در این مطلب به بررسی مزایا ، معایب و مشکلات گوشی سامسونگ s21 plus با نگاهی متفاوت می پردازیم و مطالعه ی آن را به افرادی که قصد خرید این گوشی را دارند قویا پیشنهاد می کنیم چرا که در ادامه، نکاتی در مورد این گوشی بررسی می شود که بسیاری از منابع و سایت های دیگر نسبت به آن بی توجه بوده اند.

شرکت سامسونگ مانند هر سال که به معرفی گوشی‌های جدید خود می‌پردازد، با معرفی سری s21 سه مدل گوشی پر قدرت را معرفی کرد. گوشی سامسونگ s21 plus در واقع یکی از گران‌ترین گوشی‌های بازار است که در تاریخ ۱۴ ژانویه ۲۰۲۱ در کنار سامسونگ s21 ultra و s21 وارد بازار شد. سری S21 را می‌توان پادشاه جدید پرچمداران این شرکت معتبر دانست؛ با وجود تمام مزایای این گوشی ها خیلی از افراد در زمان خرید آن مردد هستند و حق هم دارند چرا که قیمت این گوشی ها در زمان عرضه شان معادل یک ماشین در ایران است!

باید بگوییم با اینکه بسیاری از مشخصات گوشی سامسونگ s21 plus نسبت به پرچمدار مرحوم سامسونگ تغییر کرده، در عین حال بسیاری از مشخصات نیز مانند سری قبلی است. اگه قصد دارید این گوشی را بخرید، بازهم تاکید می کنیم که حتما این مطلب را تا آخر مطالعه کنید تا با مشخصات فنی s21 plus و نقاط ضعف و قوت این گوشی آشنا بشید و ابهامات شما در مورد امکانات این گوشی رفع شود.

یکی از مواردی که در این به صورت انحصاری بررسی می شود، هزینه های تعمیرات گوشی است که بسیاری از افراد نسبت به آن هنگام خرید بی توجه هستند، در حالی که در صورت آسیب دیدگی گوشی تازه متوجه می شوند که این موضوع چقدر مهم بوده است. بنابراین اگر شما نیز تا حالا به این موضوع فکر نکرده اید، با ما همراه باشید تا علاوه بر بیشتر متوجه شدن اهمیت ماجرا، از هزینه های احتمالیِ آینده ی Galaxy s21 plus مطلع شوید.

مزایای گوشی سامسونگ s21 plus : طراحی خلاقانه و مناسب برای پرتاب به سمت دیگران!

در طراحی گوشی سامسونگ s21 plus نسبت به سری‌های قبلی خود کمی تفاوت را احساس می‌کنید، و این طراحی و خلاقیت بیشتر در ماژول دوربین به کار رفته است. این گوشی در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای، بنفش، صورتی، طلایی و قرمز به دست بازار سپرده شد و به این ترتیب پاسخگوی هر سلیقه ای هست.

مانند بقیه پرچمداران، در ساخت این گوشی نیز از شیشه و فلز استفاده شده است، و پنل جلویی و پشتی آن مجهز به گوریلا گلس Victus است و به این ترتیب شما با یک گوشی کاملا محکم و مقاوم طرف هستید. این بدنه ی لوکس ولی در عین حال بسیار محکم می تواند پاسخگوی نیاز شما در زمان عصبانیت نیز باشد. البته پیشنهاد میکنیم هرگز آن را پرتاپ نکنید. این پیشنهاد فقط جنبه ی اخلاقی ندارد…

دکمه‌های تنظیم صدا، پاور و دستار صوتی در سمت راست قرار گرفته و در پایین دستگاه محفظه سیم کارت قرار دارد. همچنین درگاه USB تایپ C و بلندگوهای قدرتمند s21 plus در پایین گوشی جای گرفته، و در بالای آن یک بلندگوی اضافه تعبیه شده تا از صدای واضح آن لذت ببرید.

