در سال‌های اخیر سامسونگ به بزرگترین کمپانی تلفن همراه جهان تبدیل شده است که طیف وسیعی از انواع موبایل، از اقتصادی تا پرچمدار را پوشش می‌دهد و یکی از جدیدترین سربازان این ارتش بی‌‌رغیب، A32 است. امروز قصد داریم مزایا و معایب نرم‌افزار، سخت‌افزار، نتایج تست‌ها، تحلیل کارشناسان و نظرات کاربران در مورد این گوشی را بررسی کنیم و ببینیم آیا آخرین عضو خانواده A3x توانسته است راه نسل‌های قبلی خود را ادامه دهد و توازن خوبی بین قیمت و کیفیت برقرار کند یا نه؟ پس اگر قصد خرید a32 را دارید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

معایب گوشی a32 : صفحه نمایش ضعیف در مدل ۵G

از نکات عجیب در مورد A32 استفاده از پنل LCD با وضوح  ۱۴۴۰×۷۲۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۲۷۰ ppi در نسخه ۵G آن است. می‌توان گفت که A32 در مرز میان‌رده‌ها و پایین‌رده‌ها قرار دارد و از همین جهت قضاوت ما می‌تواند بر اساس توقعی که از آن داریم تغییر کند.

اگر A32 را یک پایین‌رده در نظر بگیرید، نمایشگر LCD با تراکم پیکسل ۲۷۰ ppi خوب و رضایتبخش است و توانایی پخش تصاویر مولتی‌مدیا با وضوح قابل قبولی دارد. اما اگر قرار باشد که A32 را یک میان‌رده در نظر بگیریم، در مقایسه با دیگر میان‌رده‌ها حتی دیگر محصولات سامسونگ پنل LCD  قابل قبول نیست. البته که در پنل LCD تراکم پیکسل کمتر حساسیت کمتری نسبت به پنل LED دارد اما با این وجود باز هم با مقایسه تجربی A32 5G با A32 4G و البته دیگر رقبا می‌بینیم که در این رقابت کم می‌آورد.

نرخ رفرش ۶۰ Hz این دستگاه هم نمی‌تواند تجربه چندان روانی ایجاد کند و هنگام گشت و گذار در منوها یا بازی متوجه تفاوت آن خواهید شد.

اگر قصد استفاده از موبایل خود برای تماشای فیلم یا بازی دارید می‌توانید دیگر گزینه‌ها مثل نسخه ۴G همین نسخه را در نظر بگیرید. نسخه A32 4G با یک صفحه نمایش Super AMOLED با وضوح ۱۰۸۰×۲۴۰۰ و چگالی ۴۱۱ ppi و نرخ رفرش ۹۰ هرتز کاملا در جایگاه متفاوتی قرار دارد.

مزایا و معایب گوشی a32 : صفحه نمایش ارزان قیمت نسخه ی ۵G و قیمت بالای نمایشگر نسخه ی ۴G

هزینهٔ تعمیرات یک گوشی فاکتور مهمی است که همهٔ ما موقع خرید باید حواسمان به آن باشد. اگر بخواهیم نیمه پر لیوان را ببینیم، نسخه ۵G این دستگاه که از یک پنل LCD استفاده می‌کند در صورت خرابی هزینه کمتری برای شما ایجاد می‌کند در حالی که صفحه نمایش‌ سوپر آمولد نسخه ی ۴G به خاطر کیفیت بالایی که دارند، قیمت بیشتری نسبت به سایر نمایشگرها دارد.

همواره بخش قابل توجه از مشکلات و خرابی‌های تلفن همراه را خرابی‌های پنل صفحه نمایش تشکیل می‌دهند و همچنین صفحه نمایش جزو گرانترین قطعات تلفن همراه است و از این جهت هزینه‌های زیادی به کاربران خود وارد می‌کند. پس در هنگام خرید یک دستگاه اقتصادی بهتر است ریسک و هزینه احتمالی تعمیرات آن را هم در نظر گرفت و با همه این تفاسیر اگر خدایی نکرده صفحه LCD دستگاه شما نیاز به تعمیر پیدا کرد آن وقت است که پس از قیمت گرفتن از بازار، قدردان آن خواهید شد.

