پس از حضور موفق گلکسی S20 fe به عنوان یکی از گوشی های برتر سال ۲۰۲۰ که دارای امکاناتی شبیه به S20 و قیمتی مقرون به صرفه تر بود حالا شاهد حضور S21 fe به عنوان نماینده ی ارزان قیمت تر پرچمدار بی نظیر سامسونگ یعنی S21 هستیم. از آن جایی که تجربه ی کاربری نشان می دهد که افراد بسیاری S20 fe را دوست داشتند و از کار کردن با آن راضی بودند، می توان پیش بینی کرد که نظر مخاطبان در مورد s21 fe نیز باید همین طور رضایت بخش باشد. جالب است که در نسخه fe  نسل جدید برخی از اشکالات وایراد های وارده به fe خانواده گلکسی ۲۰ برطرف شده و این نسخه احتمالا گوشی هوشمند جذاب تری نسبت به نسل پیشین خواهد بود. برای این که با ویژگی های این مدل بیشتر آشنا شویم در این مطلب قصد داریم قسمت های مختلف s21 fe را بررسی کنیم و لیستی از مزایا، معایب و مشکلات این گوشی تهیه نماییم تا در نهایت پی ببریم که s21 fe با قیمت ارزان تری نسبت به S21 ارزش خریدن دارد یا خیر. با آوافیکس همراه باشید.

مزایای s21 fe : نمایشگر بزرگ و با کیفیت

در این گوشی از یک نمایشگر ۶.۴ اینچی Dynamic Amoled 2x استفاده شده است. اگر قدری در مورد تکنولوژی نمایشگر ها بدانید، متوجه خواهید شد که این نمایشگر بهترین نمایشگری است که در حال حاضر یک گوشی هوشمند می تواند داشته باشد. این نمایشگر قادر است تصاویر را با رزولوشن ۱۰۸۰ در۲۴۰۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۴۱۱ پیکسل در اینچ نمایش دهد. کیفیت این نمایشگر +Full HD است و  هر آن چه که از یک نمایشگر خوب انتظار داشته باشید را داراست، دقت رنگی، وضوح، روشنایی و … همگی آنقدر خوب است که کار کردن با S21 fe  را لذت بخش می کند. نسبت تصاویر در این نمایشگر ۲۰:۹ است که نشان می دهد کشیدگی تصاویر هم استاندارد خواهد بود. نکته ی جالب این است که سامسونگ برای پایین آوردن قیمت این مدل نوع نمایشگر را تقلیل نداده است.

این نمایشگر دارای ویژگی های دیگری نیز هست، برای مثال برای تماشای محتوای با کیفیت، از +HDR10 پشتیبانی می کند یا دارای قابلیت Always on است که به واسطه آن افراد می توانند برخی از اطلاعات مانند ساعت و تاریخ را همیشه روی نمایشگر مشاهده کنند.

مزایای s21 fe : نمایشگر یکپارچه

همان طور که گفتیم تماشای فیلم و انجام بازی با این نمایشگر با کیفیت بسیار لذت بخش است، اما یکی ازجذابیت های دیگر صفحه نمایش یکدست بودن آن و باریکی حاشیه های مشکی رنگ اطراف نمایشگر است. نسبت نمایشگر به بدنه ۸۵.۳ درصد است و لنز دوربین سلفی هم در ناچ یا بریدگی قرار نگرفته تا فضای زیادی را اشغال کند و درون یک حفره ی کوچک در بالای نمایشگر جا داده شده است، بدین ترتیب کاربران با یک نمایشگر زیبا و یک پارچه رو به رو خواهند بود.