معایب گوشی سامسونگ s21 plus : نمایشگری به درخشندگی خورشید

یکی از نکات قوت گوشی سامسونگ s21 plus نمایشگر ۶.۷ اینچی از نوع Dynamic AMOLED 2x آن است که باعث شده تا میزان روشنایی قابل ارائه ۱۳۰۰ نیت باشد، پس اگر چشمان حساسی دارید، شاید نیاز باشد عینک آفتابی خود را همیشه همراه داشته باشید.

یکی از مواردی که در این گوشی ارتقا پیدا کرده و در واقع پیشرفت چشم‌گیری به حساب می‌آید، نرخ نوسازی تطبیقی (Adaptive) است که با نسخه سال قبل تفاوت دارد. پرچمداران سال پیش سامسونگ نیز دارای نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بودند، اما این نرخ ثابت بود و همین باعث فشار مضاعف بر پردازنده و زود خالی شدن باتری میشد. اما این تجربه باعث شد تا امسال سامسونگ، پرچمدارانش را به نرخ نوسازی تطبیقی مجهز کند. با وجود این قابلیت، نرخ تازه‌سازی نمایشگر با توجه به محتوا و کاری که با گوشی می‌کنید، تغییر کند.

به این ترتیب شما در صفحات ایستا و ساکن یک نرخ نوسازی را تجربه می کنید و در هنگام بازی یا تماشای انیمیشن نرخ دیگری. این یک مژده ی بزرگ برای همه کاربران مخصوصا گیمرهاست.

معایب گوشی سامسونگ s21 plus : عقب‌گرد بزرگ در وضوح صفحه‌نمایش

یک نکته عجیب در s21 plus کاهش وضوح تصویر به FullHD است؛ بنابراین در این پنل با تراکم ۳۹۳ پیکسل در هر اینچ مواجه هستیم که برای یک پرچمدار گران قیمت اصلا قابل قبول نیست. مخصوصا برای کاربران ایرانی با این نرخ ارز!

البته این تصمیم سامسونگ از مدت ها قبل با قرار دادن وضوح پیش‌فرض صفحه‌نمایش در گوشی‌های پرچمدار خود روی فول اچ‌دی و ارائه نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی تنها در همین وضوح پی ریزی شده بود.

به نظر می رسد سامسونگ با این ترفند میخواست کاربران استفاده از رزلوشن های بالاتر از ۱۰۸۰p را فراموش کنند، اما رویش نمی شد که کلا این قابلیت را حذف کند. اما این بار گویا رودروایسی را کنار گذاشته و با کنار گذاشتن کامل وضوح بالاتر +WQHD خواسته خود را در کاهش فشار بر پردازنده و دوام بالاتر باتری عملی ساخت. اگر همین سامسونگِ ابرقدرت یک کمپانی کوچک خدای ناکرده ایرانی بود، با انجام این کار وای به حالش بود…

معایب گوشی سامسونگ s21 پلاس : از نمایشگر گوشی مانند جانتان محافظت کنید!

شاید برای بسیاری عجیب باشد، اما قیمت ال سی دی گوشی s21 plus واقعا گران است. آنقدر گران که گاهی مشتریانی که برای تعمیر مراجعه می‌کنند، از تعمیر پشیمان می‌شوند و دست از پا درازتر برای خرید گوشی دیگری راهی بازار می‌شوند.

اگر فکر می کنید مرگ برای همسایه ست و گوشی شما هیچ وقت نیاز به تعویض ال سی دی ندارد، باید بگوییم آوافیکس طی سالها تجربه در حوزه تعمیرات موبایل بارها شاهد این ناراحتی و شوک کاربرانی بوده است که در مدت کوتاهی پس از خرید، صفحه نمایش گوشی شان در اثر عوامل مختلف مانند ضربه، آب خوردگی و … آسیب دیده است. بنابراین پیشنهاد میکنیم قبل از خرید گوشی نیم نگاهی نیز به قیمت ال سی دی s21 plus داشته باشید.

