سامسونگ با آگاهی و تسلطِ کامل به بازار میان رده ها سعی می کند تنوع محصولاتش در این بازار را گسترش دهد و با این ترفند توانسته است همواره یکی از گزینه های قابل انتخاب برای افرادی باشد که می خواهند در این رنج قیمت گوشی بخرند. یکی از این محصولات میان رده با قیمت مناسب سامسونگ Galaxy a20s است که توانسته نظرات بسیاری را به خود جلب کند. بنابراین اگر یکی از گزینه های شما نیز برای خرید گوشی جدید a20s است، خواندن مزایا و معایب این گوشی بر اساس نظرات کاربران و کارشناسان می تواند راهنمای خوبی برای تصمیم گیری باشد.

طبق تجربه دانستن نقاط قوت و ضعف یک گوشی می تواند شما را از سردرگمی دربیاورد؛ مخصوصا اگر طبق گزارشات خریداران آن گوشی باشد، به شما کمک می کند تا با مشکلات واقعی یک گوشی در استفاده طولانی مدت آشنا شوید و به این ترتیب انتخاب درست تری داشته باشید.

البته در این مطلب به بررسی گوشی a20s از لحاظ هزینه تعمیرات نیز می پردازیم؛ احتمالا شما این بخش را در سایر منابع کمتر می بینید زیرا معمولا افراد هنگام خرید یک گوشی به خرابی و تعمیرات آن فکر نمی کنند و برایشان مهم نیست؛ اما از نظر آوافیکس که یک سایت ارائه دهنده تعمیرات موبایل در محل است، توجه به این موضوع حائز اهمیت است.

توجه داشته باشید سامسونگ گلکسی a20s نیز مانند سایر گوشی ها یک سری معایب ذاتی دارد و یک سری مشکلات ثانویه! منظور از معایب ذاتی، نقص هایی است که مربوط به ساختار و سخت افزار گوشی است و منظور از مشکلات ثانویه مشکلاتی است که کاربران این گوشی پس از استفاده و تجربه کار با گوشی از آنها شاکی هستند.

بنابراین در ادامه مطلب ابتدا به بررسی معایب و مزایای ذاتی گوشی سامسونگ a20s می پردازیم و سپس به بررسی رایج ترین مشکلات گزارش شده و روش های احتمالی برای حل آها خواهیم پرداخت.

معایب گوشی سامسونگ a20s : ال سی دی PLS-TFT

سامسونگ، گلکسی a20s را با یک صفحه نمایش PLS-TFT روانه بازار کرده است؛ در حالی که انتظار می رفت این میان رده نیز مانند بسیاری از میان رده های دیگر این شرکت به یک نمایشگر سوپر آمولد مجهز می شد. این انتخاب سامسونگ قطعا برای کم کردن هزینه ها و پایین آورده قیمت نهایی گوشی بوده است که تصمیم نادرستی هم نیست؛ زیرا با وجود پیشرفت های این گوشی در بخش های دیگر، اگر نمایشگر نیز سوپرآمولد می بود، با این قیمت به فروش نمی رسید.

البته توجه داشته باشید اگر قبل از این گوشی شما یک گوشی با نمایشگر آمولد داشته اید، احتمالا نمی توانید با صفحه نمایش این گوشی ارتباط خوبی برقرار کنید. بنابراین اگر صفحه نمایش  اصلی ترین معیارِ شما برای خرید گوشیست، برای انتخاب این گوشی بیشتر تامل کنید.

مزایا گوشی سامسونگ a20s : قیمت پایین صفحه نمایش

شاید در ابتدا این مورد برای شما بی اهمیت به نظر برسد؛ اما همانطور که گفتیم هنگام خرید یک گوشی توجه به هزینه تعمیرات نیز مهم است. به طور مثال ال سی دی گوشی شما ممکن است پس از مدت زمان کوتاهی بر اثر عوامل مختلفی از جمله ضربه، آب خوردگی، نفوذ الکل و … آسیب ببیند و مجبور به تعویض آن شوید.

در این شرایط هزینه پایین تر ال سی دیِ TFT گوشی a20s نسبت به ال سی دی آمولد می تواند باعث خوشحالی شود!

بنابراین پیشنهاد می کنیم با کلیک بر روی لینک زیر هزینه ی به روز تعویض ال سی دی a20s را مشاهده کنید.

