سری A سامسونگ از قدیمی های بازار میان رده است که در بر دارنده جدیدترین تکنولوژی‌ها، بیشترین آپشن‌ها و ظاهری باکلاس هستند، در طرف مقابل سری M از تازه واردهای بازار میان رده محسوب می شود که به محتویات تلفن توجه بیشتری شده و بر تولید محصولی قوی سعی شده است. سری M بیشتر به باتری‌های پرظرفیت خود معروف هستند اما در مشخصه‌های دیگر هم قوی ظاهر شده‌اند. امروز قصد داریم به مقایسه ی دو نماینده از این دو خانواده یعنی a32 با m31‍ که تقریبا در یک رده هستند، بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

مقایسه a32 با m31 : صفحه نمایش

اولین موردی که در بررسی یک صفحه نمایش اهمیت دارد جنس آن است؛ هر دو رقیب با نمایشگر Super AMOLED خود خیال ما را راحت می‌کنند. البته نسخه A32 5G یک نمایشگر ضعیف از نوع IPS LCD دارد که اصلا قابل مقایسه با m31 نیست. بنابراین ملاک مقایسه ما نسخه ۴G است.

نمایشگر هر دو دستگاه وضوح نمایش FullHD+ با تراکم پیکسل تقریبا یکسان دارند. M31 در هر اینچ صفحه نمایش خود ۴۰۳ پیکسل دارد و A32 در مقابل ۴۱۱ پیکسل دارد.

المان بعدی که به آن می‌پردازیم نرخ رفرش صفحه نمایش است. به طور خلاصه نرخ رفرش یعنی تعداد تصاویر پیاپی که صفحه نمایش می‌تواند در هر ثانیه نمایش دهد و بالاتر بودن آن منجر به تجربه کاربری روان‌تر و بهتری می‌شود و در مقابل انرژی بیشتری صرف می‌کند.

A32 دو گزینه برای نرخ رفرش دارد؛ ۶۰ هرتز و ۹۰ هرتز. اما M31 فقط با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز عرضه شده است. نرخ تازه سازی یا Refresh Rate، به معنای تعداد تصاویری است که در هر لحظه توسط نمایشگر پخش می‌شود تا یک تصویر پویا و متحرک ارائه شود. هر چه این رقم بالاتر باشد، شما تجربه لذت بخشی از فیلم دیدن، بازی کردن و وب گردی با صفحه نمایش های این چنینی خواهید داشت.

آخرین ویژگی مورد بررسی، میزان حداکثر روشنایی صفحه نمایش است. حتما شما هم تجربه داشته‌اید که موقع کار کردن با تلفن همراه زیر نور شدید آفتاب، هیچ چیزی قابل مشاهده نبوده است و به مشکل خورده اید. A32 روشنایی صفحه ۸۰۰ نیت دارد که عدد خیلی خوب و بالایی است. روشنایی صفحه M31 حداکثر ۴۲۰ نیت است که عدد بدی نیست اما تقریبا نصف رقیب آن است. پس اگر اکثر طول روز را در محیط بیرون کار می‌کنید با A32 تجربه بهتری خواهید داشت.

برنده بخش صفحه نمایش : a32

از نظر روشنایی صفحه برتری با A32 است اما مهم ترین مزیت صفحه نمایش a32 به m31، نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی a32 است. بنابراین اگر اهل تماشای انیمیشن و یا بازی کردن هستید، a32 انتخاب بهتری برای شماست.

مقایسه a32 با m31 : قیمت ال سی دی

شاید با دیدن این عنوان تعجب کرده باشید چرا که این مورد را معمولا در سایت ها و منابع دیگر نمی بینید. اما از آنجایی که آوافیکس سالها تجربه کاری در حوزه تعمیرات موبایل دارد، دانستن این مورد را هنگام خرید موبایل ضروری می داند.

