هر بار که یکی از برند های معروف تولید کننده گوشی هوشمند محصول جدیدی در رده پرچمداران را روانه بازار می کند، کاربران انتظار دارند که، نسل جدید مدلی پیش رفته تر با امکانات بیشتر نسبت به نسل قبلی باشد. نوت ۱۰ پلاس سامسونگ یکی از پرچمداران این برند بود که در بدو ورود با طراحی و ظاهر جذابش نظر مخاطبان را به خود جلب کرد و طرفداران خانواده نوت سامسونگ امیدوار شدند که این بار شگفتی های بیشتری نسبت به نسل های قبلی در انتظارشان باشد، چرا که زمانی که نوت ۹ به بازار عرضه شد، دوستداران این خانواده متوجه شدند که تفاوت خاصی در طراحی و سخت افزار نسبت به نوت ۸ در این مدل ایجاد نشده است.

اما در سال ۲۰۱۹ نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس با بهبود چشم گیری در طراحی، کیفیت نمایشگر، قدرت سخت افزاری و … به میدان رقابت وارد شدند و شرکت سامسونگ ادعا کرده بود که این دستگاه برای صاحبش تنها یک گوشی همراه نخواهد بود، بلکه یک گوشی تخصصی برای بازی، تماشای فیلم و دیگر کاربری ها در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

در این مطلب مزایا و معایب نوت ۱۰ پلاس را بر می شمریم تا ببینیم این مدل مطابق ادعای سامسونگ در همه ی زمینه ها بی اشکال ظاهر شده و توانسته رقبای هم دوره خود را پشت سر بگذارد و یا ایراداتی را در پی داشته که در لیست معایب Note 10 plus ثبت گردیده و سبب نارضایتی کاربران شده اند.

مزایای نوت ۱۰ پلاس : نمایشگر تمام و کمال

این گوشی دارای یک نمایشگر ۶.۸ اینچی از نوع Dynamic Amoled است که پس از رونمایی مشخص شد ، کامل ترین نمونه سامسونگ از یک نمایشگر تمام صفحه را به میدان رقابت پا گذاشته است. این صفحه نمایش بدون هیچ بریدگی تنها با یک نوار باریک در پایین خود، ۹۱ در صد پنل جلویی را به خود اختصاص داده است و دوربین سلفی در یک حفره بسیار کوچک در بالای نمایشگر قرار دارد. این نمایشگر با کورنینگ گوریلا گلس ۶ محافظت می شود و تصاویر را با وضوح ۱۴۴۰ در ۳۰۴۰ و تراکم پیکسلی ۴۹۸ پیکسل بر اینچ نمایش می دهد.

نمایشگر داینامیک امولد به نسبت نمایشگر سوپر امولد نسل قبلی، پیشرفت خوبی برای گلکسی نوت ۱۰ پلاس به همراه داشته است. روشنایی این صفحه نمایش در بیشترین حالت  ۷۹۴ نیت خواهد بود که میزان روشنایی مطلوبی به حساب می آید.

یکی از ویژگی های جذاب دیگر این گوشی در قسمت نمایشگر، داشتن قابلیت Always on است که سبب می شود اطلاعاتی مانند ساعت، تاریخ و … همیشه بر روی نمایشگر قابل مشاهده باشند.

در نهایت این نمایشگر بزرگ و یکپارچه، با کیفیت مطلوب، یکی از همان دلایلی است که بازی کردن و تماشای فیلم با این مدل را لذت بخش می کند و همان چیزی است که کمپانی سامسونگ از آن سخن گفته بود. پس در لیست مزایا و معایب گلکسی نوت ۱۰ پلاس سامسونگ، نمایشگر یکپارچه را در صدر مزایای این مدل قرار می دهیم.

معایب نوت ۱۰ پلاس : نرخ تازه سازی پایین نمایشگر

درست است که به خاطر کیفیت و ابعاد، نمایشگر را از مزایای این مدل در نظر گرفتیم اما یکی از مشکلات نوت ۱۰ پلاس در قسمت نمایشگر، رفرش ریت پایین آن است. عدد رفرش ریت که در واقع نشان دهنده میزان روانی تصاویر در نمایشگر هاست، در این گوشی ۶۰ هرتز است در حالی که عدد معقول نرخ تازه سازی برای یک پرچمدار باید در حالت ایده آل ۱۲۰ و یا حداقل ۹۰ هرتز باشد.

