اگر شما  به دنیای گوشی های هوشمند علاقه داشته باشید و محصولات جدیدی که برند های مختلف تولید می کنند را دنبال کنید، حتما می دانید که یکی از نام آشنا ترین شرکت های فعال در زمینه تولید گوشی های هوشمند، شرکت اپل است، که گوشی های هوشمند خود را با نام آیفون روانه ی بازار می کند. از روزی که آیفون ها به عرصه رقابت پا گذاشتند، همیشه نامشان در لیست بهترین محصولات موجود در بازار قرار داشت. شرکت اپل به طراحی و تولید پرچمداران، که قدرتمندترین محصولات در میدان رقابت هستند، معروف است. این کمپانی در سال های اخیر محصولات خود را در قالب یک خانواده رونمایی می کند که اعضای این خانواده دارای ویژگی های تقریبا یکسان با اندازه ها وقیمت های مختلف می باشند. یکی از محبوب ترین اعضا با لقب پرومکس نام گذاری شده که همیشه بزرگترین ابعاد و اندازه را به خود اختصاص می دهند. در سال ۲۰۱۹ شاهد رونمایی از خانواده آیفون ۱۱ بودیم و در سال ۲۰۲۰ نیز خانواده ۱۲ پرقدرت تر از همیشه به بازار عرضه شدند. یکی از ویژگی های برند اپل تولید محصولات با کیفیتی است که کاربران بیشترین میزان رضایت را در استفاده از آن ها داشته باشند و در میان پرچم داران برند های دیگر، رقیبان به سختی به پایشان برسند. برای این که شما با ویژگی های منحصر به فرد دو تن از بهترین گوشی های آیفون آشنا شوید در این مطلب به مقایسه ایفون ۱۱پرومکس با ۱۲پرومکس می پردازیم. علاوه بر این بد نیست بدانید که در حال حاضر آیفون ۱۲ پرومکس لقب بهترین گوشی آیفون را دارد. پس از مطالعه این مطلب متوجه می شویم که آیا این برتری به همان میزانی هست که از آن سخن می گویند یا خیر. اگر کسی یک آیفون ۱۱ پرومکس داشته باشد، با عوض کردن آن و خرید ۱۲ پرو مکس امکانات ویژاه ای در اختیارش قرار می گیرد و یا این تعویض تقریبا کار بیهوده ای خواهد بود.

مقایسه آیفون ۱۱پرومکس با آیفون ۱۲پرومکس : صفحه نمایش

یکی از مهم ترین بخش هایی که در یک گوشی هوشمند رخ  نمایی می کند و می تواند خریداران را به راحتی تحت تاثیر قرار دهد، اندازه و کیفیت صفحه نمایش است. برای این که متوجه شویم در رقابت بین این دو غول پرچمدار کدام یک برنده است به بررسی نمایشگر هر یک می پردازیم.

آیفون ۱۱ پرومکس دارای یک صفحه نمایش ۶.۵ اینچی از نوع Super Retina XDR OLED لمسی خازنی است که از نمایش ۱۶ میلیون رنگ پشتیبانی می کند. این صفحه نمایش با تراکم پیکسلی ۴۵۸ پیکسل بر اینچ و رزولوشن ۱۲۴۲ در ۲۶۸۸  از دقت و تفکیک رنگی بالایی برخوردار است. میزان روشنایی صفحه بسیار خوب می باشد به طوری که این گوشی با متوسط روشنایی ۷۶۱ نیت، بسیاری از پرچمداران هم دوره اش را پشت سر گذاشته است. یکی از نقاط ضعف نمایشگر آیفون ۱۱ پرومکس جای خالی، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است.

اما آیفون ۱۲ پرو مکس دارای یک نمایشگر ۶.۷ اینچی از نوع Super Retina XDR OLED لمسی خازنی است که این نمایشگر نیز از پخش ۱۶ میلیون رنگ پشتیبانی می کند. با این که تراکم پیکسلی این گوشی نیز ۴۵۸ پیکسل بر اینچ است اما در این محصول شاهد رزولوشن ۱۲۸۴ در ۲۷۷۸ هستیم. بدیهی است که میزان روشنایی و کیفیت تصاویر در این دستگاه نیز بی نظیر است. iphone 12 pro max با متوسط ۹۷۵ نیت روشنایی، پیشرفت قابل توجهی نسبت به نسل قبل داشته است. این بار نیز از نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتزی خبری نیست و این گوشی با نرخ تازه سازی ۶۰ هرتز به بازار عرضه شده است.

