در این مطلب به بررسی مزایا ، معایب و مشکلات گوشی سامسونگ s20 fe بر اساس تجربیات و نظرات کاربران، خریداران و کارشناسان می پردازیم تا ببینیم آیا این پرچمدار اقتصادی سامسونگ ارزش خرید دارد یا نه؟!

Galaxy S20 FE با عنوان پرچمدار اقتصادی سامسونگ در سال ۲۰۲۰ مشهور شد! در عبارتِ “پرچمدار اقتصادی” نوعی تناقض دیده می شود چرا که پرچمداران معمولا توجهی به بودجه و هزینه ندارد و اقتصادی نیز واژه ای است که معمولا همراه میان رده ها و پایین رده ها دیده می شود. بهرحال در کنار تمام عجایب دنیا در سال ۲۰۲۰ این عبارت عجیب احتمالا از اهمیت کمتری دارد و خیلی سریع از آن عبور می کنیم.

در واقع افرادی که می خواستند یک گوشی از خانواده خوشنام S داشته باشند اما نمی خواستند که هزینه های بسیار گزاف پرچمداران جدید این خانواده را بپردازند، توجهشان به s20 fe جلب شد. اما آیا در واقعیت نیز این گوشی حس و حال سری s را دارد؟ این سوالی است که پاسخ آن را در ادامه این مطلب خواهید یافت، بنابراین پیشنهاد می کنیم همراه ما باشید.

در این مطلب به بررسی هزینه های تعمیرات احتمالی s20 fe نیز خواهیم پرداخت. البته شاید به نظرتان توجه به این مورد غیر ضروری باشد آنهم در همین ابتدای کار که تازه دارید به خریدن این گوشی فکر می کنید! اما از نظر آوافیکس که یک سایت ارائه دهنده خدمات تعمیر موبایل است، توجه به هزینه های تعمیر یک گوشی در هنگام خرید آن بسیار مهم است چرا که مرگ همیشه برای همسایه نیست!

معایب گوشی سامسونگ s20 fe : قاب پشت پلاستیکی و حاشیه های ضخیم نمایشگر

اینکه بررسی مزایا و معایب سامسونگ s20 fe را با ذکر یک عیب آن شروع کردیم، بخاطر کم لطفی به این گوشی نیست بلکه معمولا مشخصات یک گوشی را با بررسی ظاهر آن شروع می کنند چرا که در اولین دیدار، افراد معمولا به ظاهر یک گوشی توجه می کنند.

یکی از اولین تفاوت های s20 fe با سایر اعضای خانواده اش مواد استفاده شده برای قاب پشتی گوشی است. در حالی که S20 و S20+ از شیشه برای قاب پشتی استفاده می‌کنند، پنل پشتی S20 FE پلاستیکی است. اگرچه تفاوت پلاستیک و شیشه از زمین تا آسمان است، اما پلاستیک به کار رفته در S20 FE اصلا حس یک گوشی بی‌کیفیت را با کاربر نمی‌دهد و می توان از آن چشم پوشی کرد.

در واقع زمانی که از زاویه خانواده سری S20 به s20 fe نگاه کنیم، این قاب پشت پلاستیکی وصله ناجور به نظر می رسد وگرنه باقی میان رده های هم قیمت این گوشی در سری های A و M نیز بدنه پلاستیکی دارند. البته فریم این گوشی مثل سایر اعضای خانواده آلومینیومی که باز جای شکرش باقیست.

در مورد پلاستیکی بودن قاب پشت s20 fe اگر بخواهیمی نیمه پر لیوان را ببینیم باید بگوییم مزیتش این است که احتمال شکستن قاب پشت در ضربات احتمالی کمتر است و از طرف دیگر کمک می کند که وزن گوشی کمتر باشد.

حاشیه ضخیم نمایشگر یکی دیگر معایب گوشی s20 fe از نظر کارشناسان و کاربران ریزبین است. حاشیه سیاه اطراف نمایشگر این گوشی بیش از حد ضخیم نیست، اما از آنجایی که این طفلک با s20 های دیگر مقایسه می شود، در مقابل حاشیه های ظریف آنها حاشیه های s20 fe به چشم می آید و یک جورایی توی ذوق می زند.