همچنین بهتر است قیمت ال سی دی A32 4G را نیز بدانید وگرنه ممکن است بعدها با دیدن آن شوک شوید یا حتی از خیر گوشی بگذرید.

راستی شما می دانید که آوافیکس یک مرکز ارائه دهنده خدمات تعمیر موبایل در محل است؟! یعنی در زمان مورد نظر شما یک تکنسین اعزام می کند تا گوشی تان را در منزل، محل کار یا هر مکان دیگری که بخواهید در حضور خودتان تعمیر کند.

معایب گوشی a32 : صفحه نمایش آسیب‌پذیر

بر روی صفحه نمایش A32 از شیشه محافظ صفحه شناخته شده‌ای مثل Gorilla Glass استفاده نشده است و در صورتی که از یک گلس برای آن استفاده نکنید به مرور زمان دچار خراشیدگی می‌شود. از همین جهت است که توصیه می‌کنیم حتما این موبایل را همراه یک محافظ صفحه نمایش خریداری کنید و هیچگاه بدون محافظت از آن استفاده نکنید.

معایب گوشی a32 : نبودن حالت adaptive در تنظیمات

اکثر دستگاه‌های سامسونگ که نرخ رفرش تصویری بالاتر از ۶۰ هرتز ارایه می‌کنند، در کنار آن از قابلیتی به نام نرخ رفرش آدابتیو هم بهره می‌برند. وظیفه این قابلیت، کم و زیاد کردن نرخ رفرش بر حسب نوع نیاز است تا در مواردی مثل مطالعه کتاب که نیازی به نرخ بالایی نیست، با کاهش آن، مصرف انرژی بهینه شود. نبود این گزینه در A32 به این معنا است که دستگاه در مواقع غیر لازم هم تصویر را با نرخ ۹۰ هرتز بروزرسانی می‌کند که باعث هدر رفتن انرژی است.

معایب گوشی a32 : پیشرفت اندک چیپ ست پردازشی

هرچند با بررسی عنوان چیپ ست‌های پردازشی استفاده شده در A32 و مقایسه آن با A31 متوجه تفاوت می‌شویم اما اگر جزییات این دو دستگاه را دقیق‌تر بررسی کنیم می‌بینیم این تفاوت بسیار اندک است و در دو تغییر خلاصه می‌شود. اول ارتقا حداکثر فرکانس هسته‌های ضعیف‌تر از ۱.۷ به ۱.۸ گیگاهرتز و دوم ارتقا حداکثر فرکانس گرافیکی از ۸۲۰ مگاهرتز به ۹۵۰  مگاهرتز می‌باشد. همانطور که می‌بینید این تغییرات برای یک نسل جدید کافی نبوده و در عمل هم می‌بینیم که منجر به جهش قابل توجهی در نتایج تست‌ها نمی‌شوند.

در زیر نتیجه چند بنچمارک A32 را در مقایسه با A31 و A52 برای بررسی بهتر قرار داده‌ایم.

  GeekBench چند هسته‌ای (پردازنده) GeekBench تک هسته‌ای (پردازنده) GFX Manhattan offscreen 1080p (گرافیک) ۳D Mark ES offscreen 1440p (گرافیک)
A52 ۱۵۷۷ ۵۲۵ ۲۹ ۲۵۲۹
A32 ۱۲۷۷ ۳۶۱ ۱۵ ۱۳۲۳
A31 ۱۲۱۶ ۳۵۲ ۱۳ ۱۱۵۰

همانطور که می‌بینید طبق پیشبینی A32 به درستی بین A31 و A52 قرار گرفته است اما فاصله A32  با A31 خصوصا در بخش گرفیک بسیار اندک است.

معایب گوشی a32 : ظرفیت حافظه اندک

A32 تنها در دو مدل ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی تولید شده است که بیشترین ظرفیت موجود یعنی ۱۲۸ گیگابایت عملا پاسخگو نیاز طیف قابل توجهی از کاربران امروزی نیست. مشکل نسخه ۶۴ گیگابایتی هم اشغال شدن بخش زیادی از حافظه توسط سیستم عامل است؛ یعنی پس از روشن کردن تلفن برای اولین بار مشاهده می‌کنید که بیش از ۱۶ گیگابایت یعنی یک چهارم از حافظه آن از دسترس شما خارج است. البته نکته مثبت، وجود اسلات مستقل کارت حافظه است و شما می‌توانید در کنار استفاده از دو سیم کارت، ظرفیت حافظه دستگاه خود را نیز تا ۱ ترابایت افزایش دهید.