قضیه از این قرار است که شایع ترین خرابی گوشی های موبایل، شکستن یا سوختن صفحه نمایش در اثر ضربه ، نفوذ آب و اخیرا (بعد از کرونا) هم الکل است. از قضا گران ترین قطعه ی گوشی های سامسونگ نیز همین صفحه نمایش است. بنابراین اگر قیمت صفحه نمایش گوشی را ندانید، ممکن است بعدها با دیدن قیمت آن شوکه شوید و حتی از خیر تعمیر گوشی تان بگذرید. البته امیدواریم هرگز برای گوشی تان اتفاقی نیفتد مخصوصا با این نرخ ارز، اما بهرحال پیشنهاد می کنیم هنگام خرید گوشی نیم نگاهی هم به قیمت ال سی دی آن داشته باشید.

راستی شما می دانید که آوافیکس یک شرکت ارائه دهنده خدمات تعمیرات موبایل در محل است؟ به این صورت که یک تکنسین را در زمان مورد نظر شما به منزل یا محل کار شما اعزام می کند و گوشی تان در حضور خودتان تعمیر می شود.

مقایسه a32 با m31 : دوربین

عنصر بعدی که به سراغ آن می‌رویم دوربین است. رقابت تعداد لنز و عرف شدن موبایل‌های چند لنزی در سال‌های گذشته باعث شده است که سامسونگ در دیوایس‌های میان رده خود مثل M31 و A32 هم از ۴ دوربین پشتی استفاده کند اما مسئله اصلی کاربردی بودن این دوربین‌ها است.

ماژول‌های استفاده شده در این دو گوشی عینا مثل هم هستند. دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با گشودگی دیفراگم f/1.8 و فوکوس خودکار، دوربین فوق عریض یا اولتراواید ۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 و دو دوربین ماکرو و عمق میدان ۵ مگاپیکسلی.

نکته مشترک دیگر این است که هر دو دستگاه بصورت پیشفرض در دوربین اصلی، هر ۴ پیکسل را در ۱ پیکسل ادغام می‌کنند تا به نتیجه بهتری برسند یعنی نتیجه نهایی ۱۶ مگاپیکسل است؛ البته همچنان کیفیت ۶۴ مگاپیکسلی هم در دسترس است. اما در عمل با توجه به پردازنده متفاوت و مسائل دیگر نتیجه می‌تواند متفاوت باشد.

ابتدا به سراغ M31 می‌رویم. در حالت پیشفرض یعنی دوربین اصلی و کیفیت ۱۶ مگابایت، تصاویر خوب است اما عالی نیست. گستره رنگ به کمک قابلیت HDR قابل قبول است اما فوکوس خودکار آنچنان راحت نیست. اگر به سوژه نزدیک باشید ممکن است فکوس از دست برود.

ویژگی دیگری که برای ما اهمیت دارد جزییات تصویر است، جایی که از M31 انتظار نتایج بهتری می‌رفت. در دوربین‌هایی که از تکنولوژی ادغام ۴ پیکسل در ۱ استفاده می‌کنند توجه کمتری به حالت ۱:۱ یعنی وضوح اصلی (در اینجا ۶۴ مگاپیکسلی) می‌شود اما همچنان در این حالت جزییات خیلی بهتر است. پس اگر قصد دارید بعدا قسمتی از عکس را برش دهید خیلی بهتر است که از همین ابتدا در حالت ۱:۱ عکس بگیرید نه حالت پیشفرض.

این برتری فقط به اینجا محدود نمی‌شود؛ در بسیاری از تصاویر حتی بدون زوم هم نتیجه عکس در حالت ۶۴ مگاپیکسلی از پردازش بهتری بهره می‌برد و طبیعی‌تر به نظر می‌رسید پس می‌توان گفت به طور کلی در نور روز عکاسی در این حالت بهتر است مگر در مواردی که شرایط تصویر از نظر گستره رنگ بحرانی است مثلا وقتی نور زیاد و سایه همزمان در تصویر وجود دارند زیرا قابلیت HDR فقط در وضوح ۱۶ مگاپیکسلی در دسترس است و در چنین مواقعی نبود آن حس می‌شود.