برنده : آیفون ۱۲ پرو مکس

و اما در مقایسه آیفون ۱۱ پرو مکس و ۱۲ پرومکس، در قسمت نمایشگر متوجه می شویم که هر دو صفحه نمایش از HDR10 و دالبی ویژن پشتیبانی می کنند و کیفیت تصاویر در هر دو بسیار بالاست. با این که تجربه استفاده از نمایشگر هر دو مدل، تجربه به یاد ماندنی و لذت بخشی خواهد بود اما ۱۲ پرو مکس با متوسط روشنایی بالا تر و همچنین اندکی اندازه بزرگتر، ۱۱ پرومکس را پشت سر می گذارد.

مقایسه ایفون ۱۱ پرومکس با ۱۲ پرومکس : قیمت صفحه نمایش

شاید با دیدن این عنوان تعجب کرده باشید چرا که این مورد را معمولا در سایت ها و منابع دیگر نمی بینید. اما از آنجایی که آوافیکس سالها تجربه کاری در حوزه تعمیرات موبایل دارد، دانستن این مورد را هنگام خرید موبایل ضروری می داند.

قضیه از این قرار است که شایع ترین خرابی گوشی های موبایل، شکستن یا سوختن صفحه نمایش در اثر ضربه ، نفوذ آب و اخیرا (بعد از کرونا) هم الکل است. از قضا یکی از گران ترین قطعه ی گوشی ها نیز همین صفحه نمایش است. بنابراین اگر قیمت صفحه نمایش گوشی را ندانید، ممکن است بعدها با دیدن قیمت آن شوکه شوید و حتی از خیر تعمیر گوشی تان بگذرید. البته امیدواریم هرگز برای گوشی تان اتفاقی نیفتد مخصوصا با این نرخ ارز، اما بهرحال پیشنهاد می کنیم هنگام خرید گوشی نیم نگاهی هم به قیمت ال سی دی آن داشته باشید.

آیا شما می دانید که آوافیکس یک شرکت ارائه دهنده خدمات تعمیرات موبایل در محل است؟ به این صورت که یک تکنسین را در زمان مورد نظر شما به منزل یا محل کار شما اعزام می کند و گوشی تان در حضور خودتان تعمیر می شود.

مقایسه ایفون ۱۱ پرومکس با ۱۲ پرومکس : دوربین

اگر شما در دسته ی افراد علاقه مند به عکاسی قرار دارید، حتما این قسمت از مقایسه آیفون ۱۱ پرومکس و ۱۲ پرومکس که مربوط به بررسی دوربین هاست، برایتان جذاب خواهد بود. درست است که در آیفون ها مانند پرچمداران رقیب قدرشان در برند سامسونگ با تعدد لنز و اتفاقات تازه آنچنانی  در رابط کاربری رو به رو نیستیم اما آیفون ها به جرئت یکی از با کیفیت ترین دوربین ها را دارند و از آن مهم تر این کیفیت در طول چندین سال ماندگار است.

در آیفون ۱۱ پرومکس شاهد حضور یک دوربین ۳ گانه هستیم که لنز ها با چینش مثلثی در یک ماژول مربعی قرار گرفته اند. لنز اصلی یک لنز واید ۱۲ مگاپیکسلی است و در کنارش یک لنز تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی، با قابلیت زوم دو برابری، به همراه یک لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی با میدان دید ۱۲۰ درجه، مجموعه دوربین را تشکیل می دهد. دوربین سلفی نیز یک لنز ۱۲ پیکسلی دارد که به اسکنر سه بعدی نیز مجهز می باشد. در این مجموعه دوربین امکان فیلم برداری با کیفیت ۱۰۸۰ وپایین تر برای مخاطبین فراهم شده است. عکس های گرفته شده با این لنز ها دارای رنگ های واقعی، جزییات خوب و روشنایی قابل قبول می باشند. عکاسی در شب و عکسبرداری پرتره از دیگر قابلیت های این دوربین است.