معایب A32: سرعت پایین حافظه داخلی

حافظه داخلی این دستگاه از نسل  eMMC 5.1 بوده که سرعت خوانش غیرقابل قبول ۳۰۰ مگابایت بر ثانیه را فراهم می‌کند. شاید فکر کنید سرعت خوانش دستگاه تنها هنگام انجام اعمالی مثل انتقال اطلاعات از یک دستگاه به دستگاه دیگر مهم است اما این تصور کاملا غلط است. هر دستگاه الکترونیکی برای انجام اعمال خود همواره نیازمند خواندن اطلاعات مختلفی از اطلاعات بازی که در حال انجام آن هستید یا فیلمی که در حال تماشای آن هستید تا حتی اطلاعات سیستمی خود دستگاه (مثلا همان یک چهارم فضای ذخیره که در بخش قبل اشاره کردیم توسط سیستم عامل دستگاه اشغال شده است) و پردازش آن‌ها است. در نتیجه حتی اگر یک دستگاه، پردازنده خیلی قوی و سریعی داشته باشد،  می‌تواند توسط یک حافظه کند، محدود شده و به حداکثر سرعت خود نرسد.

با همه این تفاسیر، می‌توان نتیجه گرفت که A32 حتی بدون توجه به مشخصات پردازنده و رم هم نمی‌تواند دستگاه چندان سریعی باشد و این کند بودن را در مواقع زیادی از جمله جستجو کردن در دستگاه یا باز کردن یک فایل ویدیویی یا بازی حس خواهید کرد.

مزایا و معایب دوربین گوشی a۳۲

امروزه، دوربین‌های پیشرفته، یکی از بخش‌های مهم مورد بررسی برای انتخاب هر تلفن همراهی است و از طرفی، ویژگی‌های مختلف لنزهای چهارگانه A32، در نظر گرفتن آنها به عنوان مزیت یا عیب را سخت می‌کند؛ به همین دلیل سعی می‌کنیم تعدادی از مزایا و معایب کلیدی A32 در بخش تصویربرداری را در این بخش مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

معایب دوربین a32 : دوربین اولتراواید ضعیف

در یک کلام دوربین فوق عریض A32 از پس ثبت تصاویر عریض برمی‌آید اما برای آن مناسب نیست. تصاویر ضبط شده با آن در نبود فوکوس خودکار، فاقد کیفیت خوب و جزییات کافی است و نه تنها در کناره‌های تصویر بلکه حتی تا اواسط آن هم بسیار معوج است؛ یعنی اگر از یک خط صاف عکس بگیرید. تصویر یک خط صاف تحویل نخواهید گرفت.

مزایا دوربین a32 : دوربین ماکرو ضعیف اما قابل استفاده

سامسونگ در اکثر موبایل‌های خود از همین ترکیب چهار دوربین استفاده می‌کند اما در بسیاری از آنها حتی مدل‌هایی بالاتر از A32، دوربین ماکرو حالت نمایشی داشته و چندان قابل استفاده نیست. از این رو، ضعیف بودن برای دوربین ماکرو A32 خصوصا با توجه به رده قیمتی آن، مزیت به حساب می‌آید.

ماژول ماکرو A32 فوکوس خودکار ندارد و این بدان معنی است که برای بدست آوردن فاصله مناسب با سوژه باید موبایل را بصورت دستی جلو و عقب کنید. از این گذشته تصاویر از نظر جزییات کامل نیستند اما هرچه که باشد، هنوز قابل استفاده است.

مزایا دوربین a32 : معجزه حالت شب

تصاویر ثبت شده توسط A32 در شب کیفیت چندانی ندارند اما فعال کردن night mode از طریق بالا بردن زمان تصویربرداری و تغییر عدد ISO تغییر قابل ملاحظه و مثبتی در نتایج بوجود می‌آورد.

معایب دوربین a32 : افت کیفیت تصویر در کناره‌ها

اگرچه دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی A32 تصاویر خوبی به عنوان یک گوشی ارزان قیمت ثبت می‌کند اما همچنان از معایبی رنج می‌برد که یکی از آنها افت کیفیت تصویر و کاهش جزییات در کناره‌های کادر است.

