این مطلب به نقد و بررسی مزایا ، معایب و مشکلات گوشی سامسونگ s21 ultra به صورتی خلاصه و متفاوت می پردازد.

Galaxy S21 Ultra را می توان گلِ سرسبدِ خانواده ی s21 سامسونگ دانست. از آنجایی که خودِ s21 یک خانواده ی نامدارِ پرچمدار است، دیگر خودتان حساب کنید که s21 ultra چیست؟ این گل سرسبد در زمان عرضه، حداقل روی کاغذ قوی ترین گوشی موبایل بازار است و حریف می طلبد. در این مطلب می خواهیم به صورتی متفاوت و خلاصه به نقد و بررسی مزایا ، معایب و مشکلات گوشی s21 ultra بر اساس تجربه ی کاربران و نظرات کارشناسان بپردازیم.

مطالعه ی این مطلب را قویا به افرادی که قصد خرید این گوشی را دارند، پیشنهاد می کنیم چرا که در زمانی که باید معادل هزینه ی یک ماشین را برای خرید یک گوشی بپردازیم، انتظار داریم که برایمان صبح ها نان هم بخرد و بنظر بنده انتظار بیجایی هم نیست (البته احتمالا اس ۲۱ اولترای طفلکی از نرخ ارز در ایران و انتظارات ما اطلاع ندارد و ممکن است نتواند تمام آنها را برطرف سازد!). اما بهرحال باید بدانیم که آیا این گوشی ارزشِ این همه هزینه را دارد یا خیر؟

موردی دیگری که در این مطلب بررسی می شود، هزینه های تعمیرات احتمالی s21 ultra می باشد. این مورد که شاید الان به نظرتان غیرضروری برسد ولی در زمان آسیب دیدگی بسیار مهم است البته اگر جزو آن دسته از افرادی نباشید که هزینه های چند میلیونی برایتان بی اهمیت باشد! از آنجایی که تعداد این افراد کم است، آوافیکس به عنوان یک سایت ارائه دهنده خدمات تعمیر موبایل، ارائه ی این اطلاعات را واجب می داند. همراه ما باشید…

مزایای گوشی سامسونگ s21 ultra : بدنه ی لوکس در عین حال محکم

معمولا وقتی کالایی لوکس و زیبا باشد، خیلی نمی شود روی استحکام و مقاومت آن حساب کرد؛ عکس این قضیه نیز صادق است. اما Galaxy s21 ultra آمده تا خلاف این قضیه را اثبات کند…

در این بازار متنوع گوشی های هوشمند، سامسونگ s21ultra را طوری طراحی کرده که شبیه هیچ گوشیِ دیگری نیست و هر کس هر کجا این نوگل نوشکفته ی سامسونگ را ببیند، بلافاصله می شناسدش!

اولین تفاوت اصلی طراحی s21 ultra با سایر گوشی ها، طراحی خاص و ویژه ی ماژول دوربین است که سامسونگ به آن Contour Cut Camera Design می گوید و مدعی است در آینده به یک استاندارد در دنیای گوشی‌های هوشمند تبدیل خواهد شد.

طراحی جدید Contour Cut دوربین به این صورت است که ساختمان دوربین به فریم محصول می رسد؛ این راهکار سامسونگ برای زیباسازی برآمدگی زشت دوربین باعث شده اس ۲۱ اولترا محصولی لوکس و زیبا به نظر برسد که حقیقتا هم هست.

دومین تمایز s21 ultra در طراحی جنس بدنه ی آن است. پنل های پشت و جلوی گوشی با گوریلاگلس پوشیده شده اند و سامسونگ با تجهیز قسمت جلویی به گوریلاگلس Victus از نظر مقاومت سنگ تمام گذاشته است. گوریلاگلس Victus شیشه‌ ایست که براساس ادعای شرکت سازنده، دربرابر سقوط از ارتفاع ۲ متری مقاومت بسیار خوبی دارد و دربرابر خراشیدگی نیز ۴ برابر مقاوم‌تر از پنل‌های شیشه‌‌ای آلومینوسیلیکات مرسوم است.

فریم این گوشی نیز از آلومینیوم و شیشه است، اما سامسونگ در جهت حفظ ظاهر لوکس s21 ultra فریم را مات کرده و این پوشش مات و نرم بدنه‌ تجربه‌ی لذت‌بخشی را به‌ارمغان می‌آورد و آثار انگشت را به هیچ‌وجه روی سطح خود نمی‌پذیرد.

مزایای گوشی سامسونگ s21 ultra : صفحه نمایش تمام عیار و همه فن حریف

“تمام عیار و همه فن حریف” بهترین و خلاصه ترین توصیفی است که می توان برای نمایشگر Galaxy s21 ultra گفت. این گوشی به یک نمایشگر ۶٫۸ اینچی Dynamic AMOLED 2x با وضوح ۳۲۰۰ × ۱۴۴۰ پیکسل، نسبت تصویر کشیده‌ی ۲۰:۹ و تراکم پیکسلی ۵۱۵ پیکسل‌بر اینچ مجهز است؛ اما زود قضاوت نکنید چرا که اصل ماجرا را هنوز نگفته ایم…

سال گذشته سامسونگ با نرخ نوسازی ثابت ۱۲۰ هرتزی که فقط در کیفیت ۱۰۸۰p قابل دسترسی بود و استفاده مداوم از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی هم باعث شده بود که تمام شدن سریع شارژ باتری S20 Ultra به یک مشکل اساسی تبدیل شود.