معایب گوشی نوت ۱۰ پلاس : قیمت بالای نمایشگر

شاید با دیدن این عنوان تعجب کرده باشید. چرا که این مورد را معمولا در سایت ها و منابع دیگر نمی بینید. اما از آنجایی که آوافیکس سالها تجربه کاری در حوزه تعمیرات موبایل دارد، دانستن این موضوع را هنگام خرید موبایل ضروری می داند.

قضیه از این قرار است که آسیب پذیرترین قطعه ی گوشی موبایل همین ال سی دی است که ممکن است بر اثر نفوذ آب، پرت شدن از ارتفاع، ضربه خوردن یا مواردی مشابه این آسیب جدی ببیند. از قضا گران ترین قطعه ی گوشی های سامسونگ نیز همین صفحه نمایش است.

بنابراین اگر قیمت صفحه نمایش گوشی را ندانید، ممکن است بعدها با دیدن قیمت آن شوکه شوید و حتی از خیر تعمیر گوشی تان بگذرید. البته امیدواریم هرگز برای گوشی تان اتفاقی نیفتد مخصوصا با این نرخ ارز، اما بهرحال پیشنهاد می کنیم هنگام خرید گوشی نیم نگاهی هم به قیمت ال سی دی آن داشته باشید.

راستی شما می دانید که آوافیکس یک مرکز ارائه دهنده خدمات تعمیر موبایل در محل است؟! یعنی در زمان مورد نظر شما یک تکنسین اعزام می کند تا گوشی تان را در منزل، محل کار یا هر مکان دیگری که بخواهید در حضور خودتان تعمیر کند.

مزایای نوت ۱۰ پلاس : دوربین با کیفیت

گلکسی نوت ۱۰ پلاس از یک دوربین چهار گانه برخوردار است که لنز اصلی، یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی از نوع واید با قابلیت فوکوس خودکار است. لنز بعدی از نوع تله فوتو بوده که امکان فوکوس خودکار، لرزه گیری اپتیکال و زوم ۲ برابری در آن ایجاد شده است. لنز سوم از نوع اولترا واید ۱۶ مگاپیکسلی، با قابلیت Super steady است که میزان نویز در عکس ها را به حداقل ممکن کاهش می دهد و در نهایت یک سنسور TOF تشخیص عمق، که سوژه را بهتر از پس زمینه جدا خواهد کرد، نیز این مجموعه را کامل می کند.

عکس های ثبت شده توسط این دوربین دارای رنگ های جذاب، جزییات بالا و گستره دینامیکی کافی هستند و همین امر لذت عکسبرداری در روز را برای کاربران چند برابر می کند. عکس برداری در شب، با مجموعه دوربین گلکسی نوت ۱۰، با این که نتایج قابل قبولی دارد اما شاید گاهی نتوان به آن صفت عالی داد.

دوربین سلفی استفاده شده در این گوشی یک لنز واید ۱۰ مگاپیکسلی است که نتایج عکسبرداری با آن نیز بسیار خوب است و این لنز هم دارای قابلیت فوکوس خودکار می باشد.

مجموعه لنز های اصلی امکان فیلم برداری ۲۱۶۰،۱۰۸۰ و ۷۲۰ را برای کاربران فراهم می کنند، این در حالی است که دوربین سلفی تنها با کیفیت ۲۱۶۰ فیلم برداری می کند.

رابط کاربری دوربین نیز با داشتن حالت های مختلفی مانند: پانوراما، نایت مود، فود، پیشرفته، استاندارد، فوکوس زنده، ضبط ویدیو، ضبط ویدیو با فوکوس زنده، اسلوموشن و هایپر لپس امکان عکسبرداری و فیلم برداری ویژه ای را برای دارندگان گلکسی نوت ۱۰ پلاس بوجود می آورد.

با ویژگی هایی که بر شمردیم، دوربین را در لیست مزایای نوت ۱۰ پلاس ثبت می کنیم.