معایب دوربین a32 : بی‌تاثیر بودن HDR خودکار

فناوری HDR کمک می‌کند در شرایطی که تصویر کنتراست زیادی دارد (تفاوت بین تیره‌ترین تا روشن‌ترین نقاط تصویر زیاد است) یا بطور کلی شرایط دشواری از نظر عکاسی وجود دارد تصاویر بهتر با سایه‌های طبیعی برداشت کنید. در A32 تنها دوربین اصلی و فقط در برخی وضوح‌ها در دسترس است اما در همان تنظیمات هم فعال بودن HDR عملا تفاوت زیادی ایجاد نمی‌کند و نتایج رضایتبخش نیست.

معایب دوربین a32 : وضوح فیلمبرداری پایین

بالاترین کیفیت فیلمبرداری که دوربین A32 در اختیارشما قرار می‌دهد ۱۰۸۰p با فریم ریت ۳۰fps است و بابت این موضوع باید از پردازنده آن تشکر کنید. بسیاری از رقبای این دستگاه کیفیت ۴K یا حداقل فریم ریت ۶۰fps ارایه می‌کنند.

مزایا دوربین a32 : عملکرد خوب در حذف لرزش

با اینکه A32 لرزشگیر مکانیکی ندارد اما لرزشگیر دیجیتالی آن به قیمت کوچکتر کردن کادر، حجم قابل ملاحظه‌ای از لرزش را کنترل می‌کند.

اگرچه معایب A32 در این بخش بر مزایای آن می‌چربید اما همچنان آن را بر نمی‌دانیم زیرا در مقایسه با گزینه‌های دیگر در این رده قیمت یعنی میان‌رده‌های رو به پایین، ناامید کننده نیست. گذشته از دیگر جزییات گفته شده، دوربین A32 عملکرد خوبی در حذف نویز داشته و رنگ‌های تصاویر نسبتا به واقعیت نزدیک هستند. دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی هم عملکرد قابل قبولی داشته و به خوبی از HDR بهره می‌برد. آخر کلام اینکه دوربین A32 هم مثل خود آن، میان‌رده رو به پایین است و برای پذیرش یا عدم پذیرش آن بهتر است به نوع نیاز و توقع خود از دوربین گوشی توجه کنید.

 

مزایای گوشی a۳۲ : یک ۵G ارزان قیمت

هرچند نباید در آینده نزدیک چشم انتظار رواج اینترنت ۵G در ایران باشیم اما به هر حال اگر به دنبال یک موبایل با قابلیت پشتیبانی از نسل پنجم اینترنت و قیمت مناسب باشید A32 5G یکی از بهترین گزینه‌ها برای شماست.

مزایای گوشی a۳۲ : سخت‌افزار بهتر در مدل پایین‌تر

سامسونگ به رسم خود در مدل‌های میان‌رده، A32 را هم در دو مدل ۴G و ۵G تولید کرده است اما تفاوت عجیبی که اینجا وجود دارد این است که ابتدا A32 5G منتشر شد و حدودا یک ماه بعد A32 4G با سخت‌افزار ارتقا یافته منتشر شد.

یعنی اگر در مدل‌های دیگر برای خریدن نسخه قوی‌تر باید به سراغ نسخه ۵G می‌رفتید، اینجا برعکس باید نسخه ۴G را بخرید. این حرکت را می‌توان اینطور توجیه کرد که تغییر چیپ ۵G به ۴G هم باعث صرفه‌جویی در هزینه و در نتیجه تولید دستگاه قوی‌تر با قیمت مشابه شده است و هم فضای فیزیکی بیشتری در اختیار دیگر قطعات قرار می‌دهد.

در نظر گرفتن این نکته به عنوان مزیت یا عیب تا حدی بستگی به نظر شخصی و شرایط دارد اما ما با توجه به دو توجیه گفته شده و همچنین با توجه به عملیاتی نبودن قابلیت ۵G در ایران ترجیح می‌دهیم آن را به عنوان مزیت در نظر بگیریم.

