​​غول قدرتمند کره‌ای، سامسونگ، پس از قدرت نمایی در بازار موبایل‌های پرچمدار و تصاحب بخش بزرگی از آن، چند سالی است که سرمایه‌گذاری جدی‌ای روی موبایل‌های میان‌رده کرده است و سالانه چندین مدل از این دسته معرفی می‌کند. Galaxy M62 یکی از آخرین آنها است. از خانواده M که به تمرکز خود روی قدرت پردازشی و باتری شناخته می‌شوند. گلکسی ام ۶۲ در واقع به عنوان جانشین M51 معرفی شده است که در گذشته با باتری قدرتمند ۷۰۰۰ میلی آمپری خود مشتریان زیادی جلب کرده است. حالا ام ۶۲ آمده است تا با همین ظرفیت باتری، عملکردی بیش از ۲ برابر سریع‌تر از نسل قبل خود به نمایش بگذارد. در ادامه این مقاله قصد داریم به مهمترین مزایا و معایب و مشکلات گوشی m62 بپردازیم که می‌تواند شما را به خرید این دستگاه ترغیب کند یا از خرید آن منصرف کند. پس با ما همراه باشید برای شناخت بیشتر این محصول.

مزایای گوشی m62 : کیفیت نمایشگر خوب

Galaxy M62 از صفحه نمایش Super AMOLED Plus با ابعاد ۶.۷ اینچ و وضوح ۲۴۰۰×۱۰۸۰  پیکسل، بهره می‌برد که عملکرد راضی کننده‌ای در نمایش تصاویر چه متنی چه گرافیکی دارد.

نرخ روشنایی صفحه این دستگاه ۴۲۷ نیت است. اگر چه در حد موبایل‌هایی مثل a52، redmi note 10 یا حتی نسل قبلش ام ۵۱ با نمره بیش از ۶۰۰ نیست اما روشنایی کافی را دارد که در طور روز بیرون از خانه اذیت نشوید. حداقل روشنایی آن هم به عدد قابل قبول ۲.۵ نیت می‌رسد یعنی رنگ مشکی را طبیعی‌تر نشان داده و همچنان در تاریکی چشم شما را خیلی اذیت نمی‌کند.

معایب گوشی m62 : نرخ رفرش تصویر پایین

عامل محدود کننده قدرت گرافیکی M62 پردازنده‌اش نیست بلکه صفحه نمایشش است. صفحه نمایش M62 کیفیت خوبی دارد اما نرخ رفرش صفحه ۶۰ Hz است و این در روزگاری که بسیاری از موبایل‌های میان‌رده حداقل نرخ رفرش ۹۰ Hz ارائه می کنند قابل قبول نیست.

نرخ رفرش به معنی تعداد تصاویری است که یک صفحه نمایش در هر لحظه نمایش می‌دهد و این تصاویر در کنار یکدیگر به شکل یک تصویر زنده یا فیلم در می‌آیند. نرخ رفرش بالاتر یعنی تعداد تصاویر بیشتری در لحظه پخش شود که این اتفاق منجر به روان‌تر به نظر رسیدن تصویر و تجربه کاربری بهتری می‌شود. یکی از فاکتورهایی که برای گیمرها خیلی مهم است همین نرخ رفرش است زیرا در کیفیت بازی تاثیر بسزایی دارد.

پردازنده گرافیکی ام ۶۲ در بازی‌های نسبتا سنگینی مثل asphalt 9 نرخ رفرشی بالای ۵۰ فراهم می‌کند اما سقف این نرخ ۶۰ هرتز است زیرا صفحه نمایش قادر به نمایش بیشتر از این نیست.