راستی شما اطلاع دارید که آوافیکس با اعزام تکنسین گوشی شما را در منزل یا محل کارتان و در حضور خودتان تعمیر می کند؟

مزایای گوشی سامسونگ s21 plus : پردازنده‌ای قدرتمند و گوش به فرمان شما

خیلی از کاربرانی که به دنبال یک گوشی قدرتمند هستند، معمولا پرچمداران سامسونگ را در گوشه‌ای از ذهن خود به عنوان یک گزینه اصلی نگه می‌دارند. البته پردازنده ی s21 plus برای چینی ها و امریکایی ها، اسنپدراگون ۸۸۸ در نظر گرفته شده؛ در حالی که در بیرون از خاک آمریکا، علی رغم نارضاتی های قبلی، کاربران باید به پردازنده اگزینوس ۲۱۰۰ راضی باشند!

البته از حق نگذریم اگزینوس ۲۱۰۰ نیز پردازنده ی قدرتمندیست که حتی روی کاغذ در برخی موارد از اسنپدراگون ۸۸۸ نیز قوی تر عمل می کند! در عمل نیز این پردازنده ی قدرتمند همیشه گوش به فرمان شماست و زیر بار مسئولیت سنگین خود کم نخواهد آورد. تنها مشکلی که توسط برخی خریداران گزارش شده، بالا رفتن دمای گوشی هنگام فعالیت های سنگین مانند بازی های با گرافیک بالاست. این مورد در ادامه بیشتر بررسی خواهد شد.

دوربین سامسونگ s21 plus جزو معایب این گوشی محسوب می شود یا مزایای آن؟

گوشی سامسونگ s21 plus به یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اصلی، یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی التراواید و یک ۶۴ مگاپیکسلی تله‌فتو در بخش پشتی و تک دوربین ۱۰ مگاپیکسلی سلفی مجهز است.

اگر به نظرتان این مشخصات آشناست، کاملا درست فکر می کنید چرا که این دقیقا همان ماژولی است که در s20 به کار رفته بود. این درجا زدن سامسونگ در بخش دوربین s21 plus باعث شده که در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی تبدیل به شوخی روز شود. بسیاری از بلاگرها به شوخی می‌گفتند که مسئول خرید در زمان S20 تعداد دوربین زیادی خریده و حالا که اضافه مانده همان را روی سری s21 نیز نصب کرده‌اند!

البته از آنجایی که در این مطلب میخواهیم جانب انصاف را رعایت کنیم، باید بگوییم که چیپست جدید اگزینوس ۲۱۰۰ و هوش مصنوعی فراتر از تصور آن، باعث بالا رفتن کیفیت عکس و فیلم نسبت به سری قبلی خواهد شد. به قول بعضی ها شما می توانید با s21 plus تصاویری را ضبط کنید که انگار با چشم خودتان می‌بینید.

همچنین حالت جدید «Director’s View» باعث می‌شود که همزمان بتوانید هم با دوربین جلو فیلم بگیرید و هم با دوربین پشتی گوشی. در کل می‌توانیم بگوییم که از دوربین آن راضی هستیم و با اینکه نسبت به S20 تغییری نکرده اما سرعت و وضوح آن بهتر شده است.

عکاسی در نور کم و شب در حد توان دوربین است و نباید انتظار معجزه از آن داشت. عکس‌ها جزئیات زیادی دارند و در عین حال نویز تصویر هم خیلی کم نیست، اما به خاطر وجود جزئیات بالا، نویزها خیلی به چشم نمی‌آیند. حالت شب (Night Mode) کمک می‌کند تصاویر بهتری ثبت کنید و سایه روشن‌ها کمی بیشتر به چشم بیایند.

همانطور که گفتیم s21 plus برای سلفی بگیرها یا عاشقان خویش انداز نیز قابلیت تازه ای همراه خود ندارد. همان دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی تکراری که اگر بخواهیم مهربانانه با آن برخورد کنیم، باید بگوییم جزئیات و بافت لباس یا مو در عکس‌های ثبت شده کمی بیشتر است، اما در کل کیفیت همان است و تغییر خاصی دیده نمی‌شود.