مزایای s21 fe : نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتزی

یکی از ویژگی هایی که سبب می شود تا یک نمایشگر نسبت به رقبای هم رده اش در بازار برتری پیدا کند، میزان رفرش ریت است. عدد رفرش ریت در واقع نشان دهنده ی میزان سرعت و روانی نمایشگر است. با این که در سال ۲۰۲۱ تکنولوژی های جدیدی وارد بازار کالاهای دیجیتال شده و غول های تکنولوژی پرچمداران خود را مطابق با آن طراحی کرده اند، مشاهده می شود که برخی از پرچمداران با ویژگی های بسیار خوب، به خاطر نداشتن رفرش ریت مناسب از دیگر رقبای خود عقب مانده اند. اما S21 fe دارای نمایشگری با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز است که سبب می شود در عملکرد هیچ کم و کسری نداشته باشد. برای گیمیر ها که در بازی های سرعتی عوض شدن فریم نقش مهمی در موفقیت آن ها دارد، رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی و بالاتر از آن بسیار خوشایند خواهد بود.

مزایای s21 fe : پوشش محافظ نمایشگر بی نظیر

در قسمت های قبلی متوجه شدیم که این گوشی دارای نمایشگر فوق العاده ایست. نمایشگر های با کیفیت معمولا قیمت بالایی دارند و شرکت تولید کننده باید برای محافظت از آن ها تمهیداتی بیندیشد. سامسونگ برای محافظت از نمایشگر S21 fe سنگ تمام گذاشته و از پوشش محافظ گوریلا گلس ویکتوس برای حفاظت از این نمایشگر استفاده کرده است. گوریلا گلس ها ساخت شرکت کورنینگ هستند و بنا به میزان دوام در برابر ضربه و خط و خش، انواع مختلفی دارند. گوریلا گلس ویکتوس یکی از بهترین پوشش های محافظی است که امروزه تولید می شود. این پوشش محافظ در برابر سقوط از ارتفاع و خراشیده شدن، مقاومت بسیار بهتری نسبت به نسل های گذشته خود دارد.

معایب گوشی s21 fe : صفحه نمایش گران قیمت

شاید با دیدن این عنوان تعجب کرده باشید. چرا که این مورد را معمولا در سایت ها و منابع دیگر نمی بینید. اما از آنجایی که آوافیکس سالها تجربه کاری در حوزه تعمیرات موبایل دارد، دانستن این موضوع را هنگام خرید موبایل ضروری می داند.

قضیه از این قرار است که آسیب پذیرترین قطعه ی گوشی موبایل همین ال سی دی است که ممکن است بر اثر نفوذ آب، پرت شدن از ارتفاع، ضربه خوردن یا مواردی مشابه این آسیب جدی ببیند. از قضا گران ترین قطعه ی گوشی های سامسونگ نیز همین صفحه نمایش است.

بنابراین اگر قیمت صفحه نمایش گوشی را ندانید، ممکن است بعدها با دیدن قیمت آن شوکه شوید و حتی از خیر تعمیر گوشی تان بگذرید. البته امیدواریم هرگز برای گوشی تان اتفاقی نیفتد مخصوصا با این نرخ ارز، اما بهرحال پیشنهاد می کنیم هنگام خرید گوشی نیم نگاهی هم به قیمت ال سی دی آن داشته باشید.

راستی شما می دانید که آوافیکس یک مرکز ارائه دهنده خدمات تعمیر موبایل در محل است؟! یعنی در زمان مورد نظر شما یک تکنسین اعزام می کند تا گوشی تان را در منزل، محل کار یا هر مکان دیگری که بخواهید در حضور خودتان تعمیر کند.

 

مزایای s21 fe : دوربین ۳ گانه

یکی از مزیت های برجسته این گوشی دوربین سه گانه ی جذاب آن است. از وقتی که گوشی های هوشمند به یکی از همراهان همیشگی افراد در طول روز تبدیل شدند، کم کم دیگر وظیفه آن ها تنها برقراری ارتباط نبود و حالا افراد برای عکسبرداری شخصی و گاهی حرفه ای خود نیز از دوربین گوشی هوشمندشان استفاده می کنند، S21 fe نیز با داشتن یک دوربین فوق العاده توانسته نظر کاربران زیادی را جلب کند.