معایب گوشی m62 : قیمت بالای نمایشگر

همان‌گونه که در ابتدای متن هم اشاره کردیم، هزینهٔ تعمیرات یک گوشی فاکتور مهمی است که همهٔ ما موقع خرید باید حواسمان به آن باشد. صفحه نمایش‌های سوپر آمولد به خاطر کیفیت بالایی که دارند، قیمت بیشتری نسبت به سایر نمایشگرهای دارند. از قدیم هم گفتن همانقدر که پول بدهی، آش میخوری…

از آنجایی که آسیب پذیرترین قطعه ی گوشی نیز ال سی دی است و ممکن است هر لحظه بر اثر ضربهٔ ناگهانی، نفوذ آب و … آسیب ببیند؛ بهتر است قیمت ال سی دی گوشی را بدانید وگرنه ممکن است بعدها با دیدن آن شوک شوید یا حتی از خیر گوشی بگذرید.

راستی شما می دانید که آوافیکس یک مرکز ارائه دهنده خدمات تعمیر موبایل در محل است؟! یعنی در زمان مورد نظر شما یک تکنسین اعزام می کند تا گوشی تان را در منزل، محل کار یا هر مکان دیگری که بخواهید در حضور خودتان تعمیر کند.

مزایای گوشی m62 : تراشه قدرتمند نوت ۱۰

نوت ۱۰ یکی از موفق‌ترین محصولات شرکت سامسونگ در سال‌های گذشته بوده است که برای بسیاری اعتبار زیادی دارد. تراشه پردازنده استفاده در M62 همان Exynos 9825 است که در galaxy note 10 هم با آن آشنا بودیم. بسیاری این مسئله را استفاده از یک تراشه بازنشسته قدیمی و بسیاری استفاده از یک تراشه قوی خوانده‌اند. اما به هر حال چیزی که هست، ارتقا قابل توجه Galaxy M62 نسبت به Galaxy M51 در عملکرد است. این تفاوت در فعالیت‌های روزمره شاید چندان به چشم نیاید اما در کارهای سنگین‌تر گرافیکی مثل بازی کردن شاهد افزایش قدرت حتی تا ۲.۵ برابر هستم.

مزایای گوشی m62 : عملکرد خوب رم در چند وظیفگی

سامسونگ استفاده از رم ۶ گیگابایتی را در این دستگاه به کل کنار گذاشته و در هر دو مدل ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی آن تنها از رم ۸ گیگابایتی بهره می‌برد. این رم ۸ گیگابایتی به ندرت در برابر نیازهای کاربر کم می‌آورد و در کنترل برنامه‌های پس‌زمینه و چند وظیفگی مشکلی ندارد. از نشانه‌های کافی بودن رم گلکسی ام ۶۲ این است که هنگام سوییچ کردن به برنامه‌ای که قبلا از آن استفاده کرده‌اید و در پس زمینه باز است به ندرت پیش می‌آید که برنامه دوباره بارگذاری شود.

مزایای گوشی m62 : سرعت بالای حافظه ذخیره سازی

از دیگر تغییرات مثبتی که در توان پردازشی ام ۶۲ ایجاد شده است، استفاده از حافظه نوع UFS 3.0 است. این مدل حافظه نسبت به نسل قبلی سرعت به مراتب بالاتری در خواندن و نوشتن اطلاعات دارد. این بهبود باعث شده است سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات در ام ۶۲ بیش از دو برابر M51 شود که از UFS 2.1 بهره می‌برد.

طبق تصور اکثر مردم، سرعت حافظه تنها زمانی اهمیت پیدا می‌کند که قصد انتقال اطلاعات بین موبایل خود و دستگاه دیجیتال دیگری مثل کامپیوتر را داشته باشید. اما این باور غلط است؛ در واقع ویژگی اصلی هر دستگاه الکترونیکی‌ای داشتن حافظه‌ای است که اطلاعات را ذخیره و در هنگام نیاز برای پردازش به پردازنده می‌فرستد و یا از آن تحویل گرفته و ذخیره می‌کند.