مزایای نوت ۱۰ پلاس : سخت افزار قدرتمند

گلکسی نوت ۱۰ پلاس با تراشه اگزینوس ۹۸۲۵ به بازار جهانی و با تراشه اسنپ دراگون ۸۵۵ به بازار چین و آمریکا عرضه شد.  نسخه هایی که دارای تراشه اسنپ دراگون هستند، مسلما سرعت و قدرت بالاتری دارند، اما استفاده از نسل جدید پردازنده اگزینوس نیز سبب شده تا مدل هایی که در بازار جهانی عرضه شده اند نیز عملکرد مطلوبی از خود به جا بگذارند. این تراشه به نسبت نسل قبلی، یعنی اگزینوس ۹۸۲۰ پیشرفت خوبی داشته است.

پردازنده اصلی در این دستگاه یک پردازنده ی ۸ هسته است که پردازنده گرافیکی Mali-G76 MP12 در کنار آن قرار گرفته است. روانی و سرعت پردازش اطلاعات در نوت ۱۰ پلاس در کنار نمایشگر جذاب آن که پیش تر به آن پرداختیم، نوت ۱۰ پلاس را به یک کنسول بازی بی رقیب به نسبت هم دوره هایش تبدیل می کند.

در واقع کاربران می توانند اطمینان داشته باشند که هیچ بازی یا برنامه ای نیست که نوت ۱۰ پلاس از پس آن بر نیاید.

فضای ذخیره اطلاعات در نظر گرفته شده برای این مدل نیز یکی از نقاط قوت آن بر شمرده می شود، چرا که نوت ۱۰پلاس در دو نسخه که هر دو دارای رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه های داخلی ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی است در اختیار کاربران قرار می گیرد. اگر قدری در مورد ویژگی ها پرچمداران تا سال ۲۰۱۹ و حتی پس از آن بدانید متوجه می شوید که کمتر مدلی مجهز به رم ۱۲ گیگ است.

پس در لیست مزایا و معایب نوت ۱۰ پلاس، پکیج سخت افزاری خوب را در ستون مزایا قرار می دهیم.

مزایای نوت ۱۰ پلاس : کارت حافظه جانبی

همان طور که در قسمت قبلی اشاره کردیم، فضای ذخیره اطلاعات در گوشی Note 10 plus می تواند نیاز بسیاری از کاربران را پوشش داده و رضایت آن ها نیز کسب کند. اما اگر شما از آن دسته افرادی هستید که هیچ چیز را از حافظه پاک نمی کنید و گوشی هوشمند مثل صندوقچه ذخیره اطلاعات شماست، خوب است بدانید که گلکسی نوت ۱۰ پلاس دارای درگاه کارت حافظه میکرو اس دی است و این امکان را برای افراد فراهم می کند که با استفاده از یک کارت حافظه جانبی هیچ نگرانی برای کمبود جا نداشته باشند.

در دوره ای که بسیاری از گوشی های هوشمند و حتی پرچمدارانی مانند آیفون ها، مدت هاست که درگاه کارت حافظه جانبی را حذف کرده اند، برخورداری از این امکان، بسیاری از طرفداران سامسونگ را خوشحال می کند.

معایب نوت ۱۰ پلاس : باتری معمولی

پرچمداران به جهت داشتن نمایشگر های بزرگ و با کیفیت و سخت افزار قدرتمند، معمولا به باتری هایی با ظرفیت مناسب نیاز دارند تا انرژی مورد نیاز برای استفاده از گوشی هوشمند، در طول روز و حین فعالیت های مختلف تامین شود.

در لیست مزایا و معایب نوت ۱۰ پلاس، باتری را می توان در رده مشکلات نوت ۱۰ پلاس قرار داد. این گوشی یک باتری ۴۳۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد که تست های مقاومت باتری انجام شده بر روی آن نشان می دهد، دوام کلی این باتری در طول فعالیت های معمول روزمره ۱۰۷ ساعت خواهد بود. در تست های اختصاصی انجام شده نیز دوام این باتری در مکالمه پیوسته حدود ۳۴ ساعت، برای وبگردی حدود ۱۲ ساعت و در تماشای پیوسته فیلم حدود ۱۸ ساعت ارزیابی شده است.

