حسگر اثر انگشت گلگسی a31 جزو قابلیت هایی است که برای بسیاری از کاربران این گوشی هنگام خرید مهم بوده است. با توجه به اینکه حفظ امنیت اطلاعات و محتوای گوشی بسیار حائز اهمیت است و کاربران سامسونگ گلکسی a31 می توانند با استفاده از چندین روش مانند الگو ، رمز عبور و اثر انگشت گوشی شان را قفل کنند. از آنجایی که باز کردن قفل گوشی با اثر انگشت روش راحتیست، بسیاری از افراد ترجیح می دهند از این روش استفاده کنند.

بنابراین در این مطلب به بررسی حسگر اثر انگشت a31 و پاسخ به سوالات زیر می پردازیم:

حسگر اثر انگشت گوشی a31 کجاست؟

نحوه راه اندازی و فعال کردن قفل اثر انگشت گوشی a31 چگونه است؟

چگونه یک اثر انگشت جدید ثبت کنیم و چگونه اثر انگشت ثبت شده را حذف کنیم؟

در صورت کار نکردن، کند شدن یا هنگ کردن فینگر پرینت یا حسگر اثر انگشت a31 چگونه برای حل مشکل اقدام کنیم؟

به این ترتیب شما با مطالعه این مطلب پاسخ تمام سوالاتتان پیرامون حسگر اثر انگشت a31 را دریافت خواهید کرد. پیشنهاد می کنیم در ادامه همراه ما باشید.

حسگر اثر انگشت a31 کجاست؟

حسگری که سامسونگ برای گلکسی a31 در نظر گرفته است از نوع اپتیکال بوده و زیر صفحه نمایش در قسمت پایین قرار دارد. مطابق تصویر بالای صفحه شما برای باز کردن گوشی باید انگشتتان را در قسمت مشخص شده قرار دهید.

البته توجه داشته باشید برای کار کردن حسگر اثر انگشت، ابتدا باید آن را فعال کنید و اثر انگشتتان را ثبت کنید که در قسمت های بعدی نحوه ی انجام این کار را توضیح خواهیم داد.

نحوه فعال کردن حسگر اثر انگشت گوشی a31

برای بهبود عملکرد فینگرپرینت گوشی پیشنهاد می کنیم ابتدا دستتان را بشویید و کاملا خشک کنید؛ سپس طبق مراحل زیر برای ثبت اثر انگشتتان اقدام کنید:

  • وارد Settings شوید و گزینه Lock Screen را انتخاب کنید.
  • در منوی ظاهر شده به سمت پایین اسکرول کنید و گزینه fingerprints را انتخاب کنید.
  • مطالب روی صفحه را مطالعه کنید و روی دکمه continue در پایین صفحه ضربه بزنید.
  • قبل از ثبت اثر انگشت و فعال کردن سنسور، یکی از گزینه های Pattern , PIN یا Password را انتخاب کنید که اگر به هر دلیل اثر انگشت شما تشخیص داده نشد، از این گزینه برای باز کردن قفل استفاده کنید. به طور مثال گزینه Pattern را انتخاب کنید.
  • الگوی مورد نظرتان را بکشید و روی continue ضربه بزنید.
  • دوباره الگو را رسم و روی Confirm ضربه بزنید.
  • اکنون طبق دستورالعمل های روی صفحه نمایش عمل کنید تا کاملا اثر انگشت شما ثبت شود.
  • وقتی اثر انگشت شما در زوایای مختلف ثبت شد و گزینه Done نمایش داده شد، روی آن کلیک کنید.
  • برای فعال Switch on و غیر فعال کردن Switch off حسگر اثر انگشت، سویچ Fingerprint unlock switch را تغییر کنید.

تست اثر انگشت a31

بعد از ثبت یک اثر انگشت طبق مراحل بالا، اکنون برای تست قفل اثر انگشت کافیست دکمه پاور را نگه دارید. سپس انگشتی را که ثبت کرده اید، در قسمت سنسور گوشی قرار دهید؛ اگر اثر انگشت شما به درستی ثبت شده باشد، اکنون گوشی باید به صورت اتوماتیک باز شود.