اما اکنون نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی نمایشگر s21 ultra نه تنها با وضوح WQHD+ نیز در دسترس قرار دارد، بلکه این نرخ رفرش حالا در بازه ۱۱ تا ۱۲۰ هرتزی قابل تغییر است و بدین‌ترتیب در صورت سر و کار داشتن با محتوای ایستا و ساکن، صرفه‌جویی بیشتری در مصرف باتری صورت می‌پذیرد.

مزیت دیگر نمایشگر اس ۲۱ اولترا، روشنایی حداکثری ۱,۵۰۰ نیتی است که سامسونگ آن را با “واقعی‌ترین و روشن‌ترین صفحه‌نمایش در یک گوشی هوشمند” توصیف می کند.

خلاصه اینکه سامسونگ با نمایشگر Galaxy s21 ultra حریف می طلبد…

معایب گوشی سامسونگ s21 ultra : صفحه نمایش گران!

واقعا تنها ایرادی که می توان به نمایشگر s21 ultra گرفت، قیمت بالای آن است! شاید به نظرتان عجیب یا حتی مسخره باشد که این مورد جزو معایب این گوشی گفته می شود…

آوافیکس سالهاست که در حوزه خدمات تعمیر موبایل فعالیت می کند و طی این سالها تجربه می توانیم بگوییم که شایع ترین خرابیِ گوشی ها، شکستن یا سوختن صفحه نمایش بر اثر ضربه، نفوذ آب و بعد از کرونا نفوذ الکل است.

آسیب دیدگی ال سی دی نیز زمان مشخصی ندارد و ممکن است خدای ناکرده در مدت زمان کمی پس از خرید ال سی دی گوشی شما به فنا برود و شما مجبور به پرداخت هزینه ای میلیونی شوید، اینجاست که اگر از قیمت ال سی دی s21 ultra اطلاع نداشته باشید، حسابی شوک می شوید.

بنابراین پیشنهاد می کنیم هنگام خرید هر گوشی نیم نگاهی نیز به هزینه های تعمیرات مخصوصا قیمت ال سی دی داشته باشید.

راستی شما اطلاع دارین که آوافیکس یک سایت ارائه دهنده خدمات تعمیر موبایل در محل است؟

مزایای گوشی سامسونگ s21 ultra : مرگ خانواده نوت با پشتیبانی از قلم

طی این سالها کاربران بسیاری که بین خانواده های پرچمدار note و s مردد بودند، در نهایت قلم نوت ها برخی از آن ها را به سمت خود جذب می کرد؛ اما حالا با پشتیبانی galaxy s21 ultra از قلم S Pen یا هر قلم مجهز به فناوری Wacom به نظر می رسد مرگ خانواده ی نوت فرا رسیده است مگر اینکه سامسونگ برای این سری نیز شگفتانه ای در آستینش داشته باشد!

البته قلم S Pen همراه گلکسی اس ۲۱ اولترا نیست و محلی نیز در دل گوشی برای جای‌دادن قلم وجود ندارد. برای استفاده از قلم باید جداگانه خریداری شود که سامسونگ آن را با چند کیس محافظ منتخب مثل Clear View و Silicone Covers عرضه می کند.

قلم همراه گوشی در دو نسخه معمولی و پرو ارائه می‌شود که نسخه پرو از امکاناتی مشابه قلم همراه سری نوت مثل بلوتوث بهره می‌برد و نسخه عادی فاقد آن است.

ازین پس اس ۲۱ اولترا می تواند برای دانشجوها، اساتید، طراحان و سایر افرادی که قلم برای آنها یک ابزار کاربردی و حتی ضروری محسوب می شود؛ یک گزینه ی جدی هنگام خرید گوشی باشد مخصوصا با آن نمایشگر بی نظیر که می تواند هر کاربری را اغوا کند.

پردازنده اگزینوس ۲۱۰۰ گوشی s21 ultra جزو معایب آن محسوب می شود یا مزایایش؟

سامسونگ طبق روال هر سال فقط برای کاربران چینی و امریکایی s21 ultra را با پردازنده ی Snapdragon 888 ارائه کرده و علی رغم نارضایتی کاربرانِ سایر نقاطِ دنیا در سال های قبل برای آنها این پرچمدارش را با اگزینوس ۲۱۰۰ عرضه کرده است.

البته سامسونگ مدعی است که این بار اختلاف عملکرد این دو تراشه را از بین برده است و به‌ مدد فناوری جدید AMIGO نرخ فریم پایدارتری را در بازی‌ها به‌ارمغان می‌آورد؛ موردی که همواره یکی از ضعف‌های اصلی خانواده‌ی اگزینوس بود. اما باید دید این ادعا جهت بستن دهان حاج عباس است یا واقعیت دارد؟!