به طور خلاصه می‌توان گفت اگرچه نتایج M31 در حالت ۱۶ مگاپیکسلی بد نبود اما نقطه قوت آن در وضوح ۶۴ مگاپیکسل است.

دوربین اولتراواید برای مواقعی است که قصد دارید از منظره گسترده‌تری عکس بگیرید پس طبیعتا قصد زوم کردن در تصویر نخواهید داشت. یعنی بهتر است نداشته باشید زیرا جزییات تصویر در این حالت خیلی کم است. در نور کم هم باز نتایج بدتر می‌شوند، جزییات کمتر، نویز قابل توجه و تاریک شدن نامطلوب تصویر. مطمئن شوید که زاویه دید گسترده‌تر ارزش این همه هزینه را داشته باشد.

پس از لنز اولتراواید به بخش لنزهایی می‌رسیم که در مورد اینکه واقعا لازم هستند مطمئن نیستیم. دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی M31 تصاویر بدی نمی‌گیرد اما در چه شرایطی می‌توان با آن عکاسی کرد؟ این دوربین فوکوس خودکار ندارد در نتیجه مجبور هستید برای تنظیم شدن عکس در فاصله‌ای بسیار نزدیک به سوژه موبایل. خود را جلو و عقب کنید تا نتیجه خوب شود تازه در آخر هم احتمالا سایه خودتان روی سوژه می‌افتد.

آخرین لنز هم یک دوربین عمق میدان ۵ مگاپیکسلی است که برای گرفتن تصاویر پرتره استفاده می‌شود.

وقت آن است که به سراغ A32 برویم. دوربین اصلی این دستگاه در حالت پیشفرض به طور کلی خوب است. گستره رنگ قابل قبول است، نویز تصویر تقریبا صفر است و میزان جزییات هم کافی است هرچند می‌توانست بیشتر از این باشد.

برخلاف M31، A32 تکلیف ما را روشن می‌کند که همیشه از کیفیت ۱۶ مگاپیکسل استفاده کنیم زیرا حالت ۶۴ مگاپیکسل تقریبا هیچ مزیتی ندارد؛ تنها دلیل ما برای استفاده از این حالت می‌تواند بیشتر شدن جزییات تصویر باشد اما این اتفاق نمی‌افتد بلکه نویز بیشتر شده، هاله‌هایی در تصویر دیده می‌شود و حالت HDRغیرفعال و در نتیجه سایه‌ها ناجورتر می‌شوند.

در مورد لنز اولتراواید این دستگاه، جزییات، گستره رنگ و نویز در حد یک لنز ۸ مگاپیکسلی قابل قبول است اما نبود اصلاح نرم‌افزاری باعث شده است که تصاویر معوج باشند با گوشه‌هایی موج‌دار.

اگر قصد عکاسی در شب با A32 داشته باشید از یک طرف بهتر است حالت شب را فعال کنید و از یک طرف بهتر است این کار را نکنید. این حالت در دوربین اولتراواید موجب بهبود کیفیت قابل توجهی می‌شود و در دوربین اصلی هم منجر به ثبت جزییات بیشتر می‌شود اما همچنان در نمایش سایه‌ها ضعف دارد. لازم به ذکر است که طبق ادعای برخی کاربران در مواردی حالت شب دوربین اصلی منجر به هنگ کردن مکرر دستگاه شده است که در آخر هم کار به ریستارت کشیده است. امیدواریم این ایراد با آپدیت رفع شود وگرنه حالت شب می‌تواند یک تله دردسرساز باشد.

دوربین سلفی A32 یک لنز ۲۰ مگاپیکسلی است که با ادغام پیکسل، حالت پیشفرض ۱۲ مگاپیکسلی دارد. در اینجا هم بهتر است فقط از حالت ادغام شده استفاده کنید به دو دلیل: اول اینکه کیفیت و میزان جزییات تصویر افت نکند و دوم اینکه این دوربین در حالت ۲۰ ممگاپیکسل از HDR پشتیبانی نمی‌کند.