در برخی دستگاه‌ها پایین‌تر بودن سرعت حافظه نسبت به رم و پردازنده باعث می‌شود که دستگاه نتواند از تمام قدرت پردازشی خود استفاده کند و به اصطلاح پردازنده معطل حافظه برای تحویل دادن اطلاعات شود. در این مواقع شاهد کند بودن دستگاه در هنگام باز کردن یک بازی یا فیلم خواهیم بود زیرا این عمل نیازمند فراخواندن فایل‌های آن برنامه از حافظه است.

Galaxy M62 علاوه بر ارتقا فاحش در تست‌های خواندن و نوشتن اطلاعات نسبت به M51، از بسیاری موبایل‌های میان‌رده دیگر هم بهتر عمل کرده و نتایجی حدودا در حد گلکسی S20 FE که مدل بالاتری دارد به دست آورده است.

مزایا و معایب گوشی m62 : دوربین

پکیج دوربین‌های M62 ویژگی‌های مختلفی دارد که می‌توان آنها را مزیت یا عیب در نظر گرفت. M62 از همان دوربین‌های گلکسی ام ۵۱ استفاده می‌کند اما پردازنده قوی‌تر باعث شده نتایج این دو گوشی اندکی متفاوت باشند و Galaxy M62 نتایج بهتری ثبت کند.

دوربین اصلی:

دوربین اصلی این گوشی یک ماژول ۶۴ مگاپیکسلی دارای فوکوس خودکار و فاقد لرزشگیر اپتیکال است. این لنز از تکنولوژی Quad Bayer استفاده می‌کند یعنی هر ۴ پیکسل مجاور را در یک پیکسل ادغام می‌کند و حاصل یک عکس ۱۶ مگاپیکسلی می‌شود. البته امکان عکسبرداری در حالت ۶۴ مگاپیکسلی هم وجود دارد اما کیفیت تصاویر آن چنگی به دل نمی‌زند.

کیفیت عکس‌ها در طول روز و کیفیت ۱۶ مگاپیکسلی نسبت به رده قیمتی ام ۶۲ قابل قبول است اما نباید انتظار تصاویری در حد تصاویر گرفته شده با A52 داشته باشید. هنگام عکاسی در شب کیفیت و جزئیات تصویر افت قابل توجهی می‌کنند و نویز زیاد می‌شود که این مسئله با فعال کردن حالت شب تا حدودی بهبود می‌یابد.

دوربین اولترا واید:

دوربین فوق عریض M62 یک ماژول ۱۲ مگاپیکسلی با گستره دید ۱۲۳ درجه است. کیفیت تصاویر آن طبیعتا نسبت به دوربین اصلی افت قابل توجهی می‌کنند اما در لبه‌های تصویر به هم ریختگی زیادی مشاهده نمی‌شود.

تصاویر این دوربین نویز زیاد، گستره دینامیکی محدود و جزئیات کمی دارند اما همچنان قابل استفاده‌اند. البته در مورد عکسبرداری در شب نمی‌توان با اطمینان چنین حرفی زد. جزئیات زیادی از دست می‌روند و نویز باز هم افزایش می‌یابد. حالت شب اینجا هم در دسترس است اما نمی‌توان از آن انتظار معجزه داشت.

دوربین ماکرو:

عضو دیگر این خانواده یک دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی است برای عکسبرداری از نزدیک. با کمی تلاش می‌توان تصاویر جالبی برای به اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی گرفت اما با نگاه دقیق‌تر متوجه محو بودن جزئیات تصویر می‌شوید.

این دوربین فوکوس خودکار ندارد و در نتیجه باید با جلو و عقب کردن موبایل فاصله مناسب با سوژه را پیدا کنید که این فاصله فقط در بازه ۳ تا ۵ سانتی متری سوژه است.

و در آخر یک سنسور ۵ مگاپیکسلی عمق میدان برای کمک به ثبت تصاویر پرتره بهتر قرار دارد.