مزایای گوشی سامسونگ s20 fe : نمایشگر سوپر آمولد با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز

از آنجایی که سامسونگ بسیاری از میان رده هایش را نیز به نمایشگر های آمولد مجهز کرده است شاید این مورد خیلی به چشمتان نیاید و به نظرتان آنچنان مزیت هم نباشد، اما به نظر ما نمایشگر سوپر آمولد را همچنان می توان جزو مزایای یک گوشی شمرد؛ مخصوصا که از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز بهره برده و این یعنی انیمیشن‌ها و اسکرول کردن صفحه ها روان تر است و تماشای فیلم و بازی کردن تجربه لذت‌بخش تری برای شما رقم خواهد زد.

روشنایی عالی، رنگ های زنده و زاویه دید کاملاً خوب و مناسب از ویژگی های نمایشگر ۶.۵ اینچی s20 fe است. رزولوشن ۱۰۸۰P این نمایشگر در مقابل رزلوشن ۱۴۴۰p گوشی S20 کم به نظر می رسد اما توجه داشته باشید که اگر از نرم افزار های متفرقه حتی در فریم ریت Hz 120 استفاده کنید ، خود گوشی وضوح صفحه نمایش را به ۱۰۸۰p محدود خواهد کرد.

حواستان به قیمت بالای ال سی دی s20 fe نیز باشد!

همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم، می خواهیم s20 fe را از نظر هزینه های تعمیرات احتمالی نیز بررسی کنیم و معمولا اولین مشکلی که ممکن است برای گوشی شما پیش بیاید شکستن یا سوختن ال سی دی در اثر ضربه، نفوذ مایعات (مانند آب و الکل) و … است.

شاید دلتان نخواهد همین ابتدای کار به خرابی گوشی فکر کنید و از این قسمت بگذرید، اما به نظر آوافیکس توجه به هزینه های تعمیر مخصوصا قیمت ال سی دی یک گوشی بسیار مهم است و بی توجهی به این موضوع ممکن است خدای ناکرده به شما شوک بزرگی در مدت زمان کوتاهی وارد کند. (البته امیدواریم بلا به دور باشد مخصوصا با این قیمت های ال سی دی در بازار ایران!)

اگر به اندازه ی کافی اهمیت موضوع را برای شما روشن کرده ایم، پیشنهاد می کنیم برای مشاهده قیمت ال سی دی s20 fe روی لینک زیر کلیک کنید.

راستی گفته بودیم که آوافیکس یک سایت ارائه دهنده خدمات تعمیرات موبایل در محل کار یا منزل شما است؟!

پردازنده ی s20 fe جزو معایب این گوشی محسوب می شود یا مزایایش؟

این مورد به یک پرسش تبدیل شده است چرا که s20 fe روی کاغذ یک چیز است و در عمل چیز دیگر! قضیه از این قرار است که s20 در دو مدل ۴G و ۵G عرضه شده است. نسخه ۴G به پردازنده Exynos 990 و نسخه ۵G به یک پردازنده Snapdragon 865 مجهز شده است. تا اینجای کار می بینیم که نسخه ۵G این گوشی از پردازنده ای استفاده می کند که Galaxy S20 plus از آن بهره می برد اما مشکل کجاست؟

مشکل آنجاست که این گوشی با پردازنده یکسان با  Galaxy S20+ و یا Galaxy Z Fold عملکرد کند تری دارد و مشکل مهم تر اینکه هر دو نسخه s20 fe در طول استفاده اصطلاحا داغ می شوند!

داغ کردن گوشی سامسونگ s20 fe

گرم شدن بیش از حد یا اصطلاحا داغ کردن s20 fe مشکل شایعی است که توسط بسیاری از کاربران s20 fe مخصوصا نسخه ۴G آن در سایت های مختلف گزارش شده است. بسیاری از کاربران این مشکل را ناشی از پردازنده اگزینوس می دانستند در حالی که کاربرانِ نسخه ی ۵G نیز از داغ کردن گوشی شاکی هستند در حالی در این گوشی خبری از اگزینوس نیست که تقصیرها را گردن آن بیندازند.