مزایا گوشی سامسونگ a20s : نمایشگرِ بزرگ

a20s به یک نمایشگر ۶.۵ اینچی مجهز شده است که از نظر اندازه جزو بزرگترین هاست. صفحه نمایش بزرگ را می توان جزو نقاط قوت این گوشی دانست زیرا بسیاری از کاربرانی که اهل مطالعه، فیلم دیدن و بازی هستند، می تواند تجربه خوبی در استفاده از این گوشی داشته باشند.

معایب گوشی سامسونگ a20s : پایین بودن وضوح تصویر

رزولوشن صفحه نمایش این ۱۵۶۰ در ۷۲۰ پیکسل است که با وجود صفحه نمایش بزرگ آن، تراکم پیکسلی نمایشگر دستگاه به چیزی در به حدود ۲۶۴ پیکسل در هر اینچ می‌رسد. خب کاملا واضح است که این عدد خیلی خوب نیست و با توجه به قیمت این گوشی می توانست بهتر باشد. بنابراین صفحه نمایش بزرگ در کنار حسنی که برای افراد علاقمند به دیدن فیلم و بازی در ابعاد دارد، با داشتن رزلوشن پایین می تواند باعث ناامیدی آنها شود مخصوصا افرادی که حساس و ریزبین هستند.

معایب گوشی سامسونگ a20s : پلاستیکی بودن قاب پشتی

پنل پشتی این گوشی از پلاستیک ساخته شده و به همین دلیل در برابر لکه اثر انگشت، خراشیده شدن و خط و خش برداشتن حساس تر از گوشی هایی با پنل شیشه‌ای است. البته از آنجایی که بسیاری از هم رده های این گوشی نیز جهت پایین آوردن قیمت نهایی با بدنه ی پلاستیکی عرضه شده اند، شاید این مورد را بتوان سخت گیرانه جزو معایب و نقاط ضعف a20s دانست. از سوی دیگر اگر جزو آن دسته از کاربرانی هستید که از قاب های محافظ استفاده می کنید، این موضوع برای شما دردسرساز نخواهد بود.

نقاط قوت گوشی سامسونگ a20s : بدنه براق و مشابه شیشه

درست است که سامسونگ با یک بدنه پلاستیکی عرضه شده، اما مزیتش نسبت به بسیاری از هم رده هایش بدنه یکپارچه براق با جلوه‌ای لوکس است که به نظر می‌رسد از شیشه ساخته شده و به هیچ وجه حس یک گوشی میان رده ندارد.

البته مزیت دیگر بدنه پلاستیکی a20s این است که در برابر ضربه نسبت به بدنه های شیشه ای مقاوم تر است و به راحتی نمی شکند؛ مشکلی که در گوشی های با پنل شیشه ای بسیار رایج است.

مزایا گوشی سامسونگ a20s : دوربین سه گانه

یکی از نقاط قوت گوشی سامسونگ A20s مربوط به دوربین اصلی آن می‌شود که از سه لنز مختلف تشکیل شده است. سه لنز دوربین اصلی این گوشی به ترتیب ۱۳، ۸ و ۵ مگاپیکسلی هستند و دیافراگم F/1.8، F/2.2 و F/2.2 دارند. این سه لنز به ترتیب از نوع واید (Wide)، اولتراواید (Ultrawide) و عمقی (Depth Sensor) در نظر گرفته شده‌اند و یک ترکیب خوب را برای گوشی میان رده‌ای مثل Galaxy A20s ایجاد می‌کنند.

قابلت هایی همچون امکان عکسبرداری با زاویه دید گسترده، عکسبرداری پرتره (لایو فوکوس)، HDR، عکسبرداری پانوراما، فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF) و ضبط ویدیو های فول اچ دی با فریم ریت ۳۰ فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی دستگاه پشتیبانی می‌شود.

مزایا گوشی سامسونگ a20s : عکس های با کیفیت مناسب در روز و نور مناسب

کیفیت عکس های گرفته شده با دوربین اصلی این گوشی در محیط های با نور مناسب و روز کیفیت خوب و مطلوبی دارند که می توان تصاویر معمولی، پرتره و زاویه گسترده (باز) با کیفیتی را ثبت کرد.