M62 از یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی برای برداشت تصاویر سلفی استفاده می‌کند. این دوربین هم از تکنولوژی ادغام پیکسل ۴ به ۱ استفاده می‌کند اما به دلایل نامعلوم تصاویر ۸ مگاپیکسلی به دست آمده را به ۱۰ مگاپیکسل up scale می‌کند. این دوربین در طول روز تصاویر خوبی می‌گیرد؛ نویز مناسب، گستره دینامیکی وسیع و دقت رنگ خوبی دارد اما جزئیات آن کمی در سطح پایین‌تری قرار دارد.

از دیگر مزیت‌های Galaxy M62 می‌توان به قدرت آن در فیلمبرداری اشاره کرد. این موبایل قابلیت فیلمبرداری ۴K با همه دوربین‌های خود را با فریم ریت ۳۰ دارد. فیلم‌ها جزئیات قابل قبول و رنگ‌های بسیار خوبی دارند. نبودن لرزشگیر اپتیکال نقطه ضعفی است که به خوبی مدیریت شده است و لرزش زیادی در فیلم حس نمی‌شود.

همچنین باید به تصاویر پرتره خوب این گوشی اشاره کرد که به لطف پردازنده قوی، دقت خوبی در تشخیص سوژه و بلور کردن پس زمینه دارد. این دوربین قابلیت عکس برداری پرتره از سوژه‌های غیر انسانی را نیز دارد.

به طور کلی نمی‌توان گلکسی ام ۶۲ را یک موبایل مورد علاقه عکاسان دانست. در همین رنج قیمت می‌توان موبایل‌هایی که تمرکز بیشتری روی کیفیت دوربین داشته‌اند تهیه کرد اما اگر دوربین اولویت اصلی شما نیست خیالتان هم از این بابت که M62 شما را در هنگام نیاز ناامید نکند راحت باشد.

مزایای گوشی m62 : میان‌رده باتری محور

چه مزیتی بزرگتر از اینکه لقب یک موبایل، “میان‌رده باتری محور” باشد؟ Galaxy M62 از یک باتری غول‌پیکر ۷۰۰۰ میلی آمپری استفاده می‌کند که در صورت استفاده عادی، شما را به راحتی تا ۲ روز و حتی تا ۳ روز از شارژ مجدد بی‌نیاز می‌کند.

M62 این باتری را از نسل قبلی خود، Galaxy M51 به ارث برده است. البته ام ۵۱ به دلیل داشتن چیپست پردازشی ضعیف‌تر که محصول شرکت کوالکام است و در مقایسه با محصولات سامسونگ بهینه‌تر عمل می‌کند، کمی عملکرد بهتری دارد. اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم در حالی M51 در تست کلی باتری Work 2.0 Battery life حدودا به زمان ۲۰ ساعت و نیم رسید که M62 نتوانست بیش از نوزده ساعت و نیم طاقت بیاورد.

مزایای گوشی m62 : عرضه با شارژر ۲۵ واتی

باتری بزرگ ۷۰۰۰ میلی آمپری Galaxy M62 همانطور که زمان بیشتری شارژ نگه می‌دارد به زمان بیشتری هم برای شارژ شدن نیاز دارد. اگر این دستگاه با یک شارژر ۴۵ واتی عرضه می‌شد بهتر بود اما باید رده قیمتی این دستگاه را هم در نظر بگیریم.

M62 با یک شارژر۲۵ واتی درون جعبه عرضه شده است آن هم در زمانی که سامسونگ هنوز هم اکثر میان‌رده‌های خود را با شارژر ۱۵ واتی محصول ۵-۶ سال پیش عرضه می‌کند و نهایتا در بعضی نسخه‌های محدود پشتیبانی از شارژ ۲۵ وات را هم اضافه می‌کند اما باز شارژر ۱۵ واتی درون جعبه گوشی می‌گذارد.

این شارژر ۲۵ واتی موبایل M62 شما را طی حدود ۲ ساعت از صفر تا صد درصد شارژ می‌کند که طبیعتا از بقیه دستگاه‌ها بیشتر است اما با توجه به حجم باتری قابل قبول است.