از مزایای دوربین s21 plus باید به وضوح فیلم‌برداری آن اشاره کرد که به‌جز ۸K در دوربین اصلی، همگی دوربین‌های دیگر امکان برداشت ۴K‌ با ۶۰ فریم در ثانیه را ارائه می‌دهند.

مزایای گوشی سامسونگ s21 پلاس : سیستم عامل و رابط کاربریِ بروز

گوشی سامسونگ s21 plus با به روزترین سیستم عامل اندروید یعنی سری ۱۱ و رابط کاربری خود سامسونگ، One UI 3.0 وارد بازار شد. البته سامسونگ قول سه بروزرسانی اصلی برای این خانواده را نیز داده است. یعنی اگر سر قولش بماند، s21 plus اندروید ۱۴ را نیز دریافت خواهد کرد. نگران نباشید معمولا سامسونگ سر قول هایش در این موضوعات می ماند.

مزایای گوشی سامسونگ s21 plus : باتری قدرتمند و متناسب با ویژگی های گوشی

ظرفیت باتری در s21 plus با ظرفیت ۴۸۰۰ میلی آمپر بر ساعت، ۳۰۰ میلی آمپر نسبت به همتای خود در سال قبل افزایش پیدا کرده است. این تصمیم سامسونگ کاملا درست و بجاست. چرا که یکی از مشکلات کاربران s20 plus زود تمام شدن شارژ گوشی شان بود.

سامسونگ با توجه به این موضوع، علاوه بر قابلیت نرخ نوسازی تطبیقی در s21 پلاس، ظرفیت باتری را نیز بیشتر کرده است؛ بلکه بتواند نتایجِ کم کاری و کم تجربگی سال پیش را از دل کاربرانش دربیاورد!

بنابراین با وجود این باتری قدرتمند شما در طول روز و حتی کمی پس از خوابیدن به شارژر بی نیاز هستید. البته اگر می خواهید روز بعدهم به شارژر بی نیاز باشید، قبل از خواب گوشی تان را شارژ کنید…

شما برای تامین سوخت منبع تغدیه ی S21 plus می توانید از شارژرهای ۲۵ واتی و شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی استفاده کنید.

معایب گوشی سامسونگ s21 پلاس : تقلید بیجا از اپل و حذف شارژر از جعبه

واقعا سامسونگ پس از آن همه نقد و گلایه از اپل بابت حذف شارژر از جعبه ی گوشی هایش، با چه رویی خودش هم شارژر را از جعبه ی پرچمدارانش برداشته است؟! هر دو شرکت بهانه ی حفاظت از محیط زیست که به نظر اصلا قابل قبول نیست، شارژر را برداشته اند که اینکار باعث نارضایتی بسیاری از کاربران شده است.

بنابراین پس از خرید اس ۲۱ پلاس، شما باید به صورت جداگانه یک شارژر هم تهیه کنید وگرنه فقط یک روز می توانید از دردانه ی جدیدتان استفاده کنید.

آیا گوشی سامسونگ s21 plus ضد آب است؟

Galaxy s21 plus موفق به دریافت گواهی IP68 شده و به همین دلیل بسیاری از کاربران با خیال راحت آن را زیر شیر آب می شویند یا به استخر می روند! اما لطفا شما این کار را نکنید. شاید در ابتدا هیچ اتفاقی نیفتد و فکر کنید گوشی ککش هم نمیگزد، اما به مرور زمان می تواند باعث مشکلاتی همچون ضعیف شدن آنتن، ضعیف شدن اسپیکر و بلندگو، اختلال در شارژ شدن و یا حتی مشکلات بزرگتری برای هارد و ال سی دی شود.