در هر صورت مشکل داغ کردن گوشی s20 fe آنقدر شایع و جدی شده است که تصمیم گرفتیم یک مطلب را برای بررسی و روش های حل این مشکل اختصاص دهیم.

مزایای گوشی سامسونگ s20 fe : اندروید ۱۰ با ۳ سال پشتیبانی نرم‌افزاری

گلکس S20 FE با اندروید ۱۰ و رابط کاربری OneUI 2.5 عرضه شده که از این نظر شبیه به سایر اعضای خانواده اش است. از طرف دیگر سامسونگ برای این پرچمدار اقتصادی! جدیدش سنگ تمام گذاشته و قول قول ۳ سال پشتیبانی نرم‌افزاری را داده یعنی کاربران می‌توانند تا اندروید ۱۳ را در سال ۲۰۲۳ دریافت کنند که همین موضوع باعث فخر فروشی s20 fe به برخی هم قیمت هایش شده است.

مزایای گوشی سامسونگ s20 fe : دوربین سه گانه با کیفیت فوق العاده

سامسونگ S20 FE را به دوربین سه‌گانه شامل لنز‌های واید و الترا واید ۱۲ مگاپیکسلی و یک لنز ۸ مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکال ۳ برابری مجهز کرده که ماژول اصلی دقیقا شبیه S20 و S20 plus است.

که در مقایسه با دوربین زوم ۶۴ مگاپیکسلی S20 و S20 Plus چندان جذاب جلوه نکند، اما در نظر داشته باشید که سامسونگ در مدل‌های گران‌قیمت‌تر، از رزولوشن بالاتر برای کات زدن تصویر استفاده می‌کند ولی در مدل FE واقعا دوربین روی سوژه زوم می‌کند.

از طرف دیگر دوربین جلوی f20 fe مجهز به یک لنز ۳۲ مگاپیکسلی Quad Bayer که شاید باورتان نشود اما در مقایسه با لنز ۱۰ مگاپیکسلی S20 و S20+ پیشرفت بزرگی به حساب می‌آید. بنابراین کاربران s20 fe می توانند با عکس های سلفی شان حسابی پز بدهند و فخر بفروشند و فکر میکنم دیگر لازم نباشد به جایگاه و اهمیت عکس های سلفی در دنیای امروز اشاره ای داشته باشیم!

البته گلکسی s20 fe فقط روی کاغذ انقدر قدر نیست و در عمل نیز با عکس‌هایی فوق‌العاده اش مخصوصا در نور طبیعی روز و با دوربین اصلی باعث رضایت و حتی شگفتی خریدارانش شده است. در محیط‌های کم‌نور و در شب، تصاویر ثبت شده کمی نویز بیشتر و جزئیات کمتر دارد که البته کاملا طبیعی است.

فیلم‌برداری در این گوشی با کیفیت ۴K و سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه انجام می‌شود. لنز اصلی، لنز فوق عریض و لنز تله‌فوتو هم همین قابلیت را دارند و می‌توانید فیلم‌های خوبی بگیرید.

آیا گوشی سامسونگ s20 fe واقعا ضد آب است؟

گوشی سامسونگ s20 fe با داشتن گواهینامه IP68 مدعیست که در برابر آب و ذرات گرد و غبار مقاوم است. اما آیا واقعا مقاوم است؟ این مقاومت در چه حدی است؟ این دو سوال را نه فقط در مورد s20 fe بلکه در مورد تمام گوشی های هوشمندی که مدعی ضد آب بودن هستند، باید پرسید و به دنبال یک پاسخ قطعی باید بود وگرنه ممکن است با اعتماد به این گواهی مجبور به پرداخت هزینه های گزافی شوید!

اگر ما بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم باید بگوییم که طی سالها فعالیت آوافیکس در بازار تعمیرات موبایل بارها و بارها شاهد این بودایم که گوشی های ضدآب چه آیفون و چه پرچمداران سامسونگ، در اثر نفوذ مایعات (مخصوصا الکل پس از کرونا) دچار آسیب های مختلفی از جمله سوختن ال سی دی، خرابی باتری و سوکت شارژ، مشکلات بوردی اانند پرش آنتن و … شده اند و صاحبانشان در بهت و شگفتی مجبور به پرداخت هزینه های میلیونی گشته اند.