معایب گوشی m62 : قاب پلاستیکی جاذب اثر انگشت

جنسی که سامسونگ اصولا برای قاب پشتی موبایل‌های اقتصادی و ارزان قیمتش انتخاب می‌کند از جنس پلاستیک است. البته گاها این پلاستیک‌ها کیفیت متفاوتی دارند؛ مثلا a51 که محصول دیگری از سامسونگ و یکی از رقبای اصلی Galaxy M62 است اگرچه قاب پلاستیکی دارد اما کمتر جاذب اثر انگشت است.

عیب دیگری که پلاستیک دارد نداشتن ظاهری با کیفیت و با کلاس است. اکثر موبایل‌های رده بالا قاب‌هایی از جنس شیشه یا پلاستیک دارند. البته نمی‌توان گلکسی ام ۶۲ را از این بابت سرزنش کرد چون به هر حال یک موبایل رده بالا نیست و کیفیت آن متناسب با رده و قیمتش است. اما به هر حال جذب کردن اثر انگشت مسئله‌ای است که نمی‌توان به عنوان نقطه ضعف در نظر نگرفت.

مزایا و معایب گوشی m62 : رنگ آمیزی خاص

همانطور که پیشتر در مورد M62 توضیح دادیم این گوشی قابی پلاستیکی دارد. اما طرح و رنگ این قاب مثل خیلی از محصولات سامسونگ ساده نیست و شامل تعدادی خطوط نازک عمودی واضح است.

نمی‌توان این مسئله را به عنوان مزیت یا عیب در نظر گرفت زیرا به سلیقه افراد بستگی دارد. اما می‌توان حدس زد که این خطوط تیره و روشن نزدیک به هم افراد آستیگمات را آزار دهد و از طرف دیگر شاید بتواند ضعف عنوان شده در نکته قبلی یعنی پایین رده به نظر رسیدن و پلاستیکی بودن را تا حدودی بپوشاند یا حتی اثرات انگشت روی آن سخت‌تر دیده شوند.

مزایا ، معایب و مشکلات گوشی سامسونگ m62 طبق نظرات کاربران و کارشناسان - آوافیکس

معایب گوشی m62 : اندازه قابل توجه و وزن قابل توجه‌تر

داشتن یک موبایل با باتری ۷۰۰۰ میلی آمپری بی هزینه هم نخواهد بود. باتری جزو قطعات الکترونیکی هست که هم وزن سنگین و هم اندازه نسبتا بزرگی دارند. M62 وزنی معادل ۲۱۸ گرم دارد.

موبایل‌هایی که وزن کمتر از ۲۰۰ گرم دارند مشکل چندانی برای نگه داشتن طولانی مدت در دست ایجاد نمی‌کنند اما بعد از ۲۰۰ گرم کار کم کم سخت‌تر می‌شود و وقتی به ۲۱۸ گرم می‌رسیم می‌توانیم بگوییم که موبایل نسبتا سنگین است.

برای مقایسه بهتر است بدانید سری A سامسونگ اکثرا زیر ۲۰۰ گرم هستند. به طور مثال  A52 و A32 وزنی کمتر از ۱۹۰ گرم دارند. طول و عرض Galaxy M62 هم از این دو گوشی اندکی بیشتر است که البته چیز مهمی نیست. نکته مهم قطر این ۹.۵ میلی متری این دستگاه است که نسبت به اکثر محصولات امروزی حدود یک میلی متر بیشتر است.

دلیل اینکه مدل‌های تلفن همراه موجود در بازار اینقدر زیاد است، تفاوت نیازها و شرایط است. اگر شما شرایط زندگی‌ای دارید که ظرفیت باتری برایتان اهمیت ویژه‌ای دارد یا به هر دلیل دوست دارید باتری موبایلتان بزرگ باشد یکی از هزینه‌هایی که باید بپردازید وزن و قطر بیشتر است. این سنگین‌تر و قطورتر بودن ممکن است برای بسیاری افراد در استفاده کوتاه مدت حس نشود اما اگر دستان ظریف و کم توانی داشته باشید می‌تواند برای شما چالش‌زا شود.