اگر جزو آن دسته از افرادی نیست که به IP68 همچون چشمانتان اعتماد دارید، لطفا این توصیه ی آوافیکس را جدی بگیرید…

مشکلات ثانویه گوشی سامسونگ s21 پلاس

ممکن است با خواندن این عنوان با خودتان بگویید که ” آهان تازه مشکلات گوشی s21 پلاس شروع شد“! اما خواهش میکنم زود قضاوت نکنید و نگران نباشید چرا که منظور ما از مشکلات ثانویه یک گوشی، صرفا بیان مشکلاتی است که ممکن است شما در طول زمان کار با یک گوشی با آنها مواجه شوید و در واقع بروز آنها به هیچ وجه قطعی نیست. این مشکلات معمولا آنقدر جدی نیستند و معمولا به خاطر نقاط ضعف خود گوشی پیش نمی آیند.

به عبارت دیگر بهتر است بگوییم که منظورمان از مشکلات ثانویه چیزی مانند عوارض داروهاست که در بروشورهای آنها می نویسند. یعنی ممکن است فقط یکبار در یک قرن برای یک نفر در کل دنیا پیش بیاید اما شرکت محترم داروسازی آن را جزو عوارض احتمالی دارو می نویسد ولو با احتمال صفر! به همین دلیل است که شما اگر عوارض یک قرص استامینوفن معمولی را نیز بخوانید، حاضرید هر دردی را تحمل کنید اما یکدانه از این سم مهلکِ کشنده نخورید.

در مورد s21 plus طفلکیِ سامسونگ نیز همین است و مشکلاتی که در ادامه مطلب خواهیم گفت، ممکن است هیچ وقت برای گوشی شما اتفاق نیفتند و اگر هم افتاد، معمولا آنقدر جدی نیستند و با راهکارهای ارائه شده زیر هر مشکل به راحتی برطرف می شوند. بنابراین در حال حاضر اصلا جای نگرانی وجود ندارد!

مشکل داغ شدن گوشی سامسونگ s21 plus

  • نصب تعداد زیادی بازی روی گوشی و بازی کردن به مدت طولانی عامل مشکل است.
  • گاهی مشکلات باتری می تواند باعث داغ شدن گوشی های سامسونگ شده باشد. بنابراین ابتدا این موضوع را بررسی کنید.
  • گوشی را ری استارت کنید و سپس دوباره بررسی کنید که آیا مشکل حل شده است یا خیر.
  • بررسی کنید که تمام برنامه های گوشی شما آپدیت باشند.
  • گاهی تعداد زیاد برنامه ها و فایل های بدون استفاده باعث داغ شدن بیش از حد گوشی می شود که پیشنهاد می کنیم برنامه ها و اطلاعات اضافی را پاک کنید.
  • شاید عجیب باشد اما در مواردی گزارش شده است که استفاده از قاب ها و حافظ های بی کیفیت و خاص باعث داغ شدن گوشی شده اند.
  • گاهی ممکن است وجود یک ویروس در حافظه داخلی باعث داغ شدن شده باشد.
  • گاهی استفاده از یک پاور بانک می تواند باعث داغ شدن گوشی های می شود.
  • گاهی نیز قدرت بالای شارژری که استفاده می کنید متناسب با گوشی شما نیست و به همین علت گوشی داغ می شود.
  • پاک کردن کش پارتیشن نیز می تواند به حل شدن مشکل داغ شدن گوشی کمک کند.