این نتایج نشان می دهد که در زمان استفاده از اینترنت مقاومت باتری به صورت چشم گیری کاهش یافته است و کارشناسان معتقدند به طور کلی باتری ۴۳۰۰ میلی آمپر ساعتی  برای تامین نمایشگر نوت ۱۰ پلاس مناسب

نیست و بهتر است که شرکت سامسونگ در نسل های بعدی برای گوشی های هوشمندی که چنین نمایشگر های پر مصرفی دارند از باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت استفاده کند.

در جعبه این گوشی نیز یک شارژر ۲۵ واتی قرار دارد، در صورتی که نوت ۱۰ پلاس امکان شارژ شدن با شارژر ۴۵ واتی را نیز داراست. پس در واقع می توان گفت جای شارژر فست شارژ ۴۵ واتی نیز در جعبه این گوشی خالی است. پس متوجه می شویم که یکی از مشکلات نوت ۱۰ پلاس که می تواند برای کاربران پر مصرف، درد سر ایجاد کند، طول عمر بسیار متوسط باتری است.

مزایای نوت ۱۰ پلاس : اسپیکر استریو

داشتن اسپیکر استریو در چندین سال اخیر به یکی از ملزومات پرچمداران تبدیل شده است. در واقع فکر کردن به پرچمداری که نتواند کیفیت صدای خوبی را به نمایش بگذارد، امکان پذیر نیست. گلکسی نوت ۱۰ پلاس نیز به عنوان نماینده قدرتمند سامسونگ در ۲۰۱۹ به وسیله اسپیکر اصلی که در لبه پایین بدنه قرار دارد و اسپیکر دومی که شرکت تولید کننده با ظرافت بسیار در لبه باریک بالایی جا داده است، می تواند صدای بی نظیری را پخش کند.

صدای تولید شده توسط این مدل، بسیار شفاف و رسا و عاری از هر نویزی است، اما علاوه بر حضور این دو اسپیکر در بالا پایین، کارگذاری یک میکروفون در جلو سبب شده که پخش صدای سه سویه، میزان واقعی بودن را بیش از پیش کند.

کاربران نه تنها می توانند از صدای بی نظیر دستگاه بهره ببرند بلکه با ایرباد های AKG که منطبق با تکنولوژی این گوشی طراحی و تولید شده، می توانند این لذت را دو چندان کنند.

بهتر است بدانید که در سالی که گلکسی نوت ۱۰ پلاس به میدان رقابت پا گذاشت، هیچ کدام از رقبا در پخش صدا به پایش نمی رسیدند.

معایب نوت ۱۰ پلاس : ابعاد بزرگ و خوش دست نبودن

با این که نمایشگر بزرگ یکی از ویژگی های خوب نوت ۱۰ پلاس است اما بدنه بزرگ با ابعاد ۱۶۲.۳ در ۷۷.۲ در ۷.۹ میلی متری و وزن ۱۹۶ گرمی آن باعث شده که آنچنان گوشی خوش دستی نباشد و در وحله اول کاربران امکان کار کردن با یک دست با گوشی را نداشته باشند، پس از آن نیز بعد از مدتی در دست داشتن نوت ۱۰ پلاس احساس خستگی کنند.

معایب نوت ۱۰ پلاس : کندی حسگر اثر انگشت

عملکرد حسگر اثر انگشت را نمی توان در این مدل غیر قابل قبول ارزیابی کرد اما  آن را از مشکلات نوت ۱۰ پلاس می دانیم، چرا که حسگر اثر انگشت رقبای این مدل، در بازار عملکرد بسیار بهتری دارند و می توان گفت که این گوشی هوشمند در زمینه سرعت اسکنر اثر انگشت از رقبا  جا مانده است.

معایب نوت ۱۰ پلاس : جای خالی جک ۳.۵ میلیمتری هدفون

حذف جک ۳.۵ میلیمتری هدفون را در بسیاری برندها و مدل های تازه نفس آن ها، مشاهده کرده ایم اما پرچمداران سامسونگ تا قبل از نوت ۱۰ پلاس به جک ۳.۵ میلیمتری وفادار بودند. عرضه این گوشی به بازار نشان داد که جک هدفون در خانواده نوت نیز دیگر حضور نخواهد داشت و باید از آن خداحافظی کرد. به همین سبب استفاده از هدفون های قدیمی نیز دیگر امکان پذیر نیست.