M31 در شب مشکل هنگ کردن ندارد اما چه فایده که نتایج قابل دفاعی هم ندارد. هرچند که حالت شب در اینجا هم منجر به تغییرات مثبتی می‌شود اما جزییات خیلی زیادی از دست می‌رود. دوربین سلفی M31 یک لنز ۳۲ مگاپیکسلی است که همچنان قابلیت ادغام پیکسل دارد و به لطف دیافراگم بازتر و تعداد پیکسل بیشتر، نتایج بهتری نسبت به A32 کسب می‌کند.

حکایت دوربین ماکرو و عمق میدان A32 همانند آنچه است که پیشتر برایM31 خواندیم و قصه متفاوتی ندارد.

در بحث فیلمبرداری از آن جا که توانایی پردازنده هم دخیل است، دست بالا با M31 است. تنها کیفیت فیلمبرداری A32 1080p/30fps است در حالی که M31 علاوه بر این از کیفیت ۴K/30fps هم پشتیبانی می‌کند و البته وضوح ۴K در دوربین سلفی هم در دسترس است. اما اگر دقیق‌تر شویم متوجه می‌شویم که در کیفیت حداکثری M31 لرزگیر دیجیتالی غیرفعال است و همچنین فوکوس خودکار هم ضعف دارد که در نتیجه هرگونه تکان خوردن دوربین می‌تواند موجب تار و بلوری شدن فیلم شود. در نتیجه در M31 هم بهترین نتیجه در حالت ۱۰۸۰p/30fps حاصل می‌شود. گذشته از این ها هر دو دستگاه فیلم‌هایی با کیفیت تقریبا یکسان ضبط می‌کنند که شما را ناراضی نخواهد کرد.

برنده بخش دوربین : A32

انتخاب برنده این بخش از سخت‌ترین بخش‌های مقاله بود و هرچند A32 را به عنوان پیروز انتخاب کردیم اما همنچنان نمی‌توان برنده قطعی را تشخیص داد. M31 اگرچه حداکثر کیفیت فیلمبرداری بالاتری ارائه می‌کند و دوربین سلفی قوی‌تری دارد اما در دو دوربین اصلی یعنی واید و اولتراید ضعف‌هایی دارد که موجب شکستش می‌شود. A32 در مقابل هرچند مشکلاتی مثل خم شدن تصاویر در دوربین اولتراواید و هنگی در شب دارد اما به نحو بهتری توانسته است در همه بخش‌های مورد نیاز از یک استاندارد نسبی پیروی کند و در هیچ زمینه‌ای ناامید کننده نباشد.

مقایسه a32 با m31 : حافظه و پردازنده

A32 و M31 تنوع نسبتا محدودی در رم و حافظه دارند. هر دو از میزان حافظه ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی و رم ۶ و ۸ گیگابایتی استفاده می‌کنند. البته A32 یک مدل با حافظه ۶۴GB و رم ۴GB هم دارد. هر دو دستگاه درگاه اختصاصی micro Sd دارند اما ظرفیت M31 حداکثر تا ۵۱۲ گیگابایت و A32 تا ۱۰۲۴ گیگابایت از طریق مموری کارت قابل ارتقا است. استاندارد حافظه هر دو دستگاه از نسل پرسرعت UFS است اما در M31 از UFS2.1 و در A32 از UFS2.2 استفاده شده است که دومی سرعت بالاتری در خواندن و نوشتن اطلاعات دارد. سرعت حافظه از آنجا اهمیت دارد که هر عملی در دستگاه الکترونیکی نیازمند پردازش کردن اطلاعاتی است که در حافظه دستگاه موجود است در نتیجه سرعت بیشتر به معنی بارگزاری شدن سریعتر بازی‌ها و فیلم‌ها و لگ داشتن کمتر وخیلی مزایای دیگر است.

