار خسارت میلیونی شوید! در ادامه بیشتر توضیح خواهم داد…

مزایا و معایب صفحه نمایش گوشی سامسونگ m31s : صفحه نمایش سوپر آمولد با کیفیت FHD+

سامسونگ سالهاست که روش دلبری کردن از کاربرانش را یاد گرفته و با تجهیز میان رده هایش به نمایشگرهای سوپر آمولد توانسته جای خود را دل آنها باز کند. m31s نیز ازین نعمت بی بهره نیست و به یک نمایشگر ۶.۵ اینچی از نوع سوپر آمولد با رزلوشن فول‌ اچ‌دی پلاس (FHD+) 2400*1080 مجهز شده است.

بنابراین اگر اهل فیلم دیدن هستید، m31s با نمایشگر بزرگ و بی نظیرش می تواند انتظارات شما را برآورده کند.

قیمت بالای صفحه نمایشگر

همان‌گونه که در ابتدای متن هم اشاره کردیم، هزینهٔ تعمیرات یک گوشی فاکتور مهمی است که همهٔ ما موقع خرید باید حواسمان به آن باشد. صفحه نمایش‌های سوپر آمولد به خاطر کیفیت بالایی که دارند، قیمت بیشتری نسبت به سایر نمایشگرهای دارند. از قدیم هم گفتن همانقدر که پول بدهی، آش میخوری…

از آنجایی که آسیب پذیرترین قطعه ی گوشی نیز ال سی دی است و ممکن است هر لحظه بر اثر ضربهٔ ناگهانی، نفوذ آب و … آسیب ببیند؛ بهتر است قیمت ال سی دی گوشی را بدانید وگرنه ممکن است بعدها با دیدن آن شوک شوید یا حتی از خیر گوشی بگذرید.

راستی شما می دانید که آوافیکس یک مرکز ارائه دهنده خدمات تعمیر موبایل در محل است؟! یعنی در زمان مورد نظر شما یک تکنسین اعزام می کند تا گوشی تان را در منزل، محل کار یا هر مکان دیگری که بخواهید در حضور خودتان تعمیر کند.

معایب گوشی سامسونگ m31s : عملکرد متوسط پردازنده

سامسونگ m31s با یک تراشهٔ اگزینوس ۹۶۱۱ در دو مدل ۶ و ۸ گیگابایت رم عرضه شده است.

پردازنده قدیمی و تکراری Exynos 9611 که شامل یک پردازندهٔ هشت هسته‌ای (۴ هسته کورتکس A73 با سرعت ۲.۳ گیگاهرتز و ۴ هسته کورتکس A53 با سرعت ۱.۷ گیگاهرتز دارد) می شود حتی در بازار میان رده ها نیز آنچنان حرفی برای گفتن ندارد و شاید بتوان گفت در میدان رقابت باعث سرشکستگی m31s باشد.

وظیفه ی پردازش گرافیکی نیز بر عهده ی یک پردازنده ی گرافیکی با مدل Mali-G72 M‍P3 است. در کل عملکرد سخت افزاری و گرافیکی M31S متوسط است و اگر اهل گیمینگ و اجرای بازی‌های سنگین بر روی گوشی موبایل خود هستید، از خیر خرید این گوشی بگذرید.

مزایا و معایب گوشی سامسونگ m31s : دوربین ۶۴ مگاپیکسل واقعی و عملکرد خوب در روز

دوربین عقب سامسونگ گلکسی ام ۳۱ اس در واقع مجموعه‌ای متشکل از چهار دوربین است :

لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسل، لنز اولتراواید ۱۲ مگاپیکسل، لنز ماکرو ۵ مگاپیکسل و سنسور تشخیص عمق ۵ مگاپیکسل که در واقع یک دوربین نیست و یک سنسور است!

دوربین سلفی نیز ۳۲ مگاپیکسل است و کیفیت بسیار خوبی دارد. همچنین گوشی ام ۳۱ اس سامسونگ امکان فیلم‌برداری ۴K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه (هم با دوربین پشتی و هم سلفی) را هم به شما می‌دهد.

یک قابلیت نرم‌افزاری مرتبط با هوش مصنوعی در این دوربین، Single Take است که در این حالت به‌گفته سامسونگ تنها با لمس دکمه شاتر در لحظه مناسب، دوربین به‌صورت خودکار افدام به برداشت تصویر تا حداکثر ۱۰ ثانیه خواهد کرد و سپس با کمک هوش مصنوعی ۱۰ خروجی شامل ۷ عکس و ۳ ویدئو را ارائه می‌کند.

بنابراین اگر اهل عکاسی هستید و زیاد از دوربین گوشی استفاده می‌کنید، سامسونگ m31s یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما با صرف هزینهٔ منطقی است.

دوربین فوق عریض متوسط و کیفیت متوسط در شب

با توجه به عکس‌های گرفته شده، لنز اولتراواید سامسونگ M31S عملکرد چندان قابل قبولی نداشته و تصاویر با جزئیات پایینی ارائه می‌دهد.

همچنین طبق تجربه، دوربین در حالت شب (NIGHT MODE) تصویر را به صورت غیر عادی زوم کرده و از جزئیات تصویر می‌کاهد.