این در حالی است که آیفون ۱۲ پرومکس هم دارای یک دوربین ۳ گانه با ۳ لنز ۱۲ مگاپیکسلی است. لنز اول واید  است و مجهز به لرزشگیر اپتیکال می باشد، لنز دومی تله فوتو و با قدرت زوم ۲.۵ برابری و لنز سوم از نوع اولترا واید با میدان دید ۱۲۰، یک سنسور تشخیص عمق میدان نیز مجموعه دوربین های پشتی ۱۲ pro max را کامل می کند. در دوربین سلفی شاهد حضور یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی به همراه حسگر سه بعدی تشخیص چهره و عمق هستیم. کیفیت فیلم برداری با آیفون ۱۲ پرومکس ۱۰۸۰ بوده و قابلیت ضبط صدای استریو نیز وجود دارد.

پیشرفت دوربین در آیفون ۱۲ پرومکس به نسبت برادر بزرگترش ۱۱ پرومکس چشم گیر بوده، ابعاد لنز ها حدود ۵ میلی متر افزایش داشته و تکنولوژی لرزه گیر اتومات سبب شده تا عکس ها با نویز کمتری ثبت شوند. ۱۲ پرومکس این لرزه گیری و ثبات تصاویر را مدیون sensor shift جدیدی که برای آن استفاده شده نیز، بوده، در لنز تله فوتو میزان بزرگنمایی افزایش یافته و قدرت عکاسی در شب نیز به آن اضافه شده است.

هر چند که در آیفون ۱۱ pro max نیز عکس های ثبت شده در  شب کیفیت خوبی داشت اما بهبود کیفیت محسوسی را در نسل جدید تر مشاهده می کنیم. ۱۲پرو مکس این پیشرفت را مدیون سنسور LIDAR است که در ۱۱ وجود ندارد.

دوربین سلفی ۱۲ پرومکس به نایت مود و دیپ فیوژن مجهز شده که سبب می شود جزییات عکس ها در شب بیشتر باشد.

برنده : iphone 12 pro max

به طور کلی ۱۲ پرومکس عکس هایی با روشنایی و جزییات بیشتر ثبت می کند و نویز در هنگام عکسبرداری به حداقل رسیده، علاوه بر این ها رابط کاربری دوربین دارای امکانات ویرایشی بیشتری است که برای عکاسان بسیار مفید خواهد بود. پس از این تحلیل ها متوجه می شویم که جام برنده در این قسمت حتما به دوربین آیفون ۱۲ پرومکس تعلق می گیرد.

مقایسه آیفون ۱۱پرومکس با آیفون ۱۲پرومکس : پردازنده و حافظه

یکی از بخش هایی که سبب می شود یک پرچمدار رقبایش را پشت سر جا بگذارد و فاصله ی زیادی از نظر قدرت با آن ها ایجاد کند، قسمت سخت افزار یک گوشی هوشمند است.

زمانی که آیفون ۱۱ پرومکس پا به عرصه رقابت جهانی گذاشت پردازنده A13 Bionic آن لقب سریعترین پردازنده جهان را به خود اختصاص داد. شرکت تولید کننده مدعی شد که این پردازنده ۲۰ درصد بهبود عملکرد برای این گوشی به ارمغان آورده است. آیفون ۱۱ با پردازنده های گرافیکی قوی توانست قدرت خود را در سرعت و باز کردن بازی های حجیم با گرافیک بالا به رقبایش ثابت کند.

ذخیره اطلاعات در این مدل به عهده یک رم ۴ گیگابایتی با حافظه های داخلی ۶۴، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی است که در نسخه های متفاوتی به کاربران عرضه می شود.

در آیفون ۱۲ پرومکس شاهد حضور تراشه جدی  Apple A14 Bionic هستیم که در  سرعت و پردازش اطلاعات چنان طوفانی به پا می کند که سنگین ترین بازی ها و اپلیکیشن ها به روانی هر چه تمام تر بر روی این دستگاه اجرا می شوند. این بخش از ۱۲ pro max آنقدر بی نظیر عمل می کند که رقیبان تقریبا هیچ شانسی در مقابلش ندارند.