تفکیک مابین سوژه اصلی تصویر و پس زمینه در اینگونه مواقع و زمانی که حالت لایو فوکوس (پرتره) برای عکسبرداری انتخاب شود به خوبی انجام خواهد شد و دقت عملکرد مجموعه دوربین گوشی در نقاط حساسی مثل موی سر کاربر در این رده قابل قبول خواهد بود. بنابراین برای کاربران معمولی با انتظارات نرمال از یک میان رده عکاسی در محیط های با نور مناسب راضی کننده است.

کیفیت تصاویر ثبت شده با دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی این گوشی میان رده نیز در محیط های با نور مناسب دارای کیفت خوب با شارپنس قابل قبولی می باشد، این دوربین مانند دوربین اصلی قابلیت ثبت تصاویر پرتره را نیز دارد که کیفیت آن مانند دوربین اصلی نیست، اما باز هم قابل قبول می باشد.

معایب گوشی سامسونگ a20s : عملکرد نه چندان مناسب دوربین در نور شب و نویز زیاد عکس‌ها

عکس گرفتن با a20s در محیط هایی با نور کم رضایت بخش نیست و عملکرد دوربین اصلی و سلفی این گوشی مقدار زیادی افت می‌کند و مانند تصاویر ثبت شده در روز نمی باشد و هر چقدر نور محیط کمتر باشد، افت کیفیت عکس هایی که گرفته می‌شوند بیشتر می‌شود و در محیط های بسیار تاریک مثل شب، کیفیت عکس های ثبت شده با دوربین اصلی گوشی به طرز قابل ملاحظه و چشمگیری کاهش می‌یابد. پس به طور کلی برای عکسبرداری در شب بر روی دوربین های این گوشی زیاد حساب نکنید.

مزایا گوشی سامسونگ a20s : سخت افزار مناسب برای عملکراد روان در کاربرد روزمره

چیپست Qualcomm Snapdragon 450 به عنوان پردازنده این گوشی انتخاب شده است. این تراشه ۱۴ نانومتری از یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای بهره‌ می‌برد که هر هشت هسته پردازشگر آن از نوع Cortex-A53 هستند و فرکانس کاری ۱.۸ گیگاهرتزی دارند. پردازنده گرافیکی Adreno 506 هم در این تراشه به منظور تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی بکار رفته است.

طبق گزارشات کاربران و بررسی کارشناسان این گوشی در هنگام انجام کارهای روزمره مانند وب گردی، نصب و اجرای اپلیکیشن های رایج مانند اینستاگرام، دیدن فیلم و اجرای بازی‌های سبک هنگ نمی کند و سرعت عمل خوبی دارد و بسیار روان است.

گوشی سامسونگ Galaxy A20s از نظر رم در دو نسخه مختلف با ظرفیت های ۳ و ۴ گیگابایتی روانه بازار شده و از نظر حافظه داخلی هم شامل دو نسخه ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی می‌شود. هر دو نسخه از گوشی مذکور قابلیت پشتیبانی از حافظه جانبی را دارند و می‌توان با نصب رم میکرو اس دی (Micro SD) فضای ذخیره سازی اطلاعات آن ها را تا سقف ۱ ترابایت افزایش داد. البته پیشنهاد می شود که برای دستیابی به بهترین قدرت و سرعت عملکرد در گوشی از پر شدن حافظه داخلی آن جلوگیری به عمل آورده و تا حد امکان حافظه جانبی در گوشی نصب نکنید، چون نصب حافظه جانبی به مرور منجر به زیاد شدن حجم اطلاعات ذخیره شده در دستگاه خواهد شد و می‌تواند به شدت روی کاهش سرعت عملکرد یک گوشی میان رده همچون A20s سامسونگ تاثیرگذار باشد.

معایب گوشی سامسونگ a20s : داغ شدن بدنه در هنگام استفاده زیاد و طولانی مدت

همانطور که کفته شد چیپست این گوشی برای استفاده های روزمره طراحی شده است، در همین راستا گزارشاتی از سوی کاربران در مورد داغ شدن بدنه گوشی هنگام نصب اپ های سنگین و اجرای همزمان چندین اپلیکیشن ثبت شده که البته به نظر می رسد پر شدن حافظه نیز در بروز این مشکل بدون تاثیر نبوده است.