لنز اصلی در مجموعه دوربین این گوشی هوشمند، یک لنز واید ۱۲ مگاپیکسلی است که دارای قدرت فوکوس خودکار و لرزه گیر اپتیکال است. لنز بعدی یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید با زاویه دید ۱۲۳ درجه است و لنز آخری نیز ۸ مگاپیکسلی از نوع تله فوتو با قدرت زوم اپتیکال ۳ برابری است.

از قابلیت های مجموعه ی دوربین پشتی می توان به داشتن فلش LED، قابلیت عکسبرداری پانوراما و HDR خودکار اشاره کرد. این دوربین می تواند فیلم هایی با کیفیت +۴k HDR ثبت کند و داشتن لرزشگیر الکتریکی ژیروسکوپی سبب می شود که لرزش در فیلم ها به حداقل برسد.

لنز دوربین سلفی نیز یک لنز واید ۳۲ مگاپیکسلی است که این لنز هم می تواند فیلم ها را با کفیت ۴k ثبت کند و دارای لرزه گیر ژیروسکوپی است.

مزایای s21 fe : سخت افزار قدرتمند

پکیج سخت افزاری این گوشی هوشمند دارای یک تراشه اسنپ دراگون ۸۸۸ با فناوری ساخت ۵ نانو متری است. این تراشه یکی از مشهور ترین و قدرتمندترین چیپست هایی است که تا کنون در گوشی های هوشمند استفاده شده است. یک پردازنده ی مرکزی ۸ هسته ای در کنار یک پردازنده ی گرافیکی Adreno 660 این مجموعه ی سخت افزاری را کامل می کند، که در نتیجه ی آن سرعت و قدرت پردازش اطلاعات بخصوص در هنگام کار کردن با اپلیکیشن های سنگین و بازی های پر حجم بسیار مناسب خواهد بود.

مزایای s21 fe : پشتیبانی از فناوری ۵G

یکی از مزیت های اصلی این گوشی پشتیبانی از فناوری ۵G است که نه تنها آن را نسبت به هم رده هایش در جایگاه بالاتری قرار می دهد، بلکه ویژگی است که در بسیاری از مدل های امروزی وجود نداشته و تنها نسخه های محدودی با قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی ۵G به بازار عرضه شده اند و S21 fe یکی از آن هاست.

مزایای s21 fe : فضای کافی برای ذخیره اطلاعات

این روز ها گوشی های هوشمند نقش صندوقچه ای برای حفظ اطلاعات افراد را نیز بازی می کنند و به همین دلیل یکی از مهم ترین ویژگی های S21 fe فضای ذخیره ی مناسب آن است و این گوشی  در سه نسخه مختلف با رم ۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و رم ۸ گیگابایتی و حافظه های داخلی ۱۲۸ و۲۵۶ گیگاباتی در دسترس کاربران قرار گرفته است.

معایب s21 fe : عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی

برای برخی از افراد فضای ذخیره اطلاعات یکی از مهم ترین ویژگی ها درگوشی هوشمند است،  s21 fe  با این که دارای رم و حافظه داخلی با گنجایش بسیار خوب است اما نمی تواند برخی از افراد که اطلاعات زیادی درگوشی خود ذخیره می کنند را راضی کند، در چنین شرایطی گوشی هایی که از کارت حافظه جانبی Micro SD پشتیبانی می کنند، می توانند خیال کاربران را در مورد ذخیره اطلاعات آسوده کنند اما متاسفانه در گلکسی S21 fe چنین امکانی وجود ندارد.