در بحث چیپ ست پردازشی دو دستگاه تفاوت‌های زیادی دارند. یکی از چیپ ست ساخت خود سامسونگ و دیگری از محصول شرکت مدیاتک استفاده می‌کند. پردازنده هشت هسته‌ای Exynos 9611 تولید شرکت سامسونگ استفاده شده در M31 عملکرد معمولی از خود به جای می‌گذارد. در کار کردن روزمره با دستگاه کندی حس نمی‌شود اما انیمیشن‌های باز و بسته کردن اپ‌ها یا نصب برنامه جدید گاهی با کندی مواجه می‌شود. در حالت صرفه جویی انرژی (low power mode) با توجه به پایین‌تر آمدن توان پردازشی دستگاه، با گیر مواجه می‌شود.

در مقابل A32 را داریم با پردازنده هشت هسته‌ای Helio G80 ساخت شرکت مدیاتک که پیشرفت خاصی نسبت به نسل قبلی نداشته است. تجربه کاربری A32 ازلحاظ قدرت پردازشی همانند تجربه M31 است در حالت صرفه‌جویی انرژی. به طور کلی می‌توان گفت A32 هم با همان مشکلات M31 مواجه است منتها فقط کمی بیشتر.

M31 از یک پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP3 استفاده می کند که از پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 استفاده شده در A32 جدیدتر است اما باید ببینیم نتیجه در عمل چگونه است

GeekBench 5 (چند هسته)

پردازنده

GeekBench 5 (تک هسته)

پردازنده

GFX Manhattan ES 3.1 (offscreen 1080p)

گرافیک

GFX Manhattan ES 3.1 (onscreen)

گرافیک

M31 ۱۲۷۷ ۳۶۱ ۱۵ ۱۳
A32 ۱۳۱۵ ۳۴۹ ۱۶ ۱۴

نمره بالاتر بهتر است

همانطور که در جدول مشاهده می‌کنید در سه مورد از چهار مورد مقایسه A32 نتایج بهتری هرچند با اختلاف کم گرفته است. تنها در پردازش تک هسته‌ای است که M31 به لطف نرخ کلاک ۲.۳ GHz چهار هسته Cortex-A73 خود نمرات کمی بهتری گرفته است.

برنده بخش پردازنده : A32

همه چیز آماده است تا یک برد دیگر برای A32 رقم بخورد. نتایج بهتر در سرعت پردازنده و پردازنده گرافیکی و همچنین در حافظه جانبی البته برخلاف انتظار باعث پیروزی A32 شد.

مقایسه a32 با m31 : باتری و سرعت شارژ

A32 با یک باتری ۵۰۰۰ mAh قابل قبول عرضه شده است که به عنوان یک میان‌رده رضایتبخش است. اگرچه پنل صفحه نمایش این دستگاه فول اچ دی ۹۰ Hz است اما پردازنده نسبتا کم توان آن احتمالا مصرف زیاد صفحه نمایش را جبران می‌کند. در مقابل M31 با یک منبع انرژی بزرگ ۶۰۰۰ mAh آمده است که ۲۰ درصد بیشتر از رقیب خود است و تمام کردن شارژ آن در یک روز نیازمند تلاش زیادی است.

با اینکه باتری، یکی از نقاط قوت M31 به حساب می‌آید اما در این مورد هم در مقابل A32 کار سختی در پیش دارد. برای مقایسه به جدول زیر دقت کنید:

استقامت تماس تلفنی وبگردی تماشای فیلم
M31 ۱۳۰ ۳۵:۲۹ ۱۶:۱۳ ۲۱:۳۲
A32 ۱۲۴ ۳۳:۲۶ ۱۷:۲۰ ۱۹:۲۴

نتایج فوق تعداد ساعات استقامت هر دو دستگاه در حالت نرخ رفرش صفحه ۶۰ Hz است. همانطور که می‌بینید رقابت نزدیکی وجود دارد و حتی A32 در تست وبگردی جلو افتاده است اما برنده نهایی M31 است.