مشکلات کار نکردن یا ضعیف بودن تاچ گوشی سامسونگ s21 plus

  • اگر به تازگی روی صفحه نمایش گلس نصب کرده اید، پیشنهاد می کنیم آن را بردارید و مجددا تاچ گوشی را امتحان کنید.
  • بررسی کنید که دمای گوشی بیش از حد زیاد نشده باشد، در مواردی داغ شدن گوشی باعث کار نکردن تاچ صفحه می شود.
  • به دقت بررسی کنید که آثاری از چربی و رطوبت روی صفحه نمایش نباشد؛ زیرا یکی از اصلی ترین دلایل کار نکردن تاچ صفحه نمایش همین مورد است.
  • آپدیت نکردن سیستم عامل به مدت طولانی می تواند باعث بروز مشکلات مختلفی از جمله کار نکردن تاچ باشد.
  • در برخی موارد اطلاعات معیوب و مخرب کش پارتیشن می تواند بر عملکرد تاچ موثر باشد؛ بنابراین پیشنهاد می کنیم کش را پاک کنید.
  • یک اختلال جزئی نرم افزاری نیز می تواند عامل درست کار نکردن تاچ صفحه نمایش باشد. بنابراین یک ریست سخت افزاری پیشنهاد می شود.
  • در مورادی نیز گزارش شده است که با خاموش کردن power saving mode مشکل تاچ برطرف شده است.
  • گاهی این مشکل به دلیل فعال کردن گزینه screen sharing و اشتراک گذاری صفحه نمایش با دستگاه دیگر پیش می آید و با غیرفعال کردن این گزینه رفع خواهد شد.
  • گاهی مشکل کار نکردن تاچ گوشی در اثر مشکلات سخت افزاری است که باید توسط یک تکنسین عیب یابی شود.
  • اگر همچنان مشکل کار نکردن تاچ صفحه نمایش در گوشی پابرجاست، احتمال آسیب دیدگی ال سی دی بر اثر ضربه، فشار، آب خوردگی و … بیشتر می شود. در این شرایط برای حل مشکل ال سی دی باید تعویض گردد.

مشکلات سنسور اثر انگشت در گوشی سامسونگ s21 plus

  • قبل از هرچیز از تمیز و خشک بودن انگشتتان مطمئن شوید زیرا رطوبت و چربی می تواند در تشخیص اثر انگشت شما اختلال ایجاد کند.
  • سپس از تمیز بودن اسکنر اثر انگشت در پشت گوشی مطمئن شوید، پیشنهاد می کنیم از یک دستمال نرم و خشک برای تمیز کردن آن استفاده کنید.
  • پر بودن حافظه گوشی نیز می تواند بر عملکرد سنسور اثر انگشت موثر باشد.
  • پیشنهاد می کنیم یکبار اثر انگشت ثبت شده را حذف کنید و مجددا ثبت کنید.
  • انگشت خود را هنگام قرار دادن روی سنسور کمی فشار دهید.
  • به جای اینکه چند اثر انگشت ثبت کنید، یک اثر انگشت را چند بار ثبت کنید.
  • اگر آپدیت جدیدی وجود دارد، سیستم عامل را بروز رسانی کنید.
  • اگر انگشت شما زخم شده است، می تواند علت عملکرد نادرست همین موضوع باشد.
  • ممکن است یک اختلال نرم افزاری پیچیده عامل مشکل باشد که با ریست فکتوری برطرف شود. البته توجه داشته ابتدا بکاپ بگیرید.

مشکلات ضعیف بودن آنتن دهی و اینترنت سیم کارت در گوشی s21 پلاس

  • مسیر Settings -> Connections -> Mobile networks -> Network operators را دنبال کنید و روی Select automatically ضربه بزنید.
  • یکبار حالت هواپیما را فعال کنید، چند ثانیه صبر کنید و مجددا آن را غیرفعال کنید.
  • اگر خارج از کشور هستید، حتما سرویس رومینگ را روشن کنید.
  • سیم کارت را به دقت بررسی کنید که آثاری از خراشیدگی یا شکستگی روی آن مشاهده می شود یا خیر. ممکن است سیم کارت سوخته باشد. همچنین پیشنهاد می کنیم سیم کارت را در گوشی دیگر امتحان کنید.
  • ممکن است سیم کارت به درستی در سینی سیم کارت قرار نگرفته باشد و یا سینی سیم کارت دچار مشکلاتی شده باشد.
  • مشکلات شبکه ارائه دهنده خدمات سیم کارت شما (همراه اول، ایرانسل و …) نیز یکی دیگر از احتمالاتی است که در این مورد باید در نظر گرفته شود.

