در این مطلب به بررسی معایب ذاتی و مشکلات رایج گوشی آیفون ۱۱ پرو طبق بررسی های کارشناسان و نظرات کاربران این گوشی خواهیم پرداخت. iphone 11 pro گجتی است که اپل در شهریور ماه ۹۸ عرضه کرده است. کاملا طبیعی است که آیفون ۱۱ پرو نیز مانند سایر گوشی ها مزایا و معایبی دارد که در پی آن باعث رضایت یا عدم رضایت کارشناسان و کاربران شده است.

نقد و بررسی مفصل ویژگی های آیفون ۱۱ پرو را می توانید از منابع مختلف موجود بخوانید، در این مقاله می خواهیم به صورت مختصر و مفید معایب ذاتی و مشکلات ثانویه این گوشی را بر اساس نظرات و گزارشات کاربران ارائه کنیم. بنابراین پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید:

معایب آیفون ۱۱ پرو : عدم پشتیبانی از شارژ وایرلس

از آنجایی که ایرپاد های جدید اپل همگی مجهز به قابلیت شارژ وایرلس یا بیسیم هستند، بسیاری از کاربران انتظار داشتند که iphone 11 pro نیز از شارژ وایرلس پشتیبانی کند؛ اما در کمال تعجب این گوشی چنین قابلیتی ندارد و باعث نارضایتی کاربرانی شده که این ویژگی برایشان مهم بوده است.

آوافیکس ارائه دهنده خدماتی نوین در تعمیرات موبایل:

اعزام تکنسین برای تعویض ال سی دی آیفون ۱۱ در محل شما

معایب آیفون ۱۱ پرو : نداشتن حسگر اثر انگشت

حسگر اثر انگشت قابلیتی است که کاربران iphone 11 pro از آن محروم هستند. نبود این ویژگی نیز برای بسیاری از کاربرانی که علاقمند به باز کردن قفل گوشی با اثر انگشت هستند، ناخوشایند است و یکی دیگر از شکایات رایج کاربران ایفون ۱۱ پرو در مورد همین موضوع می باشد.

معایب ایفون ۱۱ پرو : کم بودن حافظه

با توجه به قیمت پایه iphone 11 pro حافظه ۶۴ گیگابایتی دور از انتظار است؛ البته شما می توانید با پرداخت هزینه بیشتر (حدود ۱۵۰ دلار) نسخه ۲۵۶ گیگابایتی آن را تهیه کنید. اما بهرحال این موضوع از نظر بسیاری از کارشناسان غیرمنطقی است که با هزینه ای حدود ۱۰۰۰ دلار (در زمان عرضه) یک گوشی ۶۴ گیگابایتی وارد بازار شود.

معایب آیفون ۱۱ پرو : ضعیف بودن آنتن دهی نسبت به مدل های قدیمی تر

یکی دیگر از گزارشات و شکایات کاربران در مورد ضعیف بودن آنتن دهی آیفون ۱۱ پرو نسبت به آیفون ایکس و مدل های قدیمی تر است. به این صورت که در شرایط مشابه آیفون ایکس سیگنال دارد و آیفون ۱۱ پرو ندارد و یا ضعیف است. همچنین در برخی گزارشات نیز در مورد کندتر بودن اینترنت سیم کارت در ۱۱ پرو گفته شده است.

مشکل دیگری که در این دسته می گنجد، قطع و وصل شدن صدا هنگام مکالمه، اختلال در انتقال صدا و یا قطع شدن ناگهانی مکالمه است. توجه داشته باشید تمام این نواقص در مقایسه با ایفون ایکس بیان شده است.

اپا این موارد را یک نقص نمی داند و شما در خارج از کشور نیز نمی توانید بخاطر این مشکلات یک آیفون جایگزین از اپل استورها دریافت کنید. از نظر بسیاری از کارشناسان علت این مشکلات استفاده از مودم های اینتل به جای کوالکام در ایفون ۱۱ پرو است.

پس از اختلافات جدی میان اپل و کوالکام، آیفون های جدید به مودم های اینتل تجهیز شدند که باعث پایین آمدن کیفیت و پایداری در ارتباطات آیفون ۱۱ پرو نسبت به ایکس شده است.

بیشتر بخوانید:

مشکل no service در آیفون

مشکلات آیفون ۱۱ پرو : گرم شدن بیش از حد یا داغ شدن گوشی

گزارشات و شکایات بسیاری مبنی بر داغ شدن ایفون ۱۱ پرو هنگام استفاده یا در حال شارژ توسط کاربران این گوشی ثبت شده است. به طور مثال کامنتی توسط یک کاربر در قسمت پشتیبانی سایت اپل ثبت شده است با این مضمون که دو طرف و قسمت پشتی آیفون او به قدری داغ شده است که نمی توان گوشی را در دست گرفت و جالب اینجاست که ۸۰۰ نفر در پاسخ به او گفته اند که آیفون های آنها نیز همین مشکل را دارد.

