نوت ۲۰ اولترا یکی از پرچمداران سامسونگ در سال ۲۰۲۰ است که با ویژگی ها و مشخصات بی نظیرش بسیاری دلبری کرد مخصوصا برای طرفداران سری نوت. در این مطلب می خواهیم ببینیم که آیا این گوشی لیاقت این همه توجه را دارد یا خیر؟ بنابراین به بررسی مزایا ، معایب و مشکلات note 20 ultra ، این گل سرسبد خانواده ی نوت ۲۰ طبق نظرات کارشناسان و تجربیات کاربران می پردازیم.

خواندن این مطلب را به کسانی که فصد خرید نوت ۲۰ اولترا دارند، قویا پیشنهاد می کنیم چرا که می خواهیم با نگاهی متفاوت تر و خلاصه تر ویژگی های این گوشی را معرفی کنیم، مشکلات و معایب آن را طبق نظرات و تجربیات کاربران و خریداران قبلی این گوشی بررسی کنیم و حتی در مورد هزینه های تعمیرات احتمالی آن صحبت کنیم. پس اگر در مورد خرید نوت ۲۰ اولترا مردد هستید و می خواهید یکبار برای همیشه از این سردرگمی خلاص شوید، با آوافیکس همراه باشید.

معایب گوشی سامسونگ نوت ۲۰ اولترا : طراحی عجیب و غیرعادی

نوت ۲۰ اولترا از نمای روبرو یک صفحه نمایش فول اسکرین با حاشیه های بسیار کم در بالا و پایین و دوربین سلفی پانچی در مرکز بخش بالایی دیده می شود. حاشیه‌های بالا و پایین صفحه‌نمایش خیلی باریک است و بدین‌ترتیب بخش بیشتری از روی دستگاه به صفحه‌نمایش تعلق پیدا کرده است. لبه‌های صفحه‌نمایش نیز به سمت کناره‌ها خمیده شده که این موضوع به کاهش مشهود عرض گوشی منجر می‌شود.

روی در پشت و نمایشگر گوشی دو لایه شیشه ای برای محافظت نصب شده که در کنار شاسی فلزی به مقاومت بیشتر نوت ۲۰ اولترا در مقابل ضربه نیز کمک می کند.

مزایا ، معایب و مشکلات گوشی سامسونگ نوت ۲۰ اولترا طبق نظرات کاربران و خریداران

در بخش پشتی نوت ۲۰ اولترا با یک طراحی جدید و عجیب روبرو هستیم. سامسونگ سه دوربین پشتی گوشی را در یک سطح مستطیلی برجسته قرار داده که این برجستگی ممکن است به مذاق برخی کاربران خوش نیاید چرا که گوشی روی سطح صاف کاملا نمی خوابد.

مزایای گوشی سامسونگ نوت ۲۰ اولترا : صفحه نمایش فوق العاده و همه‎فن حریف

سالهاست که صفحه نمایش، یکی از نقاط قوت گوشی های سامسونگ است و در واقع به نوعی برگ برنده ی آنها در میدان رقابت با بسیاری از رقبای شان محسوب می شود. در مورد نوت ۲۰ اولترا نیز همینطور است.

نوت۲۰ اولترا به یک صفحه‌نمایش ۶.۹ اینچی با وضوح ۱۴۴۰×۳۲۰۰ پیکسل مجهز است که با جدیدترین فناوری سامسونگ در تولید نمایشگر یعنی Dynamic AMOLED 2X ساخته شده و مثل خانواده S20 از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی در وضوح فول اچ‌دی و ۶۰ هرتزی در QHD بهره می‌برد. نرخ نمونه‌برداری تاچ این صفحه‌‌نمایش نیز به ۲۴۰ هرتز افزایش یافته که در سطح گوشی‌های گیمینگ بازار قرار می‌گیرد. ارتقاء ۲۵ درصدی میزان روشنایی صفحه‌نمایش‌ در محیط‌های خارجی و رسیدن آن به ۱,۵۰۰nits از جمله دیگر نکات جالب توجه در این قسمت است.

به عبارتی آنچه را که خوبان همه دارند، صفحه نمایش نوت ۲۰ اولترا یکجا دارد و بدون شک یکی از نقاط قوت و مزایای این گوشی است. بنابراین اگر صفحه نمایش یک فاکتور مهم برای شماست، مطمئن باشید نمایشگر نوت ۲۰ اولترا رضایت شما را جلب می کند.