معایب گوشی سامسونگ a20s : نامناسب برای اجرای بازی های سنگین و گیمرهای حرفه ای

بازی‌های سنگین و گرافیکی مانند PUBG Mobile یا Asphalt 9 با این که قابلیت نصب و اجرا شدن روی این دستگاه دارند، اما خروجی آن‌ها چندان دلچسب و رضایت بخش نیست و گاهی اوقات بیش از حد لگ پیدا می‌کنند. اما از طرفی دیگر، بازی‌های سبکی مثل Candy Crush به راحتی روی آن اجرا می‌شوند و شما با نمایشگر درخشان و زیبای این دستگاه می‌توانید یک تجربه بسیار لذت بخش روی آن داشته باشید. بنابراین اگر شما جزو گیمرهای حرفه‌ای هستید و همیشه بازی‌های زیادی روی گوشی خود دارید، A20s انتخاب مناسبی برای شما نخواهد بود.

نقاط قوت گوشی سامسونگ a20s : تجربه کاربری خوب با One UI

سامسونگ بر روی گلکسی A20s از سیستم عامل اندروید ۹.۰ (پای) بر روی رابط کاربری One UI استفاده کرده است. One UI بدون شک یکی از نقاط قوت این دستگاه است. این نرم افزار دارای انیمیشن‌های بسیار روان است، و به راحتی پیمایش می‌شود و بسیار بهینه شده است.

در One UI امکان قابلیت شخصی سازی خوبی هم در اختیار کاربر قرار گرفته است و سامسونگ تنظیماتی مختلفی در رابط کاربری این گوشی را در اختیار کاربران قرار داده است که می توانند به تغییر رنگ ها بر بروی صفحه نمایش و به صورتی که چشمان شما اذیت نشوند تنظیم کنند و بتوانند به راحتی با گوشی کار کنند.

قابلیت دیگر این گوشی حالت دارک مود (تم تاریک سراسری) می باشد که با فعال کردن، تمام محیط گوشی تاریک و مشکی می شود و چشم های کاربر را به نوعی در شب اذیت نمی کند و برای کسانی که علاقه به تم تیره داند، بسیار مناسب است.

مزایا گوشی سامسونگ a20s : باتری قوی

گلکسی A20S به یک باتری بزرگِ ۴۰۰۰ میلی آمپر لیتیونی مجهز شده که با وجود آن هنگام بازی یا در میانه فعالیت‌های روزانه نیازی نیست گوشی را به شارژ بزنید. در بررسی گلکسی A20s مشخص شد که باتری آن با یک مرتبه شارژ تقریبا می‌تواند ۱.۵ الی ۲ روز انرژی مورد نیاز آن را برای یک کاربر معمولی تامین کند. در صورتی که میزان استفاده کاربر از موبایل بیشتر از حد نرمال باشد، قدرت شارژدهی باتری دستگاه هم افت خواهد کرد.

هم CPU و هم GPU این دستگاه پردازنده‌های بسیار کم مصرفی هستند و علاوه بر این‌ها، نمایشگر Galaxy A20s نیز یک نمایشگر کم مصرف محسوب می‌شود که می‌تواند طول عمر باتری دستگاه را تا حد زیادی افزایش دهد. از طرفی دیگر، با توجه به این که امکان اجرای بازی‌های سنگین به راحتی در این دستگاه فراهم نیست، احتمالا کم‌تر کسی از آن‌ها روی این گوشی استفاده می‌کند که باعث می‌شود اکثر کاربران A20s طول عمر باتری زیادی داشته باشند.

مزایا گوشی سامسونگ a20s : مجهز به سنسور اثر انگشت و تشخیص چهره

در بخش امنیت، گلکسی A20s سامسونگ از حسگر اثر انگشت پشت گوشی و قابلیت تشخیص چهره به وسیله دوربین سلفی بهره می برد. پشتیبانی از این دو قابلیت توسط یک گوشی میان رده مانند a20s را می تواند جزو نقاط قوت و مزایای این گوشی شمرد. سنسور اثر انگشت a20s در پشت گوشی قرار دارد و شما می‌توانید انگشت‌های خود را به راحتی به آن برسانید.