معایب گوشی a32 : ظاهری ارزان قیمت

سامسونگ سری A خود را در چند خانواده اصلی مثل A1x, A3x, A5x و A7x دسته‌بندی کرده است و همانطور که قابل حدس است خانواده A3x جزو خانواده‌های سطح پایین‌تر هستند پس نمی‌توان آنها را بابت ارزان به نظر رسیدن سرزنش کرد اما اگر این مسئله برای شما دارای اهمیت است باید بگوییم حاشیه نسبتا ضخیم دور صفحه نمایش، قاب پلاستیکی و نکات جزئی دیگر مثل رنگبندی یا خمیده نبودن لبه‌ها که باعث کلفت‌تر به نظر رسیدن آن‌ها می‌شود، نمی‌تواند ظاهر چندان شیک و سطح بالایی به A32 بدهد.

معایب گوشی a32 : جاذب اثر انگشت

همانطور که پیشتر گفتیم A32 (مثل دیگر میان‌رده‌های سامسونگ)، با فریم و قاب پشتی پلاستیکی تولید می‌شود و اگر بنا به دسته بندی قاب‌های پلاستیکی استفاده شده در محصولات آن باشیم، قاب A32 از براق‌ترین آن‌ها است. از آنجا که قاب هرچه براق‌تر باشد، راحت‌تر اثر انگشت را جذب می‌کند پس قابل حدس است که A32 هم به راحتی هرگونه آلودگی و اثر انگشت را جذب می‌کند و شاید مجبور باشید همیشه از کاور برای تلفن خود استفاده کنید.

معایب گوشی a32 : سنسور اثر انگشت ضعیف

سامسونگ از دو تکنیک امنیتی برای تشخیص هویت استفاده کرده است. یکی تشخیص چهره است که سنسور مجزا نداشته و صرفا بر پایه دوربین سلفی بنا شده است به همین دلیل نه سرعت قابل توجهی دارد و نه دقت و امنیت بالایی. در نتیجه به سراغ دومین گزینه یعنی حسگر اثر انگشت می‌رویم. حسگرهای اثر انگشت را می‌توان به طرق مختلف بر اساس محل قرارگیری و فناوری مورد استفاده دسته‌بندی کرد. یکی از این انواع، حسگر درون صفحه نمایش است که از فناوری اوپتیکال یا نوری و اولتراسونیک یا امواج صوتی استفاده می‌کنند. حسگرهای اولتراسونیک هرچند خوب اما گران هستند و در دستگاه ارزان قیمتی مثل A32 از مدل اوپتیکال استفاده می‌شود.

حسگرهای اوپتیکال خصوصا نسخه‌های مدل پایین آن‌ها که در دستگاه‌های ارزان مثل A32 استفاده می‌شوند نسبت به انواع دیگر سرعت کمتر و احتمال خطای بیشتری دارند. سنسور استفاده شده در A32 هر بار برای تشخیص هویت به حدودا ۲ ثانیه زمان نیاز دارد و در صورت استفاده از محافظ صفحه نمایش هم به مشکل برمی‌خورد. ضعف عملکرد این سنسور که گاهی کاربر را مجبور به چندین بار تلاش برای ورود به تلفن می‌کند، یکی از عوامل نارضایتی کاربران از این دستگاه است.

در نظر گرفتن این نکته که A32 محافظ صفحه نمایش خوبی ندارد و استفاده از محافظ اضافه واجب است باعث بروز یک پاردوکس ناراحت کننده می‌شود. یعنی شما باید بین استفاده حسگر اثر انگشت و سالم ماندن صفحه نمایش دستگاهتان یکی را انتخاب کنید.

مزایا گوشی a32 : باتری پرظرفیت

منبع انرژی ۵۰۰۰ میلی‌آمپری A32 یکی از بهترین نمونه‌های موجود در بین میان‌رده‌های بازار است. البته صفحه نمایش FullHD آن هم با نرخ رفرش ۹۰ هرتز می‌تواند مصرف قابل توجهی داشته باشد. پس بیایید نتایج تست باتری A32 را بررسی کنیم تا بتوانیم قضاوت بهتری از آن داشته باشیم.