مزایا ، معایب و مشکلات گوشی سامسونگ نوت ۲۰ اولترا طبق نظرات کاربران و خریداران

معایب صفحه نمایش گوشی نوت ۲۰ اولترا : قیمت بالای نمایشگر

تنها ایرادی که می توان به نمایشگر note 20 ultra گرفت، قیمت بالای آن است. اگر به نظرتان قیمت بالای صفحه نمایش به شما مربوط نمی شود و سامسونگ باید فکری به حالش کند، امیدواریم هرگز مجبور نباشید برای تعویض صفحه نمایش گوشی تان اقدام کنید چرا که با دیدن قیمت ال سی دی (که با آن هزینه می توانید یک گوشی نو بخرید) شوکه می شوید. بنابراین پیشنهاد می کنیم قبل از خرید گوشی نیم نگاهی نیز به قیمت ال سی دی نوت ۲۰ اولترا داشته باشید.

راستی شما می دانید که آوافیکس یک شرکت ارائه دهنده خدمات تعمیرات موبایل در محل است؟ به این صورت که یک تکنسین را در زمان مورد نظر شما به منزل یا محل کار شما اعزام می کند و گوشی تان در حضور خودتان تعمیر می شود. 

معایب گوشی سامسونگ نوت ۲۰ اولترا : پردازنده ضعیف تر در برخی نقاط

سیاست سامسونگ در ارائه یک گوشی با دو پردازنده مختلف باعث نارضایتی بسیاری از کاربران شده و گویا سامسونگ بدون توجه به این موضوع پا را فراتر گذاشته است. این بار گلکسی نوت ۲۰ اولترا را در دو نسخه با تراشه های کوالکام و اگزینوس عرضه کرده که نسخه جهانی آن از تراشه اگزینوس ۹۹۰ استفاده می‌کند و برخی از مناطق مانند چین، آمریکا و کره جنوبی، از نسخه دیگر با تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس بهره می برند.

تفاوت مهم دیگر این دو نسخه به سیستم خنک‌کننده آن‌ها بر می‌گردد؛ به طوری که نسخه اسنپدراگون از سیستم خنک کننده گرافیتی بهره می‌برد، اما نسخه اگزینوس به نسل جدید سیستم خنک‌کننده محفظه بخار که در باور سامسونگ نازک‌ترین نمونه در بین سایر نمونه‌ها است، مجهز می‌باشد.

درست است که اگرینوس ۹۹۰ نیز از قوی ترین تراشه ها در سال ۲۰۲۰ است اما واقعیت این است که عملکرد آن به پای اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس، اسنپدراگون ۸۶۵ و A13 اپل که باقی پرچمداران از آن بهره می برند، نمی رسد. بنابراین به نظر می رسد کاربران نوت ۲۰ اولترا حق دارند که اعتراض کنند چرا که وقتی پول یک پرچمدار را می دهند، انتظار دارند که به بهترین پردازنده نیز مجهز باشد.

بهرحال سامسونگ برای ما حق انتخابی قائل نشده و مجبور هستیم به همین نسخه ی اگزینوس رضایت بدهیم. البته اگر بخواهیم منصف باشیم، باید بگوییم که پردازنده نوت ۲۰ اولترا نیز قوی است و شما برای انجام کاری لنگ نمی گذارد اما بهترین نیست.

معایب گوشی سامسونگ نوت ۲۰ اولترا : هنگ کردن و داغ کردن گوشی هنگام بازی های سنگین

برخی از کاربران و خریداران نوت ۲۰ اولترا از داغ کردن و هنگ کردن گوشی هنگام اجرای بازی های با گرافیک بالا شکایت کرده اند. حتی برخی کاربران از عملکرد روزانه ی این گوشی نیز ناراضی اند. تمام این کاربران تجربه ی کار با نسخه ی اگزینوس این گوشی را داشته اند.

اما از آنجایی که بسیاری از کاربران نیز از عملکرد گوشی راضی اند، نمی توانیم با قطعیت بگوییم نوت ۲۰ اولترا قطعا با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند.

اگر شما نیز در مورد داغ کردن و هنگ کردن گوشی تجربه ای دارید، لطفا در پایین همین مطلب برای ما پیغام بگذارید.