مزایای گوشی m62 : حسگر اثر انگشت خازنی روی دکمه پاور

حسگر اثر انگشت و تشخیص چهره به کمک دوربین سلفی فناوری مرسوم پیشفرض این روزهای سامسونگ برای موبایل‌های تولیدی خود است. تشخیص چهره با دوربین سلفی که سرعت و دقت کافی را نداشته و در نبود نور درست کار نمی‌کند به همین دلیل می‌توانیم آن را نادیده بگیریم. اما حسگرهای اثر انگشت استفاده شده در این محصولات هم دو دسته هستند: حسگر درون صفحه نمایش و حسگر خازنی خارج از صفحه نمایش.

سامسونگ اصرار دارد به استفاده از حسگرهای درون صفحه نمایش؛ این حسگرها اگر از نوع اولتراسونیک باشند مشابه آنچه در موبایل‌های پرچمدار این کمپانی استفاده می‌شوند، سرعت و دقت عالی دارند اما قیمت بالایی دارند و امکان استفاده از آنها در دستگاه‌های ارزان‌تر نیست. به همین دلیل سامسونگ از تکنولوژی اپتیکال یا نوری برای حسگر زیر صفحه نمایش موبایل‌های میان‌رده و اقتصادی خود استفاده می‌کند که هم سرعت و هم دقت پایین‌تری دارند.

باتری غول پیکر M62 اکثر فضای این دستگاه را اشغال کرده است و این باعث یک مزیت برای ما شده است و آن اجبار سامسونگ به استفاده از سنسور خازنی است. سنسور استفاده شده روی دکمه پاور در لبه کناری دستگاه مشابه بقیه‌ سنسورهای خازنی سرعت و دقت بالایی دارد و به راحتی هنگام استفاده با یک دست در دسترس است.

مزایای گوشی m62 : دو سیم کارت و مموری

سامسونگ اصولا از اسلات مشترک بین سیم کارت دوم و SD card در تلفن‌هایش استفاده می‌کند؛ یعنی باید بین قرار دادن کارت حافظه یا سیم کارت دوم در دستگاه یکی را انتخاب کنید. اسلات سه بخشی ام ۶۲ به شما این اجازه را می‌دهد که به طور همزمان از دو سیم کارت استفاده کنید و حافظه دستگاه خود را هم با یک مموری کارت ارتقا دهید.

معایب گوشی m62 : بدون هندزفری درون جعبه

از مواردی که دیگر مدت‌ها است بدیهی نیست و هنگام خرید موبایل حتما باید آن را چک کنید موجود بودن لوازم جانبی اصلی موبایل درون جعبه است. سامسونگ هم به پیروی از اپل شروع کرده است به حذف آداپتور یا هندزفری یا هر دو آنها از جعبه بسیاری از محصولاتش.

انگار همین دیروز بود که پیروی‌های سامسونگ از اپل در تکنولوژی‌ها و امکانات دستگاه‌هایش حاشیه‌ساز می‌شد و در نهایت منجر به سود کاربر می‌شد؛ حالا اما تصمیم به پیروی در کسب سود و نارضایتی بیشتر مشتری گرفته است. گلکسی ام ۶۲ هم اگرچه از جک ۳.۵ میلی متری پشتیبانی می‌کند اما درون جعبه خود ایرباد ندارد و باید یک هندزفری جداگانه تهیه کنید.