مشکلات وصل نشدن و قطع شدن وای فای گوشی سامسونگ s21 پلاس

  • اگر وای فای را با گوشی های دیگر به اشتراک گذاشته اید و برای اتصال به مشکل برخورده اید، اتصال چند گوشی به وای فای را قطع کنید.
  • ممکن است رمز WiFi را بر روی گوشی اشتباه وارد کرده باشید، دوباره رمز عبور را وارد و اتصال را بررسی کنید.
  • گاهی اوقات ممکن است مشکل پیش آمده بر اثر خرابی دستگاه مودم و یا نصب نادرست برنامه وای فای بر روی گوشی باشد.
  • ممکن است تنظیمات اینترنت بر روی گوشی و یا مرورگرهای گوشی تغییر و ایجاد مشکل کند، تنظیمات اینترنت را بررسی کنید.
  • گاهی اوقات وجود مشکل در سایت و یا برنامه مشکل اتصال را ایجاد می کنند.
  • ممکن است آپدیت کردن سیستم عامل بتواند مشکل اتصال به وای فای را بر طرف کند.
  • مطمئن شوید که تنظیمات شبکه در اتصال شما تغییر نکرده است، تغییر تنظیمات می تواند در اتصال WiFi مشکل ایجاد کند.

مشکلات بلوتوث در گوشی سامسونگ s21 plus

  • مطمئن شوید که این اختلال به دلیل ورژن بلوتوث دو دستگاه نباشد.
  • مطمئن شوید مشکل آنتن بلوتوث در گوشی شما وجود ندارد.
  • گاهی اوقات گوشی قادر به پشتیبانی از نسخه موجود بر روی آن نیست و مشکل اتصال را بوجود می آورد.
  • مطمئن شوید مشکل سخت افزاری بر روی گوشی وجود ندارد و این مشکل را بوجود نیاورده است.
  • این احتمال وجود دارد که با پاک کردن اطلاعات ذخیره شده برنامه ها بر روی حافظه Cache مشکل اتصال بلوتوث برطرف شود آن را امتحان کنید.
  • اگر قصد انتقال حجم زیادی از اطلاعات را به وسیله بلوتوث دارید، آن ها را دز چند مرحله انتقال دهید.
  • مشکلات کوچک مربوط به بلوتوث را می توان با یک راه اندازی مجدد برطرف کرد. این روش را امتحان کنید.
  • در این مورد، ممکن است آپدیت نشدن برنامه های پیش فرض و سیستم عامل دلیل بروز این مشکل باشند. شرایط آپدیت آن ها را بررسی کنید اگر نیاز به آپدیت است آن را انجام دهید.
  • مطمئن شوید ویژگی بلوتوث را به صورت دستی غیر فعال نکرده اید.
  • ممکن است قابلیت اتصال گوشی شما برای دستگاه های دیگر پنهان شده باشد و همین، دلیل عدم اتصال بلوتوث گوشی شما به سایر گوشی است.
  • وجود ویروس در هر کدام از گوشی هایی که به وسیله بلوتوث به یکدیگر متصل شده اند می تواند مشکل اتصال را بوجود بیاورند.
  • ممکن است گوشی ها فاصله زیادی از هم دارند و نمی توانند به یکدیگر متصل شوند.
  • غیر فعال کردن برخی از ویژگی ها که از طریق بلوتوث اشتراک گذاری می شوند، می تواند دلیل بروز مشکل اتصال باشند.
  • این مشکل ممکن است مربوط به گوشی باشد که می خواهید به آن متصل شوید، اتصال گوشی خود را با یک گوشی دیگر امتحان کنید.
  • مطمئن شوید اتصال گوشی به درستی انجام شده است.