مزایای گوشی سامسونگ نوت ۲۰ اولترا : دوربین حرفه ای

به نظر می رسد سامسونگ به دوربین های پشتی نوت ۲۰ اولترا توجه ویژه ای داشته و حتی برای آنها جایگاه خاصی نیز در نظر گرفته است. این جایگاه ویژه ی نوت ۲۰ اولترا یک دوربین واید ۱۰۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f1/8، یک دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی با f2/2 و یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی تله‌فوتوی پریسکوپی در خود جای داده است.

کیفیت عکس های گرفته شده با دوربین آنقدر فوق العاده است که جای هیچ حرفی را باقی نمی گذارد. این کیفیت عالی فقط در محیط های پرنور نیست، بلکه در محیط های کم نور و حتی در شب می توانید با استفاده از قابلیت های دوربین مانند night mood این گوشی از دیدن عکس ها حظ کنید.

سامسونگ برای این پرچمدار خاص از سیستم فوکوس خودکار لیزری بهره گرفته تا بتواند نواقص فوکوس پیش آمده را برطرف کرده و در نهایت یک تصویر باکیفیت را به شما تحویل دهد.

 کره‌ای‌ها مانور زیادی بر روی دوربین این گوشی و به‌خصوص قابلیت زوم آن داده‌اند. دوربین تله‌فوتوی پریسکوپی با لرزش‌گیر اپتیکال به گلکسی نوت ۲۰ اولترا این قابلیت را می‌دهد که زوم ۵ برابری اپتیکال داشته باشید. 

با استفاده از قدرت زوم می‌توانید بر روی سوژه‌های دور زوم کنید و کمترین میزان افت کیفیت را شاهد باشید. میزان زوم تا حد ۱۰ برابری، خیلی خوب و باکیفیت بوده و بعد از آن، به نسبت زوم انجام شده، از کیفیت کاسته خواهد شد. البته در بیشترین حالت نیز همچنان تصویر قابل قبول بوده و‌ به‌راحتی می‌توان به آن نمره قبولی داد.

از لحاظ فیلم برداری نیز، نوت ۲۰ اولترا یکه تازی می کند. فیلم‌برداری با وضوح خارق‌العاده‌ی ۸K با نرخ ۲۴ فریم‌برثانیه قابلیتی است که می تواند شما را شگفت زده کند.

عملکرد لرزش‌گیر تصویر نیز به گونه ای است که می توان برای حذف لرزش‌های دست به آن اعتماد کرد؛ از لحاظ کیفیت و همچنین نوع ضبط شدن صدا هیچ عیب و ایرادی را نمی‌توان به پرچمدار جدید کره‌ای‌ها گرفت.

دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی نوت ۲۰ اولترا احتمالا بتواند رضایت سلفی بگیرها را نیز جلب کند. این دوربین اگرچه مانند دوربین اصلی قدر نیست اما در محیط هایی با نور کافی، عملکرد عالی از خود به نمایش می گذارد و تصاویری با جزئیات زیاد، رنج داینامیکی وسیع و رنگ های زنده ثبت می کند. در محیط های کم نور اما از میزان جزئیات کاسته شده و به میزان نویز افزوده می شود؛ با این حال استفاده از حالت شب در این مورد نیز می تواند در تولید تصویر بهتر، موثر باشد. ناگفته نماند که این دوربین از فیلمبرداری ۴K تا ۶۰fps پشتیبانی می کند و امکان فیلمبرداری صحنه آهسته نیز در آن وجود دارد.

مزایای گوشی سامسونگ note 20 ultra : قلمی کاربردی و کارآمد

قلم همان قابلیتی است که نظر بسیاری از خریداران سری نوت را به خود جلب کرده است. سامسونگ نیز با آگاهی کامل نسبت به این موضوع، برای قلم نوت ۲۰ اولترا سنگ تمام گذاشته طوری که حس نوشتن روی کاغذ را به شما منتقل می کند. این بهبود در عملکرد به دلیل بهره مندی از هوش مصنوعی در کنار نمایشگر ۱۲۰ هرتزی است که باعث شده تاخیر قلم از ۴۲ میلی ثانیه، به تنها ۸ میلی‌ثانیه برسد.