البته هنوز هم افرادی هستند که در مقابل این توصیه ی ما مقاومت به خرج می دهند که این چنین نیست و من فلان گوشی ام را در استخر برده ام و بهمان گوشی را زیر شیر آب با اسکاج شسته ام؛ اما باید بگوییم اولا که معلوم نیست فلان گوشی و بهمان گوشی واقعا سالم بمانند و ثانیا شاید شما به اندازه آنها خوش شانس نباشید.

باتری سامسونگ s20 fe جزو معایب این گوشی محسوب می شود یا مزایایش؟

این مورد نیز به یک پرسش تبدیل شده است چرا که S20 FE مانند S20+ و Note 20 Ultra به یک باتری بزرگ ۴۵۰۰ میلی آمپری مجهز شده است و با توجه به نبود نمایشگر ۱۴۴۰P در s20 fe انتظار می رود عملکرد فوق العاده ای داشته باشد؛ اما متاسفانه مشکلات باتری نیز در میان شکایات کاربران و خریداران این گوشی دیده می شود.

به نظر می رسد بین مشکلات باتری این گوشی با داغ کردن آن رابطه ای وجود داشته باشد که بسیاری از کاربران امیدوارند با آپدیت های نرم افزاری برطرف شوند، اما هنوز سامسونگ در این مورد اظهار نظری نکرده است.

مشکلات ثانویه گوشی سامسونگ s20 fe

ممکن است با خواندن عنوان فوق نگران یا حتی عصبانی شده باشید که مگر گوشی s20 fe چقدر مشکل دارد که پس ذکر معایب بالا تازه رسیده ایم به مشکلات ثانویه! اما خواهش میکنم زود قضاوت نکنید و نگران نباشید چرا که منظور ما از مشکلات ثانویه یک گوشی، صرفا بیان مشکلاتی است که ممکن است شما در طول زمان کار با یک گوشی با آنها مواجه شوید و در واقع بروز آنها به هیچ وجه قطعی نیست. این مشکلات معمولا آنقدر جدی نیستند و معمولا به خاطر نقاط ضعف خود گوشی پیش نمی آیند.

به عبارت دیگر بهتر است بگوییم که منظورمان از مشکلات ثانویه چیزی مانند عوارض داروهاست که در بروشورهای آنها می نویسند. یعنی ممکن است فقط یکبار در یک قرن برای یک نفر در کل دنیا پیش بیاید اما شرکت محترم داروسازی آن را جزو عوارض احتمالی دارو می نویسد ولو با احتمال صفر! به همین دلیل است که شما اگر عوارض یک قرص استامینوفن معمولی را نیز بخوانید، حاضرید هر دردی را تحمل کنید اما یکدانه از این سم مهلکِ کشنده نخورید.

در مورد s20 fe طفلکیِ سامسونگ نیز همین است و مشکلاتی که در ادامه مطلب خواهیم گفت، ممکن است هیچ وقت برای گوشی شما اتفاق نیفتند و اگر هم افتاد، معمولا آنقدر جدی نیستند و با راهکارهای ارائه شده زیر هر مشکل به راحتی برطرف می شوند. بنابراین در حال حاضر اصلا جای نگرانی وجود ندارد!