یک رم ۶ گیگابایتی به همراه حافظه داخلی ۱۲۸،۲۵۶ و ۵۱۲ مگابایتی فضای ذخیره اطلاعات در این دستگاه را تشکیل می دهند.

برنده : آیفون ۱۱پرومکس

در این قسمت پس از خواندن توضیحات متوجه برتری سخت افزاری آیفون ۱۲ پرومکس خواهیم شد اما باید توجه داشته باشید که کاربران عادی که از گوشی های خود استفاده ی روزمره و معمولی دارند تفاوت عملکرد آنچنانی را احساس نمی کنند، چرا که با این که ۱۲ پرومکس از سخت افزار پیشرفته تری برخوردار است اما ۱۱ پرومکس نیز در حین استفاده باگ و اختلالی نخواهد داشت. البته این نکته نیز قابل ذکر است که در عین افزایش قدرت صرفه جویی در انرژی و مصرف نیز در این دستگاه مدیریت شده است.

اما به هر شکل ۱۲ پرو مکس با سخت افزار قوی تر، حافظه بیشتر و هم چنین پشتیبانی از اینترنت ۵G  برای اولین بار، در جایگاه بالاتری قرار می گیرد.

مقایسه ایفون ۱۱ پرومکس با ۱۲ پرومکس : باتری

این روز ها گوشی های همراه در رقابت تنگاتنگی با هم در زمینه ظرفیت باتری، نگه داری شارژ و مدیریت مصرف شارژ هستند.

آیفون ۱۱ پرومکس که دارای یک باتری لیتیوم یونی ۳۹۶۹ میلی آمپر ساعتی است در مصرف عادی روزانه که ترکیبی از تماشای فیلم، بازی، تماس تلفنی و استفاده از اینترنت است مب تواند حدود ۱۰۲ ساعت روشن بماند. این باتری عملکرد نسبتا خوب خود را مدیون تراشه A13 اپل است و در تست های انجام شده بر روی باتری مشخص شده  که دوام این باتری در مکالمه تلفنی حدود ۲۱ ساعت، در وبگردی مداوم با اینترنت گوشی حدود ۱۵ ساعت و برای تماشای فیلم حدود ۱۹ ساعت می باشد.

آیفون ۱۱ پرو مکس با یک شارژ ۱۸ واتی فست شارژ در مدت ۳۰ دقیقه شارژ باتری را تا ۵۰ درصد تجدید می نماید اما برای شارژ کامل باید ۲ ساعت منتظر بمانید. این مدل، از شارژر بی سیم نیز پشتیبانی می کند.

اما در کمال شگفتی آیفون ۱۲ پرومکس دارای  یک باتری ۳۶۸۷ میلی آمپر ساعتی است در تست های مقاومت باتری انجام شده بر روی این باتری مشخص شده که در کل این باتری می تواند چیزی حدود ۹۵ ساعت گوشی را روشن نگه دارد و تست های مکالمه، وبگردی و تماشای فیلم نیز این دوام به ترتیب حدود ۲۰، ۱۴ و ۱۵ ساعت بوده است.

این گوشی از شارژر فست شارژ ۲۰ واتی و شارژر بی سیم پشتیبانی می کند و مدت زمان شارژ کامل نیز برای آن ۲ ساعت طول خواهد کشید.

برنده : آیفون ۱۱ پرو مکس

در مقایسه iphone 11 pro max با iphone 12 pro max از لحاظ باتری متوجه می شویم که ۱۱ پرو مکس دوام بیشتری دارد، اما باید توجه داشته باشید که در ۱۲ پرومکس با کاهش ظرفیت باتری رو به رو هستیم و باتری نسبت به نسل قبلی ۷ درصد کوچکتر شده و دوام کمتر آن به همین جهت است.

با این که جام برتری این بار به دست ۱۱ پرو مکس است اما در عملکرد تفاوت چندانی به چشم کاربران نخواهد آمد.