معایب گوشی m62 : اسپیکر مونو

یکی از ویژگی‌های ناراحت کننده دیگر ام ۶۲ عدم برخورداری از اسپیکر استریو است. بلندی و شفافیت صدای این اسپیکر در سطح متوسط است اما به هر حال تکی بودن آن باعث می‌شود در محیط‌های شلوغ صدای آن سخت‌تر به گوش برسد و اگر مثلا حین بازی کردن گوشی را افقی بگیرید و دست خود را روی لبه پایینی دستگاه بگذارید صدای اسپیکر قطع می‌شود.

معایب گوشی m62 : تغییرات جزئی نسبت به نسل قبلی

همانطور که پیشتر اشاره کردیم سامسونگ این موبایل را به عنوان جانشینی برای M51 عرضه کرده است اما آنها جز در موارد معدودی مثل ارتقا چیپست پردازنده، رم و حافظه جانبی و همچنین تغییر طراحی ظاهری تفاوتی ندارند.

سامسونگ در محصول جدید خود پردازنده نه چندان جدید اما نسبتا قوی Exynos 9825 را جایگزین پردازنده Snapdragon 730G تولید شرکت کوالکام کرده است و همچنین تغییراتی در رم و استاندارد حافظه اعمال کرده است که بزودی بیشتر بررسی خواهیم کرد. اما در مقابل صفحه نمایش، پکیج دوربین‌ها، باتری و دیگر قطعات به کار رفته در M51 دوباره استفاده کرده است.

یک سوال : آیا گوشی m62 ضد آب است؟

خیر. متاسفانه m62 نتوانسته گواهی ضد آب بودن را کسب کند. امروزه داشتن یک گواهی مقاومت در مقابل آب و گرد و خاک حتی از یک گوشی میان رده هم توقع زیادی نیست. بسیاری از هم رده‌های این دستگاه مثل Galaxy A52 یا redmi note 10 یک گواهی ضد آب بودن دارند. این دستگاه‌ها شاید مقاومت خیلی بالایی نداشته باشند و مثلا در صورت افتادن در استخر خراب شوند اما حداقل می‌توانید اگر آب روی آنها ریخت نگران نشوید.

البته آوافیکس بر حسب تجربیات قبلی قویا توصیه می‌کند که با تکیه بر این گواهی‌ها بی‌دلیل موبایل خود را در معرض آب‌خوردگی قرار ندهید چون خطر همچنان وجود دارد اما نمی‌توان منکر تفاوت موبایل ضد آب و موبایلی که ضد آب نیست شد.

بالاخره گوشی m62 سامسونگ خوب است یا نه؟ بخریم یا نه؟

اگر دسترسی همیشگی به برق ندارید و دنبال موبایلی هستید که تا مدت طولانی شما را از شارژ و برق و پاور بانک بی‌نیاز کند قطعا این، همان دستگاه است. اگرچه M62 نسبت به Galaxy M51 جهش چندانی نکرده است و ارتقا بیشتر به قدرت پردازشی محدود می‌شود اما فاصله قیمتی معقول، خریدن این دستگاه را به جای یک M51 کاملا توجیه می‌کند.

صفحه نمایش با کیفیت و قدرت پردازشی در حد یک پرچمدار کهکشانی هم روی دیگر سکه هستند که این دستگاه را به یک گزینه خوب برای گیمرها تبدیل می‌کند. شما می‌توانید تا ساعت‌ها با این دستگاه سرگرم بازی‌های سنگینی مثل Call of Duty Mobile باشید البته اگر دستتان از نگه داشتن این موبایل نسبتا سنگین خسته نشود.

دوربین این دستگاه هم همانطور که گفتیم معمولی رو به پایین است اما با کمی چشم‌پوشی قابل قبول است. در بقیه موارد با مشخصات معمولی مواجه هستیم و چیز خاصی برای گفتن وجود ندارد.

در این مطلب مزایا ، معایب و مشکلات گوشی سامسونگ m62 بررسی شد. اگر شما نیز تجربه ای در استفاده از این گوشی دارید ، لطفا برای ما پیام بگذارید تا با بروزرسانی این مطلب سایر کاربران نیز راهنمایی شوند.