مشکلات کار نکردن یا ضعیف بودن تاچ گوشی سامسونگ s20 fe

  • اگر به تازگی روی صفحه نمایش گلس نصب کرده اید، پیشنهاد می کنیم آن را بردارید و مجددا تاچ گوشی را امتحان کنید.
  • بررسی کنید که دمای گوشی بیش از حد زیاد نشده باشد، در مواردی داغ شدن گوشی باعث کار نکردن تاچ صفحه می شود.
  • به دقت بررسی کنید که آثاری از چربی و رطوبت روی صفحه نمایش s20 fe نباشد؛ زیرا یکی از اصلی ترین دلایل کار نکردن تاچ صفحه نمایش همین مورد است.
  • آپدیت نکردن سیستم عامل به مدت طولانی می تواند باعث بروز مشکلات مختلفی از جمله کار نکردن تاچ باشد.
  • در برخی موارد اطلاعات معیوب و مخرب کش پارتیشن می تواند بر عملکرد تاچ موثر باشد؛ بنابراین پیشنهاد می کنیم کش را پاک کنید.
  • یک اختلال جزئی نرم افزاری نیز می تواند عامل درست کار نکردن تاچ صفحه نمایش باشد. بنابراین یک ریست سخت افزاری پیشنهاد می شود.
  • در مورادی نیز گزارش شده است که با خاموش کردن power saving mode مشکل تاچ s20 fe برطرف شده است.
  • گاهی این مشکل به دلیل فعال کردن گزینه screen sharing و اشتراک گذاری صفحه نمایش با دستگاه دیگر پیش می آید و با غیرفعال کردن این گزینه رفع خواهد شد.
  • گاهی مشکل کار نکردن تاچ گوشی s20 fe در اثر مشکلات سخت افزاری است که باید توسط یک تکنسین عیب یابی شود.
  • اگر همچنان مشکل کار نکردن تاچ صفحه نمایش در گوشی پابرجاست، احتمال آسیب دیدگی ال سی دی بر اثر ضربه، فشار، آب خوردگی و … بیشتر می شود. در این شرایط برای حل مشکل ال سی دی باید تعویض گردد.

مشکلات سنسور اثر انگشت در گوشی سامسونگ s20 fe

  • قبل از هرچیز از تمیز و خشک بودن انگشتتان مطمئن شوید زیرا رطوبت و چربی می تواند در تشخیص اثر انگشت شما اختلال ایجاد کند.
  • سپس از تمیز بودن اسکنر اثر انگشت در پشت گوشی مطمئن شوید، پیشنهاد می کنیم از یک دستمال نرم و خشک برای تمیز کردن آن استفاده کنید.
  • پر بودن حافظه گوشی نیز می تواند بر عملکرد سنسور اثر انگشت موثر باشد.
  • پیشنهاد می کنیم یکبار اثر انگشت ثبت شده را حذف کنید و مجددا ثبت کنید.
  • انگشت خود را هنگام قرار دادن روی سنسور کمی فشار دهید.
  • به جای اینکه چند اثر انگشت ثبت کنید، یک اثر انگشت را چند بار ثبت کنید.
  • اگر آپدیت جدیدی وجود دارد، سیستم عامل را بروز رسانی کنید.
  • اگر انگشت شما زخم شده است، می تواند علت عملکرد نادرست همین موضوع باشد.
  • ممکن است یک اختلال نرم افزاری پیچیده عامل مشکل باشد که با ریست فکتوری برطرف شود. البته توجه داشته ابتدا بکاپ بگیرید.

مشکلات ضعیف بودن آنتن دهی و اینترنت سیم کارت در گوشی s20 fe

  • مسیر Settings -> Connections -> Mobile networks -> Network operators را دنبال کنید و روی Select automatically ضربه بزنید.
  • یکبار حالت هواپیما را فعال کنید، چند ثانیه صبر کنید و مجددا آن را غیرفعال کنید.
  • اگر خارج از کشور هستید، حتما سرویس رومینگ را روشن کنید.
  • سیم کارت را به دقت بررسی کنید که آثاری از خراشیدگی یا شکستگی روی آن مشاهده می شود یا خیر. ممکن است سیم کارت سوخته باشد. همچنین پیشنهاد می کنیم سیم کارت را در گوشی دیگر امتحان کنید.
  • ممکن است سیم کارت به درستی در سینی سیم کارت قرار نگرفته باشد و یا سینی سیم کارت دچار مشکلاتی شده باشد.
  • مشکلات شبکه ارائه دهنده خدمات سیم کارت شما (همراه اول، ایرانسل و …) نیز یکی دیگر از احتمالاتی است که در این مورد باید در نظر گرفته شود.