در حالت کلی اپل این موضوع را یک نقص فنی و عیب ذاتی نمی داند و معتقد است اگر با مشکلات باتری مانند شارژ نگه نداشتن یا دیر شارژ شدن همراه باشد، یک ایراد سخت افزاری محسوب می شود و می توان برای گارانتی اقدام کرد.

روش های حل مشکل داغ شدن آیفون ۱۱ پرو :

البته توجه داشته باشید که در اکثر موارد گرم شدن آیفون ۱۱ پرو یک ایراد جدی است و ممکن است با راهکارهای زیر برطرف شود:

  • اگر قاب دارید، آن را از گوشی جدا کنید.
  • گوشی را به مدت طولانی در هوای گرم یا زیر نور خورشید قرار ندهید.
  • بازی ها ، به ویژه بازی های AR ، می توانند باعث گرم شدن دستگاه شوند.
  • گوشی را در حالت هواپیما قرار دهید.
  • تمام برنامه ها یا ویژگی هایی که در حال حاضر به آن نیاز ندارید، غیرفعال کنید.

اگر همچنان مشکل داغ شدن گوشی شما پابرجاست و گوشی به طور مداوم داغ می شود، به احتمال زیاد در اثر یک ایراد سخت افزاری است که باید توسط یک تکنسین حرفه ای بررسی شود.

مشکلات iphone 11 pro : فعال نشدن گوشی

عدم فعال شدن مشکلی مختص به ایفون ۱۱ پرو نیست و تمامی مدل های آیفون ممکن است با این مشکل مواجه شوند. بنابراین اگر شما هنگام فعال کردن ایفون ۱۱ پرو با مشکل مواجه شده اید در ابتدا پیشنهاد می کنیم وارد Apple’s System Status شوید و بررسی کنید که تمام گزینه سبز باشند.

اگر گزینه ای سبز یا فعال نیست، صبر کنید تا تمام سیستم ها بالا بیایند و دوباره امتحان کنید. اگر گزینه ای فعال است اما همچنان عمل نمی کند، حتماً مطمئن شوید که داخل گوشی شما سیم کارت فعال وجود دارد و در صورتی که با پیغام خطای “no SIM” یا “Invalid SIM” مواجه شده اید، راهکارهای زیر برای رفع مشکل توسط اپل پیشنهاد شده اند.

روش های حل مشکل فعال نشدن آیفون ۱۱ پرو :

  • اطمینان حاصل کنید که برنامه wireless شما اجرایی شده است.
  • گوشی خود را به آخرین نسخه iOS آپدیت کنید و مجدداً راه اندازی کنید.
  • به Settings > General > About بروید. اگر به روزرسانی ای در دسترس باشد ، اعلانی را برای انتخاب OK مشاهده خواهید کرد که پس از کلیک بر روی آن سیستم عامل آپدیت خواهد شد.
  • سیم کارت را خارح کنید و مجددا داخل سینی سیمکارت قرار دهید. همچنین از سالم بودن سینی سیم کارت مطمئن شوید.
  • یک سیم کارت دیگر را امتحان کنید.

مشکلات آیفون ۱۱ پرو : قطع و وصل شدن بلوتوث

یکی دیگر از مشکلاتی که در گزارشات و شکایات کاربران زیاد دیده می شود، قطع و وصل شدن بلوتوث است. این مشکل هنگام وصل شدن گوشی به سیستم صوتی ماشین، هدفون یا هنزفری و سایر لوازم جانبی دیگر گزارش شده است.

روش های حل مشکل قطع و وصل شدن بلوتوث آیفون ۱۱ پرو :

  • مسیر Settings > Bluetooth را دنبال کنید و مطمئن شوید که بلوتوث روشن است. اگر غیرفعال است و نمی توانید آن را فعال کنید، یکبار گوشی را ری استارت کنید.
  • مطمئن شوید که گوشی شما به دستگاهی که می خواهید از طریق بلوتوث به آن وصل شوید، نزدیک باشد.
  • بلوتوث دستگاه را یکبار خاموش روشن کنید.
  • مطمئن شوید که گوشی شما و دستگاه مقابل شارژ کافی دارد.
  • سعی کنید دستگاه مقابل را به یک گوشی دیگر وصل کنید، اگر مشکلی نداشت ایراد از گوشی شماست.

در این مطلب رایج ترین مشکلات و معایب گزارش شده توسط کاربران گوشی آیفون ۱۱ پرو بررسی شد. اگر شما نیز با مشکل تازه ای در این گوشی مواجه شده اید یا برای حل مشکلات راه حلی دارید، لطفا برای ما پیام بگذارید تا با بروزرسانی این مطلب سایر کاربران نیز راهنمایی شوند.