در بخش نرم‌افزاری، با قلم اس پن می‌توان روی فایل‌های PDF نوت نوشت و یا به طور برعکس می‌توان از نوت‌ها، خروجی PDF یا پاورپوینت دریافت کرد. قابلیت تشخیص دست‌خط نیز دقت بالاتری نسبت به گذشته دارد و نرم افزار جدید سامسونگ نوتز در کنار همکاری این شرکت با میکروسافت، باعث شده تا نوت ۲۰ اولترا، تجربه بی‌نظیری از داشتن قلم استایلوس در اختیار بگذارد.

شما می توانید با استفاده از قابلیت Air Actions با اتصال بلوتوث از قلم به عنوان ریموت استفاده کنید. این قابلیت در اپلیکیشن دوربین برای جابجایی بین دوربین ها یا حالت های مختلف دوربین کاربرد دارد. همچنین می توانید در در اپلیکیشن موزیک با حرکت به سمت چپ و راست می توان موزیک در حال پخش را تغییر داد و با تکان دادن قلم به سمت بالا و پایین، می توان حجم صدا را افزایش با کاهش داد.

قابلیت مختص قلم نوت ۲۰ اولترا، Anywhere actin می‌باشد که اجازه استفاده از اِیر اکشن‌ها در تمام قسمت‌ها را مهیا می‌کند. به صورت پیش فرض، با انجام فرمان‌های حرکتی، می‌توان عمل بازگشت، صفحه هوم، اپلیکیشن‌های در حال اجرا و اسکرین‌شات را انجام داد. همچنین با نگه داشتن دکمه قلم می‌توان اپلیکیشن دوربین را اجرا کرد. نا گفته نماند که این ویژگی‌ها دارای قابلیت شخصی سازی هستند و می‌توان برای آن‌ها دستورات متنوعی را در نظر گرفت.

معایب گوشی سامسونگ نوت ۲۰ اولترا : باتری نه چندان قوی و شارژر نه چندان سریع

از آنجایی که با یک پرچمدار چند ده میلیونی طرف هستیم کاملا طبیعی است که انتظار داشته باشیم از هر نظر بهترین باشد. در نوت ۲۰ اولترا یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری وظیفه ی تامین انرژی گوشی را بر عهده دارد که با توجه به سخت افزار و قابلیت های گوشی بهتری بود باتری قوی تری داشته باشد. البته با توجه به فضایی که قلم‌ اس‌پن درون خانواده‌ی نوت اشغال می‌کند، شاید سامسونگ چاره دیگری جز این نداشته است.

شاید در مورد باتری سامسونگ حق داشته باشد، اما اینکه به جای شارژر ۴۵ واتی، یک شارژر ۲۵ واتی برای نوت ۲۰ اولترا در نظر گرفته، جای سوال دارد.

مزایای گوشی سامسونگ نوت ۲۰ اولترا : یک ایکس باکس سیار

اگر شما هم علاقه شدیدی به بازی‎های کامپیوتری دارید و برای این کار به دستگاه بازی خود نیازمند هستید و عدم وجود و همراهی دستگاه بازیتان در طول روز یا سفرهای کوتاه ناراحتتان می‎کند. باید گفت، نوت اولترا ۲۰ همان چیزی است که به آن نیازمند هستید. شما  می‎توانید با متصل کردن دسته بازی بیش از ۱۰۰ بازی ایکس‎باکس را از طریق Xbox Game Pass انجام دهید.

معایب گوشی سامسونگ نوت ۲۰ اولترا : وزن سنگین

نوت ۲۰ اولترا با ابعاد ۱۶۴.۸×۷۷.۲×۸.۱ میلیمتر و وزن ۲۰۸ گرم جزو سنگین ترین و بزرگ ترین گوشی های هوشمند است. بنابراین اگر دستان ظریفی دارید یا در طول روز ساعات زیادی گوشی را دستتان می گیرید، ممکن است در طولانی مدت این ابعاد و وزن شما را اذیت کنید و حتی به دست شما آسیب بزند.

آیا گوشی سامسونگ نوت ۲۰ اولترا ضد آب است؟

این گوشی گواهی IP68 دارد و طبق این گواهی تا عمق ۱.۵ متر به مدت ۳۰ دقیقه می تواند دوام بیاورد که اکیدا پیشنهاد می کنیم این شرایط را امتحان نکنید. شاید در ابتدا هیچ اتفاقی نیفتد و فکر کنید گوشی ککش هم نمیگزد، اما به مرور زمان می تواند باعث مشکلاتی همچون ضعیف شدن آنتن، ضعیف شدن اسپیکر و بلندگو، اختلال در شارژ شدن و یا حتی مشکلات بزرگتری برای هارد و ال سی دی شود.