در مورد سرعت شارژ شدن هم با توجه به یکسان بودن قدرت شارژر و بزرگتر بودن باتری M31 انتظار می‌رود که A32 سریع‌تر شارژ شود. در عمل M31 در نیم ساعت ۲۱ درصد شارژ شده و از صفر تا صد درصد را در دو ساعت و نیم طی می‌کند. A32 هم در نیم ساعت ۲۵ درصد شارژ شده و شارژ کامل را در دو ساعت و بیست دقیقه طی می‌کند. اگرچه زمان شارژ M31 بیشتر است اما این تفاوت خیلی کمتر از میزان تفاوت ظرفیت باتری است و در اینجا هم عملکرد M31 بهتر است

برنده ی بخش باتری : M31

اگر کسی از شما پرسید چرا M31 را انتخاب کردی اولین جوابی که می‌توانید به او بدهید باتری است. در زمانه‌ای که موبایل‌ها در عرصه‌های مختلف رشد چشمگیری کرده‌اند اما باتری ‌آنها همچنان یک معضل است، داشتن موبایلی که به راحتی تا دو روز نیاز به شارژ پیدا نکند یک نعمت است. A32 هم البته اصلا ناامیدمان نکرد ولی در این رقابت بخت با آن یار نبود.

مقایسه a32 با m31 : طراحی و بدنه

همانطور که گفتیم سامسونگ روی طراحی سری A تمرکز ویژه‌ای گذاشته است و البته این طراحی را هم به دفعات استفاده می‌کند. پنل پشتی و دوری A32 تماما از پلاستیک است. جنس این پلاستیک معمولی رو به پایین است و براق بودن آن خبر از جاذب انگشت بودنش می‌دهد. A32 در رنگ‌های مشکی، سفید، آبی و بنفش تولید شده است. نکته دیگر در مورد این دستگاه، نحوه جایگیری لنزهای دوربین آن است. برخلاف عموم محصولات سامسونگ، دوربین‌ها در یک جعبه مجزا قرار ندارند و بصورت چهار ماژول تکی در کنار فلش قرار دارند.

در مقابل M31 را داریم که به نظر می‌رسد جنس پلاستیکش حتی A32 را هم رو سفید کرده است. اگر از M31 بدون قاب محافظ استفاده کنید نه تنها جاذب اثر انگشت می‌کند بلکه به راحتی هم خط و خش برمی‌دارد و خراشیده می‌شود.

همه لنزهای برجسته M31 درون یک قاب در گوشه بالایی بدنه جا دارند که البته برجستگی بسیار اندکی دارد. کمی پایین‌تر و در وسط سنسوراثر انگشت دستگاه وجود دارد که برای بسیاری از افراد بیش از حد بالا است و اگر تلفن را با یک دست گرفته باشید استفاده از آن آسان نیست. M31 در دو رنگ مشکی، آبی و رنگ پرطرفدار اما تولید محدود قرمز به بازار عرضه شده است.

علاوه بر نکات گفته شده طراحی پشتی M31 یک ایراد دارد و آن وجود ناهمواری است. اگر دقیق و زیر نور به قاب پشتی آن نگاه کنید می‌بینید که دور بخش دوربین‌ها و حتی کمی دور سنسور اثرِ انگشت کمی برجستگی وجود دارد که البته مسئله مهمی نیست.

در جلوی دستگاه، بریدگی دوربین سلفی را داریم که در هر دو مدل به صورت بریدگی خیلی کوچکی چسبیده به انتهای صفحه نمایش است؛ سامسونگ اسم این طراحی دوربین سلفی را Infinity-U گذاشته است. همچنین صفحه نمایش‌ها و نسبت اندازه آنها به اندازه کل دستگاه هم یکسان است و در اینجا هم بحثی نداریم اما تفاوت مهم M31 و A32 در محافظ صفحه آنها نمایان می‌شود.