مقایسه آیفون ۱۱ پرو مکس با ۱۲ پرو مکس : طراحی و بدنه

مقایسه آیفون 11 پرو مکس با 12 پرو مکس : طراحی و بدنه

آیفون ۱۱ پرومکس با ابعاد ۱۵۸ در ۷۷.۸ در ۸.۱ میلی متری و ۲۲۶ وزن گرم در رده ی بزرگترین گوشی ها  در سال انتشارش قرار گرفت. در طراحی بدنه شاهد گوشه های گرد هستیم و پنل پشتی یک ماژول مربعی میزان لنز های بسیار بزرگ این دستگاه است. شرکت اپل این دستگاه را با این ادعا که محکم ترین گلس پشت و جلو را دارد رونمایی کرد. این بدنه از یک قاب استیل ضد زنگ و گلس شیشه ای در پشت و جلوتشکیل شده است.  گواهی IP68 نشانگر آن است که در برابر آب و گرد و غبار مقاوم می باشد، یعنی شما حدود ۳۰ دقیقه و تا عمق ۴ متری می توانید گوشی خود را در آب فرو ببرید. البته آوافیکس پیشنهاد می کند هرگز چنین چیزی را امتحان نکنید.

این مدل در ۴ رنگ خاکستری، نقره ای، طلایی و سبز تولید شده و رنگ بدنه تقریبا مات است در حالی که فریم استیل دورش درخشان است.

اولین تغییر محسوسی که در مقایسه آیفون  ۱۱ پرومکس و ۱۲ پرومکس در بخش طراحی و بدنه، به چشم می آید، بزرگ تر شدن ابعاد بدنه است. این گوشی با ابعاد ۱۶۰.۸ در ۷۸.۱ در ۷.۴ میلیمتری و وزن ۲۸۸ گرمی، هم بزرگتر و سنگین تر شده و هم باریک تر! همین امر سبب شده در عین افزایش ابعاد، کاربران گوشی متناسب تری در دست بگیرند. دومین تغییر چشم گیر آن است که لبه های گرد جای خود را به گوشه های صاف و براق داده اند. قاب این گوشی از جنس استیل ضد زنگ است و بدنه پشتی و جلویی با گوریلا گلس پوشانده شده است. این گوشی از استاندارد IP68 برخوردار بوده و ضد آب و ضد گرد و غبار است. مقاومت آن در آب برای ۳۰ دقیقه و تا عمق ۶ متری خواهد بود. این گوشی در رنگ های نقره ای، طلایی، آبی اقیانوسی و مشکی موجود است.

برنده : انتخاب با شماست!

در واقع در بخش طراحی و ابعاد اندازه، برنده را سلیقه شما تعیین می کند. این که لبه ی گرد را بیشتر دوست دارید یا صاف. این که گوشی بزرگ تر را می پسندید یا کوچکتر. البته ۱۲ پرومکس در بخش مقاومت در برابر آب پیشرفت خوبی داشته و تا ۲ متر بیشتر نسبت به ۱۱ پرومکس در آب دوام می آورد. حالا به نظر شما کدام یک در این بخش مدال طلا را از آن خود می کند؟؟

مقایسه ایفون ۱۱ پرو مکس با ۱۲ پرو مکس : محتویات جعبه

در جعبه آیفون ۱۱ پرومکس، علاوه بر گوشی یک شارژر ۱۸ واتی به همراه کابل شارژر و هدفون موجود است. این در حالی است که در جعبه آیفون ۱۲ پرومکس تنها خود گوشی به همراه یک کابل شارژ را مشاهده می کنید. جای خالی هدفون و شارژر سوالات بسیاری را در ذهن افراد ایجاد کرد، که شرکت اپل توجیه این فقدان را تنها توجه به مسائل محیط زیستی دانست!!

برنده : phone 11 pro max

در این بخش بی شک جام به دست iphone 11 pro max است. چرا که تقریبا همه کاربران ترجیح می دهند شارژر و هدفون را به همراه گوشی هوشمند خود دریافت کنند، تا این که آن را جداگانه بخرند.

ویژگی های دیگر

در این قسمت برخی از تفاوت های دیگر این دو مدل را نام می بریم تا این بار شما تصمیم بگیرید که کدام یک نشان برتر را دریافت می کند.