مزایای گوشی سامسونگ m31S : باتری قدرتمند و تکنولوژی فست شارژ

اولین ویژگیِ گوشی های سری M که توانست با سر و صدای زیاد توجه کاربران را به سوی خود جلب کند، باتری های غول پیکر آنها بود. m31s نیز از این قابلیت بی بهره نیست و به یک باتری ۶۰۰۰ میلی آمپری تجهیز شده است. وجود این باتری می تواند خیال شما را راحت کند که حتی اگر در طول روز مدام با گوشی تان کار کنید، از شارژر بی نیازید.

سامسونگ برای m31s از لحاظ باتری تمام گذاشته و گوشی را به قابلیت شارژ سریع ۲۵ واتی مجهز کرده است که اگر احیانا خواستید گوشی تان را شارژ کنید، خیلی معطل نشوید.

گوشی M31S قابلیت شارژ معکوس را هم دارد که در واقع می‌توانید از آن به عنوان یک پاور بانک هم استفاده کنید.

این باتری قدرتمند بسته به نحوه ی استفاده ی شما از گوشی حداقل ۳ سال عمر مفید دارد. البته باتری قابل تعویض توسط کاربر نیست و کاملا هم طبیعی است. بنابراین اگر نیازی به تعمیرکار برای تعویض باتری داشتید، باز هم می توانید روی آوافیکس حساب کنید.

معایب گوشی m31S : سنگین بودن گوشی

شما نمی‌توانید یک باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپری داشته باشید اما انتظار داشته باشید یک گوشی سبک در دست بگیرید. وزن سامسونگ ام ۳۱ اس برابر با ۲۰۳ گرم است که در ابتدای کار شما سنگین بودن این گوشی را حس خواهید کرد اما به مرور زمان به آن عادت می‌کنید؛ البته اگر دستان ظریفی نداشته باشید.

در واقع اگر دستان کوچکی داشته باشید و در طول روز نیز خیلی با گوشی کار کنید، وزن سنگین m31s احتمالا برایتان دردساز خواهد شد.

مزایا و معایب گوشی سامسونگ m31S : نرم افزار به روز اندروید ۱۰ و رابط‌ کاربری One UI 2.1

گلکسی ام ۳۱ اس هم مانند همهٔ گوشی‌های عرضه شدهٔ سامسونگ در سال ۲۰۲۰ مجهز به اندروید ۱۰ و رابط کاربری One UI 2.1 است. این گوشی قابلیت‌های جدیدی مانند لینک به ویندوز، اسکرین رکورد را دارد که قبلا در گوشی‌های سری M مشاهده نشده بود.

تعداد زیاد اپلیکیشن پیشنهادی جهت نصب

گوشی های سری M‌ سامسونگ از آنجایی که بازار هدفشان هند است، علاوه بر اینکه تعداد زیادی اپلیکیشن از پیش نصب شده دارند که برای شما کاربرد ندارند، همچنین در حین نصب به شما تعداد زیادی اپ پیشنهاد می‌کنند که تقریبا مجبور به نصب آن هستید.

هرچند همهٔ این اپلیکیشن‌ها را می‌توانید پاک کنید، اما میزان پیشنهادها و حجمی که از حافظهٔ گوشی شما اشغال می‌کند واقعا اعصاب خردکن است.

آیا گوشی m31s ضد آب است؟

در مشخصات m31s خبری از گواهی ip68 نیست، بنابراین سامسونگ هیچ ضمانتی نداده که این گوشی در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است.

البته نگران نباشید چون اگر ip68 هم داشت، شما نباید گوشی تان را در معرض آب قرار دهید چرا که چه بسیار کاربرانی گول ip68 گوشی شان را خورده اند در حالی که این گوشی های دارای ip68 نیز در مقابل نفوذ آب و مایعات دچار آسیب های مختلفی مانند سوختن ال سی دی ، خرابی مدار شارژ و … شده اند.

حداقل کاربران m31s می دانند که این گوشی اصطلاحا ضد آب نیست و حواسشان را بیشتر جمع می کنند.

بالاخره گوشی m31s سامسونگ خوب است یا نه؟ بخریم یا نه؟

برای پاسخ به این سوال باید ببینید انتظارات شما از یک گوشی چیست؟ اهل فیلم دیدن هستید یا عکاسی؟ گیمر حرفه ای هستید یا با گوشی کارهای روزمره یا نهایتا بازی های سبک انجام می دهید؟ وجود یک باتری بزرگ و شارژ سریع چقدر برایتان مهم است؟

اگر به این سوالات پاسخ دهید حتما می توانید تصمیم نهایی تان را بگیرید. به نظر بنده با توجه به اینکه m31s یک صفحه نمایش خوب، دوربین حرفه ای و باتری قدرتمند دارد، اگر اهل بازی های سنگین با گرافیک بالا نیستید، این گوشی برای شما انتخاب خوبیست.

در این مطلب مزایا ، معایب و مشکلات گوشی سامسونگ m31s بررسی شد. اگر شما نیز تجربه ای در استفاده از این گوشی دارید ، لطفا برای ما پیام بگذارید تا با بروزرسانی این مطلب سایر کاربران نیز راهنمایی شوند.