اگر جزو آن دسته از افرادی نیست که به IP68 همچون چشمانتان اعتماد دارید، لطفا این توصیه ی آوافیکس را جدی بگیرید…

مشکلات ثانویه گوشی نوت ۲۰ اولترا

ممکن است با خواندن این عنوان با خودتان بگویید که ” آهان تازه مشکلات گوشی note 20 ultra شروع شد“! اما خواهش میکنم زود قضاوت نکنید و نگران نباشید چرا که منظور ما از مشکلات ثانویه یک گوشی، صرفا بیان مشکلاتی است که ممکن است شما در طول زمان کار با یک گوشی با آنها مواجه شوید و در واقع بروز آنها به هیچ وجه قطعی نیست. این مشکلات معمولا آنقدر جدی نیستند و معمولا به خاطر نقاط ضعف خود گوشی پیش نمی آیند.

به عبارت دیگر بهتر است بگوییم که منظورمان از مشکلات ثانویه چیزی مانند عوارض داروهاست که در بروشورهای آنها می نویسند. یعنی ممکن است فقط یکبار در یک قرن برای یک نفر در کل دنیا پیش بیاید اما شرکت محترم داروسازی آن را جزو عوارض احتمالی دارو می نویسد ولو با احتمال صفر! به همین دلیل است که شما اگر عوارض یک قرص استامینوفن معمولی را نیز بخوانید، حاضرید هر دردی را تحمل کنید اما یکدانه از این سم مهلکِ کشنده نخورید.

در مورد نوت ۲۰ اولترای طفلکیِ سامسونگ نیز همین است و مشکلاتی که در ادامه مطلب خواهیم گفت، ممکن است هیچ وقت برای گوشی شما اتفاق نیفتند و اگر هم افتاد، معمولا آنقدر جدی نیستند و با راهکارهای ارائه شده زیر هر مشکل به راحتی برطرف می شوند. بنابراین در حال حاضر اصلا جای نگرانی وجود ندارد!

مشکل داغ شدن گوشی سامسونگ نوت ۲۰ اولترا

  • نصب تعداد زیادی بازی روی گوشی و بازی کردن به مدت طولانی عامل مشکل است.
  • گاهی مشکلات باتری می تواند باعث داغ شدن گوشی های سامسونگ شده باشد. بنابراین ابتدا این موضوع را بررسی کنید.
  • گوشی را ری استارت کنید و سپس دوباره بررسی کنید که آیا مشکل حل شده است یا خیر.
  • بررسی کنید که تمام برنامه های گوشی شما آپدیت باشند.
  • گاهی تعداد زیاد برنامه ها و فایل های بدون استفاده باعث داغ شدن بیش از حد گوشی می شود که پیشنهاد می کنیم برنامه ها و اطلاعات اضافی را پاک کنید.
  • شاید عجیب باشد اما در مواردی گزارش شده است که استفاده از قاب ها و حافظ های بی کیفیت و خاص باعث داغ شدن گوشی شده اند.
  • گاهی ممکن است وجود یک ویروس در حافظه داخلی باعث داغ شدن شده باشد.
  • گاهی استفاده از یک پاور بانک می تواند باعث داغ شدن گوشی های می شود.
  • گاهی نیز قدرت بالای شارژری که استفاده می کنید متناسب با گوشی شما نیست و به همین علت گوشی داغ می شود.
  • پاک کردن کش پارتیشن نیز می تواند به حل شدن مشکل داغ شدن گوشی کمک کند.