مشکلات وصل نشدن و قطع شدن وای فای گوشی سامسونگ s20 fe

  • اگر وای فای را با گوشی های دیگر به اشتراک گذاشته اید و برای اتصال به مشکل برخورده اید، اتصال چند گوشی به وای فای را قطع کنید.
  • ممکن است رمز WiFi را بر روی گوشی اشتباه وارد کرده باشید، دوباره رمز عبور را وارد و اتصال را بررسی کنید.
  • گاهی اوقات ممکن است مشکل پیش آمده بر اثر خرابی دستگاه مودم و یا نصب نادرست برنامه وای فای بر روی گوشی باشد.
  • ممکن است تنظیمات اینترنت بر روی گوشی و یا مرورگرهای گوشی تغییر و ایجاد مشکل کند، تنظیمات اینترنت را بررسی کنید.
  • گاهی اوقات وجود مشکل در سایت و یا برنامه مشکل اتصال را ایجاد می کنند.
  • ممکن است آپدیت کردن سیستم عامل بتواند مشکل اتصال به وای فای را بر طرف کند.
  • مطمئن شوید که تنظیمات شبکه در اتصال شما تغییر نکرده است، تغییر تنظیمات می تواند در اتصال WiFi مشکل ایجاد کند.

مشکلات بلوتوث در گوشی سامسونگ s20 fe

  • مطمئن شوید که این اختلال به دلیل ورژن بلوتوث دو دستگاه نباشد.
  • مطمئن شوید مشکل آنتن بلوتوث در گوشی شما وجود ندارد.
  • گاهی اوقات گوشی قادر به پشتیبانی از نسخه موجود بر روی آن نیست و مشکل اتصال را بوجود می آورد.
  • مطمئن شوید مشکل سخت افزاری بر روی گوشی وجود ندارد و این مشکل را بوجود نیاورده است.
  • این احتمال وجود دارد که با پاک کردن اطلاعات ذخیره شده برنامه ها بر روی حافظه Cache مشکل اتصال بلوتوث برطرف شود آن را امتحان کنید.
  • اگر قصد انتقال حجم زیادی از اطلاعات را به وسیله بلوتوث دارید، آن ها را دز چند مرحله انتقال دهید.
  • مشکلات کوچک مربوط به بلوتوث را می توان با یک راه اندازی مجدد برطرف کرد. این روش را امتحان کنید.
  • در این مورد، ممکن است آپدیت نشدن برنامه های پیش فرض و سیستم عامل دلیل بروز این مشکل باشند. شرایط آپدیت آن ها را بررسی کنید اگر نیاز به آپدیت است آن را انجام دهید.
  • مطمئن شوید ویژگی بلوتوث را به صورت دستی غیر فعال نکرده اید.
  • ممکن است قابلیت اتصال گوشی شما برای دستگاه های دیگر پنهان شده باشد و همین، دلیل عدم اتصال بلوتوث گوشی شما به سایر گوشی است.
  • وجود ویروس در هر کدام از گوشی هایی که به وسیله بلوتوث به یکدیگر متصل شده اند می تواند مشکل اتصال را بوجود بیاورند.
  • ممکن است گوشی ها فاصله زیادی از هم دارند و نمی توانند به یکدیگر متصل شوند.
  • غیر فعال کردن برخی از ویژگی ها که از طریق بلوتوث اشتراک گذاری می شوند، می تواند دلیل بروز مشکل اتصال باشند.
  • این مشکل ممکن است مربوط به گوشی باشد که می خواهید به آن متصل شوید، اتصال گوشی خود را با یک گوشی دیگر امتحان کنید.
  • مطمئن شوید اتصال گوشی به درستی انجام شده است.