اما در صورتی که باز نشد، نگران نباشید زیرا شما می توانید با الگو یا پسورد پشتیبانی که در مراحل ثبت اثر انگشت تعریف کرده اید، گوشی را باز کنید.

ثبت و اضافه کردن بیشتر از یک اثر انگشت برای گوشی a31

بعد از راه اندازی و ثبت اثر انگشت، در صورتی که بخواهید اثر انگشت فرد جدیدی یا یا سایر انگشتان خودتان را نیز برای گوشی ثبت کنید، کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد Settings شوید و گزینه Lock Screen را انتخاب کنید.
  • در منوی ظاهر شده به سمت پایین اسکرول کنید و گزینه fingerprints را انتخاب کنید.
  • روی Add Fingerprint ضربه بزنید.
  • سپس طبق دستورالعمل های روی صفحه نمایش عمل کنید تا کاملا اثر انگشت شما ثبت شود.

حذف اثر انگشت ثبت شده در a31

برای حذف اثر انگشت های ثبت شده در گوشی نیز مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد Settings شوید و گزینه Lock Screen را انتخاب کنید.
  • در منوی ظاهر شده به سمت پایین اسکرول کنید و گزینه fingerprints را انتخاب کنید.
  • Fingerprint 1 یا هر اثر انگشت مورد نظر دیگر را انتخاب کنید.
  • روی Remove ضربه بزنید.
  • مجددا روی Remove ضربه بزنید.

علت کند بودن و کار نکردن فینگر پرینت گوشی a31 چیست؟

توجه داشته باشید که اگر سرعت حسگر اثر انگشت گوشی a31 را با پرچمدارانی همچون s10 مقایسه می کنید، طبیعی است که سرعت تشخیص و عملکرد فینگر پرینت a31 ضعیف تر باشد و این به دلیل ساختار و سخت افزار متفاوت آنهاست.

اما در صورتی که نسبت به سایر گوشی های مشابه فینگر پرینت گوشی شما کندتر است، ممکن است یک اختلال نرم افزاری یا مشکل سخت افزاری عامل ایجاد مشکل باشد. در این شرایط پیشنهاد می کنیم با مطالعه راهکارهای ادامه مطلب برای حل مشکل اقدام کنید.

روش های موثر بر افزایش سرعت حسگر اثر انگشت a31 :

۱-شما می توانید بیش از یک اثر انگشت برای گوشی سامسونگ a31 ثبت کنید، به طور مثال می توانید انگشت شصت دست راست و چپ و یک انگشت دیگر را نیز تعریف کنید؛ اما پیشنهاد ما این است که برای هر سه اثر انگشت فقط یک انگشت را ثبت کنید. به این ترتیب احتمال گوشی در تشخیص اثر انگشت پایین تر می آید.

۲-مطمئن شوید که انگشت شما مرطوب یا کثیف نیست. در حالت استاندارد اگر سنسور کثیف هم باشد، اثر انگشت شما تشخیص داده خواهد شد. اما تمیز و خشک بودن سنسور و انگشت شما باعث افزایش سرعت تشخیص حسگر اثر انگشت a31 می شود.

کار نکردن حسگر اثر انگشت a31 بر اثر مشکلات نرم افزاری گوشی

بر اساس گزارشات ثبت و بررسی های صورت گرفته یکی از اصلی ترین دلایل کار نکردن و هنگ کردن حسگر اثر انگشت گوشی سامسونگ a31 اختلالات و باگ های نرم افزاری است. در این شرایط پیشنهاد می کنیم روش های زیر را برای حل مشکل امتحان کنید:

۱_ راه اندازی مجدد

می توان گفت ساده ترین و موثر ترین راهکار برای حل اختلالات جزئی ری استارت سخت افزاری گوشی است.

۲_ پاک کردن حافظه پنهان یا cache partition

حافظه پنهان یا cache partition در واقع بخشی از حافظه است که اطلاعاتی را برای اجرای سریع سیستم عامل اندروید در خود ذخیره می کند.

