می توان گفت ایفون ایکس اس و ایکس اس مکس، جزو بهترین گوشی ها از لحاظ صفحه نمایش، پردازنده، دوربین و … هستند؛ اما کاملا طبیعی است که این گوشی ها نیز با مجموعه ای از مشکلات مختص به خودشان وارد بازار شده اند. بنابراین در این مطلب به بررسی رایج ترین مشکلات و معایب گزارش شده توسط کاربران iphone xs , xs max خواهیم پرداخت.

مشکلات ایفون xs و xs max : شارژ نشدن گوشی

یکی دیگر از رایج ترین مشکلات گزارش شده توسط کاربران ایفون xs و xs max شارژ نشدن اتوماتیک گوشی هنگام وصل کردن به شارژر است. طبق گزارشات ثبت شده برای شارژ شدن گوشی، صفحه نمایش گوشی حتما باید لمس شود و بعد از روشن شدن صفحه گوشی شارژ می شود. در مواردی هم اعلام شده است که، برای شارژ گوشی کابل باید یک بار بیرون کشیده شود و سپس مجددا وصل شود.

گزارش‌هایی هم درباره شارژ نشدن xs و xs max ثبت شده است با این مضمون که حتی آیکون شارژ باتری روی نمایشگر ظاهر شده است اما میزان شارژ باتری گوشی هیچ تغییری نمی‌کند.

طبق بررسی های صورت گرفته این مشکل نیز یکی اختلالات و باگ های نرم افزاری است که اپل با انتشار iOS 12.0.1 آن را رفع کرده است.

بنابراین اگر شما نیز بدون هیچ علت خاصی و آسیب دیدگی فیزکی با مشکل شارژ نشدن ایکس اس و ایکس اس مکس مواجه شده اید، iOS 12.0.1 را نصب کنید.

مشکلات ایفون xs و xs max : خط سبز عمودی روی صفحه نمایش

نمایش یک خط سبز عمودی رنگ روی صفحه نمایش، یک مشکل جدی در ایفون xs و xs max است. متاسفانه این مشکل به دلیل اختلالات نرم افزاری نیست و یک ایراد سخت افزاری ال سی دی است که فقط با تعویض صفحه نمایش مشکل حل خواهد شد.

آوافیکس ارائه دهنده خدماتی نوین در تعمیرات موبایل:

اعزام تکنسین برای تعویض ال سی دی آیفون در محل شما

در این مطلب رایج ترین مشکلات و معایب گزارش شده توسط کاربران گوشی های ایفون ایکس اس و ایکس اس مکس بررسی شد. اگر شما نیز با مشکل تازه ای در این گوشی مواجه شده اید یا برای حل مشکلات راه حلی دارید، لطفا برای ما پیام بگذارید تا با بروزرسانی این مطلب سایر کاربران نیز راهنمایی شوند.

مشکلات ایفون ایکس اس و ایکس اس مکس : آنتن دهی ضعیف سیم کارت

به نظر بسیاری از کاربران همیشگی محصولات اپل، ایفون xs و xs max نسبت به آیفون های قدیمی شان از نظر آنتن دهی ضعیف تر عمل می کند، طبق ادعای آنها در مکان های یکسان ایکس اس و ایکس اس مکس دائما از دسترس خارج می شوند و کاربران با پیغام No Service روی صفحه مواجه می شوند.

طبق ادعای اپل نصب iOS 12.0.1 برای رفع این مشکل نیز موثر است.

مشکلات ایفون xs , xs max : عدم اتصال به وای فای

گزارشات بسیاری مبنی بر مشکلات وای فای و وصل نشدن ایفون xs , xs max به شبکه وای فای ثبت شده است. طبق بررسی های انجام شده این مشکل به دلیل اختلالات نرم افزاری است که برای حل آن روش های زیر پیشنهاد می شود.

  • اپل با آگاهی نسبت به مشکل وای فای، آپدیت iOS 12.0.1 را منتشر کرد. بنابراین در گام اول پیشنهاد می کنیم این آپدیت را دریافت و نصب کنید.
  • اگر آپدیت را نصب کرده اید، اما مشکل همچنان پابرجاست؛ با دنبال کردن مسیر Settings > General > Reset > Reset Network Settings تنظیمات شبکه را ریست کنید.
  • راهکار نرم افزاری آخر برای حل مشکل ریست فکتوری آیفون است. البته حتما قبل از ریست فکتوری از اطلاعات گوشی تان بکاپ بگیرید.

مشکلات ایفون ایکس اس و ایکس اس مکس : وصل نشدن یا قطع مکرر بلوتوث

وصل نشدن بلوتوث و یا قطع شدن مکرر نیز جزو مشکلات پرتکرار در میان شکایات کاربرای xs و xs max است. برای رفع این مشکل زیر راهکار های زیر ارائه می شود:

  • بلوتوث را از مسیر Settings > Bluetooth خاموش کنید، گوشی را خاموش روشن کنید و سپس مجددا بلوتوث را روشن کنید.
  • یکی دیگر از ویژگی های iOS 12.0.1 رفع باگ و اختلالات مرتبط با بلوتوث است. بنابراین آپدیت سیستم عامل برای حل این مشکل نیز می تواند موثر باشد.

مشکلات آیفون ایکس اس و ایکس اس مکس : زود خالی شدن باتری

مشکل سریع خالی شدن باتری به عوامل مختلفی بستگی دارد و یکی از اصلی ترین عامل های موثر بر تخلیه شارژ گوشی، نحوه استفاده کاربر است؛ اما در صورتی که شما یک آیفون xs یا xs max جدید و نو خریده اید و مطمئن هستید که شارژ آن سریع تر از حالت طبیعی خالی می شود، پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را برای رفع مشکل مطالعه نمایید.

مشکلات iphone xs , xs max : عدم اتصال LTE

علاوه بر مشکلات وای فای و بلوتوث، یکی دیگر از مشکلات عدم اتصال xs , xs max از طریق LTE است. در حال حاضر تنها راه حلی که می توان پیشنهاد داد ریست فکتوری آیفون است. البته قبل از اقدام از اطلاعات گوشی تان بکاپ بگیرید.

البته اپل در حال بررسی این مشکل است و پیش بینی می شود این مشکل نیز به زودی رفع شود.

مشکلات ایفون xs و xs max : حالت زیباسازی چهره دوربین سلفی

آیفون ایکس اس و ایکس اس مکس مجهز به بهترین دوربین ها هستند که باعث رضایت تمامی کاربرانشان می باشند. این آیفون ها دارای یک قابلیت به نام فیس بیوتی (Face Beauty) است که منجر به زیباسازی افراطی چهره کاربر در عکس ها می‌شوند.

شکایات و مشکلات کاربران از آنجایی شروع شد که نمی دانستند چگونه می توانند این قابلیت را غیرفعال کنند. اپل در پاسخ به این مشکلات گفته است قابلیت زیباسازی خودکار چهره در آیفون XS و XS Max با نام Smart HDR شناخته می‌شود و خوشبختانه امکام غیر فعال کردن نیز وجود دارد.

برای انجام این کار کافیست مسیر Settings -> Camera -> Smart HDR را دنبال کنید و آن را غیرفعال نمایید.

در این مطلب رایج ترین مشکلات و معایب گزارش شده توسط کاربران گوشی آیفون ایکس اس و ایکس اس مکس ( xs , xs max ) بررسی شد. اگر شما نیز با مشکل تازه ای در این گوشی مواجه شده اید یا برای حل مشکلات راه حلی دارید، لطفا برای ما پیام بگذارید تا با بروزرسانی این مطلب سایر کاربران نیز راهنمایی شوند.