مشکلات کند شدن و هنگ کردن گوشی s20 fe

  • گاهی یک اختلال جزئی نرم افزاری عامل مشکل است که با ری استارت کردن گوشی حل خواهد شد.
  • پاک کردن کش سیستم نیز در موارد بسیاری برای حل مشکل موثر است مخصوصا اگر مدت زیادی است که این کار را انجام نداده اید.
  • بررسی کنید که اندروید و برنامه های نصب شده روی گوشی شما آپدیت شده باشند.
  • بررسی کنید که حافظه گوشی پر نباشد زیرا پر بودن رم می تواند عامل کند شدن عملکرد گوشی باشد.
  • گوشی را در safe mode راه اندازی کنید. در این حالت تمام برنامه های نصب شده توسط شما موقتا غیرفعال می شود. بنابراین اگر در این حالت گوشی شما مشکلی نداشته باشد، مطمئن می شویم که یک یا چند برنامه مخرب روی گوشی عامل ایجاد مشکل است که باید حذف شوند.
  • گاهی مشکل به دلیل اختلالات RAM است. این موضوع را نیز بررسی کنید.
  • اجرا کردن چند برنامه به صورت همزمان نیر می تواند باعث کند شدن گوشی s20 fe باشد.
  • در گام آخر پیشنهاد می کنیم گوشی را ریست فکتوری کنید. البته قبل از شروع حتما بکاپ بگیرید.

مشکل خاموش شدن و روشن نشدن گوشی سامسونگ s20 fe

  • بررسی کنید که باتری گوشی تخلیه نشده باشد. پیشنهاد می کنیم گوشی را با یک شارژر اصلی به پریز برق بزنید و بگذارید حداقل نیم ساعت شارژ شود.
  • اگر پس از شارژ شدن گوشی روشن نشدن، دکمه پاور و ولوم پایین را همزمان به مدت چند ثانیه نگه دارید.
  • گاهی یک برنامه معیوب و مخرب عامل مشکل است. بنابراین سعی کنید به یاد آورید بعد از نصب کدام برنامه این مشکل ایجاد شده است. همچنین پیشنهاد می کنیم گوشی را در safe mode راه اندازی کنید.
  • گاهی مشکل به خاطر معیوب بودن دکمه پاور است و با تعمیر آن برطرف خواهد شد.
  • گاهی اختلالات و باگ های سیستم عامل می تواند عامل بروز مشکل باشد و با آپدیت اندروید برطرف خواهد شد.
  • بررسی کنید که آیا گوشی کاملا خاموش است یا فقط ال سی دی سیاه شده و تصویر ندارد. اگر پس از ضربه چنین مشکلی روی داده باشد، به احتمال زیاد ال سی دی سوخته است و باید تعویض گردد.
  • نفوذ مایعات و آب خوردگی نیز می تواند عامل خاموش شدن گوشی سامسونگ m51 باشد که پیشنهاد می کنیم گوشی توسط یک تکنسین بررسی شود.
  • زمانی که گوشی شما بیش از حد داغ شود، خاموش خواهد شد و تا پایین نیامدن دمای گوشی، روشن نمی شود.

مشکل شارژ نشدن یا کند شارژ شدن گوشی سامسونگ s20 fe

  • ممکن است پورت شارژ دچار آسیب فیزیکی شده باشد، آن را با دقت بررسی کنید.
  • اگر گوشی شما در حالت صرفه جویی باتری قرار دارد، آرام شارژ شدن طبیعی است.
  • با غیر فعال کردن همگام سازی برنامه ها می توانید این مشکل را برطرف کنید.
  • منبع شارژ را بررسی کنید ممکن است ضعیف باشد و باعث کند شارژ شدن آن بشود.
  • آداپتور و کابل شارژ را بررسی کنید و مطمئن شوید که دچار آسیب و خرابی نشده اند.
  • ممکن است باتری دچار آسیب فیزیکی شده و به همین دلیل در فرآیند شارژ اختلال ایجاد شده است.

فکر می کنیم عوارض دیگری نمانده است که برای s20 fe بگوییم؛ در پایان هم لابد باید بگوییم اگر گوشی شما بیش از حد حالش بد شد، حتما به یک تکنسین حرفه ای مراجعه کنید!

در این مطلب سعی کردیم مزایا و معایب گوشی سامسونگ s20 fe را بررسی کنیم، اگر شماهم تجربه ای دارید و یا با عوارض نادر این گوشی مواجه شده اید، لطفا برای ما پیغام بگذارید تا به بخش مشکلات ثانویه s20 fe اضافه کنیم و بروشور عوارض این محصول را قطورتر کنیم!