گاهی به دلایل مختلف اطلاعات این بخش معیوب می شوند و در نتیجه گوشی دچار مشکلات مختلفی می شود. بنابراین پاک کردن کش پارتیشن می تواند روش موثری برای حل مشکل باشد.

توجه داشته باشید که با این روش هیچ کدام از اطلاعات ذخیره شده توسط شما مانند ویدئوها، تصاویر، مخاطبین، پیام ها و … پاک نخواهند شد. ضمن اینکه به محض راه اندازی مجدد گوشی کش پارتیشن با اطلاعات درست پر خواهد شد.

برای پاک کردن کش پارتیشن مراحل زیر را دنبال کنید:

  • گوشی را خاموش کنید.
  • دکمه ولوم بالا و پاور را فشار دهید و نگه دارید.
  • زمانی که لوگو نمایش داده شد، دکمه ها را رها کنید.
  • دکمه ولوم پایین را چند بار فشار دهید تا گزینه wipe cache partition انتخاب شود.
  • دکمه پاور را برای تایید فشار دهید.
  • دکمه ولوم پایین را برای انتخاب گزینه yes چندین بار فشار دهید.
  • دکمه پاور را برای تایید فشار دهید.
  • زمانی که پاک کردن کش پارتیشن تمام می شود، Reboot system now هایلایت می شود.
  • دکمه پاور را برای تایید و راه اندازی مجدد گوشی فشار دهید.

راه اندازی مجدد گوشی ممکن است کمی طول بکشد؛ پس صبر کنید.

۳_ بازگردانی به تنظیمات کارخانه

آخرین راه حل نرم افزاری برای حل مشکل، بازگردانی گوشی به تنظیمات کارخانه یا ریست فکتوری است. ممکن است علت کار نکردن حسگر اثر انگشت a31 یک اختلال پیچیده تر باشد. به همین دلیل ریست فکتوری گوشی می تواند برای حل مشکل موثر باشد.

البته توجه داشته باشید قبل از ریست فکتوری از تمام اطلاعات گوشی تان بکاپ بگیرید. زیرا تمام اطلاعات گوشی شما از جمله لیست مخاطبان، پیام ها، تصاویر و … پاک خواهد شد.

کار نکردن حسگر اثر انگشت گوشی a31 بر اثر ضربه یا آب خوردگی

عامل دیگری که می تواند باعث کار نکردن یا کند شدن سنسور اثر انگشت a31 شود، آسیب های سخت افزاری همچون ضربه، آب خوردگی، فشار بیش از حد و … می باشد.

از آنجایی که سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش تعبیه شده است، شکستگی ال سی دی از موثر ترین عوامل تاثیرگذار بر عملکرد فینگر پرینت است. اگر پس از آسیب وارد شده به نمایشگر a31 حسگر اثر انگشت کار نکرد یا دچار مشکل شد، ممکن است با تعویض ال سی دی برطرف شود به شرطی که خود سنسور دچار مشکل نشده باشد.

آوافیکس ارائه دهنده خدماتی نوین در تعمیرات موبایل:

اعزام تکنسین برای تعویض ال سی دی a71 گوشی در منزل یا محل کار شما

اما در مواردی نیز ممکن است پس از تعویض ال سی دی مشکل پابرجا باشد و این به دلیل آسیب دیدگی سنسور می باشد. در این شرایط گوشی باید توسط یک تکنسین حرفه ای بررسی است. آوافیکس برای تعمیر یا تعویض سنسور متاسفانه خدماتی ندارد.

در مورد آب خوردگی نیز گوشی باید باز شود و علت کار نکردن سنسور بررسی شود؛ ممکن است با یک سرویس جزئی برطرف شود و ممکن است به تعویض قطعه و … نیاز باشد.

اگر شما نیز در مورد حسگر اثر انگشت گوشی سامسونگ a31 تجربه ای دارید، با مشکل جدیدی مواجه شده اید یا برای حل مشکلات راهکاری می شناسید، لطفا در پایین همین مطلب برای پیام بگذارید تا با بروزرسانی این مطلب به سایر کاربران کمک شود.