مزایای نوت ۱۰ پلاس : ضد آب و گرد و غبار

بدنه نوت ۱۰ پلاس در پشتو  جلو به وسیله گوریلا گلس محافظت می شود و فریم آلمینیومی دور نیز مقاومت کافی را دارد. اما از مقاومت این مدل که بگذریم، نوت ۱۰ پلاس دارای گواهینامه IP68 است که نشان می دهد این گوشی هوشمند در برابر گرد غبار مقاوم بوده و تا عمق ۱.۵ متری برای ۳۰ دقیقه نیز خاصیت ضد آبی خود را حفظ می کند.

مزایای نوت ۱۰ پلاس : قلمی با ویژگی های جدید

اگر شناخت کلی نسبت به گوشی های هوشمندی که توسط سامسونگ تولید می شوند داشته باشید، حتما می دانید که سری نوت علاوه بر این که پرچمداران بی نظیری تولید می کند دارای یک ویژگی منحصر به فرد در مقایسه با باقی رتبه اولی های سامسونگ، به عنوان مثال مدل های خانواده S می باشد. این ویژگی جذاب چیزی نیست جز قلم اس پن مشهور خانواده نوت که از اولین روز های تولد گوشی های نوت همراه با آن ها به بازار عرضه شد.

قلم اس پن، امکانات جالب و متفاوتی را در اختیار کاربران قرار می دهد. در نسل های گذشته، کاربران علاوه بر نوشتن و طرح زدن با این قلم، می توانستند از آن به عنوان شاتر دوربین استفاده کنند و در حالی که قلم و گوشی چند متر از هم فاصله دارند با فشردن دکمه قلم عکس بگیرند و بین اسلاید های مختلف موجود حرکت کرده و حتی اسکرین شات بگیرند.

یکی از نوآوری های جدیدی که اس پن نوت ۱۰ پلاس داراست و مجهز شدن به ژیروسکوپ سبب آن شده است، امکان دادن دستور های مختلف به گوشی با حرکت دادن قلم است. مثلا کاربران با دادن دستور های حرکتی متفاوتی به صورت افقی و عمودی می توانند در گالری میان عکس های خود بچرخند، حالت عکسبرداری دوربین سلفی را تغییر دهند و یا صدای دستگاه را کم و زیاد کنند.

یکی از جذابیت های دیگر این قلم، ویژگی Air Doodle است که به کاربران این امکان را می دهد تا حین فیلم برداری و عکس برداری، بر روی سوژه ی مورد نظر، طرح های دلخواه بکشند. ماژول TOF موجود در نوت ۱۰ باعث می شود تا طرح ها در تمام مدت فیلم، سوژه را دنبال کنند.

به جرئت می توان گفت که رونمایی از گلکسی نوت ۱۰ و سخن گفتن از جذابیت های اس پن آن، تعداد مشتاقان داشتن این گوشی هوشمند را افزایش داد.

معایب نوت ۱۰ پلاس : قیمت بالا

با این که همیشه پرچمداران بالا ترین قیمت را در بازار دارند و این برای همگان قابل قبول است، اما این قیمت بالا باید با امکاناتی که گوشی هوشمند ارائه می کند، همخوانی داشته باشد. در زمان عرضه نوت ۱۰ پلاس قیمت آن ۱۰۹۹ دلار بود که با توجه به ایراداتی که به این مدل وارد بود، بسیاری آن را معقول نمی دانستند پس قیمت بالا را می توان از معایب Note 10 plus  دانست.

بالاخره گوشی نوت ۱۰ پلاس سامسونگ خوب است یا نه؟ بخریم یا نه؟

در این مطلب با بر شمردن مزایا و معایب نوت ۱۰ پلاس، اطلاعات بسیاری راجع به آن کسب کردیم و نقاط ضعف و قوت آن برای ما مشخص شد. این گوشی در زمان عرضه خود طرفداران بسیاری داشت و از جوانب مختلفی بر رقبا غلبه کرد اما کاربران با توجه به نیاز های خود و امکانات این گوشی باید تصمیم به خرید آن بگیرند.