سرعت عملکرد حسگر اثر انگشت این گوشی در حد یک میان رده خوب و قابل قبول می باشد و به خوبی عمل می کند. قابلیت تشخیص چهره در این گوشی نیز نسبتا عملکرد مناسبی دارد و به خوبی چهره فرد را در محیط های روشن و تاریک شناسایی می کند.

مشکلات ثانویه گوشی a20s طبق نظرات کاربران و خریداران

همانطور که گفتیم کاملا طبیعی است که مدتی پس از عرضه ی هر اسمارتفون کاربران در سراسر دنیا مشکلات و شکایاتی ثبت کنند که در نتیجه مدتی تجربه کار با گوشی است. Samsung Galaxy a20s نیز از این قائده مستثنی نبوده است و پس از بررسی فروم های مختلفی لیستی از رایج ترین مشکلات گزارش شده توسط کاربران a20s تهیه شد که در ادامه مطلب علاوه بر ذکر عناوین این مشکلات، روش های موثر برای حل آنها نیز ارائه شده است.

البته توجه داشته باشید اکتر این مشکلات معمولا آنچنان جدی نیستند و ممکن است هرگز گوشی شما دچار آنها نشود.

مشکلات بلوتوث در گوشی سامسونگ a20s

  • مطمئن شوید که این اختلال به دلیل ورژن بلوتوث دو دستگاه نباشد.
  • مطمئن شوید مشکل آنتن بلوتوث در گوشی شما وجود ندارد.
  • گاهی اوقات گوشی قادر به پشتیبانی از نسخه موجود بر روی آن نیست و مشکل اتصال را بوجود می آورد.
  • مطمئن شوید مشکل سخت افزاری بر روی گوشی وجود ندارد و این مشکل را بوجود نیاورده است.
  • این احتمال وجود دارد که با پاک کردن اطلاعات ذخیره شده برنامه ها بر روی حافظه Cache مشکل اتصال بلوتوث برطرف شود آن را امتحان کنید.
  • اگر قصد انتقال حجم زیادی از اطلاعات را به وسیله بلوتوث دارید، آن ها را دز چند مرحله انتقال دهید.
  • مشکلات کوچک مربوط به بلوتوث را می توان با یک راه اندازی مجدد برطرف کرد. این روش را امتحان کنید.
  • در این مورد، ممکن است آپدیت نشدن برنامه های پیش فرض و سیستم عامل دلیل بروز این مشکل باشند. شرایط آپدیت آن ها را بررسی کنید اگر نیاز به آپدیت است آن را انجام دهید.
  • مطمئن شوید ویژگی بلوتوث را به صورت دستی غیر فعال نکرده اید.
  • ممکن است قابلیت اتصال گوشی شما برای دستگاه های دیگر پنهان شده باشد و همین، دلیل عدم اتصال بلوتوث گوشی شما به سایر گوشی است.
  • وجود ویروس در هر کدام از گوشی هایی که به وسیله بلوتوث به یکدیگر متصل شده اند می تواند مشکل اتصال را بوجود بیاورند.
  • ممکن است گوشی ها فاصله زیادی از هم دارند و نمی توانند به یکدیگر متصل شوند.
  • غیر فعال کردن برخی از ویژگی ها که از طریق بلوتوث اشتراک گذاری می شوند، می تواند دلیل بروز مشکل اتصال باشند.
  • این مشکل ممکن است مربوط به گوشی باشد که می خواهید به آن متصل شوید، اتصال گوشی خود را با یک گوشی دیگر امتحان کنید.
  • مطمئن شوید اتصال گوشی به درستی انجام شده است.