از آنجا که A32 4G از هر دو نرخ بروزرسانی ۶۰ و ۹۰ هرتز پشتیبانی می‌کند و فاقد قابلیت adaptive برای مدیریت بهینه نرخ بروزرسانی است، ما مصرف انرژی در هر دو نرخ را بررسی کردیم و باید بگوییم که کاهش نرخ، باعث کاهش قابل توجهی در مصرف باتری نشد. به طور مثال با نرخ رفرش ۹۰ هرتز، A32 در حالت استندبای ۱۱۹ ساعت و در حالت مشاهده فیلم آفلاین نزدیک ۱۸ ساعت دوام آورد که این اعداد برای نرخ رفرش ۶۰ هرتز به ترتیب ۱۲۴ و ۱۹ و نیم ساعت بود. به عبارت دیگر، به جز در مواقع خاص که دسترسی به منبع برق ندارید، تجربه کاربری با کیفیت‌تر ارزش مصرف کمی بیشتر به وسیله تنظیم نرخ رفرش روی ۹۰ هرتز را دارد.

در مصرف انرژی، یک نکته مهم علاوه بر ظرفیت باتری، نحوه مدیریت آن توسط سیستم عامل و سخت افزار است. به همین جهت لازم است که مقاومت باتری دستگاه را با نمونه‌های مشابه مقایسه کنیم. A32 از این مقایسه هم سربلند بیرون آمد و از دستگاه‌های میان‌رده مشابهی مثل Xiaomi Poco X3 Pro  با باتری ۵۱۶۰ میلی‌آمپری نتایج بهتری ثبت کرده است.

معایب گوشی a32 : کند شارژ شدن

A32 اگر چه خیلی دیر شارژ خود را از دست می‌دهد ولی خب خیلی دیر هم شارژ می‌شود و این به لطف شارژر ۱۵ واتی مرسوم سامسونگ است که قدمتی ۶-۷ ساله دارد. در روزگاری که خیلی از موبایل‌ها از سرعت شارژی بیش از ۱۰۰ وات پشتیبانی می‌کنند و بسیاری از میان‌رده‌ها حداقل سرعت ۲۵ وات را فراهم می‌کنند، از یک شارژر ۱۵ واتی نمی‌توان هم انتظار بیشتری داشت.

A32 در تست میزان شارژ شدن پس از ۳۰ دقیقه حتی از A31 هم جا می‌ماند و تنها ۲۵ درصد شارژ می‌شود در حالی که A31 به ۳۰ درصد شارژ دست می‌یابد.

اگرچه A32 در تست شارژ در ۳۰ دقیقه در مقایسه با تعدادی از هم‌رده‌ها در قعر جدول است اما در تست شارژ کامل از ۰ تا ۱۰۰ نتیجه کمی بهتر است و با ثبت مدت زمان ۲ ساعت و ۱۹ دقیقه حداقل از نسل قبلی خود یعنی A31 بالاتر قرار می‌گیرد.

معایب گوشی a32 : قیمت کاذب مدل ۵G

بعد از همه این تفاسیر دیدید که مدل A32 5G نسبت به A32 4G برتری خاصی به جز سیستم ارتباطی و چیپ ست پردازشی نداشته و در خیلی موارد حتی از نسخه ۴G عقب‌تر است. این مدل در بازارهای خارجی حدود ۲۰ دلار از A32 4G گران‌تر است اما این فاصله در ایران منطقی نیست و در زمان نگارش این مقاله حدود ۱-۱/۵ ملیون تومان است که به نظر چندان مقرون بصرفه نیست.

بالاخره گوشی a32 سامسونگ خوب است یا نه؟ بخریم یا نه؟

A32 یکی از بهترین تلاش‌های سامسونگ برای رفع بیشترین نیازهای مشتریان است؛ هم قیمت خوبی دارد و هم توانایی خوبی در انجام امور روزمره از عکاسی گرفته تا وبگردی دارد. اگر قصد خرید یک تلفن معمولی دارید اما بودجه محدودی دارید، دستگاه مورد بحث یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شماست. بر خلاف بسیاری از نمونه‌هایی که سعی دارند در عین داشتن قیمت رقابتی، خود را بالا بکشند و مشخصات قوی‌تری ارایه کنند، A32 نه بر روی کاغذ بلکه در عمل خود را ثابت کرده است و ضامن کیفیت آن هم غول موبایل دنیا، سامسونگ است.

در این مطلب مزایا ، معایب و مشکلات گوشی سامسونگ a32 بررسی شد. اگر شما نیز تجربه ای در استفاده از این گوشی دارید ، لطفا برای ما پیام بگذارید تا با بروزرسانی این مطلب سایر کاربران نیز راهنمایی شوند.