مشکلات کند شدن و هنگ کردن گوشی s21 پلاس

  • گاهی یک اختلال جزئی نرم افزاری عامل مشکل است که با ری استارت کردن گوشی حل خواهد شد.
  • پاک کردن کش سیستم نیز در موارد بسیاری برای حل مشکل موثر است مخصوصا اگر مدت زیادی است که این کار را انجام نداده اید.
  • بررسی کنید که اندروید و برنامه های نصب شده روی گوشی شما آپدیت شده باشند.
  • بررسی کنید که حافظه گوشی پر نباشد زیرا پر بودن رم می تواند عامل کند شدن عملکرد گوشی باشد.
  • گوشی را در safe mode راه اندازی کنید. در این حالت تمام برنامه های نصب شده توسط شما موقتا غیرفعال می شود. بنابراین اگر در این حالت گوشی شما مشکلی نداشته باشد، مطمئن می شویم که یک یا چند برنامه مخرب روی گوشی عامل ایجاد مشکل است که باید حذف شوند.
  • گاهی مشکل به دلیل اختلالات RAM است. این موضوع را نیز بررسی کنید.
  • اجرا کردن چند برنامه به صورت همزمان نیر می تواند باعث کند شدن گوشی باشد.
  • در گام آخر پیشنهاد می کنیم گوشی را ریست فکتوری کنید. البته قبل از شروع حتما بکاپ بگیرید.

مشکل خاموش شدن و روشن نشدن گوشی سامسونگ اس ۲۱ پلاس

  • بررسی کنید که باتری گوشی تخلیه نشده باشد. پیشنهاد می کنیم گوشی را با یک شارژر اصلی به پریز برق بزنید و بگذارید حداقل نیم ساعت شارژ شود.
  • اگر پس از شارژ شدن گوشی روشن نشدن، دکمه پاور و ولوم پایین را همزمان به مدت چند ثانیه نگه دارید.
  • گاهی یک برنامه معیوب و مخرب عامل مشکل است. بنابراین سعی کنید به یاد آورید بعد از نصب کدام برنامه این مشکل ایجاد شده است. همچنین پیشنهاد می کنیم گوشی را در safe mode راه اندازی کنید.
  • گاهی مشکل به خاطر معیوب بودن دکمه پاور است و با تعمیر آن برطرف خواهد شد.
  • گاهی اختلالات و باگ های سیستم عامل می تواند عامل بروز مشکل باشد و با آپدیت اندروید برطرف خواهد شد.
  • بررسی کنید که آیا گوشی کاملا خاموش است یا فقط ال سی دی سیاه شده و تصویر ندارد. اگر پس از ضربه چنین مشکلی روی داده باشد، به احتمال زیاد ال سی دی سوخته است و باید تعویض گردد.
  • نفوذ مایعات و آب خوردگی نیز می تواند عامل خاموش شدن گوشی باشد که پیشنهاد می کنیم گوشی توسط یک تکنسین بررسی شود.
  • زمانی که گوشی شما بیش از حد داغ شود، خاموش خواهد شد و تا پایین نیامدن دمای گوشی، روشن نمی شود.

مشکل شارژ نشدن یا کند شارژ شدن گوشی سامسونگ s21 پلاس

  • ممکن است پورت شارژ دچار آسیب فیزیکی شده باشد، آن را با دقت بررسی کنید.
  • اگر گوشی شما در حالت صرفه جویی باتری قرار دارد، آرام شارژ شدن طبیعی است.
  • با غیر فعال کردن همگام سازی برنامه ها می توانید این مشکل را برطرف کنید.
  • منبع شارژ را بررسی کنید ممکن است ضعیف باشد و باعث کند شارژ شدن آن بشود.
  • آداپتور و کابل شارژ را بررسی کنید و مطمئن شوید که دچار آسیب و خرابی نشده اند.
  • ممکن است باتری دچار آسیب فیزیکی شده و به همین دلیل در فرآیند شارژ اختلال ایجاد شده است.

فکر می کنیم عوارض دیگری نمانده است که برای s21 plus بگوییم؛ در پایان هم لابد باید بگوییم اگر گوشی شما بیش از حد حالش بد شد، حتما به یک تکنسین حرفه ای مراجعه کنید!

در این مطلب سعی کردیم مزایا ، معایب و مشکلات گوشی Samsung Galaxy s21 plus را بررسی کنیم، اگر شماهم تجربه ای دارید و یا با عوارض نادر این گوشی مواجه شده اید، لطفا برای ما پیغام بگذارید تا به بخش مشکلات ثانویه اس ۲۱ پلاس اضافه کنیم و بروشور عوارض این محصول را قطورتر کنیم!