مشکلات کار نکردن یا ضعیف بودن تاچ گوشی سامسونگ note 20 ultra

  • اگر به تازگی روی صفحه نمایش گلس نصب کرده اید، پیشنهاد می کنیم آن را بردارید و مجددا تاچ گوشی را امتحان کنید.
  • بررسی کنید که دمای گوشی بیش از حد زیاد نشده باشد، در مواردی داغ شدن گوشی باعث کار نکردن تاچ صفحه می شود.
  • به دقت بررسی کنید که آثاری از چربی و رطوبت روی صفحه نمایش نباشد؛ زیرا یکی از اصلی ترین دلایل کار نکردن تاچ صفحه نمایش همین مورد است.
  • آپدیت نکردن سیستم عامل به مدت طولانی می تواند باعث بروز مشکلات مختلفی از جمله کار نکردن تاچ باشد.
  • در برخی موارد اطلاعات معیوب و مخرب کش پارتیشن می تواند بر عملکرد تاچ موثر باشد؛ بنابراین پیشنهاد می کنیم کش را پاک کنید.
  • یک اختلال جزئی نرم افزاری نیز می تواند عامل درست کار نکردن تاچ صفحه نمایش باشد. بنابراین یک ریست سخت افزاری پیشنهاد می شود.
  • در مورادی نیز گزارش شده است که با خاموش کردن power saving mode مشکل تاچ برطرف شده است.
  • گاهی این مشکل به دلیل فعال کردن گزینه screen sharing و اشتراک گذاری صفحه نمایش با دستگاه دیگر پیش می آید و با غیرفعال کردن این گزینه رفع خواهد شد.
  • گاهی مشکل کار نکردن تاچ گوشی در اثر مشکلات سخت افزاری است که باید توسط یک تکنسین عیب یابی شود.
  • اگر همچنان مشکل کار نکردن تاچ صفحه نمایش در گوشی پابرجاست، احتمال آسیب دیدگی ال سی دی بر اثر ضربه، فشار، آب خوردگی و … بیشتر می شود. در این شرایط برای حل مشکل ال سی دی باید تعویض گردد.

مشکلات سنسور اثر انگشت در گوشی سامسونگ نوت ۲۰ اولترا

  • قبل از هرچیز از تمیز و خشک بودن انگشتتان مطمئن شوید زیرا رطوبت و چربی می تواند در تشخیص اثر انگشت شما اختلال ایجاد کند.
  • سپس از تمیز بودن اسکنر اثر انگشت در پشت گوشی مطمئن شوید، پیشنهاد می کنیم از یک دستمال نرم و خشک برای تمیز کردن آن استفاده کنید.
  • پر بودن حافظه گوشی نیز می تواند بر عملکرد سنسور اثر انگشت موثر باشد.
  • پیشنهاد می کنیم یکبار اثر انگشت ثبت شده را حذف کنید و مجددا ثبت کنید.
  • انگشت خود را هنگام قرار دادن روی سنسور کمی فشار دهید.
  • به جای اینکه چند اثر انگشت ثبت کنید، یک اثر انگشت را چند بار ثبت کنید.
  • اگر آپدیت جدیدی وجود دارد، سیستم عامل را بروز رسانی کنید.
  • اگر انگشت شما زخم شده است، می تواند علت عملکرد نادرست همین موضوع باشد.
  • ممکن است یک اختلال نرم افزاری پیچیده عامل مشکل باشد که با ریست فکتوری برطرف شود. البته توجه داشته ابتدا بکاپ بگیرید.

مشکلات ضعیف بودن آنتن دهی و اینترنت سیم کارت در گوشی note 20 ultra

  • مسیر Settings -> Connections -> Mobile networks -> Network operators را دنبال کنید و روی Select automatically ضربه بزنید.
  • یکبار حالت هواپیما را فعال کنید، چند ثانیه صبر کنید و مجددا آن را غیرفعال کنید.
  • اگر خارج از کشور هستید، حتما سرویس رومینگ را روشن کنید.
  • سیم کارت را به دقت بررسی کنید که آثاری از خراشیدگی یا شکستگی روی آن مشاهده می شود یا خیر. ممکن است سیم کارت سوخته باشد. همچنین پیشنهاد می کنیم سیم کارت را در گوشی دیگر امتحان کنید.
  • ممکن است سیم کارت به درستی در سینی سیم کارت قرار نگرفته باشد و یا سینی سیم کارت دچار مشکلاتی شده باشد.
  • مشکلات شبکه ارائه دهنده خدمات سیم کارت شما (همراه اول، ایرانسل و …) نیز یکی دیگر از احتمالاتی است که در این مورد باید در نظر گرفته شود.