توصیه ما این است اگر با ابعاد بزرگ گوشی مشکلی ندارید، باقی معایبش آنقدر جدی نیستند که شما چشمتان را روی صفحه نمایش عالی، دوربین با کیفیت و سخت افزار قدرتمند note 10 plus ببندید؛ مخصوصا اگر امکانات قلمبرای شما کاربرد داشته باشد، انتخاب مناسبی به نظر می رسد.

در این مطلب مزایا ، معایب و مشکلات گوشی سامسونگ نوت ۱۰ پلاس بررسی شد. اگر شما نیز تجربه ای در استفاده از این گوشی دارید ، لطفا برای ما پیام بگذارید تا با بروزرسانی این مطلب سایر کاربران نیز راهنمایی شوند.

سوالات متدوال

مزایا و معایب صفحه نمایش گوشی نوت ۱۰ پلاس چیست؟

نمایشگر بزرگ و یکپارچه، با کیفیت مطلوب، یکی از همان دلایلی است که بازی کردن و تماشای فیلم با این مدل را لذت بخش می کند اما نرخ تازه سازی در این گوشی ۶۰ هرتز است در حالی که عدد معقول نرخ تازه سازی برای یک پرچمدار باید در حالت ایده آل ۱۲۰ و یا حداقل ۹۰ هرتز باشد.

مزایا و معایب پردازنده گوشی نوت ۱۰ پلاس چیست؟

گلکسی نوت ۱۰ پلاس با تراشه اگزینوس ۹۸۲۵ به بازار جهانی و با تراشه اسنپ دراگون ۸۵۵ به بازار چین و آمریکا عرضه شد.  نسخه هایی که دارای تراشه اسنپ دراگون هستند، مسلما سرعت و قدرت بالاتری دارند، اما استفاده از نسل جدید پردازنده اگزینوس نیز سبب شده تا مدل هایی که در بازار جهانی عرضه شده اند نیز عملکرد مطلوبی از خود به جا بگذارند.

مزایا و معایب دوربین گوشی نوت ۱۰ پلاس چیست؟

عکس های ثبت شده توسط این دوربین دارای رنگ های جذاب، جزییات بالا و گستره دینامیکی کافی هستند و همین امر لذت عکسبرداری در روز را برای کاربران چند برابر می کند. عکس برداری در شب، با مجموعه دوربین گلکسی نوت ۱۰، با این که نتایج قابل قبولی دارد اما شاید گاهی نتوان به آن صفت عالی داد.

معایب گوشی نوت ۱۰ پلاس از نظر باتری و سرعت شارژ چیست؟

در لیست مزایا و معایب نوت ۱۰ پلاس، باتری را می توان در رده مشکلات نوت ۱۰ پلاس قرار داد. این گوشی یک باتری ۴۳۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد. در جعبه این گوشی نیز یک شارژر ۲۵ واتی قرار دارد، در صورتی که نوت ۱۰ پلاس امکان شارژ شدن با شارژر ۴۵ واتی را نیز داراست.

آیا گوشی نوت ۱۰ پلاس سامسونگ ضدآب است؟

نوت ۱۰ پلاس دارای گواهینامه IP68 است که نشان می دهد این گوشی هوشمند در برابر گرد غبار مقاوم بوده و تا عمق ۱.۵ متری برای ۳۰ دقیقه نیز خاصیت ضد آبی خود را حفظ می کند.

مهم ترین مزایا و نقاط قوت نوت ۱۰ پلاس کدام موارد هستند؟

صفحه نمایش عالی، دوربین با کیفیت ، سخت افزار قدرتمند و قلم حرفه ای نوت ۱۰ پلاس را می توان مهم ترین نقاط قوت این گوشی معرفی کرد.

مهم ترین معایب و نقاط ضعف نوت ۱۰ پلاس کدام موارد هستند؟

نرخ تازه سازی پایین نمایشگر ، قیمت بالای صفحه نمایش و بزرگی گوشی نقاط ضعف این گوشی محسوب می شوند.

من یک بلاک متنی هستم، روی دکمه ویرایش کلیک کنید تا این متن را تغییر دهید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.