مشکلات کند شدن و هنگ کردن گوشی a20s

  • گاهی یک اختلال جزئی نرم افزاری عامل مشکل است که با ری استارت کردن گوشی حل خواهد شد.
  • پاک کردن کش سیستم نیز در موارد بسیاری برای حل مشکل موثر است مخصوصا اگر مدت زیادی است که این کار را انجام نداده اید.
  • بررسی کنید که اندروید و برنامه های نصب شده روی گوشی شما آپدیت شده باشند.
  • بررسی کنید که حافظه گوشی پر نباشد زیرا پر بودن رم می تواند عامل کند شدن عملکرد گوشی باشد.
  • گوشی را در safe mode راه اندازی کنید. در این حالت تمام برنامه های نصب شده توسط شما موقتا غیرفعال می شود. بنابراین اگر در این حالت گوشی شما مشکلی نداشته باشد، مطمئن می شویم که یک یا چند برنامه مخرب روی گوشی عامل ایجاد مشکل است که باید حذف شوند.
  • گاهی مشکل به دلیل اختلالات RAM است. این موضوع را نیز بررسی کنید.
  • اجرا کردن چند برنامه به صورت همزمان نیر می تواند باعث کند شدن گوشی ای ۲۰ اس باشد.
  • در گام آخر پیشنهاد می کنیم گوشی را ریست فکتوری کنید. البته قبل از شروع حتما بکاپ بگیرید.

مشکل خاموش شدن و روشن نشدن گوشی سامسونگ a20s

  • بررسی کنید که باتری گوشی تخلیه نشده باشد. پیشنهاد می کنیم گوشی را با یک شارژر اصلی به پریز برق بزنید و بگذارید حداقل نیم ساعت شارژ شود.
  • اگر پس از شارژ شدن گوشی روشن نشدن، دکمه پاور و ولوم پایین را همزمان به مدت چند ثانیه نگه دارید.
  • گاهی یک برنامه معیوب و مخرب عامل مشکل است. بنابراین سعی کنید به یاد آورید بعد از نصب کدام برنامه این مشکل ایجاد شده است. همچنین پیشنهاد می کنیم گوشی را در safe mode راه اندازی کنید.
  • گاهی مشکل به خاطر معیوب بودن دکمه پاور است و با تعمیر آن برطرف خواهد شد.
  • گاهی اختلالات و باگ های سیستم عامل می تواند عامل بروز مشکل باشد و با آپدیت اندروید برطرف خواهد شد.
  • بررسی کنید که آیا گوشی کاملا خاموش است یا فقط ال سی دی سیاه شده و تصویر ندارد. اگر پس از ضربه چنین مشکلی روی داده باشد، به احتمال زیاد ال سی دی سوخته است و باید تعویض گردد.
  • نفوذ مایعات و آب خوردگی نیز می تواند عامل خاموش شدن گوشی سامسونگ ای ۲۰ اس باشد که پیشنهاد می کنیم گوشی توسط یک تکنسین بررسی شود.
  • زمانی که گوشی شما بیش از حد داغ شود، خاموش خواهد شد و تا پایین نیامدن دمای گوشی، روشن نمی شود.

مشکل شارژ نشدن گوشی سامسونگ a20s

  • ممکن است پورت شارژ دچار آسیب فیزیکی شده باشد، آن را با دقت بررسی کنید.
  • اگر گوشی شما در حالت صرفه جویی باتری قرار دارد، آرام شارژ شدن طبیعی است.
  • با غیر فعال کردن همگام سازی برنامه ها می توانید این مشکل را برطرف کنید.
  • منبع شارژ را بررسی کنید ممکن است ضعیف باشد و باعث کند شارژ شدن آن بشود.
  • آداپتور و کابل شارژ را بررسی کنید و مطمئن شوید که دچار آسیب و خرابی نشده اند.
  • ممکن است باتری دچار آسیب فیزیکی شده و به همین دلیل در فرآیند شارژ اختلال ایجاد شده است.
  • راه اندازی مجدد گوشی نیز می تواند در حل این مشکل به شما کمک کند.
  • هنگامی که گوشی در حال شارژ شدن است، دانلود انجام ندهید.
  • هنگام شارژ گوشی، تماس تلفنی طولانی مدت برقرار نکنید.
  • با انجام تنظیم مجدد نرم افزار می توانید این مشکل را به راحتی برطرف کنید.
  • حافظه Cache را پاک کنید و مجدد گوشی را بررسی کنید.
  • در صورت لزوم اینترنت گوشی را خاموش کنید.