مشکلات وصل نشدن و قطع شدن وای فای گوشی سامسونگ نوت ۲۰ اولترا

  • اگر وای فای را با گوشی های دیگر به اشتراک گذاشته اید و برای اتصال به مشکل برخورده اید، اتصال چند گوشی به وای فای را قطع کنید.
  • ممکن است رمز WiFi را بر روی گوشی اشتباه وارد کرده باشید، دوباره رمز عبور را وارد و اتصال را بررسی کنید.
  • گاهی اوقات ممکن است مشکل پیش آمده بر اثر خرابی دستگاه مودم و یا نصب نادرست برنامه وای فای بر روی گوشی باشد.
  • ممکن است تنظیمات اینترنت بر روی گوشی و یا مرورگرهای گوشی تغییر و ایجاد مشکل کند، تنظیمات اینترنت را بررسی کنید.
  • گاهی اوقات وجود مشکل در سایت و یا برنامه مشکل اتصال را ایجاد می کنند.
  • ممکن است آپدیت کردن سیستم عامل بتواند مشکل اتصال به وای فای را بر طرف کند.
  • مطمئن شوید که تنظیمات شبکه در اتصال شما تغییر نکرده است، تغییر تنظیمات می تواند در اتصال WiFi مشکل ایجاد کند.

مشکلات بلوتوث در گوشی سامسونگ نوت ۲۰ اولترا

  • مطمئن شوید که این اختلال به دلیل ورژن بلوتوث دو دستگاه نباشد.
  • مطمئن شوید مشکل آنتن بلوتوث در گوشی شما وجود ندارد.
  • گاهی اوقات گوشی قادر به پشتیبانی از نسخه موجود بر روی آن نیست و مشکل اتصال را بوجود می آورد.
  • مطمئن شوید مشکل سخت افزاری بر روی گوشی وجود ندارد و این مشکل را بوجود نیاورده است.
  • این احتمال وجود دارد که با پاک کردن اطلاعات ذخیره شده برنامه ها بر روی حافظه Cache مشکل اتصال بلوتوث برطرف شود آن را امتحان کنید.
  • اگر قصد انتقال حجم زیادی از اطلاعات را به وسیله بلوتوث دارید، آن ها را دز چند مرحله انتقال دهید.
  • مشکلات کوچک مربوط به بلوتوث را می توان با یک راه اندازی مجدد برطرف کرد. این روش را امتحان کنید.
  • در این مورد، ممکن است آپدیت نشدن برنامه های پیش فرض و سیستم عامل دلیل بروز این مشکل باشند. شرایط آپدیت آن ها را بررسی کنید اگر نیاز به آپدیت است آن را انجام دهید.
  • مطمئن شوید ویژگی بلوتوث را به صورت دستی غیر فعال نکرده اید.
  • ممکن است قابلیت اتصال گوشی شما برای دستگاه های دیگر پنهان شده باشد و همین، دلیل عدم اتصال بلوتوث گوشی شما به سایر گوشی است.
  • وجود ویروس در هر کدام از گوشی هایی که به وسیله بلوتوث به یکدیگر متصل شده اند می تواند مشکل اتصال را بوجود بیاورند.
  • ممکن است گوشی ها فاصله زیادی از هم دارند و نمی توانند به یکدیگر متصل شوند.
  • غیر فعال کردن برخی از ویژگی ها که از طریق بلوتوث اشتراک گذاری می شوند، می تواند دلیل بروز مشکل اتصال باشند.
  • این مشکل ممکن است مربوط به گوشی باشد که می خواهید به آن متصل شوید، اتصال گوشی خود را با یک گوشی دیگر امتحان کنید.
  • مطمئن شوید اتصال گوشی به درستی انجام شده است.

مشکلات کند شدن و هنگ کردن گوشی نوت ۲۰ اولترا

  • گاهی یک اختلال جزئی نرم افزاری عامل مشکل است که با ری استارت کردن گوشی حل خواهد شد.
  • پاک کردن کش سیستم نیز در موارد بسیاری برای حل مشکل موثر است مخصوصا اگر مدت زیادی است که این کار را انجام نداده اید.
  • بررسی کنید که اندروید و برنامه های نصب شده روی گوشی شما آپدیت شده باشند.
  • بررسی کنید که حافظه گوشی پر نباشد زیرا پر بودن رم می تواند عامل کند شدن عملکرد گوشی باشد.
  • گوشی را در safe mode راه اندازی کنید. در این حالت تمام برنامه های نصب شده توسط شما موقتا غیرفعال می شود. بنابراین اگر در این حالت گوشی شما مشکلی نداشته باشد، مطمئن می شویم که یک یا چند برنامه مخرب روی گوشی عامل ایجاد مشکل است که باید حذف شوند.
  • گاهی مشکل به دلیل اختلالات RAM است. این موضوع را نیز بررسی کنید.
  • اجرا کردن چند برنامه به صورت همزمان نیر می تواند باعث کند شدن گوشی باشد.
  • در گام آخر پیشنهاد می کنیم گوشی را ریست فکتوری کنید. البته قبل از شروع حتما بکاپ بگیرید.