M31 از یک محافظ صفحه شیشه‌ای Gorilla Glass 3 بهره می‌برد در حالی که محافظ صفحه A32 مارکی بی نام و نشان است و از لحاظ کیفیت هم در سطح پایینی قرار دارد، تا آن جا که اگر از گلس اضافی روی آن استفاده نکنید به راحتی دچار خط و خش می‌شود. اوضاع وقتی پیچیده می‌شود که بدانیم سنسور اثر انگشت A32 زیر صفحه نمایش قرار دارد و استفاده از گلس عملکرد آن را مختل می‌کند.

برنده ی بخش طراحی و بدنه : A32

هر کدام از دو رقیب در یک سمت تلفن ادعای پیروزی می‌کند و این تصمیم‌گیری را برای ما سخت می‌کند. در یک طرف A32 را داریم که جنس بدنه زیباتر و باکیفیت‌تری دارد و در طرف دیگر M31 را داریم که محافظ صفحه نمایش بهتری دارد. در مورد سنسور اثر انگشت هم هر دو به نوعی مشکل دار هستند. اما در نهایت با وزن‌دهی به متغیرهای یاد شده مشخص می‌شود که A32 استحقاق بیشتری برای برنده شدن در این بخش دارد.

مقایسه a32 با m31 : ویژگی‌های جانبی و محتویات جعبه

هر دو دستگاه از سیستم امنیتی یکسانی بهره می‌برند؛ تشخیص چهره با دوربین سلفی و سنسور اثر انگشت. از معایب سنسور اثر انگشت A32 پیشتر هم گفته‌ایم. این سنسور زیر صفحه نمایش قرار دارد که در مورد دستگاه‌های ارزان قیمت ایده خوبی نیست زیرا سنسورهای زیر صفحهٔ مدل پایین عملکرد ضعیف و کندی دارند. از طرف دیگر A32 صفحه نمایش حساسی دارد که آن را محتاج گلس برای محافظت بیشتر می‌کند و گلس تقریبا کار با سنسور اثر انگشت را ناممکن می‌کند.

در M31 از سنسور خازنی در پشت دستگاه استفاده شده است که مناسب انگشت اشاره طراحی شده است اما ارتفاع بالای آن دسترسی را با یک دست سخت و نامطلوب کرده است. در عوض این سنسور نسبت به نسل قبلی پیشرفت درخشانی کرده و عملکرد خوبی دارد.

محتویات جعبه هر دو دستگاه هم یکسان است؛ آدابتور ۱۵ واتی و کابل شارژر و خبری از هندزفری یا قاب ژله‌ای نیست.

برنده : M31

هر دو دستگاه ویژگی‌های خاصی برای ارائه نداشتند و تنها تفاوت آنها کیفیت بالاتر سنسور اثر انگشت M31 است که همان را ملاک انتخاب برنده قرار دادیم.

بالاخره a32 بخریم یا m31 ؟

در این مطلب دو گوشی خوب از محصولات سامسونگ را مقایسه کردیم که در بخش‌های زیادی از جمله اندازه، صفحه نمایش، حافظه و پردازنده دست در گردن هم دارند اما از نظر زیبایی ظاهری، تصویربرداری و نگهداری شارژ تفاوت‌هایی دارند.

در کل اگر دیر به دیر به برق دسترسی پیدا می‌کنید و قدرت باتری خیلی برایتان مهم است یا قصد بازی با موبایل خود دارید پیشنهاد ما به شما m31 است که هم باتری بزرگتری دارد و هم نرخ رفرش صفحه بالاتر. اگر هم عملکرد صفحه نمایش زیر نور شدید آفتاب برایتان مهم است یا توجه بیشتری به عکاسی دارید از a32 رضایت بیشتری خواهید داشت.

نظر شما چیست؟

لطفا اگر تجربه ای از خرید a32 یا m31 دارید، در پایین همین مطلب برای پیغام بگذارید تا به کاربران دیگر در انتخاب درست کمک شود.