مزایای s21 fe : مجهز بودن به اندروید ۱۲

اندروید ۱۲ نسخه ی جدیدی از سیستم عامل اندروید است که به تازگی توسط شرکت گوگل رونمایی شده و به بازار آمده است و بسیاری از گوشی های هوشمند پیشتاز اندرویدی در سال اخیر با این اندروید جدید عرضه نشده اند و مجهز به اندروید ۱۱ هستند. S21 fe بعد از گوشی های پیکسل گوگل یکی از اولین مدل هایی است که با اندروید ۱۲ پا به بازار گذاشته است. علاوه بر این S21 fe دارای جدید ترین رابط کاربری سامسونگ یعنی One UI 4 است. در نتیجه این گوشی هوشمند از جدید ترین امکانات امنیتی، شخصی سازی و .. برخوردار خواهد بود.

مزایای s21 fe : شناسایی چهره

مانند اکثر گوشی های هوشمند، S21 fe  هم برای باز شدن صفحه به یک حسگر اثر انگشت مجهز شده که سرعت و عکس العمل خوبی نیز دارد، اما علاوه بر این حسگر امکان باز کردن قفل با شناسایی چهره نیز به وجود آمده که به این وسیله افراد کافی است صورت خود را مقابل گوشی بگیرند تا لنز سلفی به آنالیز چهره آن ها اقدام کند. دقت تشخیص چهره در این گوشی بسیار بالا بوده و میزان خطا کم است.

مزایای s21 fe : ضدآب بودن

از آن جایی که گوشی های هوشمند امروزه به همراهان همیشگی افراد تبدیل شده اند در طول استفاده روزمره ممکن است به دلایل مختلفی در معرض آب قرار بگیرند، برای مثال گوشی در چاله ی آبی بیفتند، فرد در هوای بارانی تردد کند و … . در چنین شرایطی اگر گوشی ضد آب نباشد ممکن است آسیب های جدی دیده و دیگر کار نکند. به همین منظور گوشی گلکسی S21 fe دارای گواهینامه ی IP68 است که نشان می دهد در برابر گرد و غبار مقاوم است و تا عمق ۱.۵ متری به مدت ۳۰ دقیقه نیز دارای خاصیت ضد آب است.

معایب s21 fe : بدنه پلاستیکی

زمانی که به بررسی ظاهر این مدل می پردازیم، متوجه می شویم که این گوشی دارای قاب پشتی پلاستیکی وپنل جلویی شیشه ایست که یک فریم آلمینیومی آن ها را در بر گرفته است. ظاهر این گوشی بسیار زیباست و کاملا حس پرچمداران سامسونگ را به مخاطبین ارائه می کند، اما اگر بخواهیم قدری سخت گیرانه به نقد S21 fe بپردازیم، باید گفت که بدنه ی پلاستیکی قدری از ابهت و زیبایی گوشی می کاهد و این روز ها افراد بدنه های تمام شیشه ای را ترجیح می دهند.

معایب s21 fe : غیبت جک ۳.۵ میلی متری هدفون

جک ۳.۵ میلی متری هدفون، درگاهی به صورت یک حفره ی دایره ای است که بسیاری از شارژر ها و هدفون ها قدیمی از این طریق به گوشی ها وصل می شدند، در سال های اخیر در اکثر مدل ها شاهد حذف این درگاه بودیم و این بار جای خالی آن در S21 fe نیز حس می شود. نبودن جک ۳.۵ میلی متری هدفون سبب می شود که افراد نتوانند از هدفون هایی با این ورودی و یا هدفون های قدیمی خود استفاده کنند.

مزایای s21 fe : اسپیکر استریو

صدای پخش شده توسط این گوشی بسیار رسا و بلند است که S21 fe آن را مدیون اسپیکرهای  استریواش خواهد بود. این اسپیکر از صدای ۳۲ بیتی ۳۸۴ هرتز پشتیبانی می کند.

مزایای s21 fe : ظرفیت بالای باتری و فست شارژ

این گوشی برای تامین انرژی خود دارای یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی است که برای مدت خوبی می تواند گوشی را روشن نگه دارد. علاوه بر این می توان S21 fe را با یک شارژر فست شارژ ۲۵ واتی شارژ کرد، با این شارژر می توان در عرض نیم ساعت ۵۰ درصد باتری را تجدید قوا نمود. از دیگر ویژگی های این بخش می توان به امکان فست شارژ بی سیم ۱۵ واتی، شارژر بی سیم معکوس و پشتیبانی از USB Power Delivery 3.0 اشاره کرد.