مشکلات باتری گوشی سامسونگ a20s

  • هنگامی که تعدادی از اعلان برنامه ها خوانده نشده بر روی پس زمینه قرار دارند می توانند از باتری مصرف کرده و باعث کم شدن عمر باتری شوند.
  • مطمئن شوید برنامه های پر مصرف بر روی پس زمینه باز نمانده اند.
  • برای شارژ کردن باتری از شارژر اصلی استفاده کنید.
  • ممکن است کوتاه بودن عمر باتری به دلیل وجود یک مشکل در خود باتری باشد.
  • برخی اوقات کاربران با نصب چندین برنامه بر روی گوشی با این مشکل روبرو شوند.
  • برنامه ها و سیستم عامل را بررسی کنید و مطمئن شوید که مشکلی ندارند، آن ها را آپدیت کنید و مجدد گوشی را بررسی کنید.
  • میزان بالای روشنایی صفحه نمایش می تواند یکی از عوامل مصرف بالای باتری باشد. آن را تنطیم کنید.
  • روشن بودن بلوتوث، GPS، wifi و دوربین بر روی پس زمینه می تواند مصرف باتری را بالا ببرد.
  • کارت حافظه (microSD) را از گوشی خارج کنید و مجدد باتری گوشی را بررسی کنید.
  • انجام یک تنظیم مجدد اساسی می تواند مشکل را برطرف کند، بعد از انجام این کار مجدد مشکل را بررسی کنید.

ارور متاسفانه دوربین متوقف شده است (Unfortunately camera has stopped) در گوشی a20s

  • یکبار برنامه دوربین را ببنید، ۳۰ ثانیه صبر کنید و مجددا باز کنید.
  • اختلالات و باگ های سیستم عامل یکی از دلایل اصلی بروز این هشدار هستند. بنابراین پیشنهاد می کنیم در صورت موجود بودن، اندروید را آپدیت کنید.
  • گاهی استفاده از اپلیکیشن های خارجی ناسازگار با دوربین علت مشکل هستند.
  • اگر گوشی در Safe mode است، خروج کنید و گوشی را در حال عادی راه اندازی کنید.
  • گاهی مشکلات سخت افزاری داخلی مانند قطعات بورد می توانند باعث ایجاد مشکل باشند.
  • کش اپلیکیشن دوربین را پاک کنید و سپس مجددا بررسی کنید.
  • نبود فضای کافی حافظه داخلی گوشی می تواند علت بروز مشکل باشد.

مشکل ضعیف بودن آنتن دهی و اینترنت سیم کارت در گوشی a20s

برخی کاربران a20s از آنتن دهی ضعیف این گوشی شکایت دارند، اما طبق بررسی های صورت گرفته این موضوع عمومیت ندارد و افراد بسیاری نیز از آنتن دهی خوب این گوشی اظهار رضایت کرده اند. برای آن دسته از افرادی که با آنتن دهی این گوشی دچار مشکل شده اند، پیشنهاد می کنیم روش های زیر را جهت رفع مشکل امتحان کنند.

  • مسیر Settings -> Connections -> Mobile networks -> Network operators را دنبال کنید و روی Select automatically ضربه بزنید.
  • یکبار حالت هواپیما را فعال کنید، چند ثانیه صبر کنید و مجددا آن را غیرفعال کنید.
  • اگر خارج از کشور هستید، حتما سرویس رومینگ را روشن کنید.
  • سیم کارت را به دقت بررسی کنید که آثاری از خراشیدگی یا شکستگی روی آن مشاهده می شود یا خیر. ممکن است سیم کارت سوخته باشد. همچنین پیشنهاد می کنیم سیم کارت را در گوشی دیگر امتحان کنید.
  • ممکن است سیم کارت به درستی در سینی سیم کارت قرار نگرفته باشد و یا سینی سیم کارت دچار مشکلاتی شده باشد.
  • مشکلات شبکه ارائه دهنده خدمات سیم کارت شما (همراه اول، ایرانسل و …) نیز یکی دیگر از احتمالاتی است که در این مورد باید در نظر گرفته شود.

مشکلات وصل نشدن و قطع شدن وای فای گوشی سامسونگ a20s

برخی کاربران گزارش کرده بودند که گوشی a20s آنها به وای فای وصل نمی شود یا بعد از اتصال، مدام قطع می شود. به نظر نمی رسد که وای فای یک مشکل جدی و سخت افزاری در گوشی

باشد. بلکه ممکن است یک مشکل کوچک عامل مشکل باشد؛ بنابراین پیشنهاد می کنیم موارد زیر را بررسی کنید.