مشکل خاموش شدن و روشن نشدن گوشی سامسونگ نوت ۲۰ اولترا

  • بررسی کنید که باتری گوشی تخلیه نشده باشد. پیشنهاد می کنیم گوشی را با یک شارژر اصلی به پریز برق بزنید و بگذارید حداقل نیم ساعت شارژ شود.
  • اگر پس از شارژ شدن گوشی روشن نشدن، دکمه پاور و ولوم پایین را همزمان به مدت چند ثانیه نگه دارید.
  • گاهی یک برنامه معیوب و مخرب عامل مشکل است. بنابراین سعی کنید به یاد آورید بعد از نصب کدام برنامه این مشکل ایجاد شده است. همچنین پیشنهاد می کنیم گوشی را در safe mode راه اندازی کنید.
  • گاهی مشکل به خاطر معیوب بودن دکمه پاور است و با تعمیر آن برطرف خواهد شد.
  • گاهی اختلالات و باگ های سیستم عامل می تواند عامل بروز مشکل باشد و با آپدیت اندروید برطرف خواهد شد.
  • بررسی کنید که آیا گوشی کاملا خاموش است یا فقط ال سی دی سیاه شده و تصویر ندارد. اگر پس از ضربه چنین مشکلی روی داده باشد، به احتمال زیاد ال سی دی سوخته است و باید تعویض گردد.
  • نفوذ مایعات و آب خوردگی نیز می تواند عامل خاموش شدن گوشی باشد که پیشنهاد می کنیم گوشی توسط یک تکنسین بررسی شود.
  • زمانی که گوشی شما بیش از حد داغ شود، خاموش خواهد شد و تا پایین نیامدن دمای گوشی، روشن نمی شود.

مشکل شارژ نشدن یا کند شارژ شدن گوشی سامسونگ note 20 ultra

  • ممکن است پورت شارژ دچار آسیب فیزیکی شده باشد، آن را با دقت بررسی کنید.
  • اگر گوشی شما در حالت صرفه جویی باتری قرار دارد، آرام شارژ شدن طبیعی است.
  • با غیر فعال کردن همگام سازی برنامه ها می توانید این مشکل را برطرف کنید.
  • منبع شارژ را بررسی کنید ممکن است ضعیف باشد و باعث کند شارژ شدن آن بشود.
  • آداپتور و کابل شارژ را بررسی کنید و مطمئن شوید که دچار آسیب و خرابی نشده اند.
  • ممکن است باتری دچار آسیب فیزیکی شده و به همین دلیل در فرآیند شارژ اختلال ایجاد شده است.

فکر می کنیم عوارض دیگری نمانده است که برای نوت ۲۰ اولترا بگوییم؛ در پایان هم لابد باید بگوییم اگر گوشی شما بیش از حد حالش بد شد، حتما به یک تکنسین حرفه ای مراجعه کنید!

با توجه به مزایا، معایب و مشکلات ذکر شده بالاخره گوشی نوت ۲۰ اولترا ارزش خرید دارد؟

نوت ۲۰ اولترا ویژگی های بی نظیری همچون یک نمایشگر عالی، قلم حرفه ای و دوربین بی نظیر دارد. نمی توان روی قابلیت های بی نظیر این گوشی چشم بست. اما پردازنده ی اگزینوس آن باعث می شود که برای پرداخت یک هزینه ی چند ده میلیونی دچار تردید شد. اگر اهل بازی کردن و نصب اپلیکیشن های زیاد نیستید، نوت ۲۰ اولترا می تواند انتخاب خوبی برای انجام کارهای روزانه باشد. البته این هزینه برای انجام کارهای روزانه کمی غیرمنطقی به نظر می رسد.

در این مطلب سعی کردیم مزایا ، معایب و مشکلات گوشی Samsung Galaxy note20 ultra را بررسی کنیم، اگر شماهم تجربه ای دارید و یا با عوارض نادر این گوشی مواجه شده اید، لطفا برای ما پیغام بگذارید تا به بخش مشکلات ثانویه نوت ۲۰ اولترا اضافه کنیم و بروشور عوارض این محصول را قطورتر کنیم!