معایب s21 fe : غیبت آداپتور شارژر و هدفون

زمانیکه جعبه ی این گوشی را باز می کنیم، متوجه می شویم که در آن به غیر از خود گوشی، یک دفترچه راهنما، یک سوزن سیم کارت و یک کابل شارژ قرار گرفته است و هیچ خبری از هدفون و آداپتور شارژر نیست. برخی از شرکت های بزرگ در سال های اخیر گوشی های پرچمدار خود را بدون هدفون و شارژر روانه ی بازار می کنند و  می گویند دلیل این کار صرفه جویی و کمک به محیط زیست است. اما در واقع بسیاری از کارشناسان معتقدند که این ها فقط سیاست هایی برای درآمد زایی است چرا که افرادی که در خانه شارژر و یا هدفون مناسب گوشی جدید را نداشته باشند مجبورند که این لوازم جانبی را به صورت جداگانه تهیه نمایند.

جمع بندی : بالاخره گوشی s21 fe بخریم یا نه؟

همانطور که می بینید ایرادات s21 fe در برابر نقاط قوت آن از جمله صفحه نمایش بی نظیر، سخت افزار قدرتمند، دوربین با کیفیت و باتری خوب قابل چشم پوشی هستند. بنابراین به نظر می رسد این گوشی ارزش خرید دارد و می تواند انتخاب مناسبی باشد.

در این مطلب مزایا ، معایب و مشکلات گوشی سامسونگ s21 fe بررسی شد. اگر شما نیز تجربه ای در استفاده از این گوشی دارید ، لطفا برای ما پیام بگذارید تا با بروزرسانی این مطلب سایر کاربران نیز راهنمایی شوند. 

سوالات متداول

مزایا و معایب صفحه نمایش گوشی s21 fe چیست؟

نمایشگر یکپارچه، بزرگ و با کیفیت با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز را می توان جزو مزایای s21 fe شمرد؛ اما قیمت بالای نمایشگر در صورت آسیب دیدگی را نیز می توان به عنوان عیبب آن معرفی کرد.

مزایا و معایب پردازنده گوشی s21 fe چیست؟

پکیج سخت افزاری این گوشی هوشمند دارای یک تراشه اسنپ دراگون ۸۸۸ در کنار در کنار یک پردازنده ی گرافیکی Adreno 660 خیال شما را بابت سرعت و قدرت پردازش اطلاعات راحت می کند.

مزایا و معایب دوربین گوشی s21 fe چیست؟

 S21 fe با داشتن یک دوربین فوق العاده توانسته نظر کاربران زیادی را جلب کند. یک لنز واید ۱۲ مگاپیکسلی است که دارای قدرت فوکوس خودکار و لرزه گیر اپتیکال است. لنز بعدی یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید با زاویه دید ۱۲۳ درجه است و لنز آخری نیز ۸ مگاپیکسلی از نوع تله فوتو با قدرت زوم اپتیکال ۳ برابری است.

مزایای گوشی s21 fe از نظر باتری چیست؟

این گوشی برای تامین انرژی خود دارای یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی است که برای مدت خوبی می تواند گوشی را روشن نگه دارد. علاوه بر این می توان S21 fe را با یک شارژر فست شارژ ۲۵ واتی شارژ کرد اما برای خرید شارژر باید دوباره دست به جیب شوید.

آیا گوشی s21 fe سامسونگ ضدآب است؟

گوشی گلکسی S21 fe دارای گواهینامه ی IP68 است که نشان می دهد در برابر گرد و غبار مقاوم است و تا عمق ۱.۵ متری به مدت ۳۰ دقیقه نیز دارای خاصیت ضد آب است.