  • آیفون ۱۱ پرو مکس دارای ios 13 است و ۱۲ پرومکس با ios 14 به بازار روانه شد.( امکان آپدیت برای هر دو وجود دارد.)
  • هر دو گوشی دارای اسپیکر استریو هستند با این تفاوت که ipone 12 pro max از قابلیت نویز گیری صدا، از طریق میکروفن اختصاصی نیز برخوردار است. هم چنین دارای فناوری دالبی اتموس و دالبی دیجیتال پلاس می باشد.

بالاخره ایفون ۱۱ پرومکس بخریم یا ۱۲ پرومکس ؟

با توجه به بررسی های انجام شده، نتایج حاصل از مقایسه آیفون ۱۱ پرومکس با ۱۲ پرومکس نشان می دهد که، آیفون ۱۲ پرومکس از لحاظ فنی گوشی قدرتمند تری است که در حقیقت از نسل جدید یک کمپانی همین انتظار نیز می رود. اما بهتر است این موضوع را در نظر بگیرید که صاحبان ۱۱ پرومکس با تعویض گوشی خود و خریدن مدل جدید با پرداخت هزینه بیشتر، احتمالا دچار شگفتی آنچنانی نمی شوند و برای آن که تغییرات بیشتری را احساس کنید بهتر است منتظر رونمایی محصول جدید شرکت اپل باشید.

نظر شما چیست؟

لطفا اگر تجربه ای از خرید آیفون ۱۱ پرو مکس یا ۱۲ پرو مکس دارید، در پایین همین مطلب برای پیغام بگذارید تا به کاربران دیگر در انتخاب درست کمک شود.

پاسخ های کوتاه به سوالات متدوال:

آیفون ۱۱ پرو مکس یا ۱۲ پرو مکس؟ کدام یک ارزش خرید بیشتری دارند؟

کاملا طبیعی است که iphone 12 pro max مشخصات و ویژگی های بهتری نسبت به iphone 11 pro max دارد اما پیشنهاد میکنیم با توجه به نیازهایتان و مقایسه های انجام شده در متن بررسی کنید که صرف هزینه ی بیشتر برای خرید ۱۲ پرو مکس برای شما منطقی به نظر می رسد یا خیر.

از نظر صفحه نمایش آیفون ۱۱ پرو مکس یا ۱۲پرو مکس ؟

اصلی ترین تفاوت این دو گوشی از نظر صفحه نمایش، روشنایی بالاتر و همچنین اندکی اندازه بزرگترِ نمایشگر ۱۲ پرومکس است.

از نظر دوربین آیفون ۱۱ پرو مکس یا ۱۲پرو مکس ؟

۱۲ پرومکس عکس هایی با روشنایی و جزییات بیشتر ثبت می کند و نویز در هنگام عکسبرداری به حداقل رسیده، علاوه بر این ها رابط کاربری دوربین دارای امکانات ویرایشی بیشتری است که برای عکاسان بسیار مفید خواهد بود.

از نظر پردازنده و رم ایفون ۱۱ پرو مکس یا ۱۲پرو مکس ؟

اما به هر شکل ۱۲ پرو مکس با سخت افزار قوی تر، حافظه بیشتر و هم چنین پشتیبانی از اینترنت ۵G  برای اولین بار، در جایگاه بالاتری قرار می گیرد.

از نظر باتری گوشی ایفون ۱۱ پرو مکس یا ۱۲ پرو مکس ؟

در مقایسه iphone 11 pro max با iphone 12 pro max از لحاظ باتری متوجه می شویم که ۱۱ پرو مکس دوام بیشتری دارد، اما باید توجه داشته باشید که در ۱۲ پرومکس با کاهش ظرفیت باتری رو به رو هستیم و باتری نسبت به نسل قبلی ۷ درصد کوچکتر شده و دوام کمتر آن به همین جهت است.

آیا هر دو آیفون ۱۱ پرو مکس یا ۱۲پرو مکس ضدآب هستند؟

هر دو گوشی از استاندارد IP68 برخوردارند و طبق این گواهی در مقابل آب و گرد و غبار مقاوم هستند.