  • اگر وای فای را با گوشی های دیگر به اشتراک گذاشته اید و برای اتصال به مشکل برخورده اید، اتصال چند گوشی به وای فای را قطع کنید.
  • ممکن است رمز WiFi را بر روی گوشی اشتباه وارد کرده باشید، دوباره رمز عبور را وارد و اتصال را بررسی کنید.
  • گاهی اوقات ممکن است مشکل پیش آمده بر اثر خرابی دستگاه مودم و یا نصب نادرست برنامه وای فای بر روی گوشی باشد.
  • ممکن است تنظیمات اینترنت بر روی گوشی و یا مرورگرهای گوشی تغییر و ایجاد مشکل کند، تنظیمات اینترنت را بررسی کنید.
  • گاهی اوقات وجود مشکل در سایت و یا برنامه مشکل اتصال را ایجاد می کنند.
  • ممکن است آپدیت کردن سیستم عامل بتواند مشکل اتصال به وای فای را بر طرف کند.
  • مطمئن شوید که تنظیمات شبکه در اتصال شما تغییر نکرده است، تغییر تنظیمات می تواند در اتصال WiFi مشکل ایجاد کند.

مشکلات سنسور اثر انگشت در گوشی سامسونگ a20s

  • قبل از هرچیز از تمیز و خشک بودن انگشتتان مطمئن شوید زیرا رطوبت و چربی می تواند در تشخیص اثر انگشت شما اختلال ایجاد کند.
  • سپس از تمیز بودن اسکنر اثر انگشت در پشت گوشی مطمئن شوید، پیشنهاد می کنیم از یک دستمال نرم و خشک برای تمیز کردن آن استفاده کنید.
  • پر بودن حافظه گوشی نیز می تواند بر عملکرد سنسور اثر انگشت موثر باشد.
  • پیشنهاد می کنیم یکبار اثر انگشت ثبت شده را حذف کنید و مجددا ثبت کنید.
  • انگشت خود را هنگام قرار دادن روی سنسور کمی فشار دهید.
  • به جای اینکه چند اثر انگشت ثبت کنید، یک اثر انگشت را چند بار ثبت کنید.
  • اگر آپدیت جدیدی وجود دارد، سیستم عامل را بروز رسانی کنید.
  • اگر انگشت شما زخم شده است، می تواند علت عملکرد نادرست همین موضوع باشد.
  • ممکن است یک اختلال نرم افزاری پیچیده عامل مشکل باشد که با ریست فکتوری برطرف شود. البته توجه داشته ابتدا بکاپ بگیرید.

مشکل داغ شدن گوشی سامسونگ a20s

  • نصب تعداد زیادی بازی روی گوشی و بازی کردن به مدت طولانی عامل مشکل است.
  • گاهی مشکلات باتری می تواند باعث داغ شدن گوشی های سامسونگ شده باشد. بنابراین ابتدا این موضوع را بررسی کنید.
  • گوشی را ری استارت کنید و سپس دوباره بررسی کنید که آیا مشکل حل شده است یا خیر.
  • بررسی کنید که تمام برنامه های گوشی شما آپدیت باشند.
  • گاهی تعداد زیاد برنامه ها و فایل های بدون استفاده باعث داغ شدن بیش از حد گوشی می شود که پیشنهاد می کنیم برنامه ها و اطلاعات اضافی را پاک کنید.
  • شاید عجیب باشد اما در مواردی گزارش شده است که استفاده از قاب ها و حافظ های بی کیفیت و خاص باعث داغ شدن گوشی شده اند.
  • گاهی ممکن است وجود یک ویروس در حافظه داخلی باعث داغ شدن شده باشد.
  • گاهی استفاده از یک پاور بانک می تواند باعث داغ شدن گوشی های می شود.
  • گاهی نیز قدرت بالای شارژری که استفاده می کنید متناسب با گوشی شما نیست و به همین علت گوشی داغ می شود.
  • پاک کردن کش پارتیشن نیز می تواند به حل شدن مشکل داغ شدن گوشی a20sکمک کند.

در این مطلب مزایا و معایب گوشی سامسونگ a20s بررسی شد. اگر شما نیز تجربه ای در استفاده از این گوشی دارید، لطفا برای ما پیام بگذارید تا با بروزرسانی این مطلب سایر کاربران نیز راهنمایی شوند.