هر دو پروسسور ۵ نانومتری اسنپ‌دراگون ۸۸۸ و اکسینوس ۲۱۰۰ از هسته‌های پردازشی یکسانی بهره می‌برند و نوع چینش ۱+۳+۴ آن‌ها نیز تفاوتی را نشان نمی‌دهد؛ اختلاف در این قسمت اما به فرکانس هسته‌های پردازشی تعلق دارد جایی‌که دست بالاتر به‌روشنی در اختیار Exynos 2100 است. در اسنپ‌دراگون ۸۸۸ از یک هسته Cortex-X1 با فرکانس ۲.۸۴ گیگاهرتز در بالاترین سطح استفاده شده که به همین صورت در Exynos 2100 نیز تکرار شده با این تفاوت که فرکانس آن به ۲.۹ گیگاهرتز افزایش پیدا کرده است. در سطح میانی هر دو پروسسور از سه هسته A78 استفاده شده که حداکثر فرکانس آن‌ها در چیپ کوالکام، ۲.۴ و در چیپ اکسینوس، ۲.۸ گیگاهرتز است. در نهایت برخلاف رویه معمول این اختلاف در مورد هسته‌های سطح پایین A55 نیز ادامه پیدا کرده و در حالی‌که حداکثر فرکانس چهار هسته سطح پایین حاضر در Snapdragon 888 تنها ۱.۸ گیگاهرتز است، این رقم در Exynos 2100 به ۲.۲ گیگاهرتز می‌رسد.

با در کنار هم قرار دادن Snapdragon 888 و Exynos 2100 حداقل روی کاغذ، شرایطی مشابه سال قبل دیده نمی‌شود و در صورت مبنا قرار دادن فرکانس پردازنده‌ها، حتی شرایط تا حدود زیادی به نفع Exynos 2100 است.

از طرف دیگر این پرچمدار در حالت پایه ۱۲ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی دارد که البته نسخه پریمیوم ۱۶/۵۱۲ گیگابایتی آن هم در دسترس است، یعنی این گوشی از پس هر اپلیکیشن، بازی و وظیفه ای بر می آید و چه نسخه اسنپدراگون ۸۸۸ و چه Exynos 2100 را خریده باشید، با هیچ مشکلی روبرو نخواهید شد.

طی آزمایش های عملی انجام شده توسط برخی کارشناسان واقعیت این است عملکرد تراشه‌ی اگزینوس ۲۱۰۰ در مقایسه با تراشه‌ی اگزینوس ۹۹۰ پیشرفت قابل توجهی کرده، اما بازهم طبق آمار ارائه شده گوشی هنگام اجرای بازی‌های گرافیکی نظیر COD Mobile به‌ طرز محسوسی داغ می‌شود؛ به‌طوری که دمای فریم دستگاه به حدود ۴۷ درجه‌ی سانتی‌گراد می‌رسد!

مزایای گوشی سامسونگ s21 ultra : اندروید ۱۱ با رابط کاربری One UI 3

کاملا طبیعی و منطقی است که جدیدترین پرچمدار سامسونگ با جدیدترین سیستم عامل و رابط کاربری عرضه شود و سامسونگ نیز با ارائه ی گلکسی اس ۲۱ اولترا با رابط کاربری One UI 3 مبتنی بر اندروید ۱۱ این انتظار کاربران را پاسخ داده است.

One UI 3.1 قابلیت های بارزی دارد که یکی از آنها Digital Key Plus است و به کمک آن می‌توانید از گوشی خود به‌عنوان کلید دیجیتال خودرو استفاده کنید؛ البته این قابلیت در ایران هیچ کاربردی ندارد چرا که فقط خودروهای جدید شرکت BMW از آن پشتیبانی می کنند!

قابلیت جذاب دیگر که اتفاقا می تواند کاربردی باشد مخصوصا برای اهلش، اضافه شدن گوگل دیسکاور به صفحه‌ی هوم است. اگر اهل خواندن اخبار و مقالات باشید، کافیست در صفحه اصلی به سمت چپ بروید تا در گوگل دیسکاور جدیدترین اخبار و مقالات اینترنتی مطابق با سلیقه‌ی شما نشان داده می‌شود.

اپلیکیشن های کارآمد و محبوب مخصوص قلم سامسونگ هم در اس ۲۱ اولترا نصب شده تا تجربه استفاده از S Pen شبیه به گلکسی نوت ها شود.

اپلیکیشن SmartThings Find هم به قابلیت جدیدی مجهز شده که در صورت گم کردن گوشی، می‌توانید آخرین مکان آن را با وارد شدن به‌حساب کاربری سامسونگ خود پیدا کنید.

بروزرسانی اپلیکیشن Game Launcher خبر خوبیست برای علاقمندان به بازی که می توانند با مخفی کردن زمان بازی کردن شان در بخش تنظیمات عذاب وجدان نگیرند! البته این تنها قابلیت جدید Game Launcher نیست و با بهینه‌سازی رابط این اپلیکیشن اکنون می‌توانید سریع‌تر به بازی‌های خود دسترسی داشته باشید. در نهایت، هنگام اجرای بازی می‌توانید گزینه‌ی Game Booster را از نوار اعلان‌ها انتخاب کنید تا یک سری امکانات جالب به شما نشان داده شود؛ امکاناتی مثل مخفی کردن تماس‌ها و پیغام هنگام بازی و تخمین تعداد ساعاتی که تا پیش از خالی‌شدن باتری می‌توانید بازی کنید.

مزایای گوشی سامسونگ s21 ultra : دوربینی والا درخورِ پسوند اولترا

یکی از آپشن هایی که هر گوشی می تواند با استفاده از آن عرض اندام کند، دوربینش است. سامسونگ هم با آگاهی نسبت به اهمیت دوربین برای کاربران، گلکسی s21 ultra را مجهز به یک سیستم دوربین والا و درخورد پسوند این گوشی کرده است.

دوربین های Galaxy S21 Ultra شامل سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی + دوربین زوم ۱۰ برابری ۱۰ مگاپیکسلی + دوربین زوم ۳ برابری ۱۰ مگاپیکسلی + دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی + دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسلی می شود.

عناوین فوق به تنهایی می تواند آنچنان باارزش هستند که اس ۲۱ اولترا به آن ها بنازد اما سامسونگ به همین قابلیت ها برای این گوشی بسنده نکرده است و با پشتیبانی از ویدیوهای ۸K و RAW با رنگ ۱۲ بیتی و دوربین های زوم اوپتیکال با کیفیت باعث شده که سیستم تصویربرداری Galaxy S21 Ultra به حدی خوب باشد که بهتر شدن از آن برای همه کمپانی های رقیب کاری نزدیک به غیرممکن شود.

ارتقای شگفت‌انگیز دیگر در قسمت دوربین این گوشی این است که نه یک، که با دو لنز تله‌فوتو عرضه شده است. یکی از آن‌ها زوم اپتیکال ۱۰ برابر و دیگری زوم اپتیکال ۳ برابر دارد؛ هم دوربین زوم ۱۰ برابری و هم ۳ برابری به فوکوس خودکار پیکسل دوگانه مجهز شده اند تا قابلیت های فوکوس به حداکثر خود برسد، از آنجاییکه همه ما می دانیم در هنگام زوم، تصویر تا چه حد می تواند بی کیفیت شود، سامسونگ قابلیت جدیدی به نام Zoom Lock را معرفی کرده که در واقع تکنولوژی ضد لرزشی است که در هنگام زوم ۱۰۰ برابری بسیار مفید و کارآمد است!

با وجود دوربین دو زوم بسته به اینکه سوژه شما در چه فاصله ای قرار دارد، هوش مصنوعی تصمیم میگیرد که از کدام دوربین زوم استفاده کند. چرا که زوم روی سوژه های نزدیک و دور، سناریوهای بسیار متفاوتی هستند و به تکنولوژی های متفاوتی هم نیاز دارند.

برای روشن کردن بهتر ماجرا یادآوری می کنیم که یکی از قابلیت هایی که اپل برای تبلیغ آیفون ۱۲ پرو مکس به آن اشاره می کرد این بود که آیفون های جدید می توانند ویدیوهای Dolby Vision HDR ضبط و پخش کنند؛ اما بازهم تصاویر آن ۱۰ بیتی بودند. حالا نه تنها S21 Ultra سامسونگ نه تنها دو دوربین زوم دارد، بلکه قدرت پردازش تصویر آن به حدی بالاست که ویدیو های ۱۲ بیتی ضبط می کند. این به معنای ۶۴ برابر رنگ های غنی تر و ۳ برابر محدوده داینامیک عریض تر است!

به لطف پردازش تصویر پیشرفته Exynos 2100، حالت Bright Night سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی حالا با ادغام پیکسل ۹ به ۱ خروجی های ۱۲ مگاپیکسلی ارائه می دهد. علاوه بر این حالا دوربین می تواند باسرعت بیشتری چندین عکس با نوردهی های متفاوت ثبت کند تا عکس های حالت Bright Night واضح تر، با کیفیت تر و روشن تر باشند.

در بخش برداشت صدا در حین فیلم‌برداری نیز گزینه جدیدی به خانواده S21 افزوده شده که در طی آن جدا از امکان برداشت صدا از هدست‌های Galaxy Buds حالا می‌توان جهت غنی‌تر کردن محتوا، همزمان صدای محیط را نیز به ویدئو افزود.

مزایای گوشی سامسونگ s21 ultra : باتری قدرتمند با عمر شگفت انگیز

باتری گوشی از آن موردهاییست که شاید در ابتدا خیلی به چشم کاربر نیاید اما وقتی بعد از استفاده مجبور باشد در طول روز چندین بار گوشی اش را به شارژ بزند، آن وقت است که صدایش درمی آید و شاکی می شود. Galaxy s21 ultra نیز با آن همه قابلیت ریز و درشت قطعا به یک منبع درست و حسابی نیاز دارد که بتواند به خوبی وظیفه تامین انرژی آن را به عهده بگیرد و اتفاقا سامسونگ نیز هنگام تولید این گوشی با همین تفکر، این گل سرسبدش را به یک باتری قدرتمند ۵۰۰۰ میلی آمپری مجهز کرده است.

البته سامسونگ علاوه بر یک باتری قدرتمند، نحوه مصرف را نیز در این گوشی مدیریت کرده است، کاری که در نسل پیشین اولترا دیده نمیشد. همانطور که می دانید پرمصرف ترین قطعه در یک گوشی نمایشگر و سپس پردازنده ی آن است، به همین دلیل چیپست کم مصرفِ Exynos 2100 و نمایشگرِ S21 Ultra با نرخ ریفرش داینامیک از ۱۰ تا ۱۲۰ هرتز به جای نرخ ریفرش ثابت ۱۲۰ هرتزیِ نمایشگرِ S20 Ultra باعث کاهش ۱۵ تا ۲۰ درصدی مصرف انرژی شده است.

معایب گوشی سامسونگ s21 ultra : حذف شارژر از جعبه

حذف شارژر از جعبه گوشی رسم مسخره ای بود که اپل با بهانه ی حمایت از محیط زیست بنا نهاد. در ابتدا سامسونگ در حساب توئیترش با تشویق کاربران به خریداری «گلکسی به‌همراه شارژر» تصمیم اپل را غیرمنطقی توصیف کرد؛ اما اینکه حالا با چه رویی خودش هم شارژر را از جعبه حذف کرده جای بحث دارد!!! اگر این حرکت را یک کمپانی ایرانی کرده بود، وای بحالش بود، اما این ابرقدرت ها هرکاری بکنند هم هیچ اتفاقی برایشان نمیفتد…

سامسونگ در توجیه این حرکت مزخرفش گفته است :

حذف شارژر از بسته‌های تلفن همراه سامسونگ علاوه بر اینکه باعث کمتر شدن قیمت این محصولات می شود و بسته‌های آنان را نیز کوچک تر خواهد کرد، اثر محیط زیستی مهمی نیز به همراه دارد، چرا که بسیاری از افراد چندین عدد شارژر در خانه دارند و بعد از خرید محصول جدید شارژر آن را دور می اندازند.

قضاوت درباره این توجیه را برعهده ی خودتان میگذاریم…

ضدآب گوشی s21 ultra جزو معایب آن محسوب می شود یا مزایایش؟!

به نظر ما ضدآب بودن مزیتی است که اگر حواسمان نباشد می تواند جزو معایب یک گوشی باشد! s21 ultra نیز از این قاعده مستثنی نیست…

قضیه از این قرار است که در مشخصات این گوشی می بینیم که موفق به دریافت استاندارد IP68 شده و در شرایط و زمان مشخص و تعریف شده در برابر نفوذ آب و گرد و خاک مقاوم  است. این قابلیت روی کاغذ بسیار جذاب است و کاربر با تکیه بر آن به خودش اجازه می دهد که گوشی را در استخر ببرد (قبل از کرونا) ، زیر شیر آب بشوید (در زمان کرونا) و یا کارهای دیگری انجام دهد در دوران پساکرونا…

شاید بگویید اینکه خیلی خوب است، اما قسمت بد ماجرا اینجاست که متاسفانه طی سالها تجربه شاهد آسیب دیدگی گوشی های بسیاری بوده ایم که بر اساس همین اعتماد صاحبانشان به IP68 ضربات اقتصادی سنگینی بر آنها وارده کرده اند!

اگرچه میدانیم بسیاری از شیفتگانِ IP68 که این قسمت از متن را می خوانند، حرف مارا قبول نخواهند کرد و حتی شاید از دست ما عصبانی هم بشوند! اما ما طبق مسئولیت اجتماعی ما مجبوریم این هشدار را بدهیم، حتی اگر افراد کمی توجه کنند:)

معایب گوشی سامسونگ s21 ultra : ابعاد بزرگ و وزن سنگین

درست است که الان گوشی های با ابعاد بزرگ روی بورس است و تقریبا تمام افراد نیز طرفدارِ این گوشی ها هستند، اما یک گوشی ۲۲۷ گرمی با طول ۱۶۶.۹ ، عرض ۷۶ و ضخامت ۹ میلی متری شرایط را برای برای کاربران با دست‌های کوچک‌تر سخت می کند.

شاید هنگام خرید آنقدر شیفته ی خصوصیات شگفت انگیز s21 ultra شوید که این موضوع به نظرتان کاملا بی اهمیت باشد و با خود بگویید مگر ۲۲۷ گرم چقدر است که من نتوانم حملش کنم؛ اما لطفا منطقی فکر کنید مخصوصا اگر آنقدر با گوشی کار می کنید که تقریبا مانند یکی از انگشتانتان عضوی از بدن شما محسوب می شود.

معایب گوشی سامسونگ s21 ultra : حذف‌شدن درگاه کارت حافظه

سامسونگ با حذف درگاه کارت حافظه امکان اضافه کردن فضای بیشتر را به کل از کاربرانش دریغ کرده است؛ این گوشی ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی دارد و اگر کسی واقعا فضای بیشتری برای ذخیره سازی نیاز دارد، باید قید انتخاب این گوشی را بزند و اجازه ندهد ویژگی های فریبنده ی دیگرش او را اغوا کند.

مشکل داغ شدن گوشی سامسونگ s21 ultra

یکی از رایج ترین مشکلاتی که در سایت ها و فروم ها دیده می شود، داغ شدن گوشی s21 ultra است که باعث نگرانی و نارضایتی کاربران شده تا جایی افراد بسیاری گوشی را مرجوع کرده اند و افراد بیشتری از خرید آن منصرف شدند.

طبق بررسی های ما کاربران می گویند که پس از استفاده سنگین از گوشی مخصوصا وقتی با دوربین فیلم میگیرند، پشت گوشی مخصوصا بخش لنزهای آن داغ می کند! هنوز سامسونگ در مورد این مشکل هیچ اظهار نظر رسمی ای نکرده است ولی برخی کاربران و کارشناسان معتقدند که این داغ شدن با توجه به کیفیت فیلم برداری و فلزی بودن بخش لنزها کاملا طبیعی است و برخی دیگر هم امیدوارند که مشکل نرم افزاری است و با آپدیت برطرف می شود…

اگر شما نیز در مورد داغ کردن s21 ultra اطلاعات یا تجربیات جدیدی دارید، لطفا در پایین همین مطلب برای کمک به سایر خواننده ها پیغام بگذارید.

مشکلات ثانویه گوشی سامسونگ s21 ultra

ممکن است با خواندن این عنوان با خودتان بگویید که ” آهان تازه مشکلات گوشی s21 ultra شروع شد“! اما خواهش میکنم زود قضاوت نکنید و نگران نباشید چرا که منظور ما از مشکلات ثانویه یک گوشی، صرفا بیان مشکلاتی است که ممکن است شما در طول زمان کار با یک گوشی با آنها مواجه شوید و در واقع بروز آنها به هیچ وجه قطعی نیست. این مشکلات معمولا آنقدر جدی نیستند و معمولا به خاطر نقاط ضعف خود گوشی پیش نمی آیند.

به عبارت دیگر بهتر است بگوییم که منظورمان از مشکلات ثانویه چیزی مانند عوارض داروهاست که در بروشورهای آنها می نویسند. یعنی ممکن است فقط یکبار در یک قرن برای یک نفر در کل دنیا پیش بیاید اما شرکت محترم داروسازی آن را جزو عوارض احتمالی دارو می نویسد ولو با احتمال صفر! به همین دلیل است که شما اگر عوارض یک قرص استامینوفن معمولی را نیز بخوانید، حاضرید هر دردی را تحمل کنید اما یکدانه از این سم مهلکِ کشنده نخورید.

در مورد اس ۲۱ اولترای طفلکیِ سامسونگ نیز همین است و مشکلاتی که در ادامه مطلب خواهیم گفت، ممکن است هیچ وقت برای گوشی شما اتفاق نیفتند و اگر هم افتاد، معمولا آنقدر جدی نیستند و با راهکارهای ارائه شده زیر هر مشکل به راحتی برطرف می شوند. بنابراین در حال حاضر اصلا جای نگرانی وجود ندارد!

مشکلات کار نکردن یا ضعیف بودن تاچ گوشی سامسونگ s21 ultra

  • اگر به تازگی روی صفحه نمایش گلس نصب کرده اید، پیشنهاد می کنیم آن را بردارید و مجددا تاچ گوشی را امتحان کنید.
  • بررسی کنید که دمای گوشی بیش از حد زیاد نشده باشد، در مواردی داغ شدن گوشی باعث کار نکردن تاچ صفحه می شود.
  • به دقت بررسی کنید که آثاری از چربی و رطوبت روی صفحه نمایش نباشد؛ زیرا یکی از اصلی ترین دلایل کار نکردن تاچ صفحه نمایش همین مورد است.
  • آپدیت نکردن سیستم عامل به مدت طولانی می تواند باعث بروز مشکلات مختلفی از جمله کار نکردن تاچ باشد.
  • در برخی موارد اطلاعات معیوب و مخرب کش پارتیشن می تواند بر عملکرد تاچ موثر باشد؛ بنابراین پیشنهاد می کنیم کش را پاک کنید.
  • یک اختلال جزئی نرم افزاری نیز می تواند عامل درست کار نکردن تاچ صفحه نمایش باشد. بنابراین یک ریست سخت افزاری پیشنهاد می شود.
  • در مورادی نیز گزارش شده است که با خاموش کردن power saving mode مشکل تاچ برطرف شده است.
  • گاهی این مشکل به دلیل فعال کردن گزینه screen sharing و اشتراک گذاری صفحه نمایش با دستگاه دیگر پیش می آید و با غیرفعال کردن این گزینه رفع خواهد شد.
  • گاهی مشکل کار نکردن تاچ گوشی در اثر مشکلات سخت افزاری است که باید توسط یک تکنسین عیب یابی شود.
  • اگر همچنان مشکل کار نکردن تاچ صفحه نمایش در گوشی پابرجاست، احتمال آسیب دیدگی ال سی دی بر اثر ضربه، فشار، آب خوردگی و … بیشتر می شود. در این شرایط برای حل مشکل ال سی دی باید تعویض گردد.

مشکلات سنسور اثر انگشت در گوشی سامسونگ اس ۲۱ اولترا

  • قبل از هرچیز از تمیز و خشک بودن انگشتتان مطمئن شوید زیرا رطوبت و چربی می تواند در تشخیص اثر انگشت شما اختلال ایجاد کند.
  • سپس از تمیز بودن اسکنر اثر انگشت در پشت گوشی مطمئن شوید، پیشنهاد می کنیم از یک دستمال نرم و خشک برای تمیز کردن آن استفاده کنید.
  • پر بودن حافظه گوشی نیز می تواند بر عملکرد سنسور اثر انگشت موثر باشد.
  • پیشنهاد می کنیم یکبار اثر انگشت ثبت شده را حذف کنید و مجددا ثبت کنید.
  • انگشت خود را هنگام قرار دادن روی سنسور کمی فشار دهید.
  • به جای اینکه چند اثر انگشت ثبت کنید، یک اثر انگشت را چند بار ثبت کنید.
  • اگر آپدیت جدیدی وجود دارد، سیستم عامل را بروز رسانی کنید.
  • اگر انگشت شما زخم شده است، می تواند علت عملکرد نادرست همین موضوع باشد.
  • ممکن است یک اختلال نرم افزاری پیچیده عامل مشکل باشد که با ریست فکتوری برطرف شود. البته توجه داشته ابتدا بکاپ بگیرید.

مشکلات ضعیف بودن آنتن دهی و اینترنت سیم کارت در گوشی s21 ultra

  • مسیر Settings -> Connections -> Mobile networks -> Network operators را دنبال کنید و روی Select automatically ضربه بزنید.
  • یکبار حالت هواپیما را فعال کنید، چند ثانیه صبر کنید و مجددا آن را غیرفعال کنید.
  • اگر خارج از کشور هستید، حتما سرویس رومینگ را روشن کنید.
  • سیم کارت را به دقت بررسی کنید که آثاری از خراشیدگی یا شکستگی روی آن مشاهده می شود یا خیر. ممکن است سیم کارت سوخته باشد. همچنین پیشنهاد می کنیم سیم کارت را در گوشی دیگر امتحان کنید.
  • ممکن است سیم کارت به درستی در سینی سیم کارت قرار نگرفته باشد و یا سینی سیم کارت دچار مشکلاتی شده باشد.
  • مشکلات شبکه ارائه دهنده خدمات سیم کارت شما (همراه اول، ایرانسل و …) نیز یکی دیگر از احتمالاتی است که در این مورد باید در نظر گرفته شود.

مشکلات وصل نشدن و قطع شدن وای فای گوشی سامسونگ s21 ultra

  • اگر وای فای را با گوشی های دیگر به اشتراک گذاشته اید و برای اتصال به مشکل برخورده اید، اتصال چند گوشی به وای فای را قطع کنید.
  • ممکن است رمز WiFi را بر روی گوشی اشتباه وارد کرده باشید، دوباره رمز عبور را وارد و اتصال را بررسی کنید.
  • گاهی اوقات ممکن است مشکل پیش آمده بر اثر خرابی دستگاه مودم و یا نصب نادرست برنامه وای فای بر روی گوشی باشد.
  • ممکن است تنظیمات اینترنت بر روی گوشی و یا مرورگرهای گوشی تغییر و ایجاد مشکل کند، تنظیمات اینترنت را بررسی کنید.
  • گاهی اوقات وجود مشکل در سایت و یا برنامه مشکل اتصال را ایجاد می کنند.
  • ممکن است آپدیت کردن سیستم عامل بتواند مشکل اتصال به وای فای را بر طرف کند.
  • مطمئن شوید که تنظیمات شبکه در اتصال شما تغییر نکرده است، تغییر تنظیمات می تواند در اتصال WiFi مشکل ایجاد کند.

مشکلات بلوتوث در گوشی سامسونگ اس ۲۱ اولترا

  • مطمئن شوید که این اختلال به دلیل ورژن بلوتوث دو دستگاه نباشد.
  • مطمئن شوید مشکل آنتن بلوتوث در گوشی شما وجود ندارد.
  • گاهی اوقات گوشی قادر به پشتیبانی از نسخه موجود بر روی آن نیست و مشکل اتصال را بوجود می آورد.
  • مطمئن شوید مشکل سخت افزاری بر روی گوشی وجود ندارد و این مشکل را بوجود نیاورده است.
  • این احتمال وجود دارد که با پاک کردن اطلاعات ذخیره شده برنامه ها بر روی حافظه Cache مشکل اتصال بلوتوث برطرف شود آن را امتحان کنید.
  • اگر قصد انتقال حجم زیادی از اطلاعات را به وسیله بلوتوث دارید، آن ها را دز چند مرحله انتقال دهید.
  • مشکلات کوچک مربوط به بلوتوث را می توان با یک راه اندازی مجدد برطرف کرد. این روش را امتحان کنید.
  • در این مورد، ممکن است آپدیت نشدن برنامه های پیش فرض و سیستم عامل دلیل بروز این مشکل باشند. شرایط آپدیت آن ها را بررسی کنید اگر نیاز به آپدیت است آن را انجام دهید.
  • مطمئن شوید ویژگی بلوتوث را به صورت دستی غیر فعال نکرده اید.
  • ممکن است قابلیت اتصال گوشی شما برای دستگاه های دیگر پنهان شده باشد و همین، دلیل عدم اتصال بلوتوث گوشی شما به سایر گوشی است.
  • وجود ویروس در هر کدام از گوشی هایی که به وسیله بلوتوث به یکدیگر متصل شده اند می تواند مشکل اتصال را بوجود بیاورند.
  • ممکن است گوشی ها فاصله زیادی از هم دارند و نمی توانند به یکدیگر متصل شوند.
  • غیر فعال کردن برخی از ویژگی ها که از طریق بلوتوث اشتراک گذاری می شوند، می تواند دلیل بروز مشکل اتصال باشند.
  • این مشکل ممکن است مربوط به گوشی باشد که می خواهید به آن متصل شوید، اتصال گوشی خود را با یک گوشی دیگر امتحان کنید.
  • مطمئن شوید اتصال گوشی به درستی انجام شده است.

مشکلات کند شدن و هنگ کردن گوشی s21 ultra

  • گاهی یک اختلال جزئی نرم افزاری عامل مشکل است که با ری استارت کردن گوشی حل خواهد شد.
  • پاک کردن کش سیستم نیز در موارد بسیاری برای حل مشکل موثر است مخصوصا اگر مدت زیادی است که این کار را انجام نداده اید.
  • بررسی کنید که اندروید و برنامه های نصب شده روی گوشی شما آپدیت شده باشند.
  • بررسی کنید که حافظه گوشی پر نباشد زیرا پر بودن رم می تواند عامل کند شدن عملکرد گوشی باشد.
  • گوشی را در safe mode راه اندازی کنید. در این حالت تمام برنامه های نصب شده توسط شما موقتا غیرفعال می شود. بنابراین اگر در این حالت گوشی شما مشکلی نداشته باشد، مطمئن می شویم که یک یا چند برنامه مخرب روی گوشی عامل ایجاد مشکل است که باید حذف شوند.
  • گاهی مشکل به دلیل اختلالات RAM است. این موضوع را نیز بررسی کنید.
  • اجرا کردن چند برنامه به صورت همزمان نیر می تواند باعث کند شدن گوشی باشد.
  • در گام آخر پیشنهاد می کنیم گوشی را ریست فکتوری کنید. البته قبل از شروع حتما بکاپ بگیرید.

مشکل خاموش شدن و روشن نشدن گوشی سامسونگ s21 ultra

  • بررسی کنید که باتری گوشی تخلیه نشده باشد. پیشنهاد می کنیم گوشی را با یک شارژر اصلی به پریز برق بزنید و بگذارید حداقل نیم ساعت شارژ شود.
  • اگر پس از شارژ شدن گوشی روشن نشدن، دکمه پاور و ولوم پایین را همزمان به مدت چند ثانیه نگه دارید.
  • گاهی یک برنامه معیوب و مخرب عامل مشکل است. بنابراین سعی کنید به یاد آورید بعد از نصب کدام برنامه این مشکل ایجاد شده است. همچنین پیشنهاد می کنیم گوشی را در safe mode راه اندازی کنید.
  • گاهی مشکل به خاطر معیوب بودن دکمه پاور است و با تعمیر آن برطرف خواهد شد.
  • گاهی اختلالات و باگ های سیستم عامل می تواند عامل بروز مشکل باشد و با آپدیت اندروید برطرف خواهد شد.
  • بررسی کنید که آیا گوشی کاملا خاموش است یا فقط ال سی دی سیاه شده و تصویر ندارد. اگر پس از ضربه چنین مشکلی روی داده باشد، به احتمال زیاد ال سی دی سوخته است و باید تعویض گردد.
  • نفوذ مایعات و آب خوردگی نیز می تواند عامل خاموش شدن گوشی باشد که پیشنهاد می کنیم گوشی توسط یک تکنسین بررسی شود.
  • زمانی که گوشی شما بیش از حد داغ شود، خاموش خواهد شد و تا پایین نیامدن دمای گوشی، روشن نمی شود.

مشکل شارژ نشدن یا کند شارژ شدن گوشی سامسونگ s21 ultra

  • ممکن است پورت شارژ دچار آسیب فیزیکی شده باشد، آن را با دقت بررسی کنید.
  • اگر گوشی شما در حالت صرفه جویی باتری قرار دارد، آرام شارژ شدن طبیعی است.
  • با غیر فعال کردن همگام سازی برنامه ها می توانید این مشکل را برطرف کنید.
  • منبع شارژ را بررسی کنید ممکن است ضعیف باشد و باعث کند شارژ شدن آن بشود.
  • آداپتور و کابل شارژ را بررسی کنید و مطمئن شوید که دچار آسیب و خرابی نشده اند.
  • ممکن است باتری دچار آسیب فیزیکی شده و به همین دلیل در فرآیند شارژ اختلال ایجاد شده است.

فکر می کنیم عوارض دیگری نمانده است که برای s21 ultra بگوییم؛ در پایان هم لابد باید بگوییم اگر گوشی شما بیش از حد حالش بد شد، حتما به یک تکنسین حرفه ای مراجعه کنید!

در این مطلب سعی کردیم مزایا ، معایب و مشکلات گوشی Samsung Galaxy s21 ultra را بررسی کنیم، اگر شماهم تجربه ای دارید و یا با عوارض نادر این گوشی مواجه شده اید، لطفا برای ما پیغام بگذارید تا به بخش مشکلات ثانویه اس ۲۱ اولترا اضافه کنیم و بروشور عوارض این